דדפול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דדפול
Deadpool
דדפול, כפי שהופיע על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Deadpool Vol.3 #5 מפברואר 2013. אמנות מאת ג'וזפה קמונקולי
דדפול, כפי שהופיע על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Deadpool Vol.3 #5 מפברואר 2013. אמנות מאת ג'וזפה קמונקולי
סוג אנטי-גיבור
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה New Mutants #98
(פברואר 1991)
יוצרים פביאן ניצ'זה
רוב ליפילד
גילום הדמות ראיין ריינולדס ("אקס-מן המקור: וולברין", "דדפול", "דדפול 2")
דיבוב ראו #אזכור במדיות אחרות
מידע
שם אמיתי וייד וינסטון וילסון
כינויים ג'ק, השכיר עם הפה, וייד טי וילסון, הפטפטן, ג'וני סילביני, אמן החרבות, דני, זנפול, האיש המדבר, ויליאם זקן-לבן, פניקס, איירון מן, האלקפול, קפטן אמריקה, טום קרוז, ריוט, פייג', אגוני, התחזות לספיידרמן, תור, ג'ין גריי, הובגובלין ורבים אחרים
סטטוס פעיל
מין זכר
מקצוע מתנקש ורוצח שכיר
מומחיות מתנקש, אמן לחימה, סייף וצלף אמן.
כוחות
כלי נשק זוג חרבות קטאנה, זוג אקדחים, וכלי נשק שונים אחרים
חבר בקבוצה שכירים עבור כסף, אוונג'רס המלחמה, דדפול בע"מ
חבר לשעבר בקבוצה אקס-פורס, צבא ארצות הברית, נשק אקס, גיבורים להשכרה, הדפנדרס הסודיים, ארבעת המפחידים, ת'נדרבולטס (צוות תקיפה), האוונג'רס המדהימים, S.H.I.E.L.D, סוכנות אקס, חטיבת האוונג'רס המאוחדים, מחלקה קיי, קוד אדום, יוזמת האגם הגדול, כנסיית העולם האחד, חבר זמני של האקס-מן
חלק גוף עם אמילי פרסטון
אזרחות קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה תומאס והיילי וילסון (הורים, מתים)
מרצדס וילסון, גרטשן וילסון, כלת הניאגרה, אורקסה, לורלין, שטאנה הלסטרום, אינז טמפל, ונסה קרלייל ושיקלאה (נשים לשעבר)
דדפול הרע ו"ויידל וילסון" (שיבוטים, מתים)
אלינור קאמאצ'ו (בת מחוץ לנישואין)
אלפא אקרומיק ("בן", נוצר על ידו)
אויבים אייאקס, Madcap, William Stryker עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דדפולאנגלית: Deadpool) הוא דמות בדיונית של אנטי גיבור המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת New Mutants #98 מפברואר 1991 ונוצרה על ידי הכותב אביה האריס והמאייר רוב ליפילד.

דדפול הוא האלטר אגו של וייד וינסטון וילסון, שכיר חרב בלתי יציב שחלה במחלה סופנית והשתתף בפרויקט "נשק אקס" האחראי לניסויים על מוטאנטים כמו וולברין, סייברטות', פנטומאקס, צ'יימבר, קופיקאט ו-X-23. דדפול הופיע בתחילה כנבל בסדרת המוטנטים החדשים ומאז השתתף בסדרות שונות ועבד עם דמויות כמו קייבל וקבוצת אקס-פורס שלו. הדמות ידועה בפה הגדול שלה, ובכך שהיא נוהגת לשבור את הקיר הרביעי כאפקט הומוריסטי.

דמותו של דדפול מדורגת במקום ה-31 ברשימת מאה גיבורי העל הגדולים, לפי אתר IGN,[1] במקום ה-45 ברשימת 50 דמויות הקומיקס הגדולות של כל הזמנים לפי מגזין אמפייר.[2] את דמותו של דדפול בסרטי הלייב אקשן "אקס-מן המקור: וולברין", "דדפול", "דדפול 2" ו"דדפול 3" שעתיד לצאת, גילם השחקן ראיין ריינולדס.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שמו של דדפול, וייד וילסון, נתון להשערות, וזאת לאחר שהנבל טי-ריי טוען שהוא עצמו וייד וילסון האמיתי וכי דדפול הוא רוצח אכזרי שגנב את זהותו.[3] בנקודה מסוימת, דדפול אפילו מתבדח כי העובדה על כך ששמו וייד וילסון תלויה בכותב אותו הקורא מעדיף. לדדפול היו ניסיונות כושלים בהתנקשות בחלק מאויביו כגון איירון מן, קפטן אמריקה וניק פיורי מנהל סוכנות S.H.I.E.L.D, אך כן נחל בהצלחות בלהרוג את חברי האוונג'רס, אקס-מן, ארבעת המופלאים וספיידרמן בסדרת הקומיקס Deadpool Kills the Marvel Universe.

רוב ליפילד, האמן שעומד מאחורי יצירת הדמות, הוא מעריץ של סדרת הקומיקס "הטיטאנים הצעירים". כאשר הראה את הקונספט של הדמות לכותב פביאן ניצ'זה, זה האחרון ציין כי הדמות ומאפייניה (רוצח בעל זריזות-על) מזכירה לו את דת'סטרוק מהטיטאנים הצעירים. זאת ועוד, ניצ'זה העניק לדדפול את שמו האמיתי "וייד וילסון" כבדיחה פנימית לכך שהיה מקושר לסלייד וילסון, הלא הוא דת'סטרוק. בכותר Cable & Deadpool תחת כתיבתו של פביאן ניצ'זה, נחשף כי דדפול אינו יכול להשתתף באירועי קרוסאובר בין חברת מארוול קומיקס לחברת DC קומיקס, מכיוון שהקוראים יחשיבו אותו לדמות מחברת DC קומיקס, וזאת לאור דמיונו המובהק לדת'סטרוק.

למרות הערפול בעברו של וייד הסיפור הכללי הידוע יכול להיות נתון לשינוי מיקום ליקום.

תחילת חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא הרבה ידוע על ילדותו של וייד. הוא גדל להורים מכים, ומעט לאחר שאמו נפטרה ממחלת הסרטן, אביו נהרג על ידי חברו השיכור. וייד נזרק מהכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית והצטרף לפרויקט הנסיוני נשק אקס.[4]

פעולותיו של דדפול כשכיר חרב אף הן לוטות בערפל ומסתורין. בנקודה מסוימת במהלך חייו הוא נהיה פעיל בטנג'יר שבמרוקו, שם פתח במערכת יחסים עם אשה בשם פראנסי. כאשר מערכת יחסים זו לא הצליחה כצפוי, וייד ערך מסע ברחבי אסיה, ונשכר בידי ראש הפשע המאורגן ביפן במטרה לחדור לזירת היאבקות סומו שהשתייכה למאפיונר יריב בשם אויאקאטה. וילסון העביר שלוש שנים תחת חניכותו של אויאקאטה ונהיה מעורב ביחסים רומנטיים עם בתו סזאיה. כשראש היאקוזה הזמין את חיסולו של אויאקאטה, וילסון סירב להשלים את משימתו ועבר לארצות הברית. לכאורה, הייתה זו הפעם הראשונה שבה סירב לבצע עבודה שהוטלה עליו.[5]

באמריקה, וייד נפגש והתאהב בצעירה מוטאנטית בשם ונסה קרלייל, וחלק עימה חלומות על עתיד טוב יותר. לאחר מכן הוא נשכר בידי גורמים במזרח-התיכון על מנת להתנקש בחייה של סוכנת עיוורת מטעם הממשלה הבריטית בשם אלתיאה, הידועה בכינוי אלתיאה העיוורת. עם הגיעו לבסיס ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו שם היא הוצבה, הוא הרג את כולם חוץ מאלתיאה, שנמלטה מהמקום. מעסיקיו ביקשו נקמה על כישלונו על ידי כך ששמו לעצמם כמטרה את קופיקאט. קופיקאט ניצלה בידי זואי קאלודן, עובדת חברת עורכי דין בין-ממדית אשר החלה להשגיח על פעולותיו של וייד מתוך אמונה כי הוא חיוני בסיכולם של איומים המאיימים על שלום העולם. בהמשך, וייד מגלה שהוא חלה במחלת הסרטן, ונפרד מונסה על מנת לא להשאירה עם גבר שחולה במחלה סופנית. הוא אף ויתר על טיפולי כימותרפיה, מתוך רצון לא להאריך סבל מיותר.

נשק אקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחזרה בקנדה, ענף מחקר נשק מתקדם של הממשלה הקנדית בשם "מחלקה קיי" מציע לווייד תקווה מחודשת. הוא הופך לנושא מחקר בפרויקט שדרוג על-אנושי אמריקני-קנדי הקרוי "נשק אקס". הגידולים הסרטניים שבגופו הוקפאו על ידי השתלתו של גורם ריפוי מואץ, נסיוב שהוכן מדמו של סוכן "מחלקה קיי" נוסף, המוטאנט וחבר האקס-מן לעתיד וולברין. וילסון היה פעיל ביחידה חשאית שכללה גם את ונסה קרלייל, אשר פיתחה יכולות שינוי צורה וכינתה עצמה בכינוי קופיקאט. אולם, למרות ההצלחה שנבעה מהניסוי, הסרטן הגיע למוחו של וייד והפך אותו לסכיזופרן כך שהוא שמע קולות בראשו והזה לעיתים קרובות.

במהלך משימה אחת, וילסון הרג חבר צוות וסולק מפרויקט "נשק אקס". הוא נשלח להוספיס שבו מטופלים סוכנים ממשלתיים על-אנושיים כושלים. אולם, ללא ידיעת הממשלה, מטופלי ההוספיס שימשו כשפני ניסיונות של דוקטור קילברו ועוזרו הסדיסטי פרנסיס אייאקס. על המטופלים נערך הימור (deadpool, מכאן שם הדמות) לגבי כמה זמן יחזיקו מעמד בחיים. קילברו העביר את וילסון מספר ניסויים אכזריים לצורך הנאתו הפרטית והמעוותת. בבוא הזמן, וילסון יוצר מערכת יחסים רומנטית עם הישות הקוסמית מוות, הרואה בו נפש תאומה. בעקבות קשר זה, וילסון מנסה להרוג את עצמו שוב ושוב כדי להצטרף אליה במותו. לצורך כך הוא גם מתגרה באייאקס בעודו אומר את שמו הפרטי כעלבון, וזוכה להערצתם של שאר מטופלי ההוספיס. אייאקס, זועם מההתגרויות של וייד, מכניס את חברו הטוב לטיפול מעבדתי, וייד נאלץ לשים קץ לייסוריו של חברו הסובל.

אולם, בהתאם לחוקיו הנוקשים של קילברו, כל מטופל אשר הרג מטופל אחר יחוסל במיידית. אייאקס קורע את לבו של וייד ועזב אותו למות. אולם, צמאון הנקמה של וייד היה כה חזק, שיכולת הריפוי העצמי שלו אתחלה מחדש את ליבו, אם כי לא טיפלה בצלקותיו. לאחר מכן הוא נמלט, תוקף את השומרים ומפלס את דרכו לעבר אייאקס. כשהוא מוצא אותו, הוא יורה בו עם שני רובים אוטומטיים בחזה, ומשאיר אותו למות. וילסון משחרר את כל חבריו להוספיס ומאמץ את הכינוי דדפול.

שכיר חרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות בריחתו, דדפול פועל למשך זמן מה כאוכף חוק לצד הפושע ראש פטיש. לא עובר הרבה זמן לפני שהוא חוזר לפעילות עצמאית כשכיר חרב, עוטה תחפושת ושומר על זהותו החדשה. בשלב מסוים בקריירה שלו, הוא נשכר כמתנקש בידי וילסון פיסק, ראש הפשע הידוע בכינויו קינגפין. הוא גם מתעמת עם וולברין, שהיה באותו זמן מרגל עבור הממשלה הקנדית. במהלך שנים אלו, דדפול מצליח לתפוס את אלתיאה העיוורת ושומר עליה כלואה בביתו. ניסיונותיה להימלט רק הובילו למותם של אלה אשר ביקשו לעזור לה, מה שלא הותיר לה הרבה ברירות והיא נכנעה לכליאתה בשבי.

כמה שנים אחרי שנמלט מההוספיס, וילסון ביקש לפצות את עצמו על הפציעות שנגרמו לו בידי ד"ר קילברו. הוא חוזר לממשלה הקנדית ומטופל בידי דוקטור וולטר לאנגקובסקי, הידוע בזהותו כסאסקואץ' החייתי מקבוצת גיבורי-העל הקנדית אלפא פלייט. הוא גם רוכש מתקן טלפורטציה אישי בזמן זה. דדפול מבין שעבודה עבור הממשלה לא מתאימה לאופיו קצר הרוח, לכן הוא נוטש את העיסוקים הללו. הוא נשכר בידי הגאון הפלילי מכשף, אך טועה בכתובת אליה נשלח ומקבל עבודה להתחזות לארכי-נבל בשם הובגובלין. כאשר הוא יוצר שוב קשר עם מכשף, הוא מצטרף אליו ואל טאסקמאסטר וקונסטריקטור לקבוצת ארבעת המפחידים, שלא החזיקה הרבה זמן.

כאשר גם תוכנית זו נכשלת, דדפול מבקש להשיב את מעמדו כמתנקש של הקינגפין, אך מקבל קריאת תיגר מצד שכיר החרב בולזאיי. הוא מתעמת ללא הרף עם מכשף וודו שאינו חביב עליו במיוחד בשם טי-ריי, הטוען שהוא וייד וילסון בכבודו ובעצמו. הוא מוצא עבודה אצל סוחר הנשק טוליבר הנוסע בזמן, ומתאחד עם קופיקאט בשנית. ללא ידיעתו של דדפול, טוליבר שולח את קופיקאט להתחזות לשכירת חרב בשם דומינו. בנוסף, דדפול מגייס את ג'ק האמר - אדם הזוכה בידי דדפול לכינוי סמור - לפעול כספק הנשק שלו, ושניהם התחברו במהירות, למרות מעשים רבים של אלימות כלפי האמר. אחרי כמה זמן בשירותו של טוליבר, דדפול נשלח להרוג את קייבל, מוטאנט מהעתיד שהיה למעשה אביו של טוליבר ואשר בחברתו קופיקאט התחזתה לדומינו. דדפול מובס בעזרתם של קייבל וקבוצת טיפוחיו, המוטנטים החדשים.[6] כאשר קייבל מארגן מחדש את קבוצת המוטנטים החדשים כקבוצת אקס פורס המיליטנטית, טוליבר מוצא לכאורה את מותו בקרב עימם, ושאר שכירי החרב מחפשים אחר הטכנולוגיה העתידנית אותה השאיר מאחור. במהלך הקרב, קופיקאט נפצעת אנושות, ודדפול מקריב חלק מכוחות הריפוי שלו למענה.[7]

דדפול עוזר לחברת אקס פורס סיירין להביס את ג'אגרנוט ואת דודה, טום קאסידי השחור, שאילץ את ד"ר קילברו לעבוד עבורם. דדפול פיתח קשר חזק לסיירין, שלא ענתה לחיזוריו. בהמשך, דדפול נשכר כדי ללכוד את סילבר סייבל. במהלך משימה זו הוא נקלע לעימות עם דרדוויל, כשזה האחרון משכנע אותו למסור לו מידע על המשימה בתמורה להכפלת שכרו. לאחר מכן, דדפול מפקפק בעצמו ומחפש אחר קופיקאט, אך מוצא אותה בזרועותיו של קיין. הוא נחטף בידי סוכנים המחפשים תרופה לוירוס הירושה אך ניצל בידי וולברין ושכיר החרב המוטאנט מאווריק.

עם קייבל[עריכת קוד מקור | עריכה]

דדפול וקייבל היו מעורבים בפרשיית טרור שמטרתה לשחרר "וירוס התחזות" משנה צורה על העולם. שניהם נדבקים בווירוס זה, והדרך היחידה לצורך הישרדותם היא מיזוג תאי ה-DNA שלהם. כתוצאה מכך, לכל אחד היה מרצף ה-DNA של השני. מעתה ואילך, בכל פעם שקייבל השתמש במתקן הטלפורטציה, הוא השתגר יחד עם דדפול, ולעיתים שניהם התמזגו לגוף אחד, מה שהצריך הפרדה מסובכת. תוצאת לוואי של וירוס ההתחזות הייתה שדדפול נרפא באופן זמני מהצלקות המחרידות שעל גופו. תוצאה זו תוקנה כשקייבל הצליח לבטל את השפעות הווירוס בכל העולם. קייבל מגיע לשיא יכולותיו, והוא מבקש להפוך למנהיג העולם ולהביא לעידן חדש של שלום. סייקלופס דאג לבנו ושלח את וייד להרכיב מכשיר טלפורטציה שנועד לעצור את קייבל אם יהיה בכך צורך. במאמץ לאחד את העולם, קייבל מפנה בכוונה תחילה את מנהיגי העולם נגדו לאחר שאיים כי ישלח את הטילים שבאחזקתם לכיוון השמש. דדפול וקבוצת האקס-מן החלו במתקפתם באי פרובידנס, שם דדפול בגד באקס-מן ועבר לצדו של קייבל. זה האחרון הודה בכך שרצה להפוך לקדוש מעונה כדי להוכיח לעולם שאפשר לעבוד יחדיו למען מטרה משותפת.

בהתקפה של הגולש הכסוף, קייבל השתמש בשארית כוחותיו וכמעט נמלט ממלתעות המוות כשדדפול הסיר את החלקים הטלפתיים והטלקינטיים ממוחו בעזרת משגר קטן. קייבל נותר פצוע קשה, ודדפול יצא להשיג חומר טכנו-אורגני כדי לתקן את הנזק. הוא נתקל בסוכן אקס ובפיקסר במהלך המשימה, שהוכתרה כהצלחה, אך גם הותירה אותו מובטל מעבודה. קייבל חש אשמה על מצבו של דדפול כמתנקש עריק אשר הושחת כתוצאה ממעשה הגבורה שלו, והחל להעסיק אותו בחשאי למשימות שונות בלי ידיעתו. בהמשך, דדפול הציל את קייבל פעם נוספת והשתגר דרך מספר עולמות חלופיים כדי להשיבו לאחר שהלך לאיבוד.[8] קייבל החזיר לו טובה על ידי כך שתיקן את הנזק המוחי של דדפול, בטרם כוחותיו התכלו בפעם השנייה. אולם, אישיותו וכוחותיו נותרו ללא שינוי.

במהלך מלחמת האזרחים של מארוול, שבה נכנס לתוקפו חוק רישום העל-אנושיים, דדפול ניסה להתקבל כצייד ראשים מטעם סוכנות S.H.I.E.L.D במטרה לרדוף אחר על-אנושיים ולאלץ אותם להירשם בסוכנות. ניסיונותיו הראשונים עלו בתוהו, אך הוא נשכר בכל זאת וקיבל הוראה מנשיא ארצות הברית לעצור את קייבל, אם כי ללא הצלחה.[9]

בניסיון לתקן את הנזק שנגרם למוניטין שלו, דדפול חטף את טאסקמאסטר והכריח אותו להילחם בו כדי לשכנע את הבכירים הממשלתיים לשכור אותו שוב. דדפול ניצח בדו-קרב, אך לא נשכר משום שנחשב כחסר בגרות מנטלית.[10] מספר ימים לאחר מכן, דדפול התעורר וגילה כי כווץ לממדים מזעריים בידי סמור, שניסה להשתמש בחלקיקי פים עליו בשביל שיילחם בריינו. וייד ניסה להתעמת מול ריינו, אך הפך למחזיק מפתחות וזכה להשפלה. לאחר שנשטף באסלה, וייד הצליח לחזור והתנקם בתוקפיו, עדיין בגודל מיניאטורי.[11]

לאחר שהוכרז כגיבור בעקבות מלחמתו בסימביוטים, דדפול חזר בקלות לדרכיו הישנות וניסה להרוג את וולברין. לשם שינוי, דדפול תכנן את כל שלבי ההתקפה על המוטאנט הזועם, וניצח על סדרת התנקשויות שכמעט והרגה את שניהם. בדיוק לפני שוולברין הוטבע, בנו דאקן התערב וכרת את שתי ידיו של דדפול כדי שיוכל להרוג את אביו בעצמו. דאקן נורה מכדור קרבונדיום בידי ג'יימס ברנס, ששכר במקור את דדפול. מתגלה כי כל ההתנקשות תוכננה בידי וולברין כדי ללכוד את בנו, כך שבסופו של דבר דדפול לא הרוויח דבר.[12]

פלישה סודית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פלישה סודית

כאשר פלישת הסקרול החלה, דדפול נלקח בשבי בידי הסקרול, ואימן את גזע הסקרול כדי לאמץ את הטירוף וכדי לשלוט יותר טוב ביכולותיו. הוא נמלט כאשר חברי הסקרול הפנו עורף אחד לשני, ושידר מידע גנוב אל ראש סוכנות S.H.I.E.L.D, ניק פיורי. מידע זה יורט על ידי נורמן אוסבורן, שהנהיג את האוונג'רס ואת סוכנות H.A.M.M.E.R החתרנית שלו. היות שפיורי לא קיבל את המידע, דדפול לא קיבל תשלום על מאמציו.[13]

אחרי חודשים של אבטלה, קולונל זיק שוכר אותו על מנת להרוג את דוקטור דרוק לובוסנו, שחטף את אשתו. דדפול גילה כי לובוסנו גילה דרך לשמר את הנעורים ואת היופי ללא מגבלת זמן, אבל למטרה זו הם צריכים לאכול בשר אדם באופן קבוע. דדפול נתפס במטרה לשמש כמקור אוכל לזומבים הצעירים. אך התברר כי טעמו נורא, לכן הוא שוחרר לאחר שהבטיח להם את בשרו של זיק ושכיריו במקום. במהלך הקרב המתחולל, דדפול מפוצץ את הטירה של הדוקטור,.[14]

שלטון אפל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – שלטון אפל

לאחר שנותר ללא כסף בעקבות עבודה נוספת עליה לא קיבל תשלום, דדפול גונב אוניית משא שעושה את דרכה לארצות הברית. באמצע מסעה באוקיינוס האטלנטי הספינה מוטבעת בידי כריש נמר, אויבו של נאמור, ודדפול נסחף לחופי מקסיקו. בזמן שהוא מתאושש, כריש נמר מופיע בשנית ומתקיף אותו, אך סוכן H.Y.D.R.A עריק בשם בוב מופיע באקדחים שלופים ומבריח אותו חזרה למים. בוב מגלה לדדפול שהוא וכריש נמר נשלחו להרוג אותו. דדפול מצליח לדלות ממנו את שם מעסיקו, נורמן אוסבורן. אוסבורן היה מודע לכך שהמידע שדדפול סיפק לו היה הסיבה היחידה שהוא נמצא בעמדת כוח, ולכן דרש את חיסולו כדי להבטיח את עמדתו,.[15]

דדפול מגיע לניו יורק מתוך מחשבה שאוסבורן מוכרח לשלם לו בתמורה להעברת הקבצים במהלך פלישת הסקרול. הוא מנסה לפרוץ למגדל האוונג'רס, אך אוסבורן טומן לו מלכודת ושולח את קבוצת ת'נדרבולטס אחריו על מנת ליירט אותו. דדפול מביס את כל חברי הקבוצה פרט לאלמנה השחורה בה הוא מתאהב. הוא מתוודה בפניה על אהבתו אליה, אך נורה בידי פלדין ונמלט לבסיסו של טאסקמאסטר.[16] חברי ת'נדרבולטס מתחקים אחר מקום מחבואו של וייד, והקבוצה כמעט מרצה את אוסבורן כשהאלמנה השחורה יורה לו בלב, ונותנת להדסמן הזדמנות לערוף את ראשו.[17] אולם, דדפול מתעורר כשראשו מחובר, וכשטאסקמאסטר מספר לו שהוא אינו זה שחיבר את ראשו הוא מאמין שזוהי דרכה של האלמנה השחורה להגיד שגם היא מאוהבת בו.

מחוץ למעגל העבודה, דדפול מקבל כמה עבודות מזדמנות, וצופה במשדר חדשות בו נטען שהוא בגד בגזע האנושי לטובת גזע הסקרול החייזרי. הוא מותקף בידי בולזאיי, המתחזה להוקאיי, ולאחר עימות שבמהלכו בולזאיי לא העריך נכונה את יכולתו של דדפול להחלים מפצעיו, דדפול מביס אותו. בשל המוניטין הרב אותו רכש בולזאיי כשכיר חרב, הוא משלם לדדפול על מנת לא לספר על תבוסתו בקרב.[18] וייד משתמש בכספו החדש על מנת לרכוש ספינת פיראטים, ולאחר קריירה קצרה ולא מוצלחת כפיראט הוא מחליט להיות גיבור במקום.[19] הוא עושה את דרכו אל האי אוטופיה, מקום מושבם של חברי האקס-מן, אך הם דוחים אותו מעליהם. אולם, מכיוון שהם אינם מסוגלים לשחררו סתם כך, הם מציעים לו חברות מבחן תחת השגחתה של דומינו.[20]

חיל דדפול[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנקודה מסוימת לאחר אירועי "שלטון אפל", דדפול נשכר בידי ישות קוסמית בשם המתבונן כדי להציל את המולטי-יקום. כדי לבצע זאת עליו לגייס קבוצה של חברי דדפול מעולמות חלופיים. הוא מבקר באותם עולמות חלופיים, ומגלה שאותן גרסאות חלופיות שלו שונות ממנו לחלוטין. בין חברי הקבוצה אותם הוא מגייס נמנים ליידי דדפול (גרסה נשית שלו בשם ונדה וילסון), קידפול (גרסת ילד שלו), דוגפול (גרסת כלב שלו) והדפול (גרסת ראש חסרת גוף של דדפול מיקום "הזומבים של מארוול"). יחד עם חברי הקבוצה, הוא פורש בפניהם את תוכניתו להצלת המולטי-יקום.[21][22]

אקס פורס[עריכת קוד מקור | עריכה]

דדפול בתלבושת האקס-פורס שלו. אמנות מאת ג'רום אופנה

דדפול מצטרף לקבוצת אקס פורס של וולברין וארכאנג'ל מתוך שאיפה לסכל איומים מוחשיים לגזע המוטאנטים.[23] באחת ממשימותיהם הראשונות ביחד, שבסופן הרגו את אפוקליפס שנשמתו התגלגלה לגופו של ילד תמים, דדפול מכנס ישיבה על מנת לדון בספקותיו המוסריות לגבי הריגתו של ילד חף מפשע. בפגישה זו, ארכאנג'ל אמר לוולברין שאף על פי שדדפול היה מועסק על ידו מעל לשנה, הוא מעולם לא משך את הכספים אותם קיבל בעבור שירותיו.[24] מאוחר יותר, בציוות עם קבוצת דת'לוק, חברי אקס פורס נלקחים לעולם הבית של דת'לוק כדי לחפש את מקורות הקבוצה החייזרית, שנשלטת בכוח המחשבה. במשימה זו נוצרים מתחים בין דדפול לפנטומאקס, מה שגורם לדרכיהם להתפצל. לבסוף, דדפול הוא זה שהורג את שליט העולם על ידי כריתת ראשו ונעיצת חרבו בגופו למען יראו כולם. פנטומאקס מופתע ממעשה זה, והם עוזבים בדממה.

הפחד עצמו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הפחד עצמו (קומיקס)

קשת הסיפור "הפחד עצמו" הביאה את סיפור פלישתם של "הנחש" וחבורת "הראויים" שלו. "הנחש" היה למעשה קול בן בור, דודו של תור בן אודין, ויחד עם חבורתו השליט פחד וטרור ברחבי העולם. דדפול מנסה לנצל את הפחד העולמי למטרותיו האישיות. לשם כך, הוא גונב את אחד מפטישי האבן הקוסמיים שהיה שייך לציידי אנשי זאב, אך זה מתברר ככלי נשק קטלני אשר נוגד את כוחות הריפוי שלו במהלך ירח מלא.

הטוב ביותר בעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שדדפול הביס את שכיר החרב הבין-גלקטי מאצ'ו גומז, הוא נדד בחלל והציל שתי תרבויות חייזריות מהכחדה. בנוסף, הוא הרג את הישויות הקוסמיות איד הירח האנוכי ואגו הכוכב החי. כשהוא חזר לכדור הארץ, הוא נלחם נגד אלתיאה חדורת שאיפת הנקם, סמור, טאסקמאסטר, ביג ברטה וברנרד הויסטר, שכיר חרב הידוע בכינוי סלוגו, שהיו תחת פיקודו של מאצ'ו. לאחר שהרג את סלוגו, דדפול עוצר את הקרב ושואל את חבריו לכאורה אם זה באמת מה שהם רוצים. בתגובה, הם יורים בו עד לאובדן הכרתו. הודות לגורם הריפוי שלו, דדפול שורד. לאחר שיחה עם בוב בנוגע לדרך בה הוא מתייחס לחבריו, דדפול מבין שמה שבאמת הוא מעוניין בו זה למות.

אשפוז[עריכת קוד מקור | עריכה]

דדפול מנסה להתאבד בכל מיני דרכים, אך לשווא. בין היתר, הוא שורד התפוצצות של פצצות אטום ונלחם נגד הענק הירוק. הוא נשלח למוסד לחולי נפש באנגליה ופוגש בד"ר אלן ויטבי, שהייתה אובססיבית לגביו כבר כמה שנים. מתוך אהבה חד צדדית, היא מבריחה אותו החוצה. חרף זאת, דדפול דוחה את חיזוריה משום שהיא יצאה לחלוטין מדעתה. לאחר שנמלט, הוא נתקל ברשויות החוק המקומיות, מה שמוביל ללקיחתה של מלכת אנגליה כבת ערובה. לאחר שיחה עם מלכת אנגליה, היא משכנעת אותו שד"ר ויטבי נתונה לאחריותו. הוא מגיע לדירתה של ויטבי ומגלה רבים מחלקיו הכרותים דחוסים במקפיא. דדפול מתעמת מול ויטבי, והיא מתאבדת. דדפול זורק את חלקיו לפח אשפה ועוזב. כשחלקיו מפשירים ומחלימים, הם יוצרים שיבוט מעוות יותר וסדיסטי ביותר של דדפול.

דדפול הרע[עריכת קוד מקור | עריכה]

דדפול והשיבוט המרושע שלו מגיעים שניהם לניו ג'רזי בכוחות עצמם. דדפול פוגש בשיבוט המרושע שלו במסעדת הצ'ימיצ'נגה האהובה עליו, שאותה דדפול הרע מפוצץ. לאחר קרב ארוך, לשני הצדדים נגמרת התחמושת, והם מסכימים להפגש ולהילחם בפארק קנרסי. לאחר קרב ופיצוץ נוספים, דדפול הרע נמלט ודדפול נאלץ להתמודד עם קפטן אמריקה. בינתיים, דדפול הרע נפגש עם מיסטר נגטיב ומבקש ממנו עבודה, וזה האחרון שוכר אותו לרצוח את ילדיו של מפקד המשטרה המקומית. לאחר מחשבה מעמיקה בנוגע למהלכיו הבאים, דדפול הרע מחליט שהמוטיבציה שלו היא להעפיל על דדפול המקומי ולהיות טוב יותר ממנו. לאחר תכנון קפדני, דדפול חוטף ילד אקראי בתקווה שהמעשה ימשוך את תשומת לבו של דדפול הרע.

עם זאת, דדפול הרע חזה מראש שכך יקרה וחטף את ילדיו של מפקד המשטרה. הוא שולח מסר להורים וגורם למפקד המשטרה להאמין שדדפול עשה זאת. השיבוט נלחם נגד קפטן אמריקה, שהשגיח על וייד וידע כי הוא לא ביצע את החטיפה. לאחר שהחקירה זוכה להתערבותו של האינטרפול וקפטן אמריקה מחלים מפציעותיו, הוא מיידע את מפקד המשטרה שדדפול לא יכול היה לחטוף את ילדיו, ולכן הם מגיעים למסקנה שמדובר בשותף לפשע. זמן מה עובר, ודדפול מבין ששיחקו בו. הוא משחרר את ילדיו של מפקד המשטרה ונמלט מהמקום. דדפול הרע משתמש במכשיר הטלפורטציה כדי לפתות את מפקד המשטרה ואת דדפול למלכודת וגורם לכך כאילו דדפול הרג את מפקד המשטרה ואת ילדיו. אולם, הוא נכשל במזימתו והם מצליחים להימלט. לאחר מכן, השיבוט מסביר לדדפול שהמניעים שלו היו להראות שלא משנה כמה טוב דדפול עושה, אנשים תמיד יראו אותו כמפלצת.

באותו רגע, קפטן אמריקה מגיע יחד עם כוחות המשטרה ואומר להם להיכנע. דדפול הרע מניף את כלי הנשק שלו ונורה בצרור יריות לעברו. לאחר שנפל, מתברר שהוא נורה בחץ מיוחד שלא הגיע מכיוון המשטרה. כל צלקותיו נעלמות, והוא חוזר לצורתו האנושית ומת. לאחר שוייד מגלה שקיימת דרך להרוג אותו, הוא גונב את מכשיר הטלפורטציה ונמלט.

חיפוש אחר המוות ואיבוד הכוחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דדפול החל לתכס תוכנית להשיג את הנסיוב שמנטרל את יכולת הריפוי העצמית של דדפול הרע, כדי שהוא יוכל סוף כל סוף להיות לצד אהובתו, ליידי המוות. בעזרתו של בוב, הוא מפעיל מניפולציה על אקס פורס, קינגפין, ארגון היד, דאקן ועל טומבסטון, שיצר מלכתחילה את הנסיוב. דדפול גרם לעימות בין אקס פורס לטיפואיד מרי וארגון היד, מתוך אמונה שקינגפין החזיק בנסיוב. בינתיים, דאקן גנב דגימה של הנסיוב מטומבסטון, והשתמש בה כדי לירות בוולברין.

בעיצומו של התוהו ובוהו, הוזרקה לדדפול דגימה נוספת של הנסיוב על ידי בוב, שכעס על כך שוייד תכנן זאת כל אותה עת. לאחר מכן, דדפול מגלה מקבוצת אקס-פורס שהסם תוכנן במיוחד עבור ה-DNA שלו, לכן לא הייתה לו כל השפעה על וולברין. לאחר שגילו שהכל היה מתוכנן על ידו, חברי אקס-פורס זעמו על כך והחליטו להרוג את דדפול. אחרי שהוא נמלט מהם ונלחם נגד טומבסטון, דדפול התעמת עם בוב. וייד מוצא שהנסיוב ריפא את העיוותים הרבים שנגרמו לגופו בשל מחלת הסרטן, ולכן בוחר לא למות. השניים התעמתו עם קבוצת אקס פורס, ולאחר שוייד ביקש את סליחתם, הם נותנים לו לעזוב ולעזור לבוב הפצוע.

אחרי שאיבד את יכולת הריפוי שלו, דדפול הודה שהרגיש "חי יותר מאי פעם". עם זאת, לאחר שחטף מכות קשות בידי ארגון "אינטליג'נסיה", וייד הבין כי נתן ליכולת הריפוי שלו לפצות על כישורי הקרב שלו, ולכן ביקש עזרה באימונים אצל טאסקמאסטר. זה האחרון מבקש ממנו עזרה בגנבת חלקיקי פים מסוכנות S.H.I.E.L.D, אך למעשה איפשר לנבל בשם "קופסה שחורה" ללמוד אודותיו ולתכנן את נקמתו בו. דדפול הביס את טום קאסידי השחור ואת ברבור שחור, שני המתנקשים שנשכרו בידי "קופסה שחורה", אך במהלך העימות ביניהם פניו נשרפו והושחתו בשנית.

סוכנת FBI לשעבר בשם אליסון קמפ מבקשת לנקום בדדפול בשל מעורבותו בתאונה שגרמה לנכותה. היא מגייסת את שני אויביו של דדפול, טי-ריי וסלייבק ומאמנת אותם כדי להרוג את וילסון. דדפול מצליח להסתנן לבסיס שלהם ולהרוג את השניים. כשקמפ מנסה לפוצץ את עצמה, ובכך גם להרוג את דדפול, הוא משכנע אותה לא לתקוף אותו. באותו רגע, הוא מופתע בידי השיבוט שלו, שחזר לחיים והודיע לו שהנסיוב שלקחו אינו קבוע, מה שמסביר מדוע פניו של דדפול לא החלימו או מדוע אצבעו לא גדלה מחדש אחרי שנקטעה. בנוסף, דדפול הרע אומר לו שוייד יחזור לחיים אחרי שיירה בו.

צייד זומבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוסם פטריוטי חובבן בשם נקרומנסר מחליט להחזיר לחיים מספר נשיאים מתים על מנת להחזיר את האומה האמריקנית ליושנה, אך הכישוף מטריף את דעתם, והמנהיגים הזומבים שואפים להשמיד את המדינה ולהתחיל מאפס. נקרומנסר אולץ בידי הזומבי של ג'ורג' וושינגטון להשתמש בכוחותיו כדי להחיות כמה שיותר נשיאים מתים וכן צבאות של אל-מתים.

לאחר שדדפול נתקל בזומבי של פרנקלין רוזוולט והורג אותו, סוכנות S.H.I.E.L.D מבקשת ממנו לחסל את יתר הנשיאים הזומבים, מכיוון שהיה לו את המוניטין הרע והמתאים לעשות זאת.[25] לפני שהסכסוך מסתיים, סוכנת S.H.I.E.L.D בשם אמילי פרסטון נהרגת בידי הזומבי של ג'ורג' וושינגטון.[26] דדפול הורג לבסוף את כל הזומבים ושובר בכך את הכישוף. לאחר שסוכנות S.H.I.E.L.D מסרבת לשלם לדדפול שכר טרחה, הוא מגלה שהנקרומנסר הצליח לשמר את תודעתה של פרסטון במוחו של שיבוט נוסף של דדפול.[27]

הטוב, הרע והמכוער[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאוחר יותר, דדפול נחטף לקוריאה הצפונית על ידי אדם המכנה עצמו "באטלר". באטלר התנכל לדדפול לאורך השנים, בין היתר בכך שסימם אותו ואסף ממנו דגימות רקמה.[28] מתברר, שלפני שנים דדפול התנדב לעזור לבאטלר בחקירותיו, ולשם כך סומם תחת סימולציות - מה שמסביר כמה מתקלות הזיכרון של דדפול. באטלר ציין כי הוא חטף את בתו של דדפול, אלינור קאמאצ'ו, אחרי שדדפול נטש אותו. כמו כן, דדפול מגלה כי מה-DNA שלו נוצרו שיבוטים של חברי האקס-מן, בעלי כוחותיהם של חברי האקס-מן המקוריים מהם שובטו.[29] בעזרת תודעתה של פרסטון, קפטן אמריקה ווולברין, דדפול הצליח לשחרר את האסירים במחנה צפון-קוריאני ולהרוג את באטלר. למרות ההשערה שבתו בחיים, דדפול החליט לא לחפש אחריה על מנת לא "להרוס" את חייה.

ת'נדרבולטס, דדפול הורג את דדפול[עריכת קוד מקור | עריכה]

דדפול נמצא בידי הענק האדום, שמזמין אותו להצטרף לקבוצת ת'נדרבולטס החדשה שלו. דדפול מסכים לקבל את ההצעה. במשימה הראשונה עם אלקטרה, השניים נקלעים למארב של אויב מסתורי, אך כשהשניים מחולצים על ידי שאר חברי הקבוצה, דדפול מצטרף לקבוצה במשימותיהם השונות ומוצא את גופתו של המנהיג. לאחר שדרדפול גומר את מסע הטבח שלו, הוא מחליט לטהר את שאר היקומים מגרסאותיו השונות, כדי שיהיה וייד וילסון היחידי. דדפול כינס ואיחד מחדש את חיל דדפול, כדי להילחם בגרסאותיו המשונות. במהלך הקרב האחרון, כלל גרסאותיו של דדפול נהרגו בקרב, פרט לדדפול עצמו ולדרדפול. ולאחר שיחה קצרה, שבמהלכה דדפול ניסה לשכנע את דרדפול לוותר על מעשהו, דדפול הרג סופית את דרדפול, והכריז על עצמו כוייד וילסון היחידי שקיים.

לאחר מכן, דדפול הושכר כדי להעביר הודעה מדרקולה לנמען מסתורי, ונלחם בדרך במספר יצורים דמוניים. נמען ההודעה, הסוקובוס שיקלאה, נאבקה בדדפול אך לבסוף השניים התארסו.[30] בחוברת Deadpool Vol.3 #27, אשר שברה שיא גינס על כמות הדמויות בעטיפה, השניים התחתנו. ביפן, השניים יצאו לירח דבש.[31]

החטא הקדמון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – החטא הקדמון (קומיקס)

לאחר רצח אואטו הצופה,[32] עינו הופעלה וגרמה לאנשים וישויות החשופים להשפעת העין להתמודד עם חטאיהם וסודותיהם הגדולים.[33] סוכנת S.H.I.E.L.D אמילי פרסטון נחשפה לחיזיון, בו גילתה כי בתו של דדפול - אלינור קאמאצ'ו - בחיים, וכי היא נמסרה לאחיו של באטלר, ג'ושוע. באטלר טען כי הציל אותה ממשפחה מתעללת, וכי על ג'ושוע לגדל אותה כבתו. פרסטון המשיכה לחקור עד שהגיעה לאילינוי, ושם, נתקלה באלינור המשחקת בחצרה האחורית.[34] ג'ושוע נתקל באלינור ובפרסטון המדברות, וסילק את פרסטון משם בדרישה לצו חקירה. כאשר פרסטון עזב, ג'ושוע הודיע שהם עוזבים. לפני שהספיקה לברר מדוע, סוכני ארגון אולטימטום פרצו לביתם.[35]

ג'ושוע ואלינור ברחו לשיקגו, שם ביקשו עזרה משוטר שהתגלה כסוכן אולטימטום סמוי. אלינור נחטפה וג'ושוע לקה בהתקף לב, כשלפתע דדפול חשף את עצמו וחילץ אותה. לאחר שהזעיק את המשטרה, אלינור שאלה האם הוא אביה. בסופו של דבר, דדפול נלחם בסוכני האולטימטום ובמנהיגם, מרסק הדגלים, שזרק את אלינור מחלון. היא ניצלה בידי אוון סבאחנור וקוונטין קוויר שהוזעקו למקום, וזאת בעוד דדפול הביס את מרסק הדגלים והזהיר אותו לא להתקרב למשפחתו. בעזרת קוונטין, דדפול הצליח לביים את מותה של אלינור, שאומצה בידי פרסטון. דדפול סירב לשינוי זיכרונותיה של אלינור, וזאת כדי שתתרפא בעצמה; בינתיים, הסוכן סקוט אדסיט מגלה בגלל עינו של אואטו כי אלינור היא מוטאנטית, ושדדפול הרג את הוריו.[36]

אוונג'רס ואקס-מן: הציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אוונג'רס ואקס-מן: הציר

זמן מה לפני יצירתו של אונסלוט האדום,[37] דדפול סירב להצעתה של סטורם להצטרף לאקס-מן.[38] כאשר אונסלוט האדום לכד את האוונג'רס ואת האקס-מן בתוך זקיפי סטארק שלו, מגנטו גייס את דדפול לקבוצת נבלי-העל שלו. הם הביסו את הזקיפים, ושחררו את הגיבורים. על מנת להביס את אונסלוט האדום, דוקטור דום ומכשפת השני הטילו עליו כישוף, כדי לגרום ל"היפוך" במוסר שלו. הם הצליחו,[39] אך זה גרם ל"היפוך" מוסרי בקרב הנוכחים בג'נושה - ביניהם דדפול וקבוצתו של מגנטו.[40]

בעקבות הכישוף, דדפול עבר לגישת זן פציפיסטית, ושם תלבושת לבנה כ"זנפול". הוא חס על חייו של באטרוק המזנק, והורה לאקס-מן לטפל בשיבוטיהם מצפון-קוריאה - אם כי האקס-מן, שנעשו רעים, צדו אותם בחדר הסכנה.[41] כאשר אוון/אפוקליפס והאקס-מן החליטו לתקוף את מנהטן עם פצצת גנום, דדפול חזר לקבוצת נבלי-העל של מגנטו, והסיח את דעתו של אפוקליפס, שערף את ראשו.[42] בסופו של דבר, דוקטור דום ומכשפת השני ביטלו את הכישוף בעזרת דוקטור וודו ואחיו בגופה של מכשפת השני.[43] הוא שכנע את שיקלאה לקחת את שיבוטי האקס-מן הצפון קוריאנים להחלמה במטרופוליס המפלצות, ולקח את אוון תחת חסותו.[44]

רוקסון ומוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאוחר יותר, דדפול קיבל תשלום ממנכ"ל תאגיד רוקסון, וזאת בעוד רוקסון השתמשו בשיטה העושה שימוש בקרני גמא כדי להגדיל את רווחיהם. לאחר שנפגש עם פעילים חברתיים נגד שיטתם של רוקסון, ביניהם מקבילי הקומיקס של שרה סילברמן וג'ייסון אהרון, דדפול נלחם נגד מנכ"ל רוקסון המינוטאורוס.[45] הוא הושכר בידי רוקסון למשימה נגד אזרחי האומה הבדיונית "אל וואזיראבאד", אך בעקבות כישוף ההיפוך, מצפונו הוחזר לו והוא התנגד לרוקסון. הוא פעל נגד חבריו למשימה, ובכך נקלע לעימות נגד שיבוטו של אומגה רד משבט אומגה והובס. הוא הציל כמה מאזרחי האומה ממוות, הצליח להגיע להבנה עם אומגה רד ובכך לשביתת נשק. דדפול גילה כי הוא זה שרצח את משפחתו ונעזב, אך נאלץ להתמודד נגד אולטימטום ומרסק הדגלים החדש.[46]

לאחר שמאס מהאולטימטום, דדפול החליט לחסל אותם אחת ולתמיד, והצליח להרוג את כול סוכני הארגון. הוא החליט לוותר על חייו כדדפול, וכאשר חגג עם חבריו ובני משפחתו את תחילת חייו החדשים, התנגשות בין יקומי ארץ-616 וארץ-1610 גרמה להרס שני היקומים, ולמותם של דדפול וחבריו.[47]

מארוול החדשה והשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר יצירתם המחודשת של המולטי-יקום וארץ-616 בידי ריד ריצ'רדס,[48] דדפול חזר לחיים ולקיום, כמו כל שאר אלו שנמחקו מהקיום בעקבות ההתנגשות, ללא זיכרון ממותו הזמני. במהלך החודשים הבאים, פופולריותו גברה וגברה, והוא צורף בידי קפטן סטיב רוג'רס לחטיבת האוונג'רס המאוחדים כאמצעי למימון פעולות הצוות.[49] הוא אף יצר קבוצת "גיבורים להשכרה" משלו, המורכבת מגיבורים ונבלים אשר תוגמלו בתשלום כדי להתחפש אליו, וזאת כדי להרחיב את גבול פעילותו. פופולריותו של דדפול הכריחה אותו לעזוב את משפחתו, מחשש שאויביו עלולים לפגוע בהם. בעקבות תביעה מצד לוק קייג', שם הקבוצה שונה ל"שכירים עבור כסף.[50] אחד מן החברי הקבוצה הוא מאדקאפ, שכיר חרב מטורף אשר חלק עם דדפול גוף ונעשה נחוש לנקום. הוא הפליל את דדפול ברצח בעוד הוא לבוש בתלבושתו של דדפול, ופצע את חברו, סקוט אדסיט. כמו כן, הוא החל להפעיל מניפולציה נפשית על תושבי אמריקה, וזאת כדי שיפחדו מדדפול ויגרמו לפופולריותו לצנוח.[51] דדפול פיתה את מאדקאפ לקרב, שבסופו מאדקאפ פוצץ את עצמו ברמה המולקולרית באמצעות אקדח צ'יטאורי.[52]

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוח העל של דדפול הוא יכולת ריפוי מהירה באופן חריג, העוזרת לו להתאושש במהירות ממהלומות, והופכת אותו לחסין כמעט לחלוטין ממחלות. יכולות המתנקש המרשימות שלו, בנוסף לכישוריו באמנויות לחימה שונות ומצבו הנפשי המעורער והבלתי צפוי הופכים אותו ליריב קשה במיוחד בעת קרב. הוא גם מחזיק במנשא כלים קסום המאפשר לו לשלוף כל חפץ הידוע לאדם. בנוסף, הטיטאן המטורף תאנוס הטיל על דדפול קללה שבזכותה יחיה לנצח, כדי שדדפול לא יוכל לגנוב את אהבתו של תאנוס - ליידי המוות. גופו של דדפול עמיד בפני רוב הרעלים, מה שמביא אותו למצב שהוא לא יכול להשתכר. עם זאת, הוא אינו מסוגל לעמוד בפני מינון גבוה של תרופות הרגעה. בנוסף, הוא חסין בפני התקפות טלפתיה, מה שהתבטא כשהתנגד לשליטתו של מלך הצללים, וזאת לאחר שפסיילוק חיברה את נפשו טלפתית לצוות האקס-פורס. דדפול חסין למבט הכפירה של גוסט ריידר, ומסוגל להרים משקל בין 800 ק"ג ל-25 טון. בנוסף, דדפול הוא רב-לשוני, מה שהופך אותו ליעיל. במהלך קרב עם דומינו, נראה כי דדפול מדבר בלי הפסקה, אך משתמש ביכולת זו להכנעת האויב. דדפול הוא בעל יכולת מודעות קוסמית, וכתוצאה מחסינות הטלפתיה שלו, הוא אף זוכר את זהותו הסודית של ספיידרמן, על אף שמפיסטו מחק זיכרון זה במהלך אירועי מלחמת אזרחים. חבר האקס-מן גמביט טען כי לחימה בדדפול שקולה להתאבדות, ואף טאסקמאסטר ציין כי אין ביכולתו להעתיק את מהלכיו של דדפול, מכיוון שהוא בלתי צפוי.

דדפול קולל לזמן מה על ידי לוקי, שטען שהוא אביו, וכתוצאה מכך פניו נראו כפניו של השחקן טום קרוז. הקללה הוסרה כאשר דדפול התפייס עם אביו האמיתי בבר, בלי לדעת שזה הוא - מה שסותר את טענתו המוקדמת של דדפול, שלפיה אביו מת. דדפול זכה לכינוי "ספיידר-נינג'ה" על מראה תלבושתו, והוא גם ציין כי לאחר שפניו מושחתות והוא חובש מסכה, הוא אינו מסוגל להיכנס לשלל מקומות ציבוריים. נחשף באחת מהרפתקאותיו הקוסמיות, כי הפחד הגדול ביותר של דדפול הוא להישאר לבד לגמרי, אך הוא הראה גם פחד מסוים מתרנגולות ומפרות.

אזכור במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבנה בצורת דמותו של דדפול שנבנה במחנה קיץ של תנועת הצופים בישראל, יער הזורע, קיץ 2016

סדרות אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטי קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 2013 יצא משחק פעולה-מכות המבוסס על דמותו של דדפול, שאותו דיבב השחקן נולאן נורת'. המשחק קיבל ביקורות מעורבות, שהיללו את ההומור, הסיפור המקורי והנאמנות לקומיקס אך לא שיבחו את המשחקיות שחזרה על עצמה ואת מערכת השליטה והקרבות. בממוצע קיבל המשחק את הציון 63/100 לפי אתר Metacritic.[55] נולאן נורת' דיבב את דמותו של דדפול במשחקי הווידאו Spider-Man: Shattered Dimensions, ‏Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds ו-LEGO Marvel Super Heroes.
  • דדפול הופיע כבוס במשחק X-Men Legends II: Rise of Apocalypse. דובב על ידי ג'ון קשיר, שדיבב את דמותו במשחק Marvel: Ultimate Alliance.
  • דדפול הופיע במשחק וידאו המבוסס על הסרט "אקס-מן המקור: וולברין", בדיבובו של סטיב בלום.
  • במשחק Marvel: Avengers Alliance, דדפול הופיע כחבר בקבוצות ת'נדרבולטס, S.H.I.E.L.D והאקס פורס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דדפול בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Top 100 Comic Book Heroes: #31 - Deadpool, IGN
  2. ^ The 50 Greatest Comic Book Characters
  3. ^ Deadpool #33, October 1999
  4. ^ Cable & Deadpool #39, April 2007
  5. ^ Deadpool Team-Up #1, December 1998
  6. ^ New Mutants #98, February 1991
  7. ^ Deadpool: The Circle Chase #1, August 1993
  8. ^ Cable & Deadpool #15, May 2005
  9. ^ Cable & Deadpool #30-32, July-September 2006
  10. ^ Cable & Deadpool #35-36, December 2006-January 2007
  11. ^ Cable & Deadpool #37, January 2007
  12. ^ Wolverine: Origins #20-25, February-July 2008
  13. ^ Deadpool Vol.2 #1-3, September-December 2008
  14. ^ Deadpool Vol.2 #4-5, January-February 2009
  15. ^ Deadpool Vol.2 #6-7, March-April 2009
  16. ^ Deadpool Vol.2 #8
  17. ^ Deadpool Vol.2 #9, June 2009
  18. ^ Deadpool Vol.2 #10-12, July-September 2009
  19. ^ Deadpool Vol.2 #13-14, October 2009
  20. ^ Deadpool Vol.2 #16-18, December 2009-February 2010
  21. ^ Prelude to Deadpool Corps #1-5, May 2010
  22. ^ Deadpool Corps #1-6, June-November 2010
  23. ^ X-Men: Second Coming #2, September 2010
  24. ^ Uncanny X-Force #5, April 2011
  25. ^ Deadpool Vol.3 #1, January 2013
  26. ^ Deadpool Vol.3 #5, April 2013
  27. ^ Deadpool Vol.3 #6, May 2013
  28. ^ Deadpool Vol.3 #15, October 2013
  29. ^ Deadpool Vol.3 #19, November 2013
  30. ^ Deadpool: The Gauntlet Infinite Comic #4
  31. ^ Deadpool Vol.3 #27-28, June-July 2014
  32. ^ Original Sin #1, July 2014
  33. ^ Original Sin #2, July 2014
  34. ^ Deadpool Vol.3 #29, July 2014
  35. ^ Deadpool Vol.3 #31, September 2014
  36. ^ Deadpool Vol.3 #32-34
  37. ^ Uncanny Avengers #25
  38. ^ Deadpool Vol.3 #35
  39. ^ Avengers & X-Men: AXIS #2-3
  40. ^ Avengers & X-Men: AXIS #4
  41. ^ Deadpool Vol.3 #36-38
  42. ^ Avengers & X-Men: AXIS #7
  43. ^ Avengers & X-Men: AXIS #9
  44. ^ Deadpool Vol.3 #39
  45. ^ Deadpool Vol.3 #40
  46. ^ Deadpool Vol.3 #41-44
  47. ^ Deadpool Vol.3 #45
  48. ^ Secret Wars #9
  49. ^ Avengers Vol.6 #0
  50. ^ Deadpool Vol.4 #1-3
  51. ^ Deadpool Vol.4 #3-4
  52. ^ Deadpool Vol.4 #5
  53. ^ Ryan Reynolds to Return as ‘Deadpool’ in X-Men Spinoff
  54. ^ אינה טוקר, צפו: הצצה ראשונה ומשעשעת ל"דדפול 2", באתר ynet, 4 במרץ 2017
  55. ^ Deadpool: The Game Review, Metacritic