בלה דונה בודרו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלה דונה
Bella Donna
בלה דונה בודרו, כפי שהופיעה בחוברת Scarlet Spider Vol.2 #3 ממרץ 2012. אמנות מאת ראיין סטגמן
בלה דונה בודרו, כפי שהופיעה בחוברת Scarlet Spider Vol.2 #3 ממרץ 2012. אמנות מאת ראיין סטגמן
סוג דמות בדיונית
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה X-Men Vol.2 #8
(מאי 1992)
יוצרים סקוט לובדל
ג'ים לי
מידע
כינויים בל ("יפהפייה")
סטטוס פעיל
מקום לידה ניו אורלינס עריכת הנתון בוויקינתונים
גזע מוטאנטית
מקצוע ראש גילדת המתנקשים
מומחיות התנקשות
כוחות מסע אסטראלי, ירי מטחי פלזמה, מיומנות בקרב פנים אל פנים והתנקשות
חברה בקבוצה גילדת המתנקשים (מנהיגה)
חברה לשעבר בקבוצה ראש הגילדה המאוחדת של ניו אורלינס, שותפה של בנדיט
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה מריוס בודרו (אב, מת)
ג'וליאן בודרו (אח, מת)
רמי לבו (בעל לשעבר)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בלה דונה בודרואנגלית: Bella Donna Boudreaux, מהביטוי האיטלקי Bella Donna, "אישה יפה") היא דמות משנה בדיונית מוטאנטית המופיעה בחוברות הקומיקס גמביט והאקס-מן ביקום מארוול קומיקס. דמותה הופיעה לראשונה בחוברת X-Men Vol.2 #8 ממאי 1992 ונוצרה על ידי הכותב סקוט לובדל והמאייר ג'ים לי.

בלה דונה בודרו נפגשה עם גנב הרחוב הצעיר רמי לבו ברחובות ניו אורלינס, והם התיידדו במהרה. בלה דונה ורמי גילו כי הם מוטאנטים - בלה דונה מסוגלת לבצע מסע אסטראלי ולירות מטחי פלזמה, ואילו רמי מסוגל לגרום לחפצים להתפוצץ באמצעות הטענתם באנרגיה קינטית. בלה דונה ורמי נולדו לגילדות אויבות, בלה דונה מגילדת המתנקשים ורמי מגילדת הגנבים, וכאשר התבגרו והגילדות נעשו אויבות יותר ויותר, ראשי הגילדות חיתנו אותם בתקווה לשלום ולאיחוד. לאחר החתונה, אחיה של בלה דונה ג'וליאן הזמין את רמי לדו-קרב עד המוות, וכאשר רמי ניצח והרג את ג'וליאן, הוא הוגלה מניו אורלינס והופרד מבלה דונה. שנים לאחר מכן, בלה דונה חיפשה את רמי, שנעשה לחבר האקס-מן גמביט, כדי לעזור לה בבלימת גזע הברוד החוצני התוקף את הגילדות. בעזרת גמביט, האקס-מן וגוסט ריידר, בלה דונה והגילדות נלחמו בברוד ובלה דונה עקבה אחר פסיילוק למישור האסטראלי, ושם הוציאה ממנה את האנרגיה שלה והתמוטטה בזרועותיו של גמביט. באמונה שנהרגה, גמביט אמר לגילדת הגנבים לשמור עליה ויצא לנקום בברוד.

למעשה, בלה דונה לא נהרגה אלא נפלה לתרדמת. גמביט סיכן את חייו כדי להשיג את סם החיים של קנדרה האלמותית המסתורית, אך כאשר בלה דונה שהתה במצב קטטוני, המוטאנטית רוג נגעה בה בטעות. בלה דונה התעוררה ללא כל זיכרון מחייה, וכאשר זיכרונה חזר אליה לאיטו, היא הרגישה כי נפשה חוללה, ויצאה לנקמה ברוג בכך שחטפה את חברה קודי ובכך הפנתה את עצמה נגד גמביט. היא הציבה פרס על ראשו, אך לא התכוונה להרוג אותו אלא לגלות לו את רגשותיה כלפיו. בלה דונה ורמי התפייסו, ונעשו לראשי הגילדה המאוחדת של ניו אורלינס עד שזו התפרקה. היא נכנסה למערכת יחסים עם חבר קבוצת הלוחמים החדשים בנדיט, ונפרדה ממנו כשגילתה בדבר כוונותיו האמיתיות לחיפוש כוח. היא שמרה על כוחותיה לאחר אירועי "בית אם", הובילה את גילדת המתנקשים נגד דומינו והאקס פורס ונקלעה לעימותים עם סקרלט ספיידר השני.

ביקום ארץ-1298 החלופי, בלה דונה ורמי הנשואים הם הוריה המאמצים של רייבן סאמרס, בתם הביולוגית של ג'ין גריי ואלכס סאמרס. דמותה של בלה דונה הופיעה בפרקים בודדים בסדרת האנימציה המבוססת על האקס-מן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]