פרודיג'י (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרודיג'י
Prodigy
פרודיג'י, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת New X-Men Vol.2 #10 מאפריל 2005, אמנות מאת מייקל ריאן.
פרודיג'י, כפי שהוא מופיע על עטיפת החוברת New X-Men Vol.2 #10 מאפריל 2005, אמנות מאת מייקל ריאן.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה New Mutants Vol.2 #4
(אוקטובר 2003)
יוצרים נונזיו דה פיליפיס, כריסטינה ויר (כותבים)
קרון גראנט (מאייר)
מידע
שם אמיתי דייוויד אליין
כינויים ברייניאק, המוח
סטטוס פעיל
כוחות מחזיק בזכרונות ובמיומנויות של כל אדם ששהה בקרבתו עד לאירועי "בית אם", אינטליגנציה ברמה גאונית. בעבר היה בעל היכולת לחקות את הידע של אחרים.
חבר בקבוצה אקס-פקטור חקירות
חבר לשעבר בקבוצה אקס-מן
אקס-מן החדשים
המוטנטים החדשים
האוונג'רס הצעירים
סגנון לחימה אימוני לחימה של המוסד
דמויות קשורות
משפחה כריסטופר ודורותי אליין (הורים)
קים אליין (אחות)

פרודיג'יאנגלית: Prodigy) הוא דמות בדיונית מוטאנטית המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן והאוונג'רס הצעירים ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת New Mutants Vol.2 #4 מאוקטובר 2003 ונוצרה על ידי צמד הכותבים נונזיו דה פיליפיס וכריסטינה ויר והמאייר קרון גראנט.

פרודיג'י הוא האלטר אגו של דייוויד אליין, נער אפרו אמריקאי אינטליגנטי עם שני הורים ואחות שנותרים תומכים גם כאשר מתגלה שהוא מוטנט. כוחו המוטנטי היה טלפתי, הוא יכול היה לספוג את הכישרון והידע של האנשים הקרובים אליו, אך הידע והכישורים היו נעלמים כאשר הוא התרחק מהאדם שממנו הוא ספג אותם. כוח זה הקשה עליו מאוד ללמוד כישורים וידע חדשים באופן שיישאר, לכן הוא נאלץ תמיד ללמוד יותר מאחרים. הוא הובא אל מכון אקסבייר על ידי דניאל מונסטאר והיה חבר בצוות האימון המוטנטים החדשים עד שהוא פורק.

כוחותיו הופשטו בעקבות אירועי "בית אם". למרות זאת, הוא נשאר בסגל התלמידים של המכון ואף עזר לצוות האקס-מן החדשים במשימות. בהמשך הוא משיג מחדש את כל הידע והכישורים שהוא אי פעם ספג בזמן שהיה מוטנט, מה שהופך אותו לנכס חיוני לקבוצת האקס-מן. פרודיג'י היה חיוני בעת אירועי אקס-מן: תסביך משיח - הוא הצליח לתקן את מכשיר איתור המוטנטים סרברה לאחר שהוא התקלקל. בזכות זה האקס-מן הצליחו למצוא את התינוקת המוטנטית שאותה הם חיפשו.

בעקבות אירועי "אוונג'רס נגד אקס-מן", פרודיג'י היה מריר ופגוע מהמניפולציה של סייקלופס על חברי האקס-מן. הוא פוגש בטומי שפרד ומאז הצטרף לקבוצת האוונג'רס הצעירים, עד לפירוקה.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרודיג'י החזיק בעבר בכוח פסיכומימטרי, שאפשר לו לקבל את כל הידע של אנשים בקרבתו. הידע הזה התפוגג כשהוא התרחק מהם, אבל בהמשך התברר שהוא רק נשכח, וטלפתים יכולים לשחזר אותו (כמו שעשו קוקיות סטפורד לאחר אירועי "בית אם" בתמורה להצלת חייהן) השכחה תוארה על ידי אמה פרוסט כמנגנון הגנה. נכון לעכשיו, פרודיג'י מחזיק בידע רב הכולל כישורי קולינריה מאביו, אימונים של המוסד מוולברין ושאדוקאט, ידע בתחום המחשבים משאדוקאט, הידע בתחום הקסם של דוקטור סטריינג', יכולת האסטרטגיה של סייקלופס, הידע בתחום הביולוגיה של חיה והיכולות המתמטיות של אייסמן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.