הוקאיי (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוקאיי
Hawkeye
הוקאיי, כפי שהוא מופיע על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Civil War II #3 מיולי 2016. אמנות מאת פיל נובו
הוקאיי, כפי שהוא מופיע על עטיפה אלטרנטיבית לחוברת Civil War II #3 מיולי 2016. אמנות מאת פיל נובו
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Tales of Suspense #57
(ספטמבר 1964)
יוצרים סטן לי
דון הק
גילום הדמות ג'רמי רנר ("תור", "הנוקמים", "הנוקמים: עידן אולטרון", "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", "הנוקמים: סוף המשחק" ו״הוקאיי".
מידע
שם אמיתי קלינטון "קלינט" פרנסיס ברטון
כינויים הקשת הזהוב, דרדנייט, הצלף הטוב בעולם, גוליית, רונין.
סטטוס פעיל
מקום לידה וייברלי (איווה) עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע קשת
כוחות ללא כוחות-על
קשת מיומן, משתמש במגוון רחב של חצי תכסיס, אמן לחימה, סייף ואתלט אומן.
כלי נשק חץ וקשת עם מגוון חיצי תכסיס
כלי רכב "אופנוע השמיים"
חבר בקבוצה האוונג'רס מהחוף המערבי
חבר לשעבר בקבוצה האוונג'רס, האוונג'רס החדשים, האוונג'רס הסודיים, אוונג'רס רעיונות מתקדמים, דפנדרס, ת'נדרבולטס, S.H.I.E.L.D, אקדמיית האוונג'רס, שותף של קייט בישופ
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה מאק וברט בארטון (אבות קדמונים)
הארולד ואדית' ברטון (הורים, מתים)
צ'ארלס ברנרד ברטון (אח)
ברברה מורס (גרושה)
אויבים לוקי, קרוספייר, Trick Shot עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הוקאייאנגלית: Hawkeye, "עין הנץ") הוא דמות בדיונית של גיבור על המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת Tales of Suspense #57 מספטמבר 1964, ונוצרה על ידי הכותב סטן לי והמאייר דון הק.

הוקאיי הוא האלטר אגו של קלינטון "קלינט" פרנסיס ברטון, והוא משתמש בכישוריו הטבעיים ובמיומנותו הרבה כקשת כדי להילחם בפשע. הוא ידוע גם בכינויים "הצלף הטוב בעולם", "הקשת הזהוב", "דרדנייט", "גוליית" ו"רונין".

דמותו של הוקאיי מדורגת במקום ה-44 ברשימת גיבורי-העל הגדולים, לפי האתר IGN.[1] את דמותו של הוקאיי בסרטי היקום הקולנועי של מארוול, ובפרט בסרטי הלייב אקשן "תור", "הנוקמים", "הנוקמים: עידן אולטרון", "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" ו"הנוקמים: סוף המשחק", גילם השחקן ג'רמי רנר, ששב לגלם את הדמות בעיבוד הטלוויזיוני "הוקאיי" שעלה בשירות הסטרימינג דיסני+.

היסטוריה פרסומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוקאיי הוצג לראשונה כנבל בעל כורחו בחוברת Tales of Suspense #57 מספטמבר 1964, ולאחר שתי הופעות נוספות כנבל (#60, #64, דצמבר 1964 ואפריל 1965), הצטרף לשורות האוונג'רס בחוברת The Avengers Vol.1 #16 ממאי 1965. הוא הפך לחבר מן המניין והופיע למשך כל גלגוליה של הקבוצה בחמשת כרכיה (כרך ראשון, 1963-1996; כרך שני, 1997; כרך שלישי, 1999-2004; כרך שלישי, 2010-2012; וכרך חמישי, 2013 ואילך), כולל מהדורות מוגבלות וחוברות שנתיות וכן בליין אולטימייט אוונג'רס. בנוסף, דמותו של הוקאיי הייתה חברה בקבוצה במהלך קשת הסיפור "מלחמות סודיות" משנים 1984-1985.

הוקאיי הופיע בעקביות גם בקבוצת האוונג'רס מהחוף המערבי, שהחלה כמיני סדרה מספטמבר 1984 ונמשכה לסדרת חוברות בת 102 חוברות ושמונה חוברות שנתיות מאוקטובר 1985 ועד לינואר 1994. הוא גם כיכב כמעט בכל גיליון של Solo Avengers, שרצה למשך 40 חוברות מדצמבר 1987 ועד לינואר 1991.

בשנים 1998-2002, הוקאיי הופיע בחוברות #20-75 ובחוברת השנתית של קבוצת ת'נדרבולטס בכתיבתו של קורט בוזיאק ובאיורו של פביאן ניצ'זה. הוא השתתף באירוע הקרוסאובר "בית אם" מ-2005 והופיע בהמשך כרונין בחוברות New Avengers #26-64 ‏(2007-2010) ובאירוע הקרוסאובר "פלישה סודית" משנת 2008. אירוע קרוסאובר נרחב בשם "שלטון אפל" הביא להשתתפותו של הוקאיי בסדרות החוברות New Avengers: The Reunion #1-4, Dark Reign: The List - New Avengers #1 משנת 2009 וכן באירוע הקרוסאובר העוקב "מצור" משנת 2010.

הרפתקאות הסולו של הוקאיי כוללות אינספור הופעות בחוברות כ-Hawkeye Vol.1 #1-4‏ (1983 פגישתו הראשונה עם מוקינגבירד והנבל קרוספייר), Hawkeye Vol.2 #1-4‏ (1994), וכן Hawkeye: Earth's Mightiest Marksman #1 משנת 1998, כמו גם Hawkeye Vol.3 #1-8 בשנת 2003 ו-Hawkeye & Mockingbird #1-6 משנת 2010 (בה הופיע גלגולו הנוכחי של פנטום ריידר בדמותה של ג'יימי סלייד).

במשך השנים, הוקאיי הופיע כאורח בחוברות של גיבורי-על אחרים כדרדוויל (#99), הענק הירוק (#166), גוסט ריידר (#27) וקפטן אמריקה (#317, Captain America: Reborn #3-6) בין היתר.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלינט ברטון נולד בווייברלי, איווה, ובגיל צעיר איבד את הוריו בתאונת דרכים. לאחר שש שנים בהן שהו בבית יתומים, הוא ואחיו ברני ברחו כדי להצטרף לקרנבל קרסון של הפלאים הנודדים. עד מהרה, קלינט צד את עינו של אמן החרבות אשר לקח את הנער הצעיר תחת חסותו. בעזרתו של טריקשוט, אמן החרבות אימן את קלינט להפוך לקשת מיומן. מאוחר יותר, קלינט מגלה כי אמן החרבות מועל בכספי הקרנבל. לפני שהוא יכול למסור אותו לרשויות, קלינט מוכה קשות ונשאר למות, מה שמאפשר לאמן החרבות להימלט. כמו כן, קשריו של קלינט עם אחיו ועם טריקשוט מתפוררים.

קלינט מאמץ את כישוריו כקשת והופך לאטרקציה המובילה של הקרנבל, תחת השם "הוקאיי: הצלף הטוב ביותר בעולם". לפני שהצטרף לקרקס של קוני איילנד, קלינט הופיע יחד עם הקרקס של טיבולדטס. הוא צפה באיירון מן וממנו שואב את ההשראה להפוך ללוחם בפשע, אולם עקב אי-הבנה הוא מואשם בגנבה וכולם מאמינים שהוא פושע. קלינט נמלט על חייו ופוגש לראשונה את האלמנה השחורה, מרגלת עבור ברית המועצות, בה הוא מתאהב. עבורה הוא גונב טכנולוגיה פרי פיתוחו של טוני סטארק. באחד הקרבות שלהם עם איירון מן, האלמנה השחורה נפצעת קשה וקלינט נמלט עימה כדי להציל את חייה. אולם לפני שהוא מצליח להביאה לבית חולים, היא נעלמת. קלינט מחליט להתחיל מחדש מאותו רגע.

האוונג'רס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוקאיי בתלבושתו הקלאסית, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Hawkeye Vol.3 #5 מאפריל 2004, אמנות מאת קרלוס פצ'קו.

מאוחר יותר, ברטון מציל את אדווין ג'רוויס (משרתו של טוני סטארק) ואת אמו משודד. כהוקרת תודה, ג'רוויס מזמין אותו לאחוזת האוונג'רס ומביים עימות כדי לטהר את שמו של הוקאיי ולזכות בנאמנותה של הקבוצה. בעקבות כך, הוקאיי נלקח תחת חסותו של סטארק, שרואה את מידת רצינותו להפוך לגיבור הנלחם בפשע. הוקאיי מצטרף לגלגולה השני של הקבוצה, יחד עם בניו של מגנטו, האחים קוויקסילבר ומכשפת השני, ותחת הנהגתו של קפטן אמריקה. כמעט מיידית, הוקאיי מתעמת עם חברי הקבוצה - עם קוויקסילבר לאחר שנתקל בעוינות מצידו על יחסיו עם אחותו, וכן עם קפטן אמריקה, שהוקאיי מפקפק במנהיגותו. אך עם הזמן, הוקאיי לומד לכבד אותו כמורה רוחני וכחבר. כאשר אמן החרבות מנסה להצטרף לקבוצה, הוקאיי מזהיר את האוונג'רס לגבי ההיסטוריה המשותפת בין השניים.

הוקאיי משתתף באינספור הרפתקאות עם הקבוצה ומוכיח את ערכו ללא הרף. אולם, כאשר קשתו נשברת ברגע מכריע, הוא בוחר להשתמש ברובה החלקיקים של האנק פים, ומחליפו כגוליית הבא. לאחר מכן, הוא נתקל באחיו ברני, שהפך לסחטן ידוע ואשר נודע לו על מזימה לסחוט כספים מהממשלה על ידי בניית קרן לייזר קטלנית החגה מסביב לכדור הארץ. כשהאוונג'רס מתעמתים עם חורשי המזימה, הנבלים ראש ביצה, הדעתן המטורף ושליט הבובות, ברני נהרג בקרב ביניהם. מאוחר יותר מתגלה שברני הוא סוכן FBI במסווה. ראש ביצה שוכר את אמן החרבות כדי ללכוד את גוליית (בהאמינו כי מדובר בהאנק פים ולא בקלינט ברטון), אך קלינט מביס את שני הפושעים ומשיג צדק עבור אחיו. בסוף אירועי מלחמת קרי-סקרול, קלינט שב לזהותו כהוקאיי עם תחפושת חדשה. הוא עוזב את הקבוצה בעקבות קרע בינו לבין ויז'ן על חיבתם למכשפת השני. הוא חוזר לתלבושתו הרגילה ולהרפתקאותיו כגיבור בודד.

למשך זמן מה, הוקאיי חי מהרפתקה להרפתקה. הוא מנסה לחזור לזרועותיה של האלמנה השחורה ונאבק עם מושא אהבתה הנוכחי, דרדוויל. הוא גם עוזר לענק הירוק במלחמתו במפלצת זאקס. הוא עוקב אחריו לאחוזתו של דוקטור סטריינג', שם מצטרף לתקופת מה לקבוצת הדפנדרס. הוא נוכח בחתונתם של ויז'ן ומכשפת השני, ויחד עם "נער שני האקדחים" וגוסט ריידר מביס את המפלצת מנטיקור.

הוקאיי חוזר לאוונג'רס לאחר שחבריה נעלמים באופן מפתיע. שאר החברים כי מדובר במזימתו של "האספן", חבר זקני היקום. בעקבות תבוסתם של כל חבריו לקבוצה, הוקאיי מביס במו ידיו את האספן ומצטרף אליהם במלחמתם האחרונה נגד קורבאק. ניצחונו הופך לקצר מועד, כאשר נספח המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית לקבוצה, הנרי פיטר גייריץ', מגביל את רשימת חבריה ומחליף את הוקאיי בפלקון מתוך העדפה מתקנת וניסיון להפוך את הקבוצה למתאימה יותר מבחינה פוליטיקלי קורקטית. כשהוא מתקשה למצוא עבודה, ברטון מתקבל לאחר מכן ל"קרוס תעשיות טכנולוגיות" כראש יחידת האבטחה. הוא מגן על החברה מפני נבלת אימפריית השי'אר דת'בירד, מפני מיסטר פיר ומפני ניסיון חבלה מידי עובד החברה. לתקופת מה הוא חוזר לקבוצת האוונג'רס הודות למאמציה של גיבורת-העל מונדרגון. הוא גם חוזר לקרנבל קרסון של הפלאים הנודדים כדי לעזור לבתו של בעלי הקרנבל נגד טאסקמאסטר, אותו הוא מביס בעזרתו של איש הנמלה. מאוחר יותר, הוקאיי נוקם את מות אחיו, כאשר יורה חץ החוסם את בית הפליטה של אקדחו של ראש ביצה, המנסה לירות בפים, וגורם לפיצוצו.

נישואיו למוקינגבירד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברטון חוזר לעבודתו ב"קרוס תעשיות טכנולוגיה" כראש האבטחה, ופוגש בסוכנת S.H.I.E.L.D לשעבר ברברה "בובי" מורס, הידועה בכינוי מוקינגבירד. יחד הם מגלים כי קרוספייר - בן דודו של מייסד החברה - הגה תוכנית להשמדת קהילת גיבורי-העל. השניים מביסים אותו, אם כי שמיעתו של הוקאיי נפגמת כתוצאה משימוש בחץ על-קולי. מעט לאחר מכן הם מתחתנים. בהדרכתו של ויז'ן, ששימש באותה תקופה יו"ר האוונג'רס, הוקאיי (שכעת נעזר במכשיר שמיעה) ומוקינגבירד שמים פעמיהם ללוס אנג'לס לצורך הקמת "האוונג'רס מהחוף המערבי". כשהם מחפשים אחר בסיס מבצעים, הם נלחמים נגד קרוספייר מלא תאוות הנקם, שנמלט מהכלא. הם מביסים אותו בעזרתה של השחקנית מוירה ברנדון, שמאשרת להם להשתמש באחוזתה כבסיסם החדש. באחת מהרפתקאות האוונג'רס מהחוף המערבי, מוקינבירד נחטפת בידי גיבור המערב הישן לינקולן סלייד, הידוע בכינויו פנטום ריידר. הוא מסמם אותה ומאלץ אותה לקיים עמו יחסים, אך כשהיא חוזרת להכרתה היא נלחמת בו וסלייד נופל אל מותו. כאשר היא מתוודה בפני ברטון על שארע, הוא נדהם מעצם העובדה שהיא הרגה אדם מאשר לאפשר לו לקבל את הדין. מערכת היחסים ביניהם מתפרקת והיא עוזבת את האוונג'רס מהחוף המערבי ואת הוקאיי.

הוקאיי מקבל הזמנה לדו-קרב עד מוות עם מורו הרוחני טריקשוט, ומנצח. טריקשוט מגלה לו כי הוא גוסס מסרטן ומעוניין למות בכבוד בקרב. במקום להעניק לו את מבוקשו, הוקאיי מבטיח לממן את הטיפול בו. מאוחר יותר, כשקרוספייר שם פרס על ראשו של הוקאיי, טריקשוט (שמחלתו נסוגה) מגיע לעזרת תלמידו לשעבר. שני הקשתים מצוותים למוקינגבירד ונלחמים נגד צבא נבלי-על המחפשים להשיג את הפרס על ראשו. לאחר העימות עם קרוספייר, הוקאיי מודה בפני מוקינגבירד שטעה להאשים אותה במה שקרה עם פנטום ריידר, והשניים משלימים. לאחר שנורה בידי פושעים, הוקאיי מאמץ חליפת שריון של תלבושתו המקורית כדי להילחם בכנופיות לוס אנג'לס.

האוונג'רס מהחוף המערבי נקלעים באמצעו של קרב על-טבעי בין השדים מפיסטו ושטניש. הקבוצה מצליחה להביס את שני השדים ומחזירה אותם לממדים שלהם. אולם, מפיסטו משיב אש ומוקינגבירד מקריבה את עצמה כדי להציל את בעלה ומתה בזרועותיו. מריר על מותה, הוקאיי עוזב את הקבוצה, שמתפרקת מעט לאחר מכן. הוא מבודד את עצמו מכל השאר בהרי הרוקי הקנדיים, אך מוצא עצמו נלחם בקבוצת נבלי-העל האימפריה הסודית תוך הבסת מנהיגתה וייפר וחייליה ג'אבלין וטריקשוט.

הוקאיי חוזר לשורות האוונג'רס מעט לפני מלחמתם בישות-העל אונסלוט, פרי תוצרתו של שילוב תודעתם של צ'ארלס אקסבייר ושל מגנטו. בסוף הקרב, נדמה כי האוונג'רס מתים, אך מתברר שפרנקלין ריצ'רדס מעביר את גיבורי-העל ליקום כיס שבו הם העבירו את המשך חייהם. בסופו של דבר, הם מגלים את האמת אודות מקום הימצאם וחוזרים ליקום הרגיל. באותה עת, שמיעתו של הוקאיי חזרה לתקנה משום שריצ'רדס יצר אותם מחדש בדרך בה הוא זכר אותם מלכתחילה.

ת'נדרבולטס[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוקאיי נשאר עם האוונג'רס להרפתקאות נוספות, ביניהן מתן עזרה לחניכים ג'סטיס וכוכב אש בהבסת טאסקמאסטר והלבקנית. הוא מתפטר מהקבוצה כדי להוביל את קבוצת ת'נדרבולטס, שהשתחררו מעולו של הנבל ברון זמו. הוקאיי מאמן את חברי הקבוצה בדרך בה אימן אותו קפטן אמריקה ומעצב את הקבוצה לכדי כוח תקיפה מאוחד. לאחר מכן, קבוצת ת'נדרבולטס מתעמתת מול נבלים כאדוני הרשע, גרביטון ונגע העולם התחתון. הוקאיי מתחיל במערכת יחסים רומנטית עם מונסטון, חברת הקבוצה. לאחר מכן הוא וקבוצתו עורכים מסע לגיהנום כדי להציל את נשמתה של מוקינגבירד. הם מביסים את מפיסטו, אך הוקאיי לא מוצא את אשתו.

כדי להבטיח שחברי קבוצת ת'נדרבולטס מקבלים חנינה מלאה על מעשיהם בעבר, הוקאיי מבקש להילקח למעצר במקומם. פשעיהם הקודמים נמחקים בתנאי שיפרשו מתפקידם כלוחמי פשע, וחבריה נאלצים להסכים. כאשר הוקאיי משוחרר מהכלא, הקבוצה מתאחדת כדי להילחם בגרביטון פעם נוספת. כעת משוכנע שהקבוצה מסוגלת להילחם בעצמם, הוקאיי מעניק את המנהיגות ל"אזרח וי" (שמוחו היה למעשה תחת השפעתו של ברון זמו) ועוזב את הקבוצה.

מוות ובית אם[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – האוונג'רס מתפרקים, בית אם

הוקאיי מצטרף שוב לאוונג'רס ומתחיל ביחסים רומנטיים קצרים עם ג'אנט ואן דיין, בד בבד עם הרפתקאות סולו המביאות אותו בין היתר לגילוי מזימה לגנבת ממצא ארכאולוגי בלאוס וחקירת הירצחו של קולונל סובייטי. דעתה של מכשפת השני נדחפת לכדי שיגעון, והיא גורמת לספינת מלחמה של גזע הקרי להופיע מעל שמי ניו יורק. האוונג'רס מופתעים מהופעתה של הספינה ונכנסים לפעולה. במהלך הקרב, הוקאיי נפצע קשה ומחליט לטוס לתוך מנועיה של ספינת המלחמה, ובכך מקריב את חייו כדי להציל את חברי קבוצתו.

כאשר מכשפת השני משנה את מרקם המציאות באירועי "בית אם", הוקאיי חוזר לחיים ללא זיכרון אודות האירועים האחרונים. כאשר ניתנת לכולם ההזדמנות להיזכר, הוקאיי נחרד ממעשיה של מכשפת השני ויורה בגבה חץ. כתגובה, אחד מילדיה מוחק אותו מהקיום, וכך הוקאיי מת פעם נוספת. כאשר המציאות של מכשפת השני חוזרת לתקנה, הוקאיי עדיין נחשב למת. אולם, קבוצת האוונג'רס החדשים שהוקמה זה עתה מוצאת את קשתו ואת חיציו באתר הישן של אחוזת האוונג'רס.

חזרה והאוונג'רס החדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ללא ידיעתם של האוונג'רס החדשים, הוקאיי חזר לחיים בזמן שהמציאות חזרה לסורה. הוא מבקש את עזרתו של דוקטור סטריינג' בזמן שהוא מסתגל בחזרה לחייו. בעצתו של סטריינג', הוקאיי עורך מסע להר וונדגור ומוצא שם את מכשפת השני, שחיה חיים רגילים ושלווים ללא זיכרון מעברה וללא כוחות-על. עם שובו לאמריקה, הוקאיי לומד על ההתנקשות בקפטן אמריקה. הוא מתעמת מול טוני סטארק, שמציע לו את מגנו של קפטן אמריקה ואת תלבושתו כדי להמשיך את ירושתו. הוקאיי מקבל השראה ממילותיה של קייט בישופ (השנייה לשאת את נטל הזהות הוקאיי מאוחר יותר), ומסרב להצעה.

הוקאיי מקבל הצעה להצטרף לאוונג'רס החדשים, והקבוצה נוסעת ליפן כדי להציל את מיה לופז. אולם, ברטון משאיר מאחור את זהותו כהוקאיי ונוטל את הזהות רונין. מאוחר יותר, מיה - הרונין המקורית - נותנת לו את ברכתה לשאת את השם. הוא נפגש עם קייט בישופ ומגלה לה את זהותו האמיתית, למרבה הפתעתה. הוא מתפעל מיכולותיה בשימוש בחץ וקשת, ונותן לה את ברכתו להפוך להוקאיי החדשה.

קלינט, כעת כרונין, מצטרף לאוונג'רס החדשים במסעם לארץ הפראית לאחר שקיבלו מידע מספיידרוומן לגבי חללית הסקרול שהתרסקה במקום. מתוך החללית התגלו גיבורי-על שנודע כי נחטפו בדיעבד, וביניהם נמצאת מוקינגבירד. קלינט מאמין שמדובר בה, עד אשר מיסטר פנטסטיק מוצא שמדובר במתחזים מגזע הסקרול. לאחר שהקרב נוצח, קלינט מתאחד עם מוקינגבירד האמיתית, שהוחזקה בשבי הסקרול למשך שנים.

שלטון אפל ומצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – שלטון אפל, מצור (קומיקס)

קלינט מנסה לעזור למוקינגבירד להשתלב בחזרה לחייה על כדור הארץ. הוא מלווה אותה לסרגוסה, ספרד כדי להילחם בנבלת-העל מוניקה רפצ'יני ובארגון הטרור A.I.M.‎ במאמץ לנטרל פצצה מלוכלכת שהומצאה על ידי קבוצת המדענים המרושעת. למרות השנים הרבות שהם חיו בנפרד אחד מהשני, קלינט ומוקינגבירד נלחמו יחדיו באפקטיביות והצליחו להביס את הקבוצה ולסכל את תוכניתם.

בסוף אירועי פלישת הסקרול, ארגון S.H.I.E.L.D מפורק ונורמן אוסבורן מופקד כראש הביטחון הלאומי. הוא יוצר קבוצת אוונג'רס נבלים משלו, האוונג'רס האפלים, על ידי גנבת זהויותיהם של חברי האוונג'רס הקודמים. הרוצח השכיר בולזאיי מצטרף לקבוצה ונוטל את זהותו של הוקאיי. קלינט צופה יחד עם האוונג'רס החדשים בסיקור טלוויזיוני על האוונג'רס האפלים ונדהם לראות את התפתחות העניינים. הוא חושף את זהותו בפומבי ומגנה את פעולותיו של אוסבורן ושל משטרו החדש. לאחר מכן הוא נבחר למנהיג האוונג'רס החדשים ובוחר בהפלת אוסבורן וקבוצתו כעדיפות ראשונה. קלינט טוען שהדרך היחידה להביס את אוסבורן היא להורגו, אך חברי קבוצתו אינם מסכימים עמו. בשל כך, קלינט מנסה להסתער לבדו על מגדל האוונג'רס ומביס את האוונג'רס האפלים, אך נלכד, נעצר ועבר עינויים. הוא חולץ בידי חבריו לקבוצה והתנצל בפניהם על מעשיו.

קלינט עוזר לקפטן אמריקה החדש (ג'יימס בארנס), לפלקון ולאלמנה השחורה בקרב נגד הגולגולת האדומה וחייליו כדי להציל את סוכנת S.H.I.E.L.D לשעבר שרון קרטר ולסטיב רוג'רס הלכוד בזמן. מאוחר יותר, קפטן אמריקה מוביל את האוונג'רס החדשים, כולל קלינט, כנגד כוחותיו של אוסבורן המנסים להטיל מצור על אסגרד, עולם ביתו של תור.

עידן הגיבורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר אירועי המצור, סטיב רוג'רס מקים קבוצת אוונג'רס חדשה. קלינט מצטרף לקבוצה זו ושב לזהותו כהוקאיי (אם כי הוא מעודד את קייט בישופ לשמור גם על זהותה כהוקאיי). הוא ומוקינגבירד חברים גם באוונג'רס החדשים, אם כי קלינט עוזב את האוונג'רס החדשים לאחר שהוא מקבל תשדורת עדיפות מהקבוצה הראשית.

הוקאיי עוזר למוקינגבירד ולארגון האנטי-טרור העולמי שלה. יחדיו הם מונעים מקרוספייר לבצע עסקה להברחת נשק בלתי חוקי, ונתקלים בצאצאתו של לינקולן סלייד, ג'יימי סלייד, שהופכת לאחר מכן לפנטום ריידר החדשה. היא וקרוספייר משתפים פעולה יחדיו נגד הגיבורים, והעימות גורר אחריו מספר נפגעים, ביניהם אמה של מוקינגבירד וכן מותו של המילטון סלייד. הוקאיי עוזב את הארגון לאחר שהיחסים בינו לבין מוקינגבירד הופכים למתוחים מדי. אולם, עזיבתו קצרת מועד לאחר שהוא מגלה מקפטן אמריקה שקיימת רשימת חיסול, ושמה של מוקינגבירד נמצא בה.

הוקאיי ומוקינגבירד משתפים פעולה עם האלמנה השחורה כדי להפיל רונין חדש ומסתורי ואת חברת האוקיינוס האפל. אותו רונין מתגלה לאחר מכן כאלכסיי שוסטאקוב, שומר אדום לשעבר ובעלה לשעבר של האלמנה השחורה. במהלך הקרב ביניהם, הוקאיי חוטף מכה רצינית בראשו, אך אומר למוקינגבירד ולאלמנה השחורה שאינו סובל מתופעות לוואי רציניות. אולם, המכה שחטף מתבררת כרצינית ביותר כאשר הוא מאבד את כושר המיקוד שלו בקרב נגד הלגיון הקטלני. לאחר הקרב, טוני סטארק, דונלד בלייק וסטיב רוג'רס בודקים את ברטון ומגלים שהוא אט אט מאבד את ראייתו ועד מהרה יהפוך לעיוור. כתוצאה מכך, סטארק מספק לברטון את הטכנולוגיה שתעכב את עיוורונו. מאוחר יותר, טריקשוט מגיע לאחוזת האוונג'רס כשהוא על סף מוות, ואומר להוקאיי שהוא אולץ לאמן קשת אחר, אחד שמראה כישורים טובים כשל הוקאיי, לפני שמת בזרועותיו. הוקאיי נקלע מאוחר יותר למארב של אחיו, שהוא הקשת שאומן על ידי טריקשוט, ובארני מכריז על עצמו כטריקשוט החדש. במהלך הקרב המתחולל ביניהם, טריקשוט מביס את הוקאיי, ומוסר אותו לברון זמו, שמשלם לטריקשוט אך מסגיר את שניהם למשטרה. במעצר, בארני מסכים לתרום לאחיו מח עצם, על מנת שהשניים יוכלו להילחם בעתיד.

הפחד עצמו, האוונג'רס הסודיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך קשת הסיפור "הפחד עצמו", שבו "הנחש" וקבוצת הראויים שלו פלשו לכדור הארץ, הוקאיי פיתח רגשות כלפי ספיידרוומן, כשהשניים נאבקו בנול שובר העולמות בברזיל. מנקודה זו ואילך, נוצרה מערכת יחסים מעניינת בין השניים, למורת רוחה של מוקינגבירד. כשקפטן אמריקה עזב את קבוצת האוונג'רס הסודיים, בהנהגתו של קלינט, הוא גייס לקבוצה אז הנרי פים, קפטן בריטניה, ונום והלפיד האנושי המקורי, כשמאוחר יותר הוקאיי מוביל את הקבוצה לעצור מדען מטורף המבקש לשלוט בכדור הארץ בעזרת צבא אנדרואידים.

אוונג'רס נגד אקס-מן, עם קייט בישופ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אוונג'רס נגד אקס-מן

במהלך מאבקם של האוונג'רס באקס-מן על הגעתו הצפויה של כוח הפניקס לכדור הארץ, הוקאיי היה פעיל במאמץ האוונג'רס להשיג לידם את הופ סאמרס, והאוונג'רס האמינו כי היא הפתרון למשבר. כשאיירון מן והנרי פים משמידים לכאורה את הישות, הם למעשה מפצלים אותה לחמישה חלקים, המשתלטים על חברי האקס-מן סייקלופס, קולוסוס, נאמור, מג'יק ואמה פרוסט. כאשר האקס-מן מתחילים לצוד אחרי חברי האוונג'רס, קלינט נכווה קשות בניסיון למנוע ממכשפת השני להעצים את כוחות הפניקס של פרוסט, והוקאיי נתפס, מובא אל האי אוטופיה ונכנס למעצר, אך משוחרר במרד של סטורם ושל צ'ארלס אקסבייר.

כאשר אירוע זה נגמר, הוקאיי רוכש בניין דירות בברוקלין והחל בחיים חדשים, ואף אימץ כלב פצוע, שהוקאיי מכנה אותו "לאקי". בנוסף, הוא נהיה שותף ומורה קרוב של קייט בישופ.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשעה שלהוקאיי אין כוחות-על (מלבד התקופה בה השתמש ברובה החלקיקים של האנק פים כדי להפוך לגוליית), מצבו הפיזי נמצא בשיא כושרו. הוא סייף יוצא דופן, אקרובט וצלף אומן, שהתאמן מילדותו בקרקס בידי הנבלים טריקשוט ואמן החרבות. בנוסף, הוא אומן נמרצות בידי קפטן אמריקה בשימוש בטקטיקות מלחמה, אמנויות לחימה וקרב פנים אל פנים. הוקאיי מצטיין בשימוש בכלי נשק, במיוחד חץ וקשת, וכמו החץ הירוק של חברת DC קומיקס נושא אשפת חצים המכילה חצי תכסיס שונים ומגוונים, ביניהם חצי דבק, חצי רשת, חצים מתפוצצים, חצי פצצות זמן, חצי תפיסה, חצים לכיבוי אש, חצי הבזק, חצי גז מדמיע וחצי הקפאה בין היתר. כרונין, ברטון מציג כישורים יוצאי דופן בקטאנה ונשקי יד שונים.

כאמצעי התחבורה העיקרי שלו, הוקאיי ידוע גם בשימוש ב"אופנוע השמיים", הממודל לפי אופנוע שלג ומצויד בטכנולוגיית אנטי-גרביטציה. קיימת בו מערכת המופעלת על ידי קול ומערכת היגוי אוטומטית. אופנוע השמיים המקורי נבנה עבור הוקאיי בידי ג'ורג' ליית'ם בקרוס תעשיות טכנולוגיה, אך מאז הצטרף לאוונג'רס מהחוף המערבי בנה לעצמו סוגים נוספים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הוקאיי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]