קארן פייג'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קארן פייג'
Karen Page
קארן פייג', כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Daredevil #612 מנובמבר 2018, אמנות מאת ביל סיינקביץ'.
קארן פייג', כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Daredevil #612 מנובמבר 2018, אמנות מאת ביל סיינקביץ'.
סוג דמות משנה
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Daredevil #1
(אפריל 1964)
הופעה אחרונה Daredevil Vol.2 #5
(ינואר 1999)
יוצרים סטן לי
ביל אברט
גילום הדמות אלן פומפאו ("דרדוויל")
דברה אן וול, ("דרדוויל", "המגנים", "המעניש")
מידע
סטטוס לא פעיל
מקצוע שחקן, מזכיר
חברה לשעבר בקבוצה נלסון ומורדוק
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה ד"ר פקסטון פייג' (אב, מת), פנלופה פייג' (אם)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קארן פייג'אנגלית: Karen Page) הייתה דמות משנה בדיונית שהופיעה בחוברות הקומיקס דרדוויל ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Daredevil #1 מאפריל 1964 ונוצרה על ידי הכותב סטן לי והמאייר ביל אברט.

בהופעתה הראשונה, קארן פייג' הייתה מזכירתם היפהפייה של מאט מורדוק ושותפו פוגי נלסון במשרד עורכי הדין שלהם, "נלסון ומורדוק", ושימשה כמושא אהבה של שניהם. מערכת היחסים בינה לבין מורדוק התחילה להתדרדר כאשר הוא חשף בפניה את זהותו הסודית בחוברת מספר 57 (אוקטובר 1969). הם נפרדו, והדמות שינתה את מקצועה ממזכירה לשחקנית והופיעה עד לחוברת מספר 86 (אפריל 1972). בהמשך, דמותה השתתפה בסדרת חוברות גוסט ריידר, שנמשכה מחוברת מספר 13 ועד חוברת מספר 26 בכרך השני (אוגוסט 1975-אוקטובר 1977). במהלך הזמן הזה, היא חזרה להופיע בסדרת דרדוויל בהופעת קרוסאובר קצרה.[1]

קארן חזרה במיני-סדרה "דרדוויל: נולד מחדש", קשת סיפור זוכת פרסים מפברואר 1986 מאת הכותב פרנק מילר, שבה היא הוצגה כשחקנית כושלת שהתדרדרה לסמים. היא מכרה את זהותו הסודית של דרדוויל תמורת כסף לסמים, ומידע זה שומש בידי קינגפין כדי להרוס את חייו של מאט מורדוק. בהופעתה זו היא חזרה לשמש כמושא אהבתו של מורדוק, כאשר הוא מצא אותה מחדש וטיפל בה כדי לגמול אותה מסמים. בהרצתה ארוכת השנים של הכותבת אן נוסנטי,[2] היא פיתחה יותר את מערכת היחסים בין השניים, ואף נתנה לפייג' אפשרות לשתף עמו פעולה. הדמות נהרגה בידי יריבו של דרדוויל, בולזאיי, בחוברת מספר 5 בכרך השני (מרץ 1999).

הדמות של קארן פייג' עומדת במרכזו של מאמר העוסק באלימות נגד נשים והטיפול השגוי בדמויותיהן של נשים בקומיקס, כאשר נעשה בה שימוש בידי כותבים בעיקר כשק חבטות לפני שהיא נהרגה.[3]

את דמותה של קארן פייג' בסרט הלייב אקשן "דרדוויל" מגלמת השחקנית אלן פומפאו, בעוד את דמותה בסדרות הטלוויזיה "דרדוויל", "המגנים" ו"המעניש" מגלמת דברה אן וול.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Daredevil #138, July 1976
  2. ^ Daredevil #238-291, January 1987-April 1991
  3. ^ Daredevil's Karen Page & Mistreatment of Women in Comics, Charles Prefore, May 10th 2020
ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.