קוטונמאות' (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוטונמאות'
קורנל סטוקס, כפי שהופיע בחוברת Shadowland: Power Man #1 מאוקטובר 2010. אמנות מאת מחמוד ארסר וסקוט האנה.
קורנל סטוקס, כפי שהופיע בחוברת Shadowland: Power Man #1 מאוקטובר 2010. אמנות מאת מחמוד ארסר וסקוט האנה.
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה סטוקס:
Power Man #19
(יוני 1974)
קלמנס:
Captain America #310
(אוקטובר 1985)
יוצרים לן ויין וג'ורג' טוסקה (סטוקס)
מארק גרונוולד ופול נירי (קלמנס)
גילום הדמות מהרשללה עלי ("לוק קייג'")
מידע
שם אמיתי קורנל סטוקס
בורצ'ל קלמנס
כינויים קורנל קוטונמאות'
סטטוס פעיל
כוחות סטוקס:
כוח על-אנושי, שיניים חדות כתער ובהמשך שיני זהב חדות
קלמנס:
לסת ענק, צוואר מוארך ושיני פלדה
חבר בקבוצה ראש ארגון פשע-מאורגן, היריבים (סטוקס). חברת הנחשים (קלמנס)
דמויות קשורות
אויבים לוק קייג' עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קוטונמאותאנגלית: Cottonmouth, מוקסין המים) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיע בחוברות הקומיקס לוק קייג' וקפטן אמריקה ביקום מארוול קומיקס. קוטונמאות' הראשון הופיע לראשונה בחוברת Power Man #19 מיוני 1974, ונוצר בידי הכותב לן ויין והמאייר ג'ורג' טוסקה. קוטונמאות' השני הופיע לראשונה בחוברת Captain America #310 מאוקטובר 1985, ונוצר בידי הכותב מארק גרונוולד והמאייר פול נירי.

קוטונמאות' הוא אלטר-אגו אותו חלקו שתי דמויות - קורנל סטוקס ובורצ'ל קלמנס. קורנל סטוקס הוא ראש ארגון פשע הפועל בניו יורק, ומשמש בעיקר כיריב ללוק קייג'. שיניו החדות כתער, שבהמשך נעשו לשיני זהב, הן אלו שהקנו לו את כינויו. קוטונמאות' השני, בורצ'ל קלמנס, הוא המוכר ביותר מבין שתי הדמויות שחלקו שם זה. בורצ'ל קלמנס הוא פושע ששיניו המחודדות ולסתו המוארכת העניקו לו מראה דמוי נחש, והוא חבר בחברת הנחשים המשמשת כאנטגוניסטים בעיקר לקפטן אמריקה.

את דמותו של קורנל סטוקס מגלם בסדרת הלייב אקשן "לוק קייג'" השחקן מהרשללה עלי. בגרסה הוא בעל מועדון לילה הפועל בהארלם, וראש ארגון פשע במסווה.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורנל סטוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורנל סטוקס הוא ראש ארגון סחר בסמים ענק בניו יורק, ובעל שיניים חדות כתער אשר הקנו לו את הכינוי "קוטונמאות'" כמשחק מילים על שם משפחתו. חבר כנופיית היריבים ויליס סטרייקר גנב משלוח הרואין מארגונו של סטוקס כדי להפליל את קארל לוקאס, אשר נעשה לגיבור-העל להשכרה לוק קייג' והחל לחקור את מקור ההרואין ששימש להפללתו. איש-הקשר של קייג', "הפשפש", גילה כי ההרואין נלקח מארגונו של סטוקס ונרצח בידי אנשיו של לאחר שמסר לקייג' את הגילוי. סטוקס שלח את אנשיו להציע לקייג' להצטרף לארגונו, אך זה הביס אותם והכריח אותם לגלות לו היכן סטוקס שוכן. לאחר קרב, קייג' הסכים להצטרף לארגונו של סטוקס כדי לגנוב את רשימות עברו הפלילי, וזה שלח אותו לגנוב משלוח הרואין מבוס הפשע המאורגן מורגן כדי לבחון את נאמנותו. קייג' ביצע את המשימה והרשים את סטוקס, עד שזה ראה את קייג' מנסה לגנוב את הרשימות. סטוקס ועוזרו הובסו לאחר קרב נגד קייג' וסטוקס נאסר לאחר שעוזרו נהרג.

במהלך אירועי "ארץ הצל", סטוקס הופיע כחבר בכנופיית היריבים של נייטשייד. ארגונו, אשר בנוסף למכירת סמים החל לספק שירותי זנות, הותקף בידי נינג'ות ארגון היד של דרדוויל והן נהדפו בידי פאוור מן חדש וצעיר אשר שבר את שיניו של סטוקס. הוא החליף את שיניו השבורות בשיני זהב, ולאחר שפאוור מן הצעיר הובס בידי קבוצת "פלאשמוב" של נייטשייד (המורכבת מכמיסטרו השלישי, הצ'שייר, דונטרל "המקק" המילטון, קומאנצ'י ומיסטר פיש השני), נמנע בידי נייטשייד לנשוך את פניו והופתע כאשר זו הציעה לו לשמש כעוזרה. פאוור מן חבר לאיירון פיסט והביס את סטוקס והפלאשמוב בעוד נייטשייד ברחה. הוא, נייטשייד והפלאשמוב הופיעו שנית באירועי "אי העכביש" ונלחמו בקבוצת גיבורים להשכרה.

בורצ'ל קלמנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בורצ'ל קלמנס נולד וגדל במוביל, והיה פושע לאחר שלסתו הוארכה וניביו התחדדו נבחר בידי סיידוויינדר להצטרף ל"חברת הנחשים" המורכבת מנבלי-על הדומים בכוחותיהם ולעיתים במראם לנחשים. הוא משתמש בלסתו המוארכת כדי לענות את קרבנותיו בדרך קניבלית, ומסוגל למעוך באמצעות ניביו לבני אבן ומתכות רכות מברזל. הוא צוות לעיתים קרובות עם חברתו לקבוצה אפעה, והם נשלח להציג לקינגפין את חברת הנחשים. כאשר החברה הושכרה בידי ארגון A.I.M להתנקש בחיי מודוק, ובורצ'ל ופתן המוות הצליחו להורגו לאחר קרב עם קפטן אמריקה. בורצ'ל, עכסן ופתן המוות הובסו ונכלאו בידי קפטן אמריקה במהלך משימה, אך שוחררו בערבות בידי סיידווינדר.

מאוחר יותר, בורצ'ל ועכסן נלחמו באנשיו של הקינגפין כנקמה על מותו של פתן המוות. במהלך השתלטותה של וייפר על הקבוצה, בורצ'ל צידד בדיימונדבאק ובחברי הקבוצה האחרים שהתנגדו לה, אך בגד בחבריו כאשר גילה כי הוא תומך בווייפר לאחר שניסה לנשוך את דיימונדבאק. הוא וחבריו לקבוצה לקחו חלק באירוע הקרוסאובר "אטלנטיס תוקפת" ונלחמו בפסיילוק וסטורם, ולאחר שהצביע להדחת דיימונדבאק מהקבוצה, השתתף בקרב נגד קפטן אמריקה, דיימונדבאק ופלדין. לאחר שנלחם בלוק קייג' ובפנתר השחור, בורצ'ל נכלא בכלא סיגייט וברח לצד הוקאיי, פלאנטמן והדלוק. הוא הובס בידי אמריקן איגל באריזונה, והובס בידי וולברין כאשר החברה נלחמה בקבוצת האוונג'רס החדשים. כאשר הם הושכרו לתקוף את מרקוס ג'ונסון, בורצ'ל נורה בראשו ונהרג לכאורה בידי דדפול. הוא נראה חי עם חברת הנחשים בפרולוג לאירועי "אוונג'רס נגד אקס-מן" כאשר הם שדדו בנק והובסו בידי הופ סאמרס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]