פרשי אפוקליפס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרשי אפוקליפס
Horsemen of Apocalypse
ארבעת פרשיו הראשונים של אפוקליפס, כפי שהופיעו על עטיפה אלטרנטיבית בחוברת X Of Swords: Stasis #1 מאוקטובר 2020, אמנות מאת מיקו סוראיין וריין ברדו.
ארבעת פרשיו הראשונים של אפוקליפס, כפי שהופיעו על עטיפה אלטרנטיבית בחוברת X Of Swords: Stasis #1 מאוקטובר 2020, אמנות מאת מיקו סוראיין וריין ברדו.
סוג קבוצת נבלי-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה X-Factor #15
(אפריל 1987)
יוצרים לואיז סימונסון
וולט סימונסון
מידע
סטטוס לא פעיל
בסיס ספינת השמימיים
חברוּּת לשעבר בקבוצה אפוקליפס, ארכאנג'ל, גמביט, פסיילוק, וולברין, הענק הירוק, סאנפייר, פולאריס, מיסטר סיניסטר, דת'בירד, דסימיוס פיוריוס, ג'בדיה לי, דארק ביסט, קאליבן, סאנג'אהר ג'אביד, הסנטרי, דאקן, באנשי, גרים ריפר, איצ'יסומי, תאומי אפוקליפס (אוריאל ואימין וורתינגטון)

ארבעת פרשי האפוקליפסאנגלית: Four Horsemen of Apocalypse) היא קבוצה בדיונית של נבלי-על מוטאנטים אשר מופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הופעתה הראשונה הייתה בחוברת X-Factor #15 מאפריל 1987 והיא נוצרה בידי הכותבת לואיז סימונסון והמאייר וולט סימונסון.

הקבוצה כוללת ארבעה מוטאנטים אשר עברו שינוי גנטי ושטיפת מוח כדי לשרת את המוטאנט העתיק אפוקליפס, אם בכפייה או מרצון. יכולותיהם משודרגות, וניתן להם תואר מקביל לאלה של ארבעת פרשי האפוקליפסה (מוות, רעב, מגפה ומלחמה). בשעה שאפוקליפס אילץ גם אחרים לעשות כרצונו, ארבעת הפרשים נותרו לאליטה שבנתיניו, ומשחקים תפקיד חשוב בתוכניותיו.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כפי שהתברר במיני סדרה "אפוקליפס נגד דרקולה",[1] אפוקליפס הקים לראשונה את ארבעת הפרשים שלו ורכב עמם לפני עידנים. כמו כן, פרש המלחמה הוביל את הרוכבים האפלים ובמו ידיו הביס את צבאו של דרקולה (לפני שהתערפד) ואת דרקולה עצמו.

הגלגול המודרני הראשון של הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקס-פקטור[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאה ה-20, אפוקליפס מגייס את הראשונה בגלגולם המודרני הראשון של פרשי אפוקליפס, חברת המורלוקים מגפה, במהלך אירועי "טבח המוטאנטים". הוא מעניק לחייל לשעבר אברהם לינקולן קיירוס את תואר פרש המלחמה. נערה אנורקסית בשם אוטום רולפסון נבחרת על-ידו לשאת את תואר הפרשית רעב. בהמשך הוא מציל את אנג'ל מחוסר הכנפיים ממטוסו המתפוצץ ובוחר בו לשמש כפרש המוות.

ארבעת הפרשים נאלצו להילחם אחד בשני על המנהיגות, ומוות הוכרז כמנצח. בקרב הראשון שלהם עם קבוצת אקס-פקטור במהלך אירועי "נפילת המוטאנטים", פרשי אפוקליפס כמעט והובסו עד אשר מוות הופיע, והכה בתדהמה את חבריו לקבוצה, שחשבוהו למת. לאחר שארבעת הפרשים משתקים את חברי אקס-פקטור, הם יוצאים להשמיד את ניו יורק. בינתיים, חבר המורלוקים קאליבן מבקש מאפוקליפס כוח כדי לנקום את טבח חבריו לקבוצה.

חברי אקס-פקטור משחררים את עצמם מכבליהם ומתעמתים עם פרשי אפוקליפס. במהלך הקרב, מגפה נהרגת בשוגג בידי קבוצת פאוור פאק, ואנג'ל שב לעשתונותיו לאחר שחשב שהרג את חברו לקבוצת אקס-פקטור, אייסמן. אפוקליפס נסוג יחד עם פרשיו הנותרים, כולל קאליבן, שמגויס בידי אפוקליפס ומחליף את אנג'ל כפרש המוות.

שירת התליין[עריכת קוד מקור | עריכה]

באירועי "שירת התליין", אפוקליפס מחלים עקב תבוסתו האחרונה. מיסטר סיניסטר מתחזה אליו ומורה לפרשי אפוקליפס ללכוד את סייקלופס וג'ין גריי. הם מובסים בהמשך בידי קבוצת אקס-מן אשר מגלים את מקום מחבואם.

הענק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הקרב בין הענק הירוק לאקס-מן באחוזת אקסבייר, הענק נלקח בידי אפוקליפס והופך לגלגולו השלישי של פרש המלחמה. הוא מקבל לרשותו כלי נשק וקסדה המגנה עליו מפני רוחו המתעללת של אביו. אפוקליפס שולח את הענק להילחם בג'אגרנוט כדי לקבוע את מידת כוחו. הוא הביס את ג'אגרנוט, אך שב לעשתונותיו לאחר שפצע את חברו ריק ג'ונס.

הגלגול השני[עריכת קוד מקור | עריכה]

התריסר[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלכם של אירועי "התריסר", אפוקליפס שולח את פרשיו על-מנת לאסוף מוטאנטים נבחרים לפי כתבי יומניה של דסטיני. גלגולה השני של קבוצה חדשה זו כללה את המוטאנט אחאב כרעב, דת'בירד מאימפריית השי'אר כמלחמה, וחבר המורלוקים קאליבן כמגפה הפעם. כדי לבחור את חבר הפרשים הרביעי, אפוקליפס חטף את וולברין ואילץ אותו להילחם בסייברטות'. וולברין הוכרז כמנצח והפך לפרש המוות. אפוקליפס קורע מעל סייברטות' את שלד האדמנטיום שלו ומאחד אותו עם שלדו של וולברין.[2] כמוות, וולברין נלחם באקס-מן והורג את המתחזה שלו מגזע סקרול משני הצורה, שהחליף אותו כדי למנוע מחבריו לקבוצה לגלות כי נעדר.

כאשר מוות לכד את מיקאיל רספוטין ונכשל להשתגר משם עמו, הוא נרדף בידי האקס-מן עד למנהרות המורלוקים. הוא לחם בהם וזכרונותיו שבו אליו בזכותם של ג'ובילי, שאדוקאט, אנג'ל ופסיילוק. יתר חברי הפרשים משוגרים לממד אחר בידי מיקאיל.

הגלגול השלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמו של אפוקליפס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות אירועי "בית אם" ו"השמדה", אפוקליפס קם לתחייה ומגייס מחדש את פרשיו לצורך השמדת האוכלוסייה האנושית. גלגולה השלישי של הקבוצה כוללת את גייזר כפרש המלחמה, סאנפייר כרעב, פולאריס כמגפה ואת גמביט כמוות.

גייזר הוצל ממוות ואולץ להילחם בארכאולוג על תואר פרש המלחמה, אותו רכש בעזרת עושה דברו של אפוקליפס, אוזימנדיאס. סאנפייר, שאיבד את רגליו בידי ליידי דת'סטרייק ואת כוחותיו בידי רוג, נלכד יחד עם פולאריס, שכוחותיה המגנטיים הופשטו ממנה באירועי "השמדה". השניים אולצו לשנות את צורתם לרעב ומגפה, בהתאם. בהבדל מהם, גמביט בחר מרצון לשרת את אפוקליפס כפרש המוות, היות שהאמין כי אפוקליפס יעזור בישועת המוטאנטים, שמספרם צנח דרמטית ממאות מיליונים לכמה מאות בלבד.

סאנפייר השתחרר מאחיזתו של אפוקליפס בעזרתה של אמה פרוסט, אם כי הוא נחלש במידה רבה מכך. פולאריס הוממה בידי אייסמן בקרב האחרון ביניהם, ננטשה ונמצאה בידי האבוק. בהמשך היא שוחררה בידי האקס-מן משטיפת המוח שעברה. לעומת זאת, המזל לא שפר על גייזר, שמת בהגנה על אפוקליפס, לאחר שנדקר בגבו בידי אוזימנדיאס.

הגלגול הרביעי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרשים האחרונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר שבט עקבה הקים את אפוקליפס לתחייה בצורת ילד, התברר כי אפוקליפס יצר לפני עידנים את "הפרשים האחרונים" שלו, שנאספו יחדיו מרחבי הזמן בידי אפוקליפס ואוזימנדיאס. הם התעוררו רק לאחר שכל שאר הניסיונות נכשלו. חברי הגלגול הנוכחי כוללים את:

  • דסימוס פיוריוס. בנו של פילוסוף שחי ברומא של שנת 200 לספירה. כאשר אביו התאבד ואמו מתה מעט לאחר מכן, הוא נותר ללא קורת גג וללא כסף למחיה. בשעה שמת לאיטו ברעב בסמטה חשוכה, הוא השתנה לצורתו המוטאנטית כמינוטאור. הוא נצפה בידי בני האדם ונרדף, אך הרג רבים מהם בטרם נלכד. לבסוף, אחרי שנכלא למשך שנים, הוצעה לו חירות אם יביס אחרים בזירה. הוא שחט את אלה אשר התנגדו לו בעזרת גרזנו בלבד, ושמו נערץ כאל המינוטאור האפל. הוא נמצא בידי אפוקליפס ואוזימנדיאס, שהפכוהו לפרש המלחמה.
  • סאנג'אהר ג'אביד. בנו הממזר ועבדו של מלך פרס שאפור השני. לאחר שהמלך לא יכול היה להודות בקיומו של בנו, סאנג'אהר החל לעסוק בכייסות כדי להשיג את תשומת לבו של אביו. אולם, היה זה בתקופה בה כוחותיו המוטאנטים התפתחו לראשונה, והוא קיבל הילה המסוגלת להעביר חולי בכל מיני צורות בהתאם לסוג המתכת בה הוא נוגע. הוא החל להרעיל את הממלכה כולה על ידי הפצת מחלות דרך אוצרות גנובים. על ערש דווי, המלך קרא לבנו הממזר "שרף המוות". עד מהרה, סאנג'אהר נאסף בידי אפוקליפס, שהפך אותו לפרש המוות. אולם, הוא נהרג בידי דת'לוק פריים כאשר הקבוצה ניסתה לסכל את תוכניותיו של ארכאנג'ל. באירועי "אינסופיות" מתגלה כי סאנג'אהר חי.
  • ג'בדיה לי. מרגל הקונפדרציה שלחם במלחמת האזרחים האמריקנית. הוא צעד מאחורי קווי האויב ואסף מידע כשהוא מחופש למתופף האיחוד. לאחר המלחמה הוא שב לביתו כשהוא לבוש בטעות במדי האיחוד. חיילי הקונפדרציה האמינו כי הוא בוגד ושרפו את משפחתו בחיים לנגד עיניו. דבר המעשה גרם להתעוררות כוחותיו המוטאנטים הרדומים - היכולת להשתמש בהיקש צלילים כדי לפתח סרטן בגופם של אלה השומעים אותם. הוא נאסף בידי אפוקליפס ואוזימנדיאס, שהפכו אותו לפרש הרעב.
  • איצ'יסומי. גיישה מהעיר קוממוטו, יפן של שנת 1893, אשר סבלה מתסביך נחיתות וקינאה בכל הנשים היפות והאינטליגנטיות שחיו בקרבתה. אביה היה סמוראי שחמתו בערה בו כל אימת שבתו כשלה. הזעם העצור שבה וחוסר הכבוד שהמיטה על אביה גרם להתפתחות כוחותיה המוטאנטים של איצ'יסומי, ששחררה מפיה נחיל דבורים שהשחית את פניהן של הגיישות האחרות. היא נאספה בידי אפוקליפס כפרש המגפה שלו. היא חלקה ברגעים אינטימיים עם ארכאנג'ל, ששכר אותה להגן על פסיילוק. איצ'יסומי חוסלה בידי פסיילוק, והתגלה כי היא נושאת ברחמה את ילדו של ארכאנג'ל, הילד שעתיד להפוך לאפוקליפס הבא.
  • פסיילוק. נבחרה בידי ארכאנג'ל להחליף את סאנג'אהר ג'אביד. לשם כך, ארכאנג'ל השתמש בממצא שמיימי שידוע בשם "זרע המוות" כדי להפוך את בטסי לפרשית המוות. היא ניצלת בהמשך בידי נייטקרולר מעידן אפוקליפס, שהשאיר אותה לבדה עם פנטומאקס. לאחר דו-שיח קצר, פסיילוק הורגת את פנטומאקס. אולם, הדבר מתגלה כהסחת דעת שנוצרה בידי פנטומאקס כדי לאפשר לג'ין גריי מעידן אפוקליפס לפלוש למוחה של פסיילוק ולשחרר אותה משליטתו של ארכאנג'ל.

הגלגול החמישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארוול עכשיו![עריכת קוד מקור | עריכה]

כחלק מהמיתוג מחדש של חברת מארוול, גלגול חדש של פרשי אפוקליפס הוצג בחוברת Uncanny Avengers #9 מאוגוסט 2013. תאומי אפוקליפס מקימים לתחייה גיבורים ונבלים על מנת לשמש כ"ארבעת פרשי המוות". הדמויות שנועדו לשמש כחברי הקבוצה הן באנשי, הסנטרי, דאקן וגרים ריפר. כאשר תאומי אפוקליפס נהרגו, פרשי המוות חזרו לכדור הארץ עם גופותיהם - באנשי נשבה בידי האוונג'רס, הסנטרי נעלם בחלל ואילו דאקן וגרים ריפר נפרדו לדרכיהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ X-Men: Apocalypse vs. Dracula #1, April 2006
  2. ^ The Volverine Vol.2 #145, December 1999