פלנקס (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פלנקס
Phalanx
גזע הפלנקס, כפי שהופיע בחוברת Annihilation: Conquest #1 מאוגוסט 2007, אמנות מאת מייק פרקינס.
גזע הפלנקס, כפי שהופיע בחוברת Annihilation: Conquest #1 מאוגוסט 2007, אמנות מאת מייק פרקינס.
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Uncanny X-Men #305
(אפריל 1994)
יוצרים סקוט לובדל
ג'אן דורסמה
מידע
סטטוס פעיל

הפלנקסאנגלית: Phalanx) הוא גזע קיברנטי בדיוני שמופיע בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. הגזע הופיע לראשונה בחוברת Uncanny X-Men #305 מאפריל 1994, ונוצר על ידי הכותב סקוט לובדל והמאיירת ג'אן דורסמה. הגזע התעמת רבות עם קבוצות האקס, לרבות אקס-מן, אקס פקטור, אקסקליבר ואקס פורס. לפלנקס מוח כוורתי משותף, וחברי הגזע מחוברים אחד לשני במערכת דמוית טלפתיה.

עיצובם של הפלנקס דומה לזה של גזע הטק-נארכי (שחבר האקס-מן וורלוק מתוכם), שנוצר בידי הכותב כריס קלרמונט והמאייר ביל סנקביץ. הפלנקס נוצרו כאשר צורות חיים אורגניות של בני אדם שונאי מוטאנטים הודבקו בווירוס הטכנו-אורגני שמקורו בגזע הטק-נארכי. הם מעבירים את תוחלת חייהם בניסיון להדביק אחרים בטרם יגיעו למסה קריטית. בזמן זה, הם יוצרים מבנה של מגדל בבל כדי ליצור קשר עם הטק-נארכי. אולם, הטק-נארכי מחשיבים את הפלנקס למעשה תועבה. הם משמידים את הקן של הפלנקס דרך המרת הכוכב כולו לחומר טכנו-אורגני ושאיבת האנרגיה שבו.

בעלילות השמדה: כיבוש, ההמשך לאירועי השמדה, זן חדש של גזע הפלנקס משמש כאויב עיקרי לגיבורים הגלקטיים של יקום מארוול. הם ניסו להתחיל היכן שהנבל אניהילוס הפסיק. כאשר אימפריית הקרי ניסתה לבחון את מערך ההגנה החדש שלה, הפלנקס הצליחו להשחית את התכנות של המערכות ובכך להקיף את שטחי אימפריית הקרי בשדה כוח בלתי חדיר. הם גם השתמשו בווירוס טכנו-אורגני, אשר הופך יצורים אורגניים לפלנקס הנמצאים תחת שליטתם ולחברים במטריצה המחשבתית היחידה שלהם.

המונח פלנקס משמעו מערך צבאי מרובע, במיוחד בלוחמת יוון העתיקה. הפלנקס המורכב מיחידות חיל רגלים החמושים בחניתות, מוטות, או נשק מסוג זה. המונח גם מתייחס לקיר מחולק המרכיב יחידה שלמה, ובמובן זה מתנהל הגזע החייזרי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.