אקס-טרמינייטורז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקס-טרמיינטורז
X-Terminators
סוג קבוצת גיבורי-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה X-Terminators #2
(נובמבר 1988)
יוצרים לואיז סימונסון, ג'ון בוגדנוב
מידע
סטטוס פעיל
בסיס נייד
חברוּת בקבוצה קייבל
בום-בום
קאנונבול
וויז-קיד
ליילה צ'ני
קורה לב-בוער
חברוּּת לשעבר בקבוצה ראסטי קולינס, ליץ', ארטי מאדיקס, ריקטור, סקידס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"אקס-טרמינייטורז" (באנגלית: X-Terminators, בתרגום לעברית: מחסלי האקס) היא קבוצה בדיונית חשאית של גיבורי-על מוטאנטים המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הופעתה הראשונה הייתה בחוברת X-Terminators #2 מנובמבר 1988, והיא נוצרה על ידי הכותבת לואיז סימונסון והמאייר ג'ון בוגדנוב.

כפי שהוצגו לראשונה, חמשת חברי אקס-מן המקוריים סייקלופס, מארוול גירל, חיה, אייסמן ואנג'ל הקימו את אקס פקטור חקירות והתחזו לבני אנוש רגילים העומדים מאחוריו של ארגון לציד מוטאנטים. כשהם יצאו לשטח בפומבי לבושי תחפושת, הם התחזו לקבוצה מוטאנטית נוספת תחת השם "אקס-טרמיינטורז". בסופו של דבר, כאשר קבוצת אקס פקטור הבינו שתחבולה זו היא חלק מתוכניתו של המנהל העסקי לשעבר להם קמרון הודג' להרע את היחסים בין בני אדם למוטאנטים, הם נטשו את זהויותיהם כחברי אקס-טרמינייטורז.

בזמן בו התחזו לציידי מוטאנטים, חברי אקס פקטור אספו בחשאי מספר מוטאנטים, כמו חברי המורלוקים וכמה מתבגרים. הקבוצה שהרכיבו כללה את טביתה סמית'/בום-בום, חוליו אסטבן ריכטר/ריקטור, ראסטי קולינס, סאלי בלווינס/סקידס ושני המתבגרים ארטי מאדיקס וליץ'. חניכים צעירים אלה למדו בשתי פנימיות שונות הרחוקות אחת מהשנייה. ארטי וליץ' נשלחו לבית ספר לדיסלקטים, בעוד הבוגרים נשלחו לחינוך פרטי באקדמיית פיליפס אקסטר וזכו להתעללות בידי התלמידים האחרים. אולם, ראסטי קולינס בחר להיכנס מרצונו למאסר עקב פציעות שגרם בטעות מכוחות האש שלו.

כאשר החלו אירועי "אינפרנו", גובלינים חטפו את ארטי ואת ליץ' ממיטתם בלילה אחרי שחשו בכוחות שלהם, אם כי השדים היו אמורים לאסוף ילדים צעירים יותר. חברם החדש של השניים, טקשי מטסויה, ניסה ללחום בשדים בעזרת כוחותיו ליצירת מכונות מורכבות מחפצים קרובים, אך השדים היממו אותו ונמלטו עם הילדים. בהמשך, טקשי יצר מכונה מעופפת כדי לאסוף את שאר חברי הקבוצה. בתחילה, ראסטי לא רצה לעזוב את תא המאסר שלו, אך הסכים לעשות זאת כשהבין שהילדים נמצאים בסכנה.

מאוחר יותר, טקשי, ארטי וליץ' נלכדו בידי השדים, וטקשי נאלץ ליצור מיכון מתקדם עבור מנהיג השדים נאסטיר. שאר חברי הקבוצה הצטרפו לקבוצת המוטאנטים החדשים, ובכך הביאו לפירוק הקבוצה. בסופו של דבר, הילדים החטופים ניצלו בביטחה.

סדרת החוברות החלה בהרצה מחודשת לאחר אירועי "שחר אקס" של שנת 2022, כשחברי הקבוצה כללו את ג'ובילי, דאזלר, בום-בום ו-וולברין החדשה.

דמויותיהם של טביתה סמית', ראסטי קולינס, סאלי בלווינס וטקשי מטסויה הופיעו בפרק No Mutant Is an Island של העונה השלישית מתוך "אקס-מן: סדרת האנימציה" כיתומים אותם פגש סייקלופס במהלך ביקורו בבית היתומים בו שהה בילדותו בנברסקה. אדם בשם קילגרייב הציע לעזור ולאמץ את הילדים, לכאורה מתוך נדיבות. כפי שהתברר, קילגרייב היה מוטאנט בעצמו שניחן בכוחות טלפתיים ורצה להשתמש בכוחותיהם של הילדים כדי להשתלט על המושל. בסופו של דבר, סקוט היה מסוגל להוציא את הילדים מההיפנוזה המסוכנת של קילגרייב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]