האלמנה השחורה (סרט, 2021)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האלמנה השחורה
Black Widow
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על דמותה של "האלמנה השחורה" מאת סטן לי, דון ריקו ודון הק
בימוי קייט שורטלנד
הופק בידי קווין פייגי
תסריט אריק פירסון
ג'ק שייפר
נד ברנסון
שחקנים ראשיים סקרלט ג'והנסון
פלורנס פיו
דייוויד הארבור
או. טי. פגבנל
רייצ'ל וייס
ריי וינסטון
מוזיקה לורן באלף עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוב הארדי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני מארוול
חברה מפיצה סרטי אולפני וולט דיסני
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ישראלישראל 8 ביולי 2021[1]
ארצות הבריתארצות הברית 9 ביולי 2021
משך הקרנה 133 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה גיבורי-על
מותחן ריגול
דרמה
תקציב כ-200 מיליון דולר
הכנסות 379.6 מיליון דולר[2]
הכנסות באתר מוג'ו marvelmay2020
סרט קודם כרונולוגית (MCU):
"ספיידרמן: רחוק מהבית"
כרונולוגית מבחינה עלילתית:
"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים"
סרט הבא כרונולוגית (MCU):
"שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות"
כרונולוגית מבחינה עלילתית:
"הנוקמים: מלחמת האינסוף"
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האלמנה השחורהאנגלית: Black Widow) הוא סרט גיבורי-על אמריקאי, שהופק על ידי אולפני מארוול ומופץ על ידי אולפני וולט דיסני, והוא סרטו העשרים וארבע של היקום הקולנועי של מארוול. הסרט מבוים על ידי קייט שורטלנד על פי תסריט מאת ג'ק שייפר ונד בנסון והוא מבוסס על דמויות מאת מארוול קומיקס. מככבים בו סקרלט ג'והנסון בתור נטשה רומנוף / האלמנה השחורה, ששימשה גם כמפיקה בפועל לצדם של פלורנס פיו, דייוויד הארבור, או. טי. פגבנל, רייצ'ל וייס וריי וינסטון.

פיתוחו של סרט הסולו בו תככב האלמנה השחורה החל באפריל 2004 על ידי "סרטי ליונסגייט" (אנ'), כאשר דייוויד הייטר נועד לכתוב ולביים את הסרט. עם זאת, הפרויקט לא התקדם וזכויות העיבוד של הדמות חזרו לאולפני מארוול ביוני 2006. מאז, ג'והנסון כבר לוהקה והשתתפה במספר סרטים מתוך היקום הקולנועי של מארוול בדמותה של האלמנה השחורה, החל מהסרט "איירון מן 2". במקביל, גם אולפני מארוול וגם ג'והנסון הביעו עניין בפיתוח סרט סולו פוטנציאלי מספר פעמים במהלך השנים שבאו לאחר מכן, לפני שהפיתוח החל לקרום עור וגידים עם שכירתם של שייפר ושורטלנד לעבודה על הפקת הסרט בשנת 2018. בנסון נשכר למלאכת הכתיבה לצדו של שייפר והמשך הליהוק התקיים בתחילת 2019. הצילומים החלו במאי, בבודפשט, בנורווגיה ובאולפני פיינווד (אנ') שבאנגליה. ההפקה נמשכה עד ספטמבר.

הסרט התעתד תחילה לעלות לאקרנים ב-1 במאי 2020, אולם בעקבות התפרצות מגפת הקורונה בארצות הברית, תאריך עלייתו לאקרנים נדחה ל-9 ביולי 2021. בישראל, הסרט עלה לאקרנים ב-8 ביולי 2021.[1]

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע עלילתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות אירועי "מלחמת האזרחים",[3] נטשה רומנוף מוצאת את עצמה לבדה בעוד היא נאלצת להתמודד עם מזימה מסוכנת שקשורה לעברה. כשהיא נרדפת על ידי כוח שלא בוחל באמצעים על מנת להפיל אותה, רומנוף נאלצת להתמודד עם ההיסטוריה שלה כמרגלת סובייטית ועם היחסים שהותירה מאחוריה הרבה לפני שהפכה לנוקמת.[4][5]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995, נטשה רומנוף וילנה בלובה הצעירות נשלחות מביתן שבאוהיו על ידי הוריהן המאמצים - אלכסיי שוסטקוב, המכונה השומר האדום, והאלמנה השחורה לשעבר מלינה ווסטוקוף. עם סיום משימתם של שוסטקוב ו-ווסטוקוף, רומנוף ובלובה מועברות ל"חדר האדום" על מנת להמשיך את הכשרתן.

בשנת 2016, בעקבות הקרב בין שני פלגי "הנוקמים" בשדה התעופה שבלייפציג, רומנוף נאלצת להימלט מהממשלה בגין הפרת הסכמי סוקוביה. בעודה נמלטת ממזכיר ארצות הברית, תדאוס רוס, רומנוף מגיעה אל מחסן בנורווגיה, שם היא יוצרת קשר עם בעל בריתה לשעבר, ריק מייסון. במקביל, בלובה, שעוד עובדת עבור "החדר האדום", מתנקשת באלמנה שחורה לשעבר, לא לפני שהאחרונה משחררת עליה אבק אדום ומסתורי שמבטל את שליטתו המנטלית של "החדר האדום" עליה. בלובה שולחת את התרופה לרומנוף בתקווה שזו תחזור לעזור לה.

כאשר רומנוף עוזבת את המחסן עם האבק האדום ללא ידיעתה, היא מותקפת על ידי טאסקמאסטר שמחפש את האבק. רומנוף מצליחה להתחמק ממנו ומבינה שהאבק הגיע מבלובה. השתיים מתאחדות מחדש בבודפשט, אך לאחר מכן מותקפות על ידי האלמנות השחורות. בזמן הבריחה, רומנוף מגלה שהחדר האדום עדיין פעיל ושמנהיגה, גנרל דרייקוב, עודנו חי. שנים קודם לכן, כחלק ממבחן אותו נאלצה לעבור על מנת להצטרף לסוכנות S.H.I.E.L.D., משימתה של רומנוף הייתה להרוג את דרייקוב. בלובה ורומנוף, שעודנה רדופה מזיכרון פיצוץ הבניין בו דרייקוב ובתו הצעירה, אנטוניה, שהו ומתו לכאורה, מתחמקות מטאסקמאסטר ונפגשות שוב עם מייסון שמספק להן מסוק תובלה מסוג מיל מי-8.

רומנוף ובלובה מבריחות את שוסטקוב מהכלא במטרה ללמוד היכן נמצא דרייקוב, וזה האחרון מיידע אותן שעליהן לדבר עם ווסטוקוף, שכעת חיה בחווה ומבצעת ניסויים על חזירים. בחווה, ווסטוקוף מוסרת את מיקומם לדרייקוב, שסוכניו מגיעים ומביאים אותם לחדר האדום, הממוקם בבסיס אווירי. מתגלה כי ווסטוקוף ורומנוף השתמשו בטכנולוגיית מסכות פנים על מנת להחליף את זהויותיהן, לאחר שתכננו להסגיר את עצמן. בעת שיחה עם דרייקוב, רומנוף מגלה כי טאסקמאסטר הוא למעשה אנטוניה, אשר נגרם לה נזק כה חמור עד כדי כך שדרייקוב נאלץ להשתיל שבב בראשה על מנת לעזור לה והפך אותה בתהליך לחיילת המושלמת. רומנוף גם מגלה לדרייקוב שהיא ידעה שהיא לא יכולה לפגוע בו בגלל פרומון שהשתיל בכל אלמנה שחורה, וכי הוא שולט באלמנות בכל רחבי העולם באמצעות שולחן הבקרה שלו. לאחר שהיא גורמת לדרייקוב להכות אותה בפניה, רומנוף מצליחה להביא לפגיעה מכוונת בעצב בתעלות האף שלה במטרה להשתיק את הפרומון ולאפשר לעצמה לתקוף את דרייקוב בחזרה. ווסטוקוף משמידה את מנוע הספינה גורמת לבסיס כולו להתחיל לקרוס בעוד שוסטקוב נלחם באנטוניה ובלובה מחפשת אחר האלמנות האחרות שנשלחות להגן על דרייקוב. דרייקוב בורח כשהאלמנות מקיפות את רומנוף, אך בלובה יוצרת פצצת אבק אדום שמשחררת את האלמנות משליטתו, כמה שניות לפני מותה של נטשה. רומנוף מגיעה אל שולחן הבקרה, לוקחת את בקבוקון האבק האחרון שנשאר ומעתיקה את הנתונים של כל האלמנות האחרות ברחבי העולם בדיוק כשהבסיס מתחיל לקרוס. ווסטוקוף ושוסטקוב נאלצים להימלט מהבסיס באמצעות מטוס בעוד בלובה מאתרת את דרייקוב והורגת אותו.

לאחר שרומנוף ואנטוניה נאבקות בקרב אחרון בשמיים לפני שהן נוחתות בבטחה על הקרקע, רומנוף משתמשת בבקבוקון האחרון של האבק האדום על מנת לשחרר את אנטוניה משליטתו של דרייקוב. בלובה, ווסטוקוף ושוסטקוב נפרדים מרומנוף, בלובה מעניקה לה את האפוד שלה כמזכרת ממנה ורומנוף מעניקה לבלובה את בקבוק האבק האחרון ואת הדיסק עם הנתונים של האלמנות כדי שתוכל למסור לאלמנות האחרות שזה נגמר ושדרייקוב מת. בעוד השלושה עוזבים יחד עם שאר האלמנות ואנטוניה המחלימה, רומנוף נשארת וממתינה לבואם של רוס ואנשיו. כעבור שבועיים, רומנוף נפגשת עם מייסון, שמספק לה מטוס ריחוף של S.H.I.E.L.D., ולאחר מכן טסה לשחרר את פלג "הנוקמים" שהובא למעצר לאחר הקרב בשדה התעופה שבלייצפיג.

בסצנה שאחרי הכתוביות המתרחשת לאחר מותה של רומנוף, בלובה עולה לקברה ופוגשת את ולנטינה אלגרה דה לה פונטיין, כעת המעסיקה שלה, ומקבלת את משימתה הבאה - לרדוף אחר "האחראי" למותה של רומנוף, קלינט ברטון.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף, השחקניות ליאני סמואל, מישל לי וננה בלונדל מופיעות בתור מתנקשות החדר האדום לראטו, אוקסנה ואינגריד, בהתאמה; מפתח הגוף אוליבר ריכטרס מופיע בתפקיד אורסה, אסיר במתקן הכליאה בו מוחזק שוסטאקוב; בסצנה שאחרי הכתוביות מופיעה ג'וליה לואי דרייפוס בהופעה ללא קרדיט בתפקיד ולנטינה אלגרה דה לה פונטיין, לאחר שגילמה את הדמות לראשונה במהלך "הפלקון וחייל החורף".[17] ג'רמי רנר משאיל את קולו ללא קרדיט כקלינט ברטון, וכמו כן מופיע בתמונה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמליל הסרט הרשמי

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2009 "סרטי ליונסגייט" רכשו את זכויות העיבוד למסך של דמותה של האלמנה השחורה,[18] ובאפריל שלאחר מכן הכריזו על הבמאי דייוויד הייטר כמי שיכתוב ויביים את הסרט, יחד עם הפקתו של אבי ארד.[19] ביוני 2006, "סרטי ליונסגייט" נטשו את הפרויקט והזכויות שבו לידיהם של אולפני מארוול. הייטר ואולפני מארוול ניסו להשיג מימון נוסף על מנת לפתח את הפרויקט, אבל הייטר "מעולם לא חש שמצאנו מקום שמוכן לקחת את הסרט, ואת הדמות ברצינות". כישלון הפרויקט הותיר את הייטר "שבור לב", אך הוא עדיין קיווה שהסרט יופק "יום אחד".[20]

בינואר 2009, אולפני מארוול ניהלה משא ומתן מוקדם עם אמילי בלאנט על גילום דמותה של האלמנה השחורה באיירון מן 2,[21] אם כי היא לא יכלה לקחת את התפקיד בשל התחייבות קודמות לסרט אחר בכיכובה.[22] במרץ 2009, סקרלט ג'והנסון חתמה על חוזה לגילום דמותה של האלמנה השחורה, עם אפשרות לכיכוב במספר סרטים.[23] בספטמבר 2010, במהלך קידום הפצת המדיה הביתית של "איירון מן 2", אמר נשיא אולפני מארוול, קווין פייגי, חשף כי התקיימו דיונים עם ג'והנסון לגבי הפקת סרט סולו שיתמקד בדמותה של האלמנה השחורה, אך עיקר המיקוד של אולפני מארוול נמצא כעת על "הנוקמים".[24] ג'והנסון שבה לגלם את דמותה של האלמנה השחורה בסרט זה,[25] וכן בסרטים שבאו אחריו: "קפטן אמריקה: חייל החורף",[26] "הנוקמים: עידן אולטרון",[27] "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים",[28] "הנוקמים: מלחמת האינסוף",[29] ו"הנוקמים: סוף המשחק".[30] לאחר הפצת הסרט "עידן אולטרון", ג'הונסון חשפה שמספר הסרטים בחוזה שלה הורחב מאז שהיא חתמה לראשונה על מנת להתאים ל"ביקוש של הדמות", מכיוון שאולפני מארוול לא צפו את "התגובה האדירה" של הקהל לביצועיה בתור האלמנה השחורה.[31]

בפברואר 2014, פייגי אמר כי לאחר שהם חקרו את עברה של האלמנה השחורה ב"עידן אולטרון", הוא היה רוצה לראות אותו מתרחש בסרט סולו, שרוב עבודת הפיתוח עבורו נעשתה,[32] כולל טיפול "די מעמיק" של ניקול פרלמן, שכתב בשיתוף פעולה את התסריט עבור "שומרי הגלקסיה".[33] באפריל שבא לאחר מכן, ג'והנסון הביעה עניין בכיכוב בסרט סולו של האלמנה השחורה, ואמרה שהפרויקט יתקדם על פי הביקוש מהקהל.[34] ביולי, הייטר הביע עניין בהחייאת את הפרויקט עבור אולפני מארוול,[35] ובחודש שלאחר מכן, הבמאי ניל מרשל אמר שהוא "ישמח לעשות סרט על האלמנה השחורה", ואמר כי הוא מרגיש שהדמות "ממש מעניינת מכיוון שאין לה מעצמות-על, יש לה כישורים יוצאי דופן, והעולם שממנו היא באה, בתור המתנקשת לשעבר של הקג"ב, אני מוצא את זה מרתק באמת".[36] באפריל 2015, ג'והנסון דיברה יותר על האפשרות לסרט סולו עבור האלמנה השחורה ועל הפוטנציאל לחקור "שכבות" שונות שנראו בסרטים השונים של היקום הקולנועי, אך גם ציינה כי "כרגע אני חושבת שהדמות הזאת מנוצלת היטב בחלק הזה של היקום".[31] בזמן שהוא קידם את "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", פייגי ציין כי בשל לוח הזמנים המתוכנן של הסרטים, כל סרט פוטנציאלי על האלמנה השחורה יהיה במרחק של ארבע או חמש שנים.[37] פייגי הוסיף כי אולפני מארוול "מחויבת מבחינה יצירתית ורגשית" להפיק את הסרט על האלמנה השחורה בסופו של דבר.[38]

ביולי 2016, ג'וס וידון, במאי הסרטים "הנוקמים" ו"עידן אולטרון", הצהיר כי הוא פתוח לבימוי סרט סולו על האלמנה השחורה, מתוך תחושה שהוא מסוגל לעשות "מותחן ריגול", כמו סרט פרנויה בסגנון של ג'ון לה קארה.[39] באוקטובר, ג'והנסון התייחסה לסרט הפוטנציאלי כ"פריקוול", ואמרה: "אתה יכול להחזיר אותו לרוסיה, תוכל לחקור את תוכנית 'האלמנה השחורה', יש כל מיני דברים שאתה יכול לעשות עם זה". היא הזהירה שאולי היא לא תרצה "ללבש חליפת-עור הדוקה" במשך זמן רב.[40] בפברואר הבא, ג'והנסון אמרה שהיא תתמסר להפקת כל סרט פוטנציאלי על האלמנה השחורה שיהיה "מדהים, זו צריכה להיות הגרסה הטובה ביותר שהסרט יכול להיות, אחרת לא הייתי עושה את זה... [הסרט] חייב להיות בעל עצמאיות וסגנון משלו וסיפור משלו".[41] בעקבות הפיתוח והתמיכה הציבורית בסרט סולו לדמותה של האלמנה השחורה, אולפני מארוול החליטו בסופו של דבר כי "הזמן הטוב ביותר להתקדם עם הפרויקט" יהיה בתחילת השלב האחרון של היקום הקולנועי של מארוול בשנת 2020.

באוקטובר 2017, פייגי נפגש עם ג'והנסון על מנת לדון במציאת הבמאי לסרט הסולו הפוטנציאלי, עוד לפני שאולפני מארוול החלו להיפגש עם תסריטאים לפרויקט, כולל ג'ק שייפר.[42] שייפר נפגשה שוב עם פייגי בדצמבר, ונשכרה לכתיבת תסריט לסרט לפני סוף שנת 2017.[43][44] שייפר וג'והנסון היו אמורות לדון על בימוי הסרט בתחילת פברואר 2018.[45] אולפני מארוול החלו להיפגש עם במאיות פוטנציאליות שיסכימו לקחת על עצמן את הפרויקט.[46] בסוף אפריל, האולפנים נפגשו עם יותר מ-65 במאיות פוטנציאליות לפרויקט תוך כדי חיפוש "יסודי ביותר",[47] כולל הבמאיות דניז גמזה ארגובן, קלואי ז'או - שבסופו של דבר נבחרה לביים פרויקט אחר של אולפני מארוול, "הנצחיים"[48] - אמה אסנטה ולין שלטון.[49] בחודשים הבאים, רשימת הבמאים צומצמה לכדי 49 במאיות, שמתוכן שלוש הבמאיות קייט שורטלנד, אסאנטה ומגי בטס נפגשו עם פייגי וג'והנסון ביוני.[50] שורטלנד קיבלה את תמיכתה של ג'והנסון, שהעריצה את הסרט הקודם שביימה בשנת 2012, " לורה". חודש לאחר מכן היא נשכרה למלאכת בימוי הסרט.

קדם הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2019, התסריטאי נד בנסון נשכר כדי לכתוב מחדש את התסריט עבור הסרט,[51] וקווין פייגי, מנכ"ל אולפני מארוול, אישר שהאולפנים לא מעוניינים בדירוג R לסרט,[52] לאחר שהושמעו בעבר שמועות כי הסרט עתיד לקבל את הדירוג R. בחודש שלאחר מכן, פלורנס פיו נכנסה למשא ומתן על מנת להצטרף לצוות השחקנים כמרגלת שתהיה "מנוגדת מבחינה מוסרית" לרומנוף.[53] אף על פי שאולפני מארוול שקלו את מועמדותה של פיו לתפקיד מאז סוף 2018, צוות ההפקה בחן גם שחקניות אחרות, כולל סירשה רונן, עד לתחילת 2019.[54] האולפנים שבו והציעו את התפקיד לפיו לאחר שהיא קיבלה ביקורות חיוביות על ביצועיה בסרט "Fighting with My Family".[10] באפריל 2019, ליהוקה של פיו אושר, לצד ליהוקם של דייוויד הארבור,[11] רייצ'ל וייס,[55][12] ואו. טי. פגבנל.[12]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-28 במאי 2019, בנורווגיה.[56] בתחילת יוני, ההפקה עברה לצילומים באולפני פיינווד,[57] ואילו ריי ווינסטון הצטרף לצוות השחקנים של הסרט מאוחר יותר באותו חודש לקראת הצילומים בבודפשט.[58][59] הצילומים נמשכו עד לספטמבר 2019.[60]

עלייה לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילה, הסרט היה אמור לעלות לאקרנים בארצות הברית ב-1 במאי 2020, אולם נדחה עקב מגפת הקורונה.[61] כמו כן, הוא יופץ גם ב-IMAX.[62] ב-3 באפריל 2020 נחשף כי הסרט נדחה ל-6 בנובמבר 2020.[63] ב-23 בספטמבר 2020, הוחלט לדחות פעם נוספת את תאריך יציאת הסרט לאקרנים, הפעם ל-7 במאי 2021.[64] ב-23 במרץ 2021 פורסם שהסרט נדחה שוב, ל-9 ביולי 2021.[65]

תביעה משפטית של סקרלט ג'והנסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-26 ביולי 2021 תבעה סקרלט ג'והנסון את "חברת וולט דיסני" בגין ההפצה הכפולה של הסרט, בשירות הזרמת המדיה שלה במקביל לבכורה בבתי הקולנוע. לטענת ג'והנסון, ההפצה ב"דיסני+" מהווה הפרה של החוזה איתה, מכיוון שהיא מדירה צופים פוטנציאליים מהקולנוע, ולכן נפגעות ההכנסות של ג'והנסון מההקרנות בקולנוע. דובר מטעם "וולט דיסני" הגיב ואמר שהחברה עמדה בתנאי החוזה עם השחקנית.[66][67]

ב-30 בספטמבר 2021 הושג הסדר פשרה בתביעה. הצדדים לא פרסמו את גובה הפיצוי שתשלם החברה לג'והנסון במסגרת ההסדר, אך הסכום מוערך ב-40 מיליון דולר.[68]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 האלמנה השחורה | הוט סינמה, באתר HOT CINEMA
  2. ^ נתון זה אינו כולל הכנסות מצפיות בתשלום בשירות דיסני+
  3. ^ Bucksbaum, Sydney (July 21, 2019). "Black Widow cast spills exclusive new details about their Marvel movie". Entertainment Weekly. Archived from the original on July 21, 2019. Retrieved July 31, 2019.
  4. ^ Rome, Emily (July 31, 2019). "'Black Widow' Writer Jac Schaeffer Isn't Scared to Make the Fanboys Mad". Inverse. Archived from the original on August 3, 2019. Retrieved August 11, 2019.
  5. ^ Outlaw, Kofi (January 14, 2020). "Marvel Releases New Black Widow Synopsis". Comicbook.com. Archived from the original on January 15, 2020. Retrieved February 11, 2020.
  6. ^ Kit, Borys (July 12, 2018). "'Black Widow' Movie Finds Director in Cate Shortland (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Archived from the original on July 13, 2018. Retrieved July 12, 2018.
  7. ^ Boucher, Geoff (November 30, 2018). "Spider-Women, Captain Marvel & Harley Quinn: Females Fly In The Face Of Old Hollywood Perceptions". Deadline Hollywood. Archived from the original on December 1, 2018. Retrieved November 30, 2018.
  8. ^ Freeman, Molly (July 20, 2019). "lack Widow Movie SDCC Footage Description". Screen Rant. Retrieved July 21, 2019.
  9. ^ 1 2 3 4 Coggan, Devan (July 20, 2019). "Black Widow hits Comic-Con with first details of Scarlett Johansson film". Entertainment Weekly. Retrieved July 20, 2019.
  10. ^ 1 2 Kroll, Justin (March 18, 2019). "Scarlett Johansson's 'Black Widow' Movie Adds Florence Pugh". Variety. Archived from the original on March 19, 2019. Retrieved March 20, 2019.
  11. ^ 1 2 N'Duka, Amanda (April 3, 2019). "David Harbour Set For Disney/Marvel 'Black Widow' Standalone". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 3, 2019. Retrieved April 3, 2019.
  12. ^ 1 2 3 N'Duka, Amanda; D'Alessandro, Anthony (April 10, 2019). "Marvel's 'Black Widow' Snares 'The Handmaid's Tale' Actor O-T Fagbenle". Deadline Hollywood. Archived from the original on April 10, 2019. Retrieved April 11, 2019.
  13. ^ Rooney, David (June 29, 2021). "Scarlett Johansson in Marvel's 'Black Widow': Film Review". The Hollywood Reporter. Archived from the original on June 29, 2021. Retrieved June 29, 2021.
  14. ^ Barnhardt, Adam (November 14, 2020). "Black Widow's Taskmaster Fighting Style Taken From Spider-Man and Winter Soldier". ComicBook.com. Archived from the original on November 16, 2020. Retrieved November 16, 2020.
  15. ^ Boucher, Geoff (September 13, 2019). "Saturn Awards: 'Spider-Man' Star Tom Holland Wins For Third Year In A Row". Deadline Hollywood. Archived from the original on September 14, 2019. Retrieved September 15, 2019.
  16. ^ "Rachel Weisz Reveals She Is Playing Iron Maiden In 'Black Widow'". Full Circle Cinema. July 21, 2019. Retrieved July 21, 2019.
  17. ^ Dinh, Christine (April 19, 2021). "'The Falcon and The Winter Soldier': Julia Louis-Dreyfus Joins as Valentina Allegra de Fontaine". Marvel.com. Archived from the original on April 19, 2021. Retrieved April 19, 2021.
  18. ^ "Lions Gate & Marvel Sign Iron Fist & Black Widow Deal". Superhero Hype!. February 26, 2004. Archived from the original on March 4, 2016. Retrieved July 26, 2014.
  19. ^ "David Hayter to Direct The Black Widow!". Superhero Hype!. April 28, 2014. Archived from the original on September 22, 2015. Retrieved July 26,2014.
  20. ^ Weinberg, Scott (June 6, 2006). "Lionsgate Squashes the "Black Widow"". Rotten Tomatoes. Archived from the original on December 4, 2012. Retrieved July 26, 2014. (הקישור אינו פעיל, 21 ביולי 2019)
  21. ^ Fleming Jr., Michael (January 14, 2009). "Emily Blunt rumored for 'Iron Man 2'". Variety. Archived from the original on February 8, 2013. Retrieved August 3, 2012.
  22. ^ Moore, Roger (February 25, 2009). "Emily Blunt on losing Black Widow…". The Orlando Sentinel. Archived from the original on June 11, 2012. Retrieved August 3, 2012.
  23. ^ Finke, Nikki (March 11, 2009). "Another 'Iron Man 2' Deal: Scarlett Johannson To Replace Emily Blunt As Black Widow For Lousy Lowball Money". Deadline Hollywood. Archived from the original on August 29, 2012. Retrieved August 3, 2012.
  24. ^ Pirrello, Phil (September 22, 2010). "Black Widow: The Movie?". IGN. Archived from the original on October 31, 2014. Retrieved July 26, 2014.
  25. ^ "Marvel-ous Star Wattage: Actors Assemble For Comic-Con Panel Including 'The Avengers', 'Captain America', & 'Thor'". Deadline Hollywood. July 24, 2010. Archived from the original on July 5, 2011. Retrieved July 25, 2010.
  26. ^ Fleming Jr., Mike (October 2, 2012). "Five Actresses Testing For 'Captain America 2′ Role; Black Widow Might Drop By As Well". Deadline Hollywood. Archived from the original on October 4, 2012. Retrieved October 2, 2012.
  27. ^ Maresca, Rachel (September 29, 2013). "Scarlett Johansson flaunts curves in new magazine photo shoot, reveals details on 'The Avengers' sequel". New York Daily News. Archived from the original on September 29, 2013. Retrieved September 29, 2013.
  28. ^ Arrant, Chris (January 15, 2015). "Captain America: Civil War Directors: Black Widow Will Be Back, More". Newsarama. Archived from the original on January 19, 2015. Retrieved January 15, 2015.
  29. ^ Welch, Alex (June 7, 2017). "Avengers: Infinity War – Black Panther Actor Starts Filming". Screen Rant. Archived from the original on June 8, 2017. Retrieved June 8, 2017.
  30. ^ Mithaiwala, Mansoor (October 28, 2017). "Robert Downey Jr. Announces Avengers 4 Return". Screen Rant. Archived from the original on November 4, 2017. Retrieved November 4, 2017.
  31. ^ 1 2 Chitwood, Adam (April 15, 2015). "BLACK WIDOW Movie: Scarlett Johansson and Kevin Feige Have Discussed a Series of Films". Collider. Archivedfrom the original on April 16, 2015. Retrieved April 17,2015.
  32. ^ Couto, Anthony (February 12, 2014). "Feige: Black Widow's Past to be Explored in Avengers 2 and Possible Solo Film". IGN. Archived from the original on February 23, 2014. Retrieved February 13, 2014.
  33. ^ West, Rachel (July 25, 2014). "Screenwriter Nicole Perlman gives us the scoop on Guardians, Marvel, and more!". Cineplex. Archived from the original on July 28, 2014. Retrieved July 26, 2014.
  34. ^ Keyes, Rob (April 2014). "Captain America 2 Interview: Scarlett Johansson Talks 'Black Widow' Solo Film". Screen Rant. Archived from the original on July 27, 2014. Retrieved July 26, 2014.
  35. ^ "X-Men's David Hayter wants to revive Black Widow". Digital Spy. July 21, 2014. Archivedfrom the original on July 23, 2014. Retrieved July 26,2014.
  36. ^ Robinson, Joanna (August 21, 2014). "Game of Thrones Big-Battle Director Neil Marshall Either Wants to Direct a Black Widow Movie or Unleash Those Dragons". Vanity Fair. Archived from the original on August 26, 2014. Retrieved August 25, 2014.
  37. ^ Davis, Erik (April 11, 2016). "Here's When We'll Know Who's Starring in And Directing Marvel's 'Captain Marvel' Movie". Fandango. Archived from the original on April 13, 2016. Retrieved April 11, 2016.
  38. ^ Fleming Jr., Mike (May 6, 2016). "Kevin Feige On 'Captain America: Civil War' And All Things Marvel – Deadline Q&A". Deadline Hollywood. Archivedfrom the original on May 6, 2016. Retrieved May 6,2016.
  39. ^ Yehl, Joshua (July 23, 2016). "Comic-Con 2016: Joss Whedon Would Direct a Black Widow Movie if Marvel Asked". IGN. Archived from the original on July 25, 2016. Retrieved July 25, 2016.
  40. ^ Setoodeh, Ramin (October 12, 2016). "Scarlett Johansson on Black Widow Movie, 'The Avengers' and Donald Trump". Variety. Archived from the original on October 13, 2016. Retrieved October 14,2016.
  41. ^ Russell, Bradley (February 10, 2017). "The Black Widow movie "should be done" says Scarlett Johansson". GamesRadar+. Archived from the original on February 11, 2017. Retrieved February 10,2017.
  42. ^ Justin Kroll [@krolljvar] (January 11, 2018). "Couple side notes on this one, Feige met with ScarJo either right before or right after Thanksgiving to talk about direction they wanted to go with this pic before meeting with writers" (Tweet). Archived from the original on January 12, 2018. Retrieved January 13, 2018 – via Twitter.
  43. ^ Kroll, Justin (January 10, 2018). "Marvel's Standalone 'Black Widow' Movie Gains Momentum With Jac Schaeffer Writing". Variety. Archived from the original on January 11, 2018. Retrieved January 10,2018.
  44. ^ Justin Kroll [@krolljvar] (January 11, 2018). "Jac had two meetings with Marvel, the last one being with Feige the week before Xmas, decision was made before the New Year" (Tweet). Archived from the original on January 12, 2018. Retrieved January 13,2018 – via Twitter.
  45. ^ Justin Kroll [@krolljvar] (January 13, 2018). "BLACK WIDOW update: While Jac didn't get a chance to meet with ScarJo before she was tapped to pen BW, hearing the two are likely to sit down at the beginning of next month to talk about the film and how they see it going" (Tweet). Archived from the original on January 12, 2018. Retrieved January 13, 2018 – via Twitter.
  46. ^ Kit, Borys (April 26, 2018). "'Jessica Jones' Director in Talks to Helm 'Star Trek 4'". The Hollywood Reporter. Archived from the original on April 27, 2018. Retrieved April 27, 2018.
  47. ^ Justin Kroll [@krolljvar] (May 2, 2018). "Fun fact: More then 65 directors have met for the BLACK WIDOW job. Marvel being extremely thorough on this one" (Tweet). Archived from the original on May 3, 2018. Retrieved May 3, 2018 – via Twitter.
  48. ^ Kit, Borys (September 21, 2018). "Marvel Studios' 'The Eternals' Finds Its Director With Chloe Zhao". The Hollywood Reporter. Archived from the original on September 21, 2018. Retrieved September 21, 2018.
  49. ^ "Marvel Approached 'Laggies' Director Lynn Shelton to Direct 'Black Widow'". Variety. March 10, 2019. Archived from the original on March 11, 2019. Retrieved March 20, 2019.
  50. ^ Fleming Jr., Mike (June 20, 2018). "Marvel Eyes Female Helmers For 'Black Widow' Film: Watch For Cate Shortland". Deadline Hollywood. Archived from the original on June 20, 2018. Retrieved June 20, 2018.
  51. ^ Sneider, Jeff (February 15, 2019). "Exclusive: Marvel, Scarlett Johansson Tap Ned Benson to Rewrite 'Black Widow' Movie". Collider. Archivedfrom the original on February 27, 2019. Retrieved February 16, 2019.
  52. ^ Davis, Brandon (February 22, 2019). "'Black Widow': Kevin Feige Rules Out R-Rating". ComicBook.com. Archived from the original on February 27, 2019. Retrieved March 20, 2019.
  53. ^ Kit, Borys (March 18, 2019). "Florence Pugh in Talks to Join Scarlett Johansson in 'Black Widow'". The Hollywood Reporter. Archived from the original on March 19, 2019. Retrieved March 20,2019.
  54. ^ Justin Kroll [@krolljvar] (March 18, 2019). "Marvel has been high on Florence since December for the part but did open it up at the top of the year with other actresses meeting (Saorise also in the mix) but in the end she wins the coveted role" (Tweet). Archivedfrom the original on March 22, 2019. Retrieved March 22, 2019 – via Twitter.
  55. ^ Kroll, Justin (April 3, 2019). "'Black Widow': Rachel Weisz Circling Key Role in Marvel's Standalone Film". Variety. Archived from the original on April 3, 2019. Retrieved April 3, 2019.
  56. ^ Aguilar, Matthew (May 29, 2019). "New Black Widow Set Photos Surface as Production Officially Begins". ComicBook.com. Retrieved May 29, 2019.
  57. ^ Sandwell, Ian (June 7, 2019). "First look at Scarlett Johansson filming Black Widow solo movie". Digital Spy. Retrieved June 8, 2019.
  58. ^ Kroll, Justin (June 20, 2019). "Ray Winstone Joins Marvel's 'Black Widow' (Exclusive)". Variety. Archived from the original on June 21, 2019. Retrieved June 20, 2019.
  59. ^ Foutch, Haleigh (July 20, 2019). "First 'Black Widow' Footage Finds Scarlett Johansson's MCU Hero Back in Budapest". Collider. Retrieved July 21,2019.
  60. ^ Fiduccia, Christopher (February 8, 2019). "Black Widow Filming Reportedly Delayed Until June". Screen Rant. Archived from the original on February 12, 2019. Retrieved March 20, 2019.
  61. ^ 'Black Widow' hits Comic-Con with first details of Scarlett Johansson film
  62. ^ Marvel Entertainment (January 13, 2020). Marvel Studios' Black Widow - Special Look. Retrieved January 14, 2020 – via YouTube.
  63. ^ Welk, Brian (April 3, 2020). "'Black Widow' Moves to November as Other MCU Films Shift Back to 2021, 2022". TheWrap. Archived from the original on April 3, 2020. Retrieved April 3, 2020.
  64. ^ Gonzalez, Umberto; Welk, Brian (September 23, 2020). "Disney Pushes 'Black Widow' Back to 2021". TheWrap. Archived from the original on September 23, 2020. Retrieved September 23, 2020.
  65. ^ Rebecca Rubin, "Black Widow," "Cruella" to Debut on Disney Plus and in Theaters as Disney Shifts Dates for Seven Films, Variety, ‏2 בפברואר 2021
  66. ^ Johnson, Ted and D'Alessandro, Anthony (July 29, 2021). Disney Strikes Back Over Scarlett Johansson’s ‘Black Widow’ Lawsuit, Reveals Her $20 Million Payday – Update. Deadline Hollywood. Retrieved August 1, 2021
  67. ^ D'Alessandro, Anthony (July 30, 2021). ‘Black Widow’ Scarlett Johansson Lawsuit: Actress’ Agent Slams Disney For “Direct Attack On Her Character” & Leaving Talent Out Of Streaming Profit Equation. Deadline Hollywood. Retrieved August 1, 2021
  68. ^ Patten, Dominic (September 30, 2021). Disney & Scarlett Johansson Resolve Bitter ‘Black Widow’ Profits Lawsuit; Big $ Win For Oscar Nominee. Deadline Hollywood. Retrieved October 1, 2021