אקס-מן: משיכות קטלניות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משיכות קטלניות
Fatal Attractions
עטיפת האוגדן X-Men: Fatal Attractions
עטיפת האוגדן X-Men: Fatal Attractions
מידע קומיקס
יוצר פביאן ניצ'זה
סקוט לובדל
סוגה קומיקס
תקופת פרסום מקורית יולי 1993 – נובמבר 1993 (כ־17 שבועות ו־5 ימים)
סינדיקציה מארוול קומיקס
מסת"ב מסת"ב 0-7851-6245-3
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר החוברות 6
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משיכות קטלניותאנגלית: Fatal Attractions) הוא קשת סיפור ואירוע קרוסאובר ביקום מארוול שפורסם בחוברות הקומיקס אקס-מן על ידי חברת מארוול קומיקס בין יולי לנובמבר 1993 למשך שש חוברות. את הסיפור כתבו פביאן ניצ'זה וסקוט לובדל, באיורם של אמנים כאנדי ואדם קוברט, גרג קאפולו, ג'ו קסאדה וג'ון רומיטה הבן. קשת הסיפור נכתבה לציון 30 שנים להיווצרה של סדרת הכותרים הפופולרית.

כאשר מגנטו וקבוצת השוליות שלו חוזרים, עימות חדש מתחיל בינם לבין קבוצת אקס-מן, ופרופסור אקסבייר מתפתה לחצות את הגבול המוסרי בשביל לעצור אותם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת השוליות כעת מונהגת בידי פביאן קורטז, והיא מתקיפה את מחנה היידן, בסיסו של פרויקט זקיפי סנטינל ממשלתי חדש. הבסיס מוגן על ידי קבוצת אקס פקטור החדשה, הנמצאת תחת פיקוח ממשלתי, ובמהלך הקרב, קורטז מציע לקוויקסילבר להפוך למנהיג החדש של השוליות וכמחליפו כיורשו של מגנטו. קבוצת השוליות עוזבת לאחר שקוויקסילבר מסרב בתוקף.

המוטאנט העוצמתי אקסודוס מציע לקבוצת אקס פורס אפשרות למקלט, אשר מתברר כבסיס המבצעים הקודם של קייבל - מקום בשם "אבלון". העומד מאחורי הצעה זו מתברר כמגנטו, שנחשב למת לאחר נפילת אסטרואיד M, בסיסו החללי. קייבל משגר את קבוצת אקס פורס הרחק מאבלון בעזרת טכנולוגיית השי'אר הנמצאת במקום, בשעה שהוא משיג את תוכנת המחשב מהמעבד המרכזי ומפעיל את מנגנון ההשמדה העצמית. אולם, מגנטו עוצר בעדו וקייבל כמעט ומאבד את חייו בקרב בטרם הוא משגר את עצמו משם. המוטאנטים ראסטי וסקידס, שנרפאו משטיפת המוח של הנבל סטרייף בידי מגנטו, בוחרים להישאר לצידו באבלון.

האקס-מן קוברים את איליאנה רספוטין, שנהרגה מוירוס הירושה הקטלני. מגנטו והשוליות מגיעים באמצעה של הלווייה, ומצהירים כי הם מעוניינים למחות את פני האנושות באמצעותה של אבלון, תחנת החלל שלהם. קולוסוס שבור ממותה של אחותו, ואמונותיו בחלומו של אקסבייר נחלשות. עקב כך, הוא מצטרף לקבוצת השוליות.

מועצת הביטחון של האו"ם מפעילה את הפרוטוקולים של מגנטו - מערכת לוויינים היוצרים מחסום מסביב לכדור הארץ ומונעים ממגנטו מלהשתמש בכוחותיו המגנטיים מתוכו. מגנטו מגיב לכך בשחרורה של פעימה אלקטרומגנטית היוצרת תוהו במערכות האלקטרוניקה בעולם. אקסבייר עוטה על עצמו שלד חיצוני של אימפריית השי'אר כדי שיוכל ללכת, ואוסף את ג'ין גריי, גמביט, רוג, וולברין וקוויקסילבר כדי לעצור את מגנטו. בעזרת מכשיר שיגור של השי'אר, הם מגיעים לאבלון ומנטרלים את התחנה באמצעות וירוס אותו תכנן חיה. מגנטו מתעמת עם האקס-מן בקרב, ובהתקף זעם אחרי שוולברין כמעט והוציא את קרביו, קורע ממנו את שלד האדמנטיום שלו. אקסבייר זועם על מעשיו, ומוחק את זכרונו של מגנטו. הדבר משאיר את מגנטו בתרדמת. האקס-מן ממהרים לכדור הארץ כדי להציל את וולברין, בעוד קולוסוס נשאר באבלון החרבה כדי לטפל במגנטו.

מטוסם של האקס-מן, הציפור השחורה, עושה את דרכו לכדור הארץ, ונתקל במערבולת אוויר. מוצגים הבזקים של תודעתו של וולברין בעוד הוא נאבק להישאר בחיים. צוות המטוס מנסה בכל כוחו לייצב את המטוס. צוהר המטוס נפתח, ווולברין "הולך בעקבות האור" אך נדחף חזרה. הוא מתעורר בזמן כדי להציל את ג'ין גריי מלהשאב מתוך המטוס. לבסוף, האקס-מן נוחתים בבטחה בכדור הארץ. בעוד וולברין מחלים מפציעותיו, הוא והאקס-מן מגלים שטופריו היו למעשה חלק מהשלד האמיתי שלו, וכי כעת הוא נושא טופרים מעצם.

באי מיואר, האקס-מן משתמשים בשאדוקאט, אהובתו של קולוסוס, כדי לפתות אותו ולטפל בפגיעות הראש שלו, מה שלדעתם גרם לעריקתו. התחבולה עובדת, ובשעה שהשוליות מנסים להחזיר לעצמם את בן בריתם החדש, נייטקרולר הודף את מתקפתם. אקסבייר ומוירה מק'טאגרט מרפאים את קולוסוס בעזרת פרץ האנרגיה האופטי של סייקלופס. קולוסוס שב לצורתו האנושית, אך בוחר להישאר בקבוצת השוליות ולהשגיח עליהם.

השלכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • על ידי כך שמחק את זכרונו של מגנטו, פרופסור אקסבייר שחרר ישות אנרגטית עוצמתית הידועה בכינוי אונסלוט, ואשר קיננה בתוך מוחו עד אשר פרצה בקשת הסיפור אקס-מן: סאגת אונסלוט משנת 1996.
  • מגנטו בעל השכחה לא חזר עד לשנת 1999.
  • באירוע החשוב ביותר בסיפור, וולברין מאבד את שלד האדמנטיום שלו, ועזב בעקבות כך את האקס-מן. הוא חוזר בשנת 2000 כאשר אפוקליפס מאחד מחדש את שלדו עם מתכת האדמנטיום, כפי שנראה בפלאשבק במהלך אירועי "התריסר".[1]
  • כשהקבוצה שלהם מפוצלת, חברי אקסקליבר הנותרים (נייטקרולר, שאדוקאט ופניקס) מחליטים להישאר על האי מיואר ולנטוש את פעולותיהם בבריטניה.
  • לאחר השמדת אבלון, קולוסוס מצטרף לקבוצת אקסקליבר.
  • לפי הכותב פיטר דייוויד, הרעיון לפיו מגנטו קרע מוולברין את שלד האדמנטיום נלקח מכלי עלילתי באירוע הקרוס אובר "שירת התליין". הכותב עצמו הציע בסרקזם את הסרת השלד כאשר הצוות הקריאייטיבי שקל להחזיר את דמותו של מגנטו. הרעיון לא היה אמור להילקח ברצינות.

ביבליוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Excalibur #76
  • Uncanny X-Men #304
  • Wolverine Vol.2 #75
  • X-Factor #92
  • X-Force #21
  • X-Men Vol.2 #25

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Wolverine Vol.2 #145, December 1999