אקסודוס (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקסודוס
Exodus
אקסודוס, כפי שהופיע על עטיפת החוברת X-Men Legacy #261 ממרץ 2012, אמנות מאת מארק ברוקס.
אקסודוס, כפי שהופיע על עטיפת החוברת X-Men Legacy #261 ממרץ 2012, אמנות מאת מארק ברוקס.
סוג נבל-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה X-Factor #92
(יולי 1993)
יוצרים סקוט לובדל
ג'ו קסאדה
מידע
שם אמיתי בנט דופרי
כינויים פריס בנט
סטטוס פעיל
מקצוע טרוריסט
כוחות טלפתיה, טלקינזיס, טלפורטציה, אלמותיות, יכולות פיזיות על-אנושיות, ריפוי עצמי.
חבר בקבוצה המועצה השקטה של קרקואה
חבר לשעבר בקבוצה השוליות
אחוות המוטאנטים
המשוטטים
אזרחות צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים Black Knight עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אקסודוסאנגלית: Exodus) הוא דמות בדיונית של נבל-על מוטאנט שמופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת X-Factor #92 מיולי 1993, ונוצרה על ידי הכותב סקוט לובדל והמאייר ג'ו קסאדה.

אקסודוס הוא האלטר אגו של בנט דופרי, חלוץ ואיש חזון מצרפת של המאה ה-12 אשר הפך לצלבן והתחבר לאיאובר גרינגטון, האביר השחור של אותה תקופה. השניים ערכו מסע בחיפוש אחר מגדל הכוח, מקום מושבו של פרעה הנצחי בעקבה. כאשר דיין ויטמן - האביר השחור של העידן המודרני - השתגר חזרה בזמן למאה ה-12 יחד עם סרסי מהנצחיים, הוא השתלט על גופו של איאובר ונטש את המסע, למרבה זעמו של דופרי. לאחר שדופרי נדד דרך סופות חול אימתניות למשך שעות, הוא שמע קול מסתורי ששאל אותו אם הוא מעוניין לסכן את הכל בשביל להפוך לאחד מהחזקים. לאחר מכן, דופרי עמד במבחן וכוחותיו המוטאנטים התפתחו לראשונה. בינתיים, ויטמן וסירסי נלכדו בידי אפוקליפס ודופרי הופיע בפניהם בתור אקסודוס והצטווה בידי אפוקליפס להרוג את חברו למסע. דופרי סירב ואף קרא לו אל כזב, ובתגובה אפוקליפס הפשיט אותו מכוחותיו ונעל אותו בקריפטה שבהרי האלפים. בתקופת המאה ה-20, אקסודוס נמצא בידי מגנטו, ששחרר אותו ולקח אותו עמו לאבלון.

עד מהרה, אקסודוס הפך ליד ימינו של מגנטו, והחליף את פביאן קורטז. כשצ'ארלס אקסבייר מחק את זכרונו של מגנטו באירועי אונסלוט, אקסודוס נטל את המנהיגות על קבוצת השוליות. בעקבות אירועי בית אם, אקסודוס הוא אחד הבודדים ששמר על כוחותיו המוטאנטים, ואף מוגדר כמסוכן ביותר. מאוחר יותר, הוא ושותפו הדלוק נשלחו בידי מריה היל לתקוף את המוטאנט העצמתי מתיו מאלוי, שהרג את הדלוק ולפי רייצ'ל סאמרס הותיר את אקסודוס בתרדמת.

כחלק מהמיתוג מחדש של כותרי האקס-מן "שחר אקס" משנים 2020-2019, דופרי קיבל הזמנה להשתכן באי קרקואה, שהפך למקום מפלט למוטאנטים, ונעשה חבר המועצה השקטה של קרקואה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.