דראקס המשמיד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דראקס המשמיד
Drax the Destroyer
דראקס המשמיד, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Drax the Destroyer #4 מפברואר 2006, אמנות מאת מיץ' ברייטוייזר.
דראקס המשמיד, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Drax the Destroyer #4 מפברואר 2006, אמנות מאת מיץ' ברייטוייזר.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Iron Man #55
(פברואר 1973)
יוצרים מייק פרידריך
ג'ים סטארלין
גילום הדמות דייב בטיסטה ("היקום הקולנועי של מארוול")
מידע
שם אמיתי ארתור סמפסון דגלאס
כינויים ארט דגלאס, ונום
סטטוס פעיל
מקצוע צייד ראשים
כוחות כוחות על-אנושיים, מהירות-על, סיבולת גבוהה, פרצי אנרגיה, יכולת לחוש בקרבתו של תאנוס ואחרים
חבר בקבוצה שומרי הגלקסיה
חבר לשעבר בקבוצה משמר האינסוף
הדפנדרס הסודיים
פלנקס
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה איבט דגלאס (אשה, מתה)
הת'ר דגלאס (בת)
פאמלה דגלאס (אחיינית)
אויבים תאנוס עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דראקס המשמידאנגלית: Drax the Destroyer) הוא דמות בדיונית של גיבור-על חייזרי המופיעה בחוברות הקומיקס שומרי הגלקסיה ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Iron Man #55 מפברואר 1973 ונוצרה על ידי הכותב מייק פרידריך והמאייר ג'ים סטארלין.

דראקס המשמיד הוא האלטר אגו של ארתור סמפסון דגלאס, סוכן נדל"ן שיצא לטיול עם משפחתו במדבר מוהאבי. לפתע, חללית הנושאת עימה את תאנוס עברה במקום, וכדי לשמור על קיומו בסוד, תאנוס הרג את משפחתו של דגלאס. א'אלרס, אביו של תאנוס, ניטר את מעשיו של בנו וגילה על המקרה. זאת ועוד, א'אלרס גילה כי בנו חילץ את בתו של דגלאס, הת'ר, ואימן אותה בכוכב טיטאן. מאוחר יותר, היא חזרה לכדור הארץ כמונדרגון. א'אלרס קבע כי איום בנו לא ניתן להתעלמות, וזימן את סבו של תאנוס - קרונוס. קרונוס לכד את נשמתו של דגלאס, ושם אותה בגוף חדש. כך נולד לו דראקס המשמיד - לוחם עשוי ללא חת, בעל יכולות פיזיות רבות, תעופה, חסינות והקרנת פרצי אנרגיה מידיו. א'אלרס חסם את זיכרונותיו הישנים של דגלאס, והחדיר בו שנאה ותשוקת נקמה נגד תאנוס.

דגלאס נאבק בתאנוס מספר פעמים, אך מעולם לא הביסו. קרב אחד הוביל לידידות בין דגלאס לאיירון מן, מה שהוביל לברית של שנים. מאוחר יותר, מטרתו של דגלאס הייתה למנוע מתאנוס להשיג את הקובייה הקוסמית; כשהובס, הוא פנה לעזרת האוונג'רס. לבסוף, בעזרתם של האוונג'רס, מאר-וול ומונדרגון, תאנוס הובס סופית. כעת חסר סיבה לקיומו, דגלאס נדד בחלל. זועם על כך שהביס את תאנוס במקומו, דגלאס נאבק במאר-וול עד שהמבנה הנפשי של ריק ג'ונס מסר לו את מיקומו של תאנוס שחזר. שוב במסע נגד תאנוס, דגלאס תקף את גאמורה והשמיד את חלליתה. גאמורה נמלטה, ולא ידוע מה קרה בהמשך. ללא ידיעתו, תאנוס הובס על ידי מאר-וול, אדם וורלוק, ספיידרמן והדבר. דגלאס נהרג מספר פעמים, האחרונה בתחילת קשת הסיפור "הציווי של תאנוס"; אחרי כל הפעמים הללו הוא חזר לחיים.

הדמות השתתפה באירועי הקרוסאובר "השמדה" ו"השמדה: כיבוש" משנים 20062007 והפכה לחברה בקבוצות "משמר האינסוף" ושומרי הגלקסיה בהרצה המחודשת שנעשתה לכותר בשנת 2008. את דמותו של דראקס בסרטי היקום הקולנועי של מארוול "שומרי הגלקסיה", "שומרי הגלקסיה: חלק 2", "הנוקמים: מלחמת האינסוף" הנוקמים סוף המשחק ות'ור אהבה ורעם" מגלם השחקן והמתאבק לשעבר דייב בטיסטה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דראקס המשמיד בוויקישיתוף