ג'ון ריית'

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'ון ריית'
Kestrel
ג'ון ריית', כפי שהוא מופיע בחוברת Wolverine Vol.4 #1 מספטמבר 2010. אמנות מאת רנטו גואדס ומאט וילסון
ג'ון ריית', כפי שהוא מופיע בחוברת Wolverine Vol.4 #1 מספטמבר 2010. אמנות מאת רנטו גואדס ומאט וילסון
סוג אנטי-גיבור
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Wolverine Vol.2 #60
(ספטמבר 1992)
הופעה אחרונה Wolverine Vol.4 #1
(ספטמבר 2010)
יוצרים לארי האמה
דייב הובר
גילום הדמות will.i.am ("אקס-מן המקור: וולברין")
מידע
שם אמיתי לא ידוע
כינויים קסטרל, הלקון, קרלייל, משגיח, ריי ג'ונסון
סטטוס לא פעיל
מקצוע מרגל, שכיר חרב, סוכן ממשלתי, חייל
כוחות טלפורטציה, הזדקנות מואטת
חבר לשעבר בקבוצה נשק אקס
צוות אקס
CIA

ג'ון ריית'אנגלית: John Wraith) הוא דמות בדיונית של מוטאנט שהופיע בחוברות הקומיקס וולברין ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Wolverine Vol.2 #60 מספטמבר 1992 ונוצרה על ידי הכותב לארי האמה והמאייר דייב הובר.

ג'ון ריית' היה חבר בצוות המבצעים המיוחדים "צוות אקס" מטעם ה-CIA, בו היו חברים הסוכנים המוטאנטיים וולברין, סייברטות', מאווריק, סילבר פוקס ומאסטודון. מאוחר יותר צורפו חברי הצוות לתוכנית "נשק אקס", בה הושתלו בהם זיכרונות מזויפים ויכולת ההזדקנות שלהם הואטה. כאמן טלפורטציה תפקידו של ג'ון היה מילוט הצוות, בו השתתף כמומחה בחומרי נפץ. פעולותיו השונות ושינוי זיכרונותיו הובילו אותו למצב פרנואידי, שגרם לו למלכד את ביתו מחשש לחייו. הוא נמנע מלהשתמש בכוחותיו באופן פומבי, ונראה רחום יותר משאר חברי הצוות וכאחד שלא שש להרוג חפים מפשע שעומדים בדרכו, מה שהציב אותו בעימותים עם סייברטות' הפראי. הצוות התפרק עקב בריחתו האלימה של וולברין ממתחם הניסויים של נשק אקס, וג'ון המשיך לעבוד כסוכן CIA עצמאי.

ג'ון היה זה שאיחד את חברי צוות אקס שנים לאחר מכן במטרה לאתר את האדם שאחראי על שינוי זכרונם, והגן מאוחר יותר על מאווריק מפני אומגה רד. הוא גויס שנית לתוכנית נשק אקס ונשלח עם סייברטות' לגייס את מאווריק, שסירב והשיב מלחמה. במהלך הקרב המתחולל ניצל סייברטות' את המהומה כדי להרוג את ג'ון, ששרד ונעשה לכומר בפטיסטי דתי בעיירה קטנה, בה ביקר וולברין שנים לאחר מכן במסע לגילוי עצמי. שד המתחזה לוולברין הגיע לעיירה זמן קצר אחרי עזיבתו של וולברין, ותקף את תושבי העיירה כדי להפליל את וולברין בנעשה. ריית' יידע את תושבי העיירה כי זהו אינו וולברין, והקריב את חייו בניסיון הרואי להצילם.

גרסה חלופית של ג'ון ריית' מיקום הרצת החוברות אולטימייט מארוול היא זו של קולונל אנושי שונא מוטאנטים, שבאחריותו פתיחת מחנה הריכוז המוטאנטי הראשון בעולם. הוא מונה כמנהל תוכנית "נשק אקס", ובכך לאחראי על הניסויים וההתעללויות הסדיסטיות שנערכו בלוגאן/וולברין, שיועד להפוך למכונת ההרג המושלמת. קולונל ריית' ולוגאן נשלחו לפעול במלחמת הפרץ, שם חזה ניק פיורי הצעיר ביחסם המתעלל של אנשי התכנית כלפי לוגאן, והיה זה שסייע לו לברוח. קולונל ריית' פיתח אובססיה ללכידתו של לוגאן, ואחרי כישלונות רבים חטף וכלא מוטאנטים וחברי אקס-מן רבים דוגמת רוג, נייטקרולר, חיה וג'אגרנוט, שזכו גם הם לנחת זרועו הסדיסטית. המוטאנטים שוחררו במבצע משותף של לוגאן, פיורי ואחוות המוטאנטים, וקולונל ריית' נהרג בידי ניק פיורי. הוא הוחיה בידי הממשלה הקנדית באמצעות סם המעניק כוחות-על, ונעשה לגרסת יקום האולטימייט של הגיבור וינדיקטור ולמוביל קבוצת אלפא פלייט. הוא נרצח מאוחר יותר בידי ויליאם סטרייקר במהלך אירועי "אולטימטום".

את דמותו בסרט הלייב אקשן "אקס-מן המקור: וולברין" גילם הראפר will.i.am. דמותו של קולונל מוס בסדרת האנימציה "וולברין והאקס-מן" מבוססת על דמותו של קולונל ג'ון ריית' מיקום האולטימייט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.