ת'נדרה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ת'נדרה
ת'נדרה, כפי שהיא מופיעה על עטיפת החוברת Hulk: Raging Thunder #1 מאוגוסט 2008, אמנות מאת גרג לאנד.
ת'נדרה, כפי שהיא מופיעה על עטיפת החוברת Hulk: Raging Thunder #1 מאוגוסט 2008, אמנות מאת גרג לאנד.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה Fantastic Four #129
(דצמבר 1972)
יוצרים רוי תומאס
ג'רי קונוויי
מידע
סטטוס פעיל
מקצוע שליט, לוחם
כוחות כוחות על-אנושיים, מהירות וסיבולת גבוהים, חסינות מפני פציעות.
חברה לשעבר בקבוצה ארבעת המפחידים
ארבעת המופלאים
יחידת העליונים
לוחמות החופש
קיסרית האחיות
סוכנת לשעבר של תאגיד הנפט רוקסון
דמויות קשורות
משפחה דיידרה וונטורת' (אם קדמונית)
ליירה (בת מיקום מקביל)
ארקון (בעל לשעבר)

ת'נדרהאנגלית: Thundra) היא דמות משנה בדיונית של אנטי גיבורה המופיעה בחוברות הקומיקס ביקום מארוול קומיקס. דמותה הופיעה לראשונה בחוברת Fantastic Four #129 מדצמבר 1972 ונוצרה על ידי הכותב רוי תומאס והמאייר ג'רי קונוויי. ת'נדרה היא לוחמת אמזונה חזקה ואדומת שיער מקו זמן עתידי מטריארכי ומתקדם מבחינה טכנולוגית, שבו גברים משועבדים על ידי הנשים. בעתיד זה, ת'נדרה היא אשתו של הענק הירוק, ולהם יש בת בשם ליירה.

ת'נדרה היא נוסעת בזמן מהמאה ה-23, שבו כדור הארץ נשלט בידי שרות מלחמה נקבות שכבשו ושיעבדו את האוכלוסייה הזכרית המצומצמת. ארצות הברית לשעבר היא כעת "רפובליקת האחיות המאוחדות", ות'נדרה מגיעה ממגלופוליס בשם מילאגו הגדולה (שטחן המשולב של מילווקי ושיקגו) ממערבה של רפובליקת האחיות המאוחדת. היא נחשבת לאחת הלוחמות מעוררות היראה של אחוות האחיות, ושודרגה בעזרת הנדסה גנטית ואומנה מאז ילדותה בקרב, באמנויות לחימה ובאסטרטגיה צבאית.

במקור, ת'נדרה נשלחה למאה ה-20 כדי להתחרות בקרב פנים אל פנים עם דבר, חבר ארבעת המופלאים. הניצחון שלה עליו מוכיח לה אחת ולתמיד שנשים הן עליונות יותר מהמין הגברי ולסיים בכך את הקיפאון שבמלחמה בין אחוות הלוחמות לבין שרי המלחמה של כוכב מאצ'וס. היא מגויסת לקבוצת נבלי-על בשם "ארבעת המפחידים" בידי המכשף והם נלחמים בארבעת המופלאים. למען האמת, היא פועלת מתוך אינטרס שלה ואין לה כל עניין בקבוצה, מה שמוביל אותה להצטרף לארבעת המופלאים ולהביס אותם.[1] בין היתר, ת'נדרה נלחמה גם נגד הענק הירוק.

כפי שתואר באירועי "נפילת הענקים" ו"מלחמת-עולם הענקים", ת'נדרה כרתה ברית עם הענק האדום ואף נשלטה בידי ארגון נבלי-העל אינטליג'נסיה בראשות המנהיג. אחרי שהארגון בגד בענק האדום, היא עזרה לו להימלט ועוזבת את הקבוצה.[2] מאז שעזבה, בתה ליירה הצטרפה לשורותיהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Fantastic Four #133
  2. ^ Hulk Vol.2 #14-17, October-December 2009