בלינג!

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלינג!
סוג גיבורת על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה X-Men Vol.2 #171 (אוגוסט 2005)
יוצרים פיטר מיליגן
סלבדור לארוקה
מידע
שם אמיתי רוקסן "רוקסי" וושינגטון
סטטוס פעיל
גזע בת-אדם מוטאנטית
מין נקבה
נטייה ביסקסואלית
כוחות עמידות על-אנושית
צורת יהלום
השלכת רסיסי יהלום
חברה בקבוצה אקס-מן
חברה לשעבר בקבוצה תעשיות וורת'ינגטון
אזרחות אמריקאי
דמויות קשורות
משפחה רוי ואנג'ל וושינגטון (הורים)

בלינג!אנגלית: Bling!‎) היא דמות בדיונית של גיבורת על מוטאנטית המופיעה בחוברות הקומיקס אקס-מן ביקום מארוול קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת X-Men Vol.2 #171 מאוגוסט 2005, ונוצרה בידי הכותב פיטר מיליגן והמאייר סלבדור לארוקה.

בלינג! היא האלטר אגו של רוקסן "רוקסי" וושינגטון, בעלת צורת יהלום ועמידות על-אנושית, ובתם של שני זמרי היפ הופ מפורסמים.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוקסי וושינגטון היא בתם של שני זמרי היפ הופ סלבריטאים בשם רוי "דאדי ליבידו" וושינגטון ואנג'ל "סקסי מוטה" דפרס. היא הופיעה בקטעי וידאו ראפ של הוריה מגיל צעיר, ולכן הייתה מטרה לחוטפים ורוצחים רבים.

מאחר שהייתה נחושה שלא ללכת בדרכם של הוריה, נרשמה וושינגטון כנערה ללימודים במכון אקסבייר בהדרכתו של גמביט. במכון, נוצר לוושינגטון רקורד אקדמי עשיר ואחריות, והיא התעניינה יותר בשיפור יכולותיה כאדם וכמוטאנט מאשר במתח ובחיכוך בין בני האדם למוטאנטים, בהם האקס-מן מעורבים בדרך כלל.

כחברת כיתתו של גמביט, וושינגטון נאלצה להתמודד עם הגעתה של תלמידה חדשה בשם פוקס. היא התאהבה במדריך כיתתם, אף על פי שנמשכה גם לפוקס עצמה, מה שמלמד על נטיות ביסקסואליות.[1] משיכתה של בלינג! אל פוקס הסתיימה לאחר שהתברר שפוקס היא מיסטיק, שניסתה לחבל במערכת היחסים בין גמביט לרוג.

אירועי יום אם ולאחריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלינג! שמרה על כוחותיה לאחר אירועי בית, שבהם מכשפת השני ביטלה את כוחם של מעל 90% מהמוטאנטים. מאוחר יותר היא עזרה יחידתו של האבוק, כש-O.N.E, חוליה ממשלתית שמפעילה את הזקיפי הסנטינל מגיעה על מנת להגן על מעט הנותרים מבין המוטאנטים שחיים במכון. בנוסף היא נקראת כדי לעזור לצוותים הבכירים של אקס-מן כאשר אפוקליפס חוזר, בעיקר בשל מיעוט דמויות בכירות מן האקס-מן. למרות המלצותיהם של רוג והאבוק ולאחר שהוצעה לה משרה באקס-מן החדשים, מגלה רוקסי כי למרות כשרונה במשימות שטח, היא מאוימת על ידי הרעיון להיות חברת אקס-מן במשרה מלאה, בשל הסכנה הכרוכה בכך. בנוסף שקלה לעזוב את המכון עם חברתה ללימודים אוניקס מחשש ש-O.N.E יורו בקרוב להפוך את שטח בית הספר למחנה מעצר.[2]

עם זאת, בלינג! וחברה נשארים בבית הספר. בלינג! היא אחת מהתלמידים שהועברו למימד לימבו במהלך מאמציו של השד בלסקו לאתר את מג'יק. הם חזרו לבית הספר לאחר שהובס.[3] לאחר שבית הספר נסגר במהלך אירועי תסביך משיח, עברו האקס-מן לסן פרנסיסקו על מנת להקים בסיס חדש בקליפורניה. בלינג! חוזרת לבית הספר, ועוזרת לשלוט במהומות שנוצרו סביב הצעתו של מחוקק בשם סיימון טראסק לאכיפתם של חוקים האוסרים את רבייתם של המוטאנטים.[4] במהלך הקרב הסופי על אוטופיה, בלינג! חברה לפרנזי ולנקרה בקרב נגד מונסטון/גברת מארוול.[5]

אמפלייט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהותקפו בידי אמפלייט (אחיה של אם) מ-Generation X, המוטאנטים הוזהרו להישאר קרובים זה לזה ולדווח על כל דבר יוצא-דופן. רוקסי מחליטה ללכת לבדוק את האמפיתיאטרון אף על פי שאוניקס מזהירה אותה לא ללכת לבד, אלא שהיא אומרת שתישאר בטווח ראייה. בעודה מסתכלת על המים היא מבחינה במגדלור שמתחיל לנוע לפתע לעבר החוף, לפני שנעלם. לאחר ששב ומופיע מאחוריה, היא פגשה את אמפלייט, שלוכד אותה.

לאחר שהוחזקה כאסירתו, רוקסי מנסה להילחם בחזרה נגדו ונכשלת, עד שרוג מגיעה להציל אותה.[6] לאחר קרב ארוך ניצחו אותו ושלחו אותו למימד ממנו הגיע. מאוחר יותר, בשיחה עם סורג', מרקורי וטראנס, רוקסי מגלה שהיא מאוהבת ברוג.[7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ X-Men: The 198 Files handbook
  2. ^ New X-Men Vol.2 #35
  3. ^ New X-Men Vol.2 #39
  4. ^ Dark X-Men/Dark Avengers: Utopia #1
  5. ^ Dark Avengers/Uncanny X-Men: Exodus #1
  6. ^ X-Men: Legacy #229
  7. ^ X-Men: Legacy #230