תור (היקום הקולנועי של מארוול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תור
Thor
תור בגילומו של כריס המסוורת', כפי שהופיע בסרט היקום הקולנועי של מארוול "תור: העולם האפל".
תור בגילומו של כריס המסוורת', כפי שהופיע בסרט היקום הקולנועי של מארוול "תור: העולם האפל".
הופעה ראשונה תור עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות כריס המסוורת'
דיבוב כריס המסוורת' ("מה אם...?")
מידע
שם אמיתי תור בן אודין
גזע אסגארדי
מין זכר
תואר אל הרעם
מלך אסגארד החדשה
מלך אסגארד
נסיך אסגארד
שיוך הנוקמים
שומרי הגלקסיה
ממלכת אסגארד
כוחות חוזק-על, חסינות, אלקטרוקינזיס עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נשק מיולניר
סטורמברייקר
דמויות קשורות
משפחה אודין (אב)
פריגה (אם)
הלה (אחות למחצה)
לוקי (אח מאומץ)
חברים הלוחמים שלושה
סיף
ולקיריה
לוקי
היימדל
ד"ר אריק סלוויג
ג'יין פוסטר
טוני סטארק
סטיב רוג'רס
נטשה רומנוף
ברוס באנר
פיטר קוויל
רוקט
גרוט
גאמורה
דראקס
מנטיס
נביולה
אויבים הלה
מלקית' הארור
תאנוס
אולטרון
גור שוחט האלים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תור בן אודיןאנגלית: Thor Odinson), המכונה לפעמים בתואר אל הרעם (God of Thunder), הוא דמות בדיונית המגולמת על ידי כריס המסוורת' בזיכיון הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול (MCU). הדמות מבוססת על דמות בעלת אותו שם בפרסומה של חברת מארוול קומיקס ועל האל בעל אותו השם מהמיתולוגיה הנורדית.

המקור של תור הוא באסגארדים, תרבות חייזרית עתיקה בעלת קשרים ארוכים עם כדור הארץ שבני האדם מחשיבים כאלים. תור נמנה עם האסגרדים החזקים ביותר, ומשתמש בפטיש רב עוצמה בשם מיולניר. הוא מתואר כיורש העצר השחצן של אסגארד שהתנהגותו הפרועה גורמת למהומה בקרב תשעת העולמות הנמצאים תחת חסות אסגארד.

נכון לשנת 2023, תור הופיע בתשעה סרטים: "תור",[1] "הנוקמים",[2] "תור: העולם האפל",[3] "הנוקמים: עידן אולטרון",[4][5] "דוקטור סטריינג'" (סצנת אמצע כתוביות),[6] "תור: ראגנארוק",[7] "הנוקמים: מלחמת האינסוף",[8] "הנוקמים: סוף המשחק"[9] ו"תור: אהבה ורעם".[10] גרסאות חלופיות של הדמות הופיעו בסדרה "מה אם...?" בדיבובו של המסוורת'.[11]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

תור נולד לפני 1,500 שנים, לאודין, מלך אסגארד, ולפריגה.[12][13] הוא גדל באסגארד כיורש העצר, לצד אחיו, לוקי.

גירוש לכדור הארץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – תור (סרט)

בשנת 2011, תור מתכונן לרשת את כס המלוכה, אך ענקי הכפור מנסים להשיג בחזרה את "תיבת החורפים העתיקים" – חפץ שנלקח על ידי אודין במלחמה מאות שנים קודם לכן. בניגוד להוראתו של אודין, תור מגיע ליוטונהיים כדי להתעמת עם מנהיג ענקי הכפור, לאופי, מלווה בלוקי, חברת הילדות סיף והלוחמים שלושה: וולסטאג, פאנדרל והוגאן. קרב מתפתח בין הצדדים עד שאודין מתערב ומפר את הפסקת האש השברירית בין שני הגזעים.

אודין שולל מתור את כוחו האלוהי, על שחצנותו, ומגלה אותו לכדור הארץ. אודין מטיל כישוף על מיולניר, מבטיח שרק מי שראוי, יוכל להשתמש בפטיש. תור נוחת בניו מקסיקו, ופוגש את המדען ד"ר אריק סלוויג, את האסטרופיזיקאית ד"ר ג'יין פוסטר ואת המתמחה של פוסטר, דרסי לואיס. תור מפתח מערכת יחסים עם פוסטר.

אודין נכנס ל"שנת אודין", תקופת מנוחה הדרושה כדי לשמור על כוחו, ולוקי, לאחר שלמד שהוא למעשה ענק כפור מאומץ, תופס את כס המלכות האסגארדי ומתכונן לכבוש את תשעת העולמות. שלושת הלוחמים וסיף מוצאים את תור, אבל המשמיד תוקף ומביס אותם, מה שגורם לתור להציע את עצמו במקומם. תור בוחר להקריב את חייו בתמורה לחיי חבריו ולחיי פוסטר ועמיתיה, ובמעשה זה מוכיח שהוא ראוי לאחוז במיולניר.

תור חוזר לאסגארד ונלחם בלוקי. תור הורס את גשר הביפרוסט כדי לעצור את תוכניותיו של לוקי, ונתקע באסגארד. אודין מונע מהאחים ליפול לתהום, אך נראה שלוקי מתאבד כאשר אודין דוחה את תחינותיו לאישור שהוא ראוי. תור מתפייס עם אודין, ומודה שהוא עדיין לא מוכן לשלוט.

הצטרפות לנוקמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנוקמים (סרט)

בשנת 2012, אודין שולח את תור בחזרה לכדור הארץ על ידי שימוש בקסם אפל, לאחר שלמד שלוקי חי ומנסה לכבוש את כדור הארץ. תור מוצא את לוקי בקווינג'ט, לאחר שהאחרון נשבה על ידי טוני סטארק, סטיב רוג'רס ונטשה רומנוף.

תור לוקח את לוקי, מקווה לשכנע אותו לנטוש את תוכניתו. אולם, סטארק ורוג'רס רודפים אחרי תור ולאחר עימות קצר, תור מסכים לקחת את לוקי לנושאת המסוקים המרחפת של .S.H.I.E.L.D. קלינט ברטון וסוכנים אחרים, שנשלטים על ידי לוקי, תוקפים את נושאת המסוקים, משביתים את אחד מהמנועים וגורמים לברוס באנר להפוך לענק הירוק. תור מנסה לעצור את השתוללות הענק הירוק והשניים נפלטים מנושאת המסוקים בזמן שלוקי בורח.

תור הופך לחבר מייסד של הנוקמים כשחזר לעזור לרוג'רס, סטארק, באנר, רומנוף וברטון בקרב נגד לוקי וצי הצ'יטאורי. תור והנוקמים נלחמים בצ'יטאורי ומצילים את העיר. לאחר שלוקי הובס במגדל סטארק, תור חוזר לאסגארד עם לוקי והטסרקט.

עימות עם האלפים האפלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – תור: העולם האפל

בשנת 2013, לאחר שהשתמש בטסרקט כדי לבנות מחדש את הביפרוסט ולהביא שלום לתשעת העולמות, תור וחבריו הלוחמים לומדים שהתלכדות העולמות קרבה, כשפורטלים המקשרים בין העולמות מופיעים באקראי. היימדל מזהיר את תור שג'יין פוסטר נעלמה מעיניו רואות-הכל, מה שמוביל את תור להגיע לכדור הארץ. פוסטר משחררת בהיסח הדעת כוח מסתורי, ותור חוזר איתה לאסגארד. אודין מזהה את הכוח ככלי נשק הידוע בשם האיתר, מזהיר שהאיתר יהרוג את פוסטר, וששובו של כוח זה מבשר על נבואה הרת-אסון.

האלפים האפלים, מונהגים על ידי מלקית', מתקיפים את אסגארד, בחיפוש אחר פוסטר. פריגה, אימו של תור, נהרגת כשהיא מגנה על פוסטר, ומלקית' נאלץ לברוח. תור משחרר את לוקי (אשר יודע על פורטל סודי לסווארטאלפהיים, ביתם של האלפים האפלים) באי-רצון, בניגוד לפקודתו של אודין להישאר באסגארד, בתמורה להבטחתו של תור לנקום עבור אמם.

בסווארטאלפהיים, לוקי מרמה את מלקית' לשאוב את האיתר מפוסטר, אבל הניסיון של תור להשמיד את החומר החשוף נכשל. מלקית' מתמזג עם האיתר ועוזב בספינתו כאשר לוקי נפצע אנושות. תור ופוסטר שבים ללונדון דרך פורטל אחר. תור מביס בסופו של דבר את מלקית' בקרב, וחוזר לאסגארד כדי לדחות את הצעתו של אודין לרשת את כס המלכות, ומספר לאודין שלוקי הקריב את עצמו. לאחר מכן תור חוזר לכדור הארץ ומתאחד עם פוסטר.

אולטרון והקרב על סוקוביה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנוקמים: עידן אולטרון

בשנת 2015, תור והנוקמים פושטים על מתקן הידרה בסוקוביה ומוצאים את השרביט של לוקי. בחזרה למגדל הנוקמים, סטארק ובאנר מגלים בינה מלאכותית בתוך אבן החן של השרביט, ומחליטים בחשאי להשתמש בה כדי להשלים את תוכנית ההגנה העולמית "אולטרון" של סטארק. הנוקמים מקיימים מסיבה חגיגית, בה תור חושף שהוא ופוסטר סיימו את מערכת היחסים ביניהם. בתום המסיבה, אולטרון, בעל חשיבה עצמאית לא צפויה, תוקף את תור ואת הנוקמים האחרים לפני שהוא נמלט עם השרביט.

הצוות מאתר את אולטרון ביוהנסבורג, אבל ונדה מקסימוף מכניעה אותם עם חזיונות מטרידים. בעקבות זאת, תור והצוות מגיעים לביתו של ברטון כדי להתאושש, אולם תור עוזב אותם על מנת להתייעץ עם סלוויג בנוגע למשמעות של העתיד האפוקליפטי שראה בחזיון שלו. תור וסלוויג הולכים לבאר מיסטית, שבה לתור יש חיזיון על אבני האינסוף, העצמים החזקים ביותר שקיימים.

בחזרה למגדל הנוקמים, תור מגלה שסטארק העלה בחשאי את .J.A.R.V.I.S לגוף הוויברניום המלאכותי שנלכד מאולטרון ועוזר להפעיל את הגוף, שכונה החזון, ומסביר שאבן החן שעל מצחו היא אחת משש אבני האינסוף. תור והצוות שבים לסוקוביה שם הם נקלעים לקרב אחרון עם אולטרון ומצליחים להביס אותו.

במתחם הנוקמים החדש, תור מספר לרוג'רס ולסטארק שהוא עוזב בחזרה לחלל כדי ללמוד עוד על הכוחות שהוא חושד שתמרנו והשפיעו על האירועים האחרונים ועוזב את כדור הארץ באמצעות הביפרוסט.

ראגנארוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – תור: ראגנארוק

בשנת 2017, תור נכלא במוספלהיים על ידי סירטיר. סירטיר טוען שהוא יהרוס את אסגארד בראגנארוק הצפוי לבוא, כאשר כתרו יתאחד עם הלהבה הנצחית בכספת של אודין. תור בורח, נלחם בסירטיר, מביס אותו ולוקח את הכתר, מתוך אמונה שהוא מנע את ראגנארוק.

בזמן שתור משיב את הכתר לאסגארד, הוא מגלה שלוקי עדיין חי ומתחזה לאודין. תור לוקח את לוקי בחזרה לעיר ניו יורק. בעזרתו של סטיבן סטריינג', הם מוצאים את אודין הגוסס בנורווגיה, שמסביר שמותו יאפשר לבתו הבכורה, הלה, לברוח מהכלא שבו נכלאה לפני אלפי שנים. הלה מופיעה, משמידה את מיולניר ודוחקת את תור ולוקי מהביפרוסט לחלל.

תור נוחת בסאקאר, ונלכד על ידי ולקיריה, חברה לשעבר במסדר הוולקיריור האסגארדי העתיק שהובס על ידי הלה. תור נאלץ להתחרות בטורניר האלופים של הגראנדמאסטר והוא מתיידד עם הגלדיאטורים האחרים, קורג ומיק. לאחר קרב עם הענק הירוק, תור מוצא את הקווינג'ט שהביא את הענק הירוק לסאקאר. הקלטת וידאו של רומנוף עוזרת לענק הירוק להפוך בחזרה לבאנר ולאחר ששכנעו את ולקיריה ולוקי לעזור, הם בורחים דרך חור תולעת לאסגארד - אבל לא לפני שלוקי בוגד באחיו, ונשאר מאחור בסאקאר.

בעיצומו של הקרב עם כוחותיה של הלה, לוקי חוזר על סיפונו של כלי השיט של הגראנדמאסטר, הסטייטסמן. לוקי והיימדל עוזרים לאסגארדים לברוח לספינה. תור, מתעמת עם הלה ומאבד עין. באמצעות חיזיון של אודין, תור מממש את הפוטנציאל האמיתי שלו ומשחרר את כוחותיו הנסתרים, אך עד מהרה מבין שראגנארוק הוא הדרך היחידה לעצור את הלה. תור מורה ללוקי להעמיד את כתרו של סירטיר בתוך הלהבה הנצחית, וסירטיר משמיד את אסגארד ואת הלה.

תור, שהוכתר למלך, מחליט לקחת את אנשיו לכדור הארץ, אך הם מיורטים על ידי ספינת המלחמה של תאנוס.

המאבק בתאנוס ומלחמת האינסוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנוקמים: מלחמת האינסוף

על סיפון הסטייטסמן ההרוסה, תור מאויים על ידי תאנוס באמצעות אבן הכוח, עד שלוקי מוסר לתאנוס את אבן החלל שבתוך הטסרקט. לפני שלוקי מוסר את הטסרקט, הוא קורא לענק הירוק אבל תאנוס גובר עליו והורג את היימדל. לאחר שלוקי נהרג על ידי תאנוס, תור נאחז בחוזקה בגופתו של אחיו כשתאנוס הורס את הסטייטסמן ומשאיר את תור למות בחלל הפתוח.

תור, ששרד, ניצל על ידי שומרי הגלקסיה – פיטר קוויל, גאמורה, דראקס המשמיד, מנטיס, רוקט וגרוט – ומספר להם על המסע של תאנוס למצוא את אבני האינסוף ולמחוק חצי מכל החיים ביקום. תור, שנזקק לכלי נשק חדש, עוזב עם רוקט וגרוט לנידאווליר, ורוקט מעניק לתור עין רובוטית חלופית. הם מגלים שנידאווליר נהרסה על ידי תאנוס ופוגשים את מלך הגמדים איטרי. תור מתקן את הנפחייה שניזוקה, והם עובדים יחד כדי ליצור את סטורמברייקר, גרזן רב עוצמה שגם מעניק לתור שליטה על הביפרוסט.

תור מעביר את רוקט, גרוט ואת עצמו דרך הביפרוסט לוואקאנדה בכדור הארץ כדי לעזור לרוג'רס, רומנוף, באנר, ג'יימס רודס, סם וילסון, באקי בארנס, טצ'אלה ולצבא ואקאנדה בקרב נגד הפולשים. תור מביס עשרות פולשים ומשתמש בסטורמברייקר כדי לפצוע קשה את תאנוס. עם זאת, תאנוס מצליח להפעיל את כפפת האינסוף על ידי נקישה באצבעותיו, ויוזם את ההתפוררות. תאנוס שולח את עצמו משם ותור נשאר לצפות באימה כאשר בארנס, מקסימוף, וילסון, טצ'אלה וגרוט מתפוררים.[14]

הנקמה והמסע בזמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנוקמים: סוף המשחק

תור ורוקט, לצד הנוקמים ששרדו, שבים למתחם הנוקמים כדי להעריך את הנזק. שלושה שבועות מאוחר יותר, תור יוצא עם רוג'רס, רומנוף, באנר, רודס, רוקט, קרול דנברס ונביולה לחלל לטיטאן II כדי להתעמת עם תאנוס. לאחר שגילה שתאנוס השמיד את האבנים כדי למנוע שימוש נוסף בהן, תור הזועם עורף את ראשו של תאנוס באמצעות סטורמברייקר.

בין שנת 2018 לשנת 2023, תור והאסגארדים הנותרים מתיישבים בטונסברג, שם הם יוצרים מושבה בשם אסגארד החדשה. תור הופך לאלכוהוליסט בעל עודף משקל כתוצאה מהטראומה שעבר.

בשנת 2023, רוקט ובאנר מגיעים לאסגארד החדשה ומשכנעים את תור לחזור אל הנוקמים ולשמוע את תוכניתם לבטל את מעשיו של תאנוס. תור חוזר למתחם, מתאחד עם הנוקמים, ושומע את תוכניתם לנסוע בזמן דרך מימד הקוונטים ולאסוף את אבני האינסוף מנקודות זמן שונות בעבר. תור ורוקט נוסעים לאסגארד לשנת 2013 חלופית, שם תור פוגש בפריגה חלופית, אשר מציתה מחדש את תחושת התכלית שלו, ומשיב לעצמו גרסה חלופית של מיולניר. רוקט ותור משיגים את אבן המציאות, שנספגה בפוסטר.

כשתור ורוקט חוזרים לציר הזמן הראשי, הנוקמים המקוריים עורכים אבל שקט על רומנוף, שהקריבה את עצמה כדי להשיג את אבן הנשמה. לאחר שבאנר משיב לחיים את אלה שהתפוררו על ידי תאנוס, גרסה חלופית של תאנוס משנת 2014 מגיעה דרך המנהרה הקוונטית ותוקפת את מתחם הנוקמים. תור, סטארק ורוג'רס מתעמתים ונלחמים בתאנוס. לאחר שהנוקמים, שומרי הגלקסיה, האסגארדים, הבוזזים, אדוני אמנויות הכישוף וצבא ואקאנדה ששבו לחיים מגיעים, תור משתתף בקרב הסופי כנגד תאנוס וצבאו. לאחר מכן, תור משתתף בהלווייתו של סטארק אשר הקריב את חייו כדי להשמיד את תאנוס וצבאו.[15]

תור חוזר לאסגארד החדשה, שם הוא הופך את ולקיריה לשליטה החדשה ויוצא עם שומרי הגלקסיה לחלל.

המאבק בגור שוחט האלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – תור: אהבה ורעם

תור מבלה פרק זמן עם שומרי הגלקסיה וחוזר למבנה הגוף השרירי שלו. בשנת 2024, תור עוזר לשומרים להילחם בצבא חייזרים בכוכב הלכת אינדיגאר. לאחר מכן, הצוות לומד על קריאות מצוקה ברחבי הגלקסיה, ותור נפרד מהשומרים כדי להגיב לקריאת מצוקה מסיף. עם הגעתו, סיף המוכה מזהירה את תור מגור – ישות המחזיקה בנשק שביכולתו להרוג אלים, חרב הנקרו – המבקש להכחיד את כל האלים, ושהמטרה הבאה שלו היא אסגארד החדשה.

ד"ר ג'יין פוסטר, בת זוגו לשעבר של תור המאובחנת עם סרטן סופני, מגיעה לאסגארד החדשה בתקווה למצוא טיפול רפואי. הפטיש ההרוס של תור, מיולניר, מחשל עצמו מחדש, נקשר לפוסטר, ומעניק לה את כוחו לאחר ששנים קודם לכן תור כישף אותו להגן עליה ללא ידיעתו. תור מגיע לאסגארד החדשה בדיוק כשגור מתחיל לתקוף את העיירה עם יצורי צללים. תור מופתע למצוא את פוסטר עם מיולניר. אף על פי כן תור חובר אליה, אל ולקיריה ואל קורג כדי להילחם בגור. הקבוצה מסכלת את תוכניתו של גור, אבל הוא בורח וחוטף מספר ילדים אסגארדים.

הקבוצה נוסעת לעיר האומניפוטנטית כדי להזהיר את האלים האחרים ולבקש מהם עזרה. האל האולימפי זאוס אינו מוכן לעזור ולוכד את תור, מה שמאלץ את הקבוצה להדוף את אנשיו של זאוס. זאוס פוצע את קורג; תור, בזעמו, משפד את זאוס בעזרת חזיז הברק של זאוס, שוולקיריה גנבה במהלך הבריחה שלהם.

לאחר מכן הם נוסעים לממלכת הצללים כדי להציל את הילדים האסגארדים. עם זאת, הדבר מתברר כתחבולה של גור כדי לקחת את סטורמברייקר, שבו הוא מתכוון להשתמש על ביפרוסט כדי להגיע אל נצח (Eternity) ולבקש את השמדת כל האלים. גור מצליח לגבור על הקבוצה של תור וגונב בהצלחה את סטורמברייקר. גור משתמש בסטורמברייקר כדי לפתוח פורטל לנצח. ולקיריה נפצעת קשה ופוסטר מסיימת את הקרב, מותשת מהשימוש שלה במיולניר, שהחמיר את מחלת הסרטן שלה. תור הולך לבדו, משתמש בברק של זאוס כדי להחדיר את כוחו לילדים האסגארדים החטופים להילחם לצדו. פוסטר מגיעה ומצטרפת לתור בלחימה בגור ומשמידה את חרב הנקרו.

תור מודה בתבוסה, מצליח לשכנע את גור שכל מה שהוא רצה לבקש מנצח (Eternity) היה להחזיר את בתו, לאב, ולא להשמיד את האלים. פוסטר נכנעת למחלתה ומתה בזרועותיו של תור. נצח ממלא אחר בקשתו של גור להשיב את לאב, ולפני שגור מת, הוא מבקש מתור לטפל בה. הילדים החטופים חוזרים לאסגארד החדשה, שם ולקיריה וסיף מתחילות לאמן אותם.

בשנת 2025, תור, שמחזיק ברשותו שוב את מיולניר, ממשיך לצאת להרפתקאות כדי לעזור לאנשים, כשלצדו לאב, שקוראת לו "הדוד תור שלה", אוחזת בסטורמברייקר.

גרסאות חלופיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אובדן הטסרקט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הנוקמים: סוף המשחק, לוקי (סדרת טלוויזיה)

בשנת 2012 חלופית, תור והנוקמים מנצחים את לוקי בקרב על ניו יורק. אולם, סטארק וסקוט לאנג אשר טיילו בזמן משנת 2023 כדי לנסות לגנוב את הטסרקט, משנים את ההיסטוריה של תור משנת 2012. השניים גורמים להפרעת קצב בליבו סטארק משנת 2012, ותור משנת 2012 משתמש במיולניר כדי להציל את חייו של סטארק משנת 2012. התקרית מעניקה בשוגג ללוקי גישה לטסרקט, בו הוא משתמש כדי להישלח משם, דבר שמותיר את תור משנת 2012 מודאג ומבולבל.

נסיך המסיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מה אם...? (סדרת טלוויזיה)

בשנת 2011 חלופית, תור עורך מסיבה על פני כדור הארץ בלאס וגאס.[16]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט פרס קטגוריה תוצאה הערות שוליים
2011 תור פרסי בחירת הנוער פריצת השנה - שחקן מועמדות [17][18]
פרסי הצעקה (אנ') גיבור העל הטוב ביותר מועמדות [19]
ההופעה פורצת הדרך - שחקן מועמדות
2012 פרס בחירת הקהל גיבור העל של השנה מועמדות [20]
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הגיבור הטוב ביותר מועמדות [21]
הנוקמים פרסי בחירת הנוער שחקן הקולנוע הנבחר: מדע בדיוני/ פנטזיה מועמדות [22]
שחקן הקולנוע הנבחר: הכוכב של הקיץ זכייה
2013 פרס בחירת הקהל כוכב סרטי הפעולה של השנה זכייה [23]
גיבור העל של השנה מועמדות
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון מכסח אהוב מועמדות [24][25]
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הקרב הטוב ביותר (עם צוות השחקנים) זכייה [26]
2014 תור: העולם האפל פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV ההופעה הטובה ביותר ללא חולצה מועמדות [27][28]
הגיבור הטוב ביותר מועמדות
פרסי בחירת הנוער שחקן הקולנוע הנבחר: מדע בדיוני/ פנטזיה מועמדות [29][30]
2015 הנוקמים: עידן אולטרון פרסי בחירת הנוער מועמדות [31]
2016 פרס בחירת הקהל כוכב סרטי הפעולה של השנה זכייה [32]
פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון שחקן אהוב מועמדות [33][34]
2018 תור: ראגנארוק פרסי איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאי השחקן הטוב ביותר בקומדיה מועמדות [35][36]
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הקרב הטוב ביותר (עם מארק ראפלו) מועמדות [37]
פרסי בחירת הנוער שחקן הקולנוע הנבחר: מדע בדיוני/ פנטזיה זכייה [38]
הנוקמים: מלחמת האינסוף פרס בחירת הקהל כוכב הסרטים של השנה מועמדות [39]
כוכב סרטי הפעולה של השנה מועמדות
2019 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון שחקן אהוב מועמדות [40]
הגיבור הטוב ביותר מועמדות
הנוקמים: סוף המשחק פרסי בחירת הנוער שחקן הקולנוע הנבחר: פעולה מועמדות [41]
פרס בחירת הקהל כוכב הסרטים של השנה מועמדות [42]
2022 תור: אהבה ורעם פרס בחירת הקהל זכייה [43]
כוכב סרטי הפעולה של השנה מועמדות
2023 פרסי בחירת הילדים של ניקלודיאון שחקן אהוב מועמדות [44][45]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא תור בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Nikki Finke, EXCLUSIVE: Chris Hemsworth Is 'Thor', Deadline, ‏2009-05-16 (באנגלית)
  2. ^ The Deadline Team, MARVEL-OUS STAR WATTAGE: Actors Assemble For Comic-Con Panel Including 'The Avengers', 'Captain America', & 'Thor', Deadline, ‏2010-07-25 (באנגלית)
  3. ^ Mike Fleming Jr, Marvel And Disney Setting 'Thor 2' For Summer 2013; Chris Hemsworth's Back But Kenneth Branagh Won't Return, Deadline, ‏2011-06-30 (באנגלית)
  4. ^ Chris Hemsworth Talks "Awkward" Naked Movie Scenes, Snow White Sequel With Kristen Stewart, E! Online, ‏2013-09-09
  5. ^ Avengers: Age of Ultron (2015) | Cast & Characters, Marvel Entertainment
  6. ^ Anthony Breznican Updated November 05, 2016 at 12:00 PM EDT, 'Doctor Strange' Spoilers: Secrets and Easter Eggs from the New Marvel Movie, EW.com (באנגלית)
  7. ^ Thor: Ragnarok (2017) | Cast, Release Date, Characters, Marvel Entertainment
  8. ^ Avengers: Infinity War (Movie, 2018) | Cast, & Release Date, Marvel Entertainment
  9. ^ Avengers: Endgame (Movie, 2019) | Release Date, Tickets, Trailers, Posters, Marvel Entertainment
  10. ^ Chris Hemsworth Reveals the 3 Marvel Movies Left on His Contract, Collider, ‏2015-04-15 (באנגלית)
  11. ^ Marvel What If? Series Reveals Huge Cast, Jeffrey Wright as The Watcher, Collider, ‏2019-07-21 (באנגלית)
  12. ^ Thor | Marvel Studios' Legends, נבדק ב-2023-09-14
  13. ^ Thor (Thor Odinson) On Screen Powers, Enemies, History | Marvel, Marvel Entertainment
  14. ^ A Complete List of Who Lives and Dies in 'Avengers: Infinity War', Time, ‏2018-04-27 (באנגלית)
  15. ^ Every Marvel Character At The Funeral In Avengers: Endgame, ScreenRant, ‏2019-05-01 (באנגלית)
  16. ^ Every MCU Easter Egg In What If? Episode 7, ScreenRant, ‏2021-09-22 (באנגלית)
  17. ^ Philiana Ng, Teen Choice Awards 2011: ‘Pretty Little Liars,’ Rebecca Black Added to List of Nominees, The Hollywood Reporter, ‏2011-07-19 (באנגלית)
  18. ^ Teen Choice Awards (2011), IMDb
  19. ^ Scream Awards (2011), IMDb
  20. ^ People's Choice Awards: Fan Favorites in Movies, Music & TV - PeoplesChoice.com, web.archive.org, ‏2015-11-08
  21. ^ MTV Movie + TV Awards (2012), IMDb
  22. ^ Teen Choice Awards (2012), IMDb
  23. ^ People's Choice Awards 2013: The Complete Winners List, MTV (באנגלית)
  24. ^ Nickelodeon, Nickelodeon Unveils 2013 Kids' Choice Awards Nominees, www.prnewswire.com (באנגלית)
  25. ^ 2013 Nickelodeon Kid's Choice Awards Press Kit, web.archive.org, ‏2020-09-06
  26. ^ MTV Movie + TV Awards (2013), IMDb
  27. ^ 2014 MTV Movie Awards: Full Nominations List, MTV (באנגלית)
  28. ^ 2014 MTV Movie Awards: Winners As They Happen!, MTV (באנגלית)
  29. ^ Teen Choice Awards 2014 Nominees Revealed!, Yahoo Entertainment, ‏2014-06-17 (באנגלית)
  30. ^ Teen Choice Awards (2014), IMDb
  31. ^ Variety Staff, Teen Choice Awards 2015 Winners: Full List, Variety, ‏2015-08-17 (באנגלית)
  32. ^ Billboard Staff, People’s Choice Awards 2016: See the Full List of Winners Here, Billboard, ‏2016-01-07 (באנגלית)
  33. ^ Here Are The Nominees For The 2016 Kids' Choice Awards, MTV (באנגלית)
  34. ^ T. H. R. Staff, Kids’ Choice Awards: The Complete Winners List, The Hollywood Reporter, ‏2016-03-12 (באנגלית)
  35. ^ Joey Nolfi December 06, 2017 at 11:00 AM EST, Critics' Choice nominations vault 'The Shape of Water' into best picture race, EW.com (באנגלית)
  36. ^ Gregg Kilday, Critics’ Choice Awards: ‘The Shape of Water’ Leads With 14 Nominations, The Hollywood Reporter, ‏2017-12-06 (באנגלית)
  37. ^ Kimberly Nordyke, MTV Movie & TV Awards: ‘Black Panther,’ ‘Stranger Things’ Top Nominations, The Hollywood Reporter, ‏2018-05-03 (באנגלית)
  38. ^ T. H. R. Staff, Teen Choice Awards: Winners List, The Hollywood Reporter, ‏2018-08-12 (באנגלית)
  39. ^ Kimberly Nordyke, People’s Choice Awards: Complete List of Winners, The Hollywood Reporter, ‏2018-11-11 (באנגלית)
  40. ^ Annie Howard, Kids’ Choice Awards: ‘Avengers: Infinity War’ Tops Nominees; DJ Khaled to Host, The Hollywood Reporter, ‏2019-02-26 (באנגלית)
  41. ^ Dan Clarendon, Teen Choice Awards 2019: Complete List of Winners and Nominees, Us Weekly, ‏2019-08-12 (באנגלית)
  42. ^ Kimberly Nordyke,Annie Howard, Kimberly Nordyke, Annie Howard, People’s Choice Awards: ‘Avengers: Endgame’ Named Best Movie, The Hollywood Reporter, ‏2019-11-10 (באנגלית)
  43. ^ Christy Piña, People’s Choice Awards: ‘Doctor Strange 2,’ ‘Don’t Worry Darling’ Take Top Prizes, The Hollywood Reporter, ‏2022-12-07 (באנגלית)
  44. ^ Denise Petski, Nate Burleson & Charli D’Amelio To Host Nickelodeon’s Kids‘ Choice Awards; ’Stranger Things’ Leads 2023 Nominations — Full List, Deadline, ‏2023-01-31 (באנגלית)
  45. ^ Kimberly Nordyke, ‘Wednesday,’ ‘Sonic the Hedgehog 2,’ Taylor Swift, Harry Styles Among Winners at 2023 Kids’ Choice Awards, The Hollywood Reporter, ‏2023-03-05 (באנגלית)