כווית במשחקים האולימפיים לנוער

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כווית במשחקים האולימפיים לנוער
כוויתכווית
הוועד האולימפי הלאומי
קוד ייצוג KUW
שם הוועד האולימפי של כווית
השתתפות במשחקי הקיץ אפור: לא השתתפה)
201020142018
השתתפות במשחקי החורף אפור: לא השתתפה)
לא השתתפה

כווית משתתפת במשחקים האולימפיים לנוער מאולימפיאדת הנוער נאנג'ינג (2014). ב-1 בינואר 2010 הוועד האולימפי הבינלאומי השעה את הוועד האולימפי של כווית לאור התערבות ממשלתית בניהול התאחדויות הספורט המקומיות.[1] יחד עם זאת, מאוחר יותר הוועד האולימפי הבינלאומי אישר לספורטאי הנוער מכווית להשתתף באולימפיאדת הנוער סינגפור (2010) תחת הדגל האולימפי.[2] באולימפיאדת הנוער נאנג'ינג המשלחת חזרה להתחרות תחת הדגל של כווית לאור סיום ההשעייה. כווית מעולם לא השתתפה במשחקי החורף האולימפיים לנוער. רשמית, עד כה, אף ספורטאי נוער לובי לא זכה במדליה אולימפית לנוער. אולם באולימפיאדת הנוער סינגפור, זכה אחד מספורטאי הנוער מכווית שהתחרה תחת הדגל האולימפי במדליית ארד בענף השחייה.

השתתפות במשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי הקיץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולימפיאדת הנוער סינגפור (2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשלחת לאולימפיאדת הנוער סינגפור התחרתה תחת הדגל האולימפי לאור ההשעייה של הוועד האולימפי של כווית לאור התערבות ממשלתית בניהול התאחדויות הספורט המקומיות.[1] המשלחת כללה שלושה ספורטאים שהתחרו בשלושה ענפי ספורט. המשלחת זכתה במדליית ארד אולם היא אינה נספרת במניין המדליות הרשמיות של כווית. המשלחת הגיעה להישגים בענפים שחייה עם זכייה במדליית ארד במשחה 50 מטר בסגנון שחיית גב לנערים והעפלה לגמר במשחה ל-100 מטר בסגנון שחיית גב, ובקליעה עם העפלה לגמר וסיום במקום השמיני בירי ל-10 מטר ברובה אוויר לנערות. המשלחת לא הגיעה להישגים בענף האתלטיקה.

אולימפיאדת הנוער נאנג'ינג (2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשלחת הראשונה של כווית למשחקים האולימפיים לנוער הייתה לאולימפיאדת הנוער נאנג'ינג ומנתה חמישה ספורטאים שהתחרו בארבעה ענפי ספורט. המשלחת לא זכתה במדליות. המשלחת הגיעה להישגים בענף האתלטיקה עם העפלה לגמר ריצת 100 מטר לנערים וסיום במקום החמישי. בניגוד לאולימפיאדת הנוער סינגפור, המשלחת לא הגיעה להישגים בענפים קליעה ושחייה. המשלחת גם לא הגיעה להישג בענף הסיף.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Kuwait's national committee suspended by IOC - Political interference alleged" (באנגלית). ESPN. 5 בינואר 2010. נבדק ב-25 באוגוסט 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Lausanne NewsDesk – Kuwait and Youth Olympics; Olympic Day Events" (באנגלית). Aroundtherings.com. 23 ביוני 2010. נבדק ב-25 באוגוסט 2018. {{cite web}}: (עזרה)