ארמניה במשחקים האולימפיים לנוער

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארמניה במשחקים האולימפיים לנוער
ארמניהארמניה
הוועד האולימפי הלאומי
קוד ייצוג ARM
מדליות קיץ
דירוג:
48
זהב
3
כסף
3
ארד
7
סה"כ
13
השתתפות במשחקי הקיץ אפור: לא השתתפה)
201020142018
השתתפות במשחקי החורף אפור: לא השתתפה)
2012201620202024

ארמניה משתתפת בכל ההמשחקים האולימפיים לנוער שהתקיימו מאז היווסדם באולימפיאדת הנוער סינגפור (2010). לאורך השנים צברו ספורטאי הנוער הארמניים 13 מדליות, מתוכן שלוש מדליות זהב. ארמניה משתתפת גם במשחקי החורף האולימפיים לנוער. אולם, עד כה לא זכה ספורטאי נוער אולימפי ארמני במדליה במשחקי החורף.

השתתפות במשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי הקיץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולימפיאדת הנוער סינגפור (2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשלחת הראשונה של ארמניה למשחקים האולימפיים לנוער הייתה לאולימפיאדת הנוער סינגפור. המשלחת כללה 14 ספורטאים שהתחרו בעשרה ענפי ספורט. המשלחת זכתה בארבעה מדליות. המשלחת הגיעה להישגים נאים בענפים הרמת משקולות עם זכייה במדליית כסף בקטגוריית משקל מעל 85 ק"ג נערים ומדליית ארד בקטגוריית משקל עד 56 ק"ג נערים, ג'ודו עם זכייה במדליית ארד בקטגוריית משקל עד 66 ק"ג נערים והיאבקות עם זכייה במדליית ארד בקטגוריית משקל עד 46 ק"ג נערים בסגנון היאבקות חופשית ודירוג במקום החמישי בקטגוריית משקל עד 85 ק"ג נערים בסגנון היאבקות יווני-רומי. בענף ההתעמלות המשלחת דורגה במקום השמיני בקרב רב נערים בהתעמלות מכשירים. ספורטאי המשלחת לא הגיעו להישגים משמעותיים בענפים איגרוף, אתלטיקה, קאנו/קיאק, קליעה, קפיצה למים, קשתות ושחייה.

אולימפיאדת הנוער נאנג'ינג (2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשלחת לאולימפיאדת הנוער נאנג'ינג מנתה 14 ספורטאים שהתחרו בשבעה ענפים. המשלחת זכתה בשבעה מדליות, מתוכן שתי מדליות זהב. המשלחת, שיפרה את הישגיה מאולימפיאדת הנוער סינגפור בענף הרמת משקולות עם זכייה בשתי מדליות זהב בקטגוריות משקל עד 77 ק"ג ומעל 85 ק"ג נערים ודירוג במקום השישי בקטגוריית משקל עד 63 ק"ג נערות. המשלח הגיעה להישגים משמעותיים גם בענף ההיאבקות עם זכייה במדליית כסף בקטגוריית משקל עד 58 ק"ג נערים בסגנון היאבקות יוונית-רומית ושתי מדליות ארד בקטגוריות משקל עד 54 ק"ג ועד 74 ק"ג נערים בסגנון היאבקות חופשית. ספורטאי המשלחת הגיעו גם להישגים טובים יותר מספורטאי המשלחת של אולימפיאדת הנוער סינגפור בענפים קליעה עם זכייה במדליית כסף בירי ברובה אוויר למרחק של 10 מטר לנערים ודירוג במקום העשירי בירי באקדח אוויר למרחק של 10 מטר לנערים, איגרוף עם זכייה במדליית ארד בקטגוריית משקל קל-כבד נערים ודירוג במקום הרביעי בקטגוריית משקל זבוב נערות, וקפיצה למים עם דירוג במקום השביעי בקפיצה מפלטפורמה קשיחה מ-10 מטר נערים. בענף ההתעמלות הוביל וגינק מטבוסיאן בשלב המוקדמות של התעמלות מכשירים אולם לאור בעיות גב מהם סבל הוא לא השלים את התרגילים במכשירים מקבילים ומתח. מאחר שישנה חובה לבצע את כל המכשירים בשלב המוקדמות, מטבוסיאן לא העפיל לשלב הגמר במכשירים קרקע וקפיצות, בהם סיים במקום השלישי במוקדמות ובטבעות, בהם סיים במקום הרביעי במוקדמות.[1] המשלחת לא הגיעה להישגים בענפים ג'ודו ושחייה.

משחקי החורף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארמניה השתתפה במשחקי החורף האולימפיים לנוער החל מאולימפיאדת הנוער אינסברוק המשלחת מנתה שלושה ספורטאים שהתחרו בשני ענפי ספורט. המשלחת לא הגיעה להישגים משמעותיים בענף הסקי למרחקים. בענף הביאתלון בתחרות הספרינט לנערות, הספורטאית לא הצליחה לסיים את המקצה. המשלחת לאולימפיאדת הנוער לילהאמר כללה שני ספורטאים שהתחרו בשני ענפים. המשלחת הגיעה להישגים בענפים סקי למרחקים עם העפלה לחצי הגמר. בענף החלקה אמנותית המשלחת סיימה במקום העשירי בטורניר הנערות.

מדליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – מדליות במשחקים האולימפיים לנוער

מדליות לפי משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולימפיאדה דירוג
סינגפורסינגפור 2010 סינגפור 0 1 3 4 67
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין 2014 נאנג'ינג 2 2 3 7 29
ארגנטינהארגנטינה 2018 בואנוס איירס 1 0 1 2 57

מדליות לפי ענף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ענף
הרמת משקולות הרמת משקולות 3 1 1 5
היאבקות היאבקות 0 1 4 5
קליעה קליעה 0 1 0 1
איגרוף איגרוף 0 0 1 1
ג'ודו ג'ודו 0 0 1 1

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Giarnni Regini-Moran leads men's qualifications at Youth Olympic Games" (באנגלית). התאחדות ההתעמלות הבינלאומית. 8 באוגוסט 2014. נבדק ב-14 בספטמבר 2018. {{cite news}}: (עזרה)