איסלנד במשחקים האולימפיים לנוער

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איסלנד במשחקים האולימפיים לנוער
איסלנדאיסלנד
הוועד האולימפי הלאומי
קוד ייצוג ISL
מדליות קיץ
דירוג:
80
זהב
1
כסף
0
ארד
1
סה"כ
2
השתתפות במשחקי הקיץ אפור: לא השתתפה)
201020142018
השתתפות במשחקי החורף אפור: לא השתתפה)
2012201620202024

איסלנד משתתפת בכל המשחקים האולימפיים לנוער שהתקיימו מאז היווסדם באולימפיאדת הנוער סינגפור (2010). לאורך השנים צברו ספורטאי הנוער האיסלנדים שתי מדליות, זהב וארד. איסלנד משתתפת גם במשחקי החורף האולימפיים לנוער. אולם, עד כה לא זכה ספורטאי נוער אולימפי איסלנדי במדליה במשחקי החורף.

השתתפות במשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי הקיץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשלחת הראשונה של איסלנד למשחקים האולימפיים לנוער הייתה לאולימפיאדת הנוער סינגפור. המשלחת כללה שישה ספורטאים שהתחרו בענף השחייה. ספורטאי המשלחת לא העפילו לגמרים אך גם לא סיימו במקומות האחרונים. המשלחת לאולימפיאדת הנוער נאנג'ינג היא הגדולה ביותר שאיסלנד שלחה עד כה. המשלחת מנתה עשרים ספורטאים שהתחרו בשני ענפים. המשלחת זכתה במדליית ארד יחידה בטורניר הנערים בענף הכדורגל. בדומה, לאולימפיאדת הנוער סינגפור, ספורטאי המשלחת לא הגיעו להישגים משמעותיים בענף השחייה.

משחקי החורף[עריכת קוד מקור | עריכה]

איסלנד השתתפה במשחקי החורף האולימפיים לנוער החל מראשיתם באולימפיאדת הנוער אינסברוק. המשלחת כללה שלושה ספורטאים שהתחרו בשני ענפי ספורט. המשלחת רשמה הישג בענף הסקי אלפיני כאשר דורגה במקום השמיני במסלול סלאלום לנערות. בענף הסקי למרחקים ספורטאי המשלחת לא הגיעו להישגים משמעותיים. המשלחת לאולימפיאדת הנוער לילהאמר מנתה שלושה ספורטאים שהתחרו בשני ענפי ספורט. בניגוד לאולימפיאדת הנוער אינסברוק, המשלחת לא רשמה הישגים משמעותיים בענף הסקי אלפיני. כמו כן, ספורטאי המשלחת לא הגיעו להישגים בענף הסקי למרחקים.

מדליות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – מדליות במשחקים האולימפיים לנוער
  ענף לא פעיל

מדליות לפי משחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולימפיאדה דירוג
הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין 2014 נאנג'ינג 0 0 1 1 80
ארגנטינהארגנטינה 2018 בואנוס איירס 1 0 0 1 61

מדליות לפי ענף[עריכת קוד מקור | עריכה]

ענף
אתלטיקה אתלטיקה 1 0 0 1
כדורגל כדורגל 0 0 1 1

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]