יום יפה היום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יום יפה היום
It's Such a Beautiful Day
מידע כללי
מאת אייזק אסימוב עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדע בדיוני
מקום התרחשות סן פרנסיסקו עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת התרחשות 2117 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
תאריך הוצאה 1954 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הופעה ראשונה הספר Star Science Fiction Stories No.3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יום יפה היוםאנגלית: It's Such a Beautiful Day) הוא סיפור מדע בדיוני קצר מאת אייזק אסימוב. הסיפור הופיע לראשונה בשנת 1954 בספר Star Science Fiction Stories No.3, קובץ סיפורים קצרים שנערך על ידי פרדריק פול. הסיפור תורגם לעברית, ויצא לאור בהוצאת מסדה בשנת 1980 בספר אין איש פה, פרט... בשם כל כך יפה היום, ושוב בהוצאת מובי דיק בשנת 2010 בספר כתבי אייזק אסימוב כרך 2

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתרחש בשנת 2117, במחוז א-3, שנבנה לאחרונה בפרבר של סן פרנסיסקו, והיא הקהילה הראשונה בעולם שמתניידת רק באמצעות דלתות, שיטה של נסיעה בעזרת טלפורטציה.

כאשר הדלת שמשגרת אותו מהבית לבית הספר מתקלקלת, ריצ'רד "דיקי" הבן מפסיק לאהוב את השיטה ומתחיל לטייל בחוץ בשטח הפתוח. כאשר הוא מצטנן, אמו גברת הנשו מזדעזעת ומביאה אל ביתה את ד"ר סלואן, פסיכיאטר, מאחר שהיא חוששת כי הנדודים של הבן שלה ב"חוץ" נובעים מהפרעה נפשית.

ד"ר סלואן מזמין את ריצ'רד ללכת איתו לטיול באוויר הפתוח, וסלואן לומד להבין ולהעריך את הסלידה של הנער מנסיעה על ידי טלפורטציה ואת העניין שלו באוויר הפתוח. ד"ר סלואן ממליץ לגברת הנשו לא להסתייג מהתחביב המוזר של ריצ'רד וכך להסיר את ההילה של מרד הנעורים מהמעשה, כך ריצ'רד יפסיק את התעסקותו בתחביב ויעבור לתחביבים יותר "נורמלים".

בסוף הייעוץ של ד"ר סלואן לגברת הנשו, נכנע ד"ר סלואן להשקפתו של ריצ'רד ואומר, "את יודעת, יום יפה היום. נראה לי שאלך".