אני בנמל מאדים בלי הילדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אני בנמל מאדים בלי הילדה
I'm in Marsport Without Hilda
מידע כללי
מאת אייזק אסימוב עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית אמריקאית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מדע בדיוני
הוצאה
תאריך הוצאה 1957 עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הופעה ראשונה מגזין Venture Science Fiction Magazine גיליון נובמבר 1957
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אני בנמל מאדים בלי הִילדה (באנגלית: I'm in Marsport Without Hilda, בתרגום אחר: בלי שושנה) הוא סיפור מדע בדיוני קצר שנכתב על ידי אייזק אסימוב בשנת 1957. הסיפור תורגם לעברית בשנת 1972 בקובץ 'מחר כפול תשע', ושוב בקובץ כתבי אייזק אסימוב חלק 2.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוכן חלל בשם מקס נמצא בנמל מאדים ללא אשתו, הילדה, לראשונה זה זמן רב. הוא מתכנן לבקר אישה יפה עמה יש לו היכרות בשם פלורה, אך תוכניותיו משתבשות כאשר חופשתו נקטעת והוא מקבל משימה לא צפויה. המפקד שלו מודיע לו כי אחד משלושת האח"מים המגיעים לנמל בחללית הבריח סם מסוכן, המיוצר מסם אותו נוטלים כל הטסים בחלליות.

שלושת האח"מים נראים כמסוממים, אם כי אחד מהם מזייף את מצבו. מאחר שמדובר באנשים חשובים, מקס אינו יכול לעורר שערורייה ולערוך עליהם חיפוש. עליו לגלות מי מהם הוא המבריח על ידי דיבורים בלבד, ואם ייכשל - ייענש קשות.

מקס מנסה בעזרת שיחה לגלות מי אינו מסומם, אבל הנוכל חכם מספיק כדי להעמיד פנים. זמנו של מקס הולך ואוזל, ובייאושו הוא מתאר לאח"מים את פגישתו המיוחלת עם פלורה. שני המסוממים אינם מגיבים, אך המתחזה מגיב לתיאור הציורי של פלורה, ומקס עוצר אותו.

מקס מקבל בתמורה למשימה סכום כסף נכבד, והוא משתמש בו כדי ליישר את ההדורים עם פלורה, שכעסה על שלא הגיע לפגישתם. בדיוק כשהוא בדרכו לפלורה מגיעה אשתו הילדה לנמל מאדים ואומרת לו ששמעה כי הרוויח סכום גדול של כסף.