ויקיפדיה:עריכת העמוד הראשי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עקב הרגישות של העמוד הראשי הוא נעול (מוגן) ומורשה לעריכה רק על ידי מפעילי מערכת. אולם, ניתן לערוך מספר חלקים בו באופן נפרד. עם זאת, אנא הקפידו לבדוק את השינויים שאתם עושים מכיוון שברגע שהם יישמרו הם ייראו בעמוד הראשי.

תוכן משתנה[עריכת קוד מקור]

בעמוד הראשי קיימים מספר חלקים בהם התוכן משתנה. חלקם נערכים ידנית וחלקם משתנה באופן אוטומטי. עבור האחרונים קיימים מאגרים מוכנים מראש של תבניות שמתחלפות באופן אוטומטי בחצות לפי שעון ישראל.

לפני שתכתבו או תערכו תכנים אלה, אנא הקפידו לוודא שאתם מכירים את הנהלים ואת הנוהגים הנוגעים להם.

רענון העמוד הראשי
תבנית סוג שינוי קישור לתוכן נוכחי תוכן נוכחי
ערכים מומלצים אוטומטי תבנית:ערך מומלץ 4 במאי 2024
לווייתן כחול מזרים אוויר רווי אדים מהפתח שבצד העליון של ראשו
לווייתן כחול מזרים אוויר רווי אדים מהפתח שבצד העליון של ראשו

לווייתן כחול הוא מין של לווייתן מזיפות המשתייך למשפחת לווייתני הענק. הלווייתן הכחול הוא בעל החיים הגדול ביותר שהתקיים אי-פעם על כדור הארץ: אורך גופו מגיע ליותר מ-30 מטרים ומשקלו עשוי לעלות על 170 טונות. חרף ממדי גופו, הוא ניזון בעיקר מיצורים זעירים, בעיקר מקריל.

עד תחילת המאה ה-20 היו הלווייתנים הכחולים נפוצים במרבית האוקיינוסים. ב-40 השנים הראשונות של אותה מאה נפגעה אוכלוסייתם אנושות כתוצאה מציד לווייתנים וכמעט והגיעה לידי הכחדה סופית. סכנת ההכחדה פחתה, אך לא נעלמה, עם הוצאת ציד הלווייתנים הכחולים מחוץ לחוק על ידי הקהילה הבינלאומית בשנת 1966. דוח משנת 2002 העריך את גודל האוכלוסייה העולמית בכ-12,000 עד 15,000 פרטים, המחולקים לפחות לחמש אוכלוסיות עיקריות החיות באזורים שונים. כיום מסווג הלוויתן הכחול כמין בסכנת הכחדה.

הידעת? אוטומטי תבנית:הידעת? 4 במאי 2024
מאזניים
מאזניים
השוואה לשפות הקרובות לעברית מלמדת שמקור המילה מֹאזְנַיִם בשורש השמי וז"ן, שעניינו שקילה, ולכן מילה זו הייתה צפויה להיכתב "מוֹזְנַיִם". את הכתיב באל"ף מסבירים כאטימולוגיה עממית. מאחר שבעברית העתיקה המילה "מאזניים" הייתה המקרה היחיד שבו נעשה שימוש בשורש וז"ן, הדוברים לא קישרו אותה לשורש זה אלא דווקא ל"אוזניים" הקרובה אליה בצליל, ומכאן קצרה הדרך לשרבוב האל"ף לכתיב המילה. קישור מוטעה זה, הנפוץ גם כיום, הוביל מאוחר יותר ליצירת השורש התנייני אז"ן (ממנו נגזרו למשל המילים: איזן, מאוזן). לאמיתו של דבר, אין כל קשר אטימולוגי בין המילים "מאזניים" ו"אוזניים".
היום בהיסטוריה אוטומטי תבנית:היום בהיסטוריה 4 במאי
יוסיפ ברוז טיטו
יוסיפ ברוז טיטו
אירועים בלוח העברי אוטומטי תבנית:כ"ז בניסן
המרד הערבי הגדול
המרד הערבי הגדול
חדשות ואקטואליה ידני תבנית:חדשות ואקטואליה
דגם של צ'אנג-אה 6
דגם של צ'אנג-אה 6

נפטרו לאחרונה: אברהם הרשלום, פול אוסטר, מיכאילו פומנקו, יהודה תג'ר, פאבלו אורבני, גאורגי מונדזולבסקי

תוכן ועיצוב קבועים[עריכת קוד מקור]

התבניות השולטות על התוכן הקבוע ועל עיצוב העמוד הראשי נקבעו לאחר תהליך ארוך של דיונים. תבניות אלה מוגנות ורק בדוקי עריכות אוטומטית יכולים לערוך אותן. בדוקי עריכות אוטומטית אינם רשאים לשנות תבניות אלה על דעת עצמם ללא דיון.

תבנית תוכן התבנית
תבנית:עמוד ראשי/פורטלים

תבנית:פורטלים מתחלפים

פורטל היום

פורטל היישוב הוא שער לכל נושא היישוב היהודי בארץ ישראל, לפני הקמת המדינה. בפורטל נמצאים קישורים לערכים העוסקים בהיסטוריה של התקופה ובנדבכיה השונים בתחומים: הגנה וביטחון, פוליטיקה, העליות לארץ, יישוב הארץ, חברה, תרבות, כלכלה, תקשורת ותחיית הלשון העברית.

פורטלים אקראיים
(כל הפורטלים | טוען פורטלים...)
אמנות פיזיקה
גאוגרפיה כימיה
תבנית:עמוד ראשי/מיזמים