Kingdom Hearts (סדרת משחקים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Kingdom Hearts
キングダム ハーツ
כללי
סוגה סדרת משחקי וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
פיתוח Square Enix, h.a.n.d., Jupiter עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור Square Enix עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
פלטפורמות אנדרואיד, פלייסטיישן 4, דפדפן, Xbox One, iOS, Microsoft Windows, פלייסטיישן 3, PlayStation Portable, Game Boy Advance, Nintendo 3DS, טלפון סלולרי, Nintendo DS, פלייסטיישן 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.jp.square-enix.com/kingdom/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Kingdom Heartsיפנית: キングダム ハーツ) היא סדרת משחקי מחשב, שפותחו על ידי Square Enix בשיתוף פעולה עם דיסני. המשחקים הם קרוסאובר בין דיסני לסקואר אינקס ומכילם דמויות מסרטי דיסני ו-Final Fantasy. המשחק הראשון Kingdom Hearts יצא לאור בשנת 2002.

Kingdom Hearts: Chain of Memories[עריכת קוד מקור | עריכה]

Chain of Memories הוא המשך ישר למשחק הראשון העלילה מתרחשת מסיום המשחק הראשון ושנה לפני תחילת המשחק השני. לעומת המשחק הראשון שיצא לפלייסטיישן 2, המשחק הזה יצא לגימבוי אדוונס ב-2004 והכיל מערכת קרב מבוססת קלפים. ב-2007 יצא רימייק למשחק לפלייסטיישן 2 בשם Kingdom Hearts Re:Chain of Memories.

בנוסף, המשחק יצא גם בגרסה מיוחדת + Final Mix שכוללת את Kingdom Hearts II Final Mix ואת Kingdom Hearts Re:Chain of Memories.

וב-2013 המשחק יצא בגרסת HD לפלייסטיישן 3 ב-Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX.

Kingdom Hearts 358/2 Days[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה עוקבת אחרי רוקסס בזמן שלו בארגון 13. המשחק הזה יצא בלעדי ל-DS ומאוחר יותר גם למחשב ולפלייסטשן. זה גם המשחק הראשון בסדרה שמכיל מולטיפלר. קטעי עלילה של המשחק הומרו מחדש ל-HD בגרסת ה-Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX.

Kingdom Hearts II[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Kingdom Hearts II

החברה שהוציאה את המשחק הראשון בסדרה, Squaresoft, עברה שינויים והתאחדה עם חברה יפנית הנקראת Enix, ולכן המשחק השני בסדרה התעכב ובסוף שוחרר על ידי Square-Enix ביפן רק בסוף 2005 ולאחר מכן בשנת 2006 בארצות הברית ואירופה. המשחק התבסס על אותן דמויות מוכרות (סורה, ריקו וקאירי), והכיר לנו כמה חדשות. המשחקיות השתפרה להפליא ואפשר להבחין כי הצוות שעבד על המשחק הראשון למד מטעויות העבר ושיפר את המערכת.

Kingdom Hearts Birth by Sleep[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Kingdom Hearts Birth by Sleep

Birth by Sleep הוא פריקוול לסדרת המשחקים ומתרחש 10 שנים לפני העלילה של המשחק הראשון, ומגלים מה היו האירועים שהובילו לכל מה שקרה במשחקים. במשחק הזה משחקים עם שלוש דמויות, כל אחת עם סיפור משלה. המשחק יצא לראשונה ל־PSP ב-9 ביוני 2010 וגרסת ה־HD של המשחק שכוללת גם את גרסת ה-Final Mix יצאה ב-2 בדצמבר 2014 ב-Kingdom Hearts HD 2.5 Remix.

Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue[עריכת קוד מקור | עריכה]

אוסף משחקים שמכיל את Kingdom Hearts Dream Drop Distance בגרסת HD ואת המשחק Kingdom Hearts 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage שהוא משחק חדש לגמרי שעוקב אחרי הסיפור של אקווה, ועוד סרט חדש בערך של שעה שמספר את העלילה של משחק המוביל Kingdom Hearts χ. המשחק הוכרז בספטמבר 2015 ויצא ביוני 2017.

Kingdom Hearts III[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Kingdom Hearts III

Kingdom Hearts 3 הוכרז לראשונה בתערוכת E3 2013. המשחק יצא לאור ב-25 בינואר 2019 לפלייסטיישן 4 ולראשונה גם לXbox One. משחק זה מציג לראשונה גם את העולמות של "פיקסאר" ובהם "צעצוע של סיפור", "פלונטר", "מפלצות בע"מ", "לשבור את הקרח" ו-"6 גיבורים".

משחקי מובייל[עריכת קוד מקור | עריכה]

Kingdom Hearts V CAST זה משחק המובייל הראשון בסדרה והמשחק הראשון שלא פותח על ידי Square Enix והעלילה שלו לא נחשבת קאנון, המשחק יצא במיוחד לפאלפונים V CAST ביפן ב-1 באוקטובר 2004 ובארצות הברית ב-4 בפברואר 2005.

Kingdom Hearts coded משחק המובייל הראשון בסדרה שפותח על ידי Square Enix ויצא בלעדית ליפן ב-8 נובמבר 2008, אבל מפני שהמשחק יצא בפרקים הפרק האחרון יצא ב-28 בינואר 2010. העלילה מתרחשת אחרי האירועים של Kingdom Hearts II. מאוחר יותר המשחק קיבל רימייק לקונסולת הנינטנדו DS בשם Kingdom Hearts: Re:coded שיצא לשאר העולם.

Kingdom Hearts Unchained X המשחק מבוסס על משחק הרשת Kingdom Hearts X שיצא בלעדית ליפן. בנוסף עם המשחק Square Enix הוציאו גם את הסרט "Kingdom Hearts x Back Cover" שמספר את הסיפור של ה-Foretellers. המשחק יצא ביפן ב-3 ספטמבר 2015 ובשאר העולם ב-7 באפריל 2016.

Kingdom Hearts Union X גרסה מחודשת ל-Unchained X שממשיכה את הסיפור ומוסיפה פיצ'רים חדשים. יצא ליפן ב-23 מרץ 2017 ושאר העולם ב-6 אפריל 2017.

Kingdom Hearts Dark Road משחק שמספר על העבר של זיאנורט ואירקס ועל מה שהוביל את זיאנורט לאפלה. יצא ב-22 ביוני 2020 בכל העולם.

סדר כרונולוגי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי סדר כרונולוגי עלילת הסדרה מתרחשת ברצף הבא:

  1. kingdom hearts X [chi]
  2. [cross] Kingdom Hearts Union X
  3. Kingdom Hearts Dark Road
  4. Kingdom Hearts Birth by Sleep
  5. A Fragmentary Passage
  6. Kingdom Hearts
  7. Kingdom Hearts: Chain of Memories
  8. Kingdom Hearts: 358/2 Days
  9. Kingdom Hearts II
  10. Kingdom Hearts: Re:coded
  11. Kingdom Hearts: Dream Drop Distance
  12. Kingdom Hearts III
  13. Kingdom Hearts Melody of Memory

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Kingdom Hearts בוויקישיתוף