מרידה (אמיצה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת, דקדוק שגוי, משפטים קטועים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת, דקדוק שגוי, משפטים קטועים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
מרידה
Merida
שחקנית בתחפושת של מרידה בדיסנילנד
שחקנית בתחפושת של מרידה בדיסנילנד
יוצרים ברנדה צ'פמן
גילום הדמות איימי מנסון (עד עצם היום הזה)
דיבוב קלי מקדונלד
דיבוב בשפה העברית אילנית גרשון
מידע
שם אמיתי הנסיכה מרידה משבט דנברוך
שיוך נסיכות דיסני
אזרחות סקוטית
דמויות קשורות
משפחה המלך פרגוס (אב)
המלכה אלינור (אם)
הנסיכים האריס, יוברט והאמיש (אחים קטנים)

מרידהאנגלית: Merida) היא הדמות והגיבורה הראשית של סרט ההנפשה ממוחשבת של פיקסאר, "אמיצה" משנת 2012. הדמות נוצרה על ידי הבמאית ברנדה צ'פמן. מרידה מדובבת במקור על ידי השחקנית קלי מקדונלד, ובעברית על ידי אילנית גרשון.

מרידה היא נסיכת דיסני האחת עשרה והסקוטית היחידה. היא גם הנסיכה הראשונה הרווקה של דיסני והנסיכה היחידה שנוצרה באולפני פיקסאר.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי פרי רוחה של הבמאית המקורית, ברנדה צ'פמן, מרידה היא הדמות הראשית הנשית הראשונה. באופן כללי מרידה קיבלה ביקורות טובות, חלקן אמרו שהיא "נשימת אוויר נקי בקרב הנסיכות, ומתוך תרבות שדיסני עדיין לא חקרה. יש לה תפקיד טוב לבנות אשר רוצות לצאת ולעשות זאת. מרידה היא לא עלמה במצוקה ולא אצילה, היא קרע בין לעשות מה שמצפים ממנה וללכת אחרי לבה. האנשים שגרים בסקוטלנד יקבלו את מרידה בברכה."[1]

קונספט וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הנסיכה מרידה בת 16.[2] היא בתם של המלך פרגוס והמלכה אלינור, אשר מושלים בממלכה סקוטית. המסורת של המלכה אלינור מצפה שמרידה תיקח בעל ותהיה נערה מלכותית והולמת, כאשר מרידה מגיעה לקונפליקט ההתנהגות הנחושה והפזיזה שלה שולטת בגורלה. מרידה מעולה בקליעה למטרה בחץ וקשת והיא אחת מהקשתות הכי מומחיות בממלכה. היא גם מומחית בחיתות, קרב-חרבות ורכיבה מסביב לכפר על הסוס שלה, אנגוס. למרות העזיבות, האישיות החזקה, למרידה יש רכות בלב, במיוחד כלפי שלושת האחים הקטנים שלה, האריס, יוברט והאמיש. היא לא מפונקת ולמרות המריבות עם אמה היא אוהבת את הוריה.

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרידה דובבה על ידי השחקנית קלי מקדונלד. מקדונלד נשכרה כדי להחליף את ריס וית'רספון, אשר הייתה אמורה לדבב את מרידה במקור.[3]

שני השירים בסרט "לגעת בשמים" ו"אל האוויר הפתוח" הושרו על ידי ג'ולי פאוליס בתור המחשבות מחוץ למסך של מרידה.

אישיות ועיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרידה יש שיער אדום ארוך מתולתל, עיניים כחולות, עור בהיר וגוף דק. הלבוש שלה הוא שמלה מסורתית בצבע ירוק-כחול ברקת, עשויה מצמר עם חתך אפנתי על מנת לזוז במהלך הקשתות. כאשר הלורדים מגיעים לטורניר המשחקים, היא לבושה בשמלה חלקה בצבע טורקיז שנראית מימי הביניים עם שרוולים ארוכים, עיטורי זהב וחרוזי זהב, יחד עם מצנפת לבנה וכתר על ראשה. היא גם מופיעה עם גלימה שחורה עם אבזם מוזהב. הקשת של מרידה נמצא מאחורי גבה, מעבר לכתף, עם חצים באשפה מעור בצבע חום מסביב למותן. בסצנה האחרונה, מרידה נראית לבושה בשמלה בצבע כחול כהה עם שבלונות בצבע ירוק בהיר.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמיצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – אמיצה

ראלף שובר את האינטרנט[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסת "מטא" של הדמות מופיעה עם נסיכות דיסני נוספות בסרט ראלף שובר את האינטרנט. כאשר הנסיכות מדברות עם וונלופה פון שווייץ, מרידה דיברה בשפה זרה, ואנה ומואנה הסבירו לוונלופה כי היא מאולפן אחר ושהן לא מבינות מה היא אומרת.

עד עצם היום הזה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמותה של מרידה הופיעה בסדרה עד עצם היום הזה בפרק השישי של העונה החמישית שם היא גולמה על ידי השחקנית איימי מנסון, בפרק 6 "הדוב והחץ" מרידה מצילה את אחיה בעזרתה של בל. בפרק 9 "מלך הדובים" מרידה מאחדת כוחות עם מולאן ורובי נגד המלך ארתור וזלינה המכשפה המרשעת מן המערב בערב הכתרתה של מלכת דנברוך.

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרידה הופיעה במשחק Temple Run: Brave, ספין-אוף למשחק Temple Run, המשחק יצא שבוע לפני הפצת הסרט.[4] מרידה ואביה המלך פרגוס הם הדמויות היחידות אשר ניתן לשחק בהן.[5] המשחק קיבל ביקורות טובות מהמבקרים.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מרידה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Murphy, Mekado (2012-06-15). "Pixar's 'Brave': How the Character Merida Was Developed". The New York Times. נבדק ב-2012-07-03.
  2. ^ Trimble, Irene (2012). Brave : the junior novelization. New York, N.Y.: Random House. p. 4. ISBN 0736429123.
  3. ^ Edwards, Joyce (July 25, 2013). "The Real Women Behind Disney Princesses". Yahoo! Movies.
  4. ^ Vasile, Cosmin (9 באפריל 2013). "Temple Run: Brave for Android Now Available for Free Download [Updated]". softpedia. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Temple Run: Brave coming to iOS, Android on June 14". NDTV Gadgets.
  6. ^ "Temple Run: Brave". Slide to Play.