מואנה (דמות)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מואנה
Moana
תחפושת של מואנה
תחפושת של מואנה
יוצרים רון קלמנטס
ג'ון מוסקר
גילום הדמות אאולי'אי קרוואליו, לואיס בוש עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב בשפה העברית משי קלינשטיין
מידע
שם אמיתי מואנה ווייאליקי
מקצוע חוקר ארצות
שיוך נסיכות דיסני
אזרחות פולינזית
דמויות קשורות
משפחה צ'יף טוי (אב)
סינה (אם)
טאלה (סבתא)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מואנה היא הדמות והגיבורה הראשית של סרט ההנפשה ה-56 של אולפני ההנפשה של וולט דיסני, מואנה. הדמות נוצרה על ידי הבמאים רון קלמנטס וג'ון מוסקר. מואנה מדובבת במקור על ידי השחקנית אאולי'אי קרוואליו. מואנה תופיע בסדרת ההמשך של דיסני+, "מואנה: הסדרה", שאמורה לעלות לשידור בשנת 2023.

מואנה היא נסיכת דיסני השתים עשרה והפולינזית היחידה. היא גם הנסיכה השנייה של דיסני שרווקה אחרי מרידה.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

קונספט וכתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצוות היצירתי החליט ליצור עבור מואנה מודל מציאותי שבעזרתו בנות יוכלו לזהות את עצמן, חזקות מספיק כדי להיות טובות בפעילויות כמו שחייה, טיפוס על עץ וקפיצה מצוק. כדי להפוך את השיער ליותר מציאותי ואקספרסיבי, נוצרה תוכנית חדשה, Quicksilver. כשנבחרה המדבבת של מואנה, הופעתה ואישיותה של הגיבורה כבר הושלמו, כך שהדמיון בין קרוואלהו לדמות היה צירוף מקרים. יתר על כן, במהלך תהליך ההנפשה, האנימטורים של דיסני הצליחו לשלב כמה מהגינונים של קראוולהו בהתנהגותה של מואנה.

דיבוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבמאים עשו אודישנים למאות צעירות מאיי האוקיינוס השקט. באוקטובר 2015 נבחרה רשמית אאולי'אי קרוואליו למדבבת של מואנה. אאולי'אי התגלתה במהלך אירועי צדקה, מבלי שידעה שהסוכנת שהשתתפה באודישנים ליהקה גם לסרט מואנה. הסוכנת רייצ'ל סאטון אישרה שאאולי'אי הייתה הנערה האחרונה שנבחנה ביום הליהוק האחרון. המפיקה אסנת שורר אמרה: "חיפשנו מישהי שתוכל לגלם את הדמות, עם כל הכוח והמחויבות, ההומור, הלב והחמלה. כשפגשנו את אאולי'אי, היא פשוט הביאה את מואנה לחיים." אאולי'אי תיארה את מואנה כילדה חזקה עם אופי גדול, נחושה ואמיצה, מוקסמת עמוקות מהאוקיינוס ושואפת לחקור אותו, וכינתה אותה מודל לכולם, לא רק לבנות. אאולי'אי חזר על התפקיד בשנת 2017, ושוב דיבבה את הדמות בדיבוב המיוחד בשפה ההוואית.

אישיות ועיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מואנה היא ילדה הרפתקנית ועקשנית שאוהבת את האוקיינוס והאגדות. היא מתייחסת לתפקידה כמנהיגה החדשה של מוטונוי ברצינות רבה, ומרגישה בו בזמן את חובתה לכבד את המורשת שהמנווטים המיומנים שלה השאירו לעמה. ואכן, למרות היותה אימפולסיבית, היא גם חכמה מכיוון שהיא מכירה בחשיבות של "הכרת ההר שלה", כלומר העמים והחוויות שקדמו לה, להכיר את עצמה.[1]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מואנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מואנה

במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסת "מטא" של הדמות מופיעה עם נסיכות דיסני נוספות בסרט ראלף שובר את האינטרנט. כשחלק מהנסיכות מתארות בפני וונלופה פון שווייץ כיצד הן נועצות מבט ב"מים חשובים "כדי לקבל השראה לשיריהן, מואנה אומרת שהיא נועצת מבט באוקיינוס. מאוחר יותר, כשראלף נופל ממגדל וזקוק להצלה על ידי הנסיכות, מואנה גורמת למים ממזרקה להתפתל כלפי מעלה כדי שאלזה מלשבור את הקרח תוכל להקפיא אותם למגלשה כדי להאט את נפילתו של ראלף.

בדצמבר 2020 הוכרז כי למואנה תהיה סדרת ספין-אוף שתעלה לשידור בדיסני+ בשנת 2024. פיתוח הסדרה הפך לבסוף לסרט המשך בשם "מואנה 2" שעתיד לעלות לאקרנים ב-27 בנובמבר 2024.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מואנה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Holloway, Daniel (10 בדצמבר 2020). "'Moana,' 'Cars,' 'Princess and the Frog' Spinoff Series Set for Disney Plus". Variety. נבדק ב-13 בדצמבר 2020. {{cite news}}: (עזרה)