היורשים: עלייתה של רד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היורשים: עלייתה של רד
Descendants: The Rise of Red
בימוי ג'ניפר פאנג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סוזן טוד
גארי מארש
תסריט דן פריי
ראסל זומר
שחקנים ראשיים קיילי קנטרל
מאליה בייקר
ברנדי נורווד
ריטה אורה
דארה רנה
רובי רוז טרנר
מורגן דאדלי
ג'ושוע קולי
מלאני פקסון
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ערוץ דיסני
חברה מפיצה דיסני+
הקרנת בכורה יולי 2024 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט הרפתקאות, סרט פנטזיה, סרט פעולה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט קודם "היורשים: החתונה המלכותית" (ספיישל טלוויזיוני; 2021)
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

היורשים: עלייתה של רדאנגלית: Descendants: The Rise of Red) הוא סרט פנטזיה קרוסאובר מוזיקלי אמריקאי שבוים על ידי ג'ניפר פאנג על פי תסריט מאת דן פריי וראסל זומר. הסרט, שהופק על ידי ערוץ דיסני, הוא הרביעי בזיכיון "היורשים", ומשמש כספין אוף לטרילוגיה המקורית.

בסרט מככבות צ'יינה אן מקליין ומלאני פקסון, ששבות לגלם את דמויותיהן של אומה והפיה הסנדקית מהטרילוגיה המקורית; וברנדי נורווד ופאולו מונטלבן, ששבים לגלם את דמויותיהם של סינדרלה והמלך מקסים מהעיבוד הטלוויזיוני של רוג'רס והמרשטיין משנת 1997.

הסרט עתיד לעלות לשירות הזרמת המדיה "דיסני+" ביולי 2024.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רד, בתה של מלכת הלבבות, וקלואי, בתם של סינדרלה והמלך מקסים, חוברות יחד על מנת לנסוע בזמן באמצעות שעון הכיס של הארנב הלבן ולמנוע אסון קטסטרופלי המאיים על ממלכת אורדון ותושביה.[1]

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

היורשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קיילי קנטרל – רד, בתה של מלכת הלבבות.
  • מאליה בייקר – קלואי מקסים, בתם של סינדרלה והמלך מקסים.
  • צ'יינה אן מקלייןאומה, בתה של אורסולה.
  • לאונרדו נאם – מדוקס, בנו של הכובען המטורף והממציא הראשי של מלכת הלבבות.
  • סם מורלוס – זלי, בתה של רפונזל.
  • פדר לינדל – מורג'י, בנה של מורגן לה פיי.

הגיבורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ברנדי נורוודאלה / סינדרלה, אשתו של המלך מקסים ואמה של קלואי. את דמותה של אלה בצעירותה מגלמת מורגן דאדלי.
  • פאולו מונטלבןהמלך מקסים, בעלה של סינדרלה ואביה של קלואי. את דמותו של מקסים בצעירותו מגלם טריסטן פאדיל.
  • מלאני פקסוןפיי, הפיה הסנדקית של סינדרלה. את דמותה של פיי בצעירותה מגלמת גרייס נארדוצ'י.
  • ג'רמי סוויפטמרלין חונכו לשעבר של המלך ארתור ומנהל אקדמיית "מרלין".
  • לבין ואלייל – אלאדין. את דמותו של אלאדין בצעירותו מגלם כביר ברי.
  • שאזיה פסקל – יסמין. את דמותה של יסמין בצעירותה מגלמת עיזה אזאר.

הנבלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-18 באוגוסט 2021, לאחר הפצת הספיישל הטלוויזיוני המונפש "היורשים: החתונה המלכותית", הצהירה לורן קיסילבסקי, סגנית הנשיא הבכירה של סרטי המקורי של ערוץ דיסני, בתגובה לשאלות על הקליף האנגר שעמו הסתיים הספיישל, כי סרטי "היורשים" מסתיימים ברמזים לסיפורים נוספים, וכן הוסיפה ש"ערוץ דיסני יראה לאן [הם] מגיעים עם הזיכיון".[2]

ב-21 בספטמבר 2021, אושר כי סרט "היורשים" רביעי נמצא בפיתוח כחלק מעסקה כוללת בין חברת וולט דיסני לחברת ההפקה של נשיא חטיבת הטלוויזיה של דיסני לשעבר, גארי מארש.[3] במאי 2022, נמסר כי הסרט הוזמן רשמית על ידי שירות הזרמת המדיה "דיסני+" כספין אוף. עוד נמסר כי את הסרט תביים ותפיק ג'ניפר פאנג, על פי תסריט מאת דן פריי וראסל זומר; וכי על הפקת הסרט בפועל יופקד מארש.[1]

ב-21 במרץ 2023, הוכרז שמו הרשמי של הסרט; "היורשים: עלייתה של רד".[4]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכנס D23 ‏2022, נחשף כי צ'יינה אן מקליין, שגילמה את דמותה של אומה בטרילוגיה המקורית, תשוב לגלם את דמותה בסרט זה, לצד ליהוקן של קיילי קנטרל ודארה רנה לצוות השחקנים.[5] בנובמבר 2022, נחשף על פי הודעת הליהוק על שובן של ברנדי נורווד ומלאני פקסון לגילום דמויותיהן של סינדרלה מהסרט "סינדרלה" (1997) והפיה הסנדקית, בהתאמה. עוד נחשף כי לסרט לוהקו ריטה אורה, מאליה בייקר, רובי רוז טרנר, מורגן דאדלי וג'ושוע קולי.[6] לאחר תחילת הצילומים, נמסר בפברואר 2023 על ליהוקם של ג'רמי סוויפט ולאונרדו נאם;[7] ובמרץ 2023, על שובו של פאולו מונטלבן לדמותו של המלך מקסים, אותו גילם לראשונה לצד נורווד בשנת 1997[8] ועל ליהוקו של אלכס בונילו.[9]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו בסתיו 2022.[1] על עיצוב ההפקה הופקד מארק הופלינג שעבד על הטרילוגיה המקורית.[1] פאנג אמרה שהיא רוצה שהכוריאוגרפיה במהלך קטעי הפעולה יוכלו עדיין להעביר את הרגש שבעלילה. במהלך עיצוב התפאורות של ארץ הפלאות, נעזרה פאנג בסרט "עליסה בארץ הפלאות כאסמכתא, תוך שאיבת השראה מניסיונה הקודם בהפקת סרטים.[10] צילומי הסרט עברו לאטלנטה בשלהי ינואר 2023, ושם נמשכו עד לאמצע מרץ.[7][11]

אפקטים חזותיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לדבריה של פאנג, במהלך הפקת הסרט נעשה שימוש באפקטים חזותיים על מנת "לשפר" את התפאורות והסטים המופיעים בסרט.[4]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עתיד לכלול שבעה שירים מקוריים, בנוסף לשירים מתוך סרטי ההנפשה הקלאסיים של דיסני.[1]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לשאר הסרטים בזיכיון, הסרט עתיד לעלות ישירות לשירות "דיסני+" במקום לעלות תחילה לערוץ דיסני.[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 5 6 Petski, Denise (10 May 2022). "'Descendants' Sequel 'The Pocketwatch' Movie Greenlighted By Disney+; Jennifer Phang To Direct". Deadline. Retrieved April 10, 2023.
  2. ^ Rosy Cordero, ‘Descendants’: Disney Channel SVP Addresses ‘Royal Wedding’ Cliffhanger, Deadline, ‏2021-08-18 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Andreeva, Nellie (September 21, 2021). "Gary Marsh Exiting As Head Of Disney Branded TV To Launch Disney-Backed Company With 'Peter Pan' & 'Witch Mountain' Offshoots, More 'Descendants'". Deadline. Retrieved April 10, 2023.
  4. ^ 1 2 ""Descendants 4" Gets an Official Title "Descendants: The Rise of Red"". Laughing Place. March 22, 2023.
  5. ^ "Disney Branded Television Presents Upcoming Slate of Films and Series at D23 Expo 2022" (Press release). Disney Branded Television. September 11, 2022. Retrieved April 10, 2023.
  6. ^ Petski, Denise (November 21, 2022). "Brandy & Rita Ora Among 7 Cast In Descendants Sequel The Pocketwatch At Disney+". Deadline Hollywood. Penske Media Corporation.
  7. ^ 1 2 Petski, Denise (February 2, 2023). "Descendants Sequel The Pocketwatch Disney+ Movie Adds Jeremy Swift & Leonardo Nam To Cast". Deadline Hollywood. Penske Media Corporation. Retrieved April 10, 2023.
  8. ^ Swift, Andy (March 22, 2023). "Descendants: The Rise of Red Adds Paolo Montalban, Staging Cinderella Reunion With Brandy Norwood". TVLine. Retrieved April 10, 2023.
  9. ^ Lynette, Rice (March 24, 2023). "'Descendants: The Rise of Red' At Disney+ Casts Alex Boniello As Jack Of Diamonds". Deadline. Retrieved April 10, 2023.
  10. ^ "Jennifer Phang Interview: The Flight Attendant & Disney's The Pocketwatch". ScreenRant. 2022-06-07. Retrieved April 10, 2023.
  11. ^ Rajput, Priyanca (January 4, 2023). "Disney's Descendants 4: The Pocketwatch to film in Atlanta, Georgia". KFTV.com. Retrieved April 10, 2023.