Super Mario Maker

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Super Mario Maker
スーパーマリオメーカー
כללי
תאריך הוצאה 11 בספטמבר 2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק פלטפורמה, עורך שלבים
מספר שחקנים 1–1
פיתוח נינטנדו EAD עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Super Mario Maker עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק LunchPack עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Wii U עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Super Mario Maker (סופר מריו מייקר) הוא משחק מז'אנר הפלטפורמה שכולל גם מערכת ליצירת משחקים שפותח ופורסם על ידי חברת נינטנדו עבור קונסולת ה-Wii U. ההשקה העולמית של המשחק התרחשה במהלך ספטמבר 2015. השחקנים מסוגלים ליצור ולשחק בשלבים מותאמים אישית משלהם, הם יכולים לשחק עם חברים או עם אנשים שרוצים לשחק בעולם שלהם. המשחקים מכילים אלמנטים שנלקחו מהמשחקים "האחים סופר מריו" (1985), "האחים סופר מריו 3" (1988), "סופר מריו וורלד" (1990) ו-"האחים סופר מריו החדשים U" (2012) ולאחר מכן לשתף את היצירה באינטרנט או לחלופין להוריד שלבים מותאמים אישית שנוצרו על ידי שחקנים אחרים.

המשחק קיבל ביקורות חיוביות כאשר הסוקרים שיבחו את ממשק המשתמש של המשחק וכלי עריכת השלבים. עד מאי 2016 נוצרו מעל ל-7 מיליון שלבים על ידי שחקנים שונים ברחבי העולם ששיחקו בשלבים שנוצרו מעל ל-600 מיליון פעמים. בדצמבר 2016 יצא Port של המשחק עבור הקונסולה Nintendo 3DS בשם "Super Mario Maker for Nintendo 3DS". משחק ההמשך, "Super Mario Maker 2", הושק ביוני 2019 עבור הקונסולה נינטנדו סוויץ'. ב-25 בנובמבר 2020 נינטנדו הודיעה רשמית שהחל מ-31 במרץ 2021 ואילך השחקנים לא יוכלו להמשיך להעלות שלבים חדשים לשרתים של נינטנדו וכי המשחק לא יהיה זמין יותר לרכישה ב-Nintendo eShop של קונסולת ה-Wii U החל מ-12 בינואר 2021.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק איפשר במקור לשחקנים ליצור שלבים של משחקי סופר מריו מותאמים אישית, ולאחר מכן לפרסם את השלבים הללו באינטרנט כך ששחקנים אחרים ברחבי העולם יוכלו לשחק בהם גם כן. השחקנים יכולים לשלב במשחקים שהם יצרו אלמנטים רבים מהמשחקים "האחים סופר מריו" (1985), "האחים סופר מריו 3" (1988), "סופר מריו וורלד" (1990) ו-"האחים סופר מריו החדשים U" (2012) בעוד שכל המשחקים הכילו את כללי הפיזיקה של המשחק "האחים סופר מריו החדשים U". מכניקת המשחק וההתנהגות של האויבים במשחק השתנתה בין מצבי המשחק. חלק מהאלמנטים מוגבלים לסגנונות משחק ספציפיים בעוד שאחרים יכולים להתווסף לסגנונות משחק שלא היו קיימים בעבר במשחק המקורי, כמו להוסיף "Boos"(אנ') למשחק האחים סופר מריו.[1][2][3]

נית בין היתר גם להגדיל את האויבים, להעניק לאויבים מסוימים את היכולת לעוף כאשר נותנים להם כנפיים, ולשלב תכונות שונות נוספות. ניתן גם להוסיף אפקטים אורקוליים במיקומים מסוימים, כגון צלילים שהוקלטו במיקרופון, אם כי צלילים שנוצרו על ידי המשתמשים הוסרו מהשלבים שהועלו לשרתי נינטנדו. בנוסף לכך, ככל שהשחקן משקיע יותר זמן ביצירת שלבים חדשים הופכים רכיבי עריכה שונים זמינים בפני השחקן אשר לא היו זמינים לפני כן. פטריית המסתורין מלבישה את מריו באחת מ-150 תחפושות שונות. בנוסף, שימוש בפסלון האמיבו של מריו בגרסת 8 הסיביות מוסיפה פטרייה גדולה שגורמת למריו להיות ענק בעוד שהאויבים במשחק הופכים להיראות כמו מריו, עם כובעים ושפמים.

רק כאשר המשתמש מצליח להגיע לסוף של השלב אותו הוא יצר ניתן היה להעלות את השלב לשרתי נינטנדו. השחקנים מסוגלים גם לשחק בשלבים שונים שנוצרו על ידי משתמשים אחרים, או להשתתף באתגר "100 Mario Challenge" אשר במסגרתו ניתן לשחק בשלבים שנוצרו על ידי משתמשים אחרים שנבחרים באופן אקראי כאשר יש לשחקן 100 פסילות. רמות הקושי של אתגר "100 Mario Challenge" הן קל, רגיל, מומחה וסופר מומחה. לחלופין, השחקנים יכולים לשחק באתגר "10 Mario Challenge" בו משחקים במבחר שלבים שנוצרו על ידי משתמשים אחרים שנבחרים באופן אקראי כאשר יש לשחקן 10 פסילות בלבד. בתחילה הייתה הגבלה לכמות השלבים שניתן להעלות לשרתי נינטנדו, אך על ידי קבלת כוכבים משחקנים אחרים, היה ניתן לזכות במדליות שאיפשרו להעלות שלבים נוספים לשרתי נינטנדו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Super Mario Maker בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "New Zelda, Star Fox, Splatoon trailers – Nintendo @ E3 2014". Metro.co.uk. 10 ביוני 2014. ארכיון מ-13 ביוני 2014. נבדק ב-10 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Sliva, Marty (10 ביוני 2014). "E3 2014: Nintendo Unveils Mario Maker for Wii U". IGN. ארכיון מ-10 ביוני 2014. נבדק ב-10 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Parish, Jeremy (12 ביוני 2014). "E3 2014: I'm Unreasonably Excited About Mario Maker [Updated]". US Gamer. ארכיון מ-14 ביוני 2014. נבדק ב-14 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)


ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.