רוזלינה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוזלינה
ロゼッタ
הופעה ראשונה Super Mario Galaxy‏ (2007)
יוצרים יושיאקי קואיזומי
דיבוב מרסדס רוז (2007–2010)
קרי קיין (2011–2014)
לורה פיי סמית' (2013–הווה)
מידע
מין נקבה
קוספליי של רוזלינה

רוזלינה, הידועה בשם רוזטה ביפן (ロゼッタ), היא דמות בדיונית בסדרת בזיכיון משחקי הווידאו "מריו" של חברת נינטנדו היפנית.

מאז הופעת הבכורה של הדמות במשחק "Super Mario Galaxy" בשנת 2007 כדמות שאינה שחקן, הפכה רוזלינה לדמות בולטת בזיכיון משחקי מריו רוזלינה בה ניתן לשחק ברוב משחקי הסדרה.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרוזלינה שמלה בצבע טורקיז, כתר, ושרביט.

רוזלינה היא חכמה, אדיבה, חביבה, ואימהית אשר הפכה את ההגנה על הקוסמוס למשימתה בחיים. יש לה ידע רב על היקום. רוזלינה היא גם ידידה טובה של מריו ולואיג'י, ובמשחק Super Mario Galaxy היא מסייעת להם להגיע לבאוזר על מנת להציל את הנסיכה פיץ'.

רוזלינה מוצגת כאישה חכמה, בוגרת, אימהית וחביבה, שהפכה את ההגנה על הקוסמוס למשימתה בחיים. רוזלינה היא השליטה של מקום עלום שם ובנוסף לכך היא האם המאמצת של הדמות לומה. היא שוכנת במצפה כוכבי השביט ומשום היא משגיחה על היקום.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת משחקי סופר מריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק "Super Mario Galaxy" באוזר חוטף את הנסיכה פיץ' כאשר הוא שולף את הטירה מהאדמה בעוד שהנסיכה פיץ' עודנה בתוף הטירה, ובנוסף לכך הוא גם תוקף את מצפה השביטים בו גרה רוזלינה עם הלומה המאומצת שלה, וגונב ממנה את כוכבי הכוח. רוזלינה מבקשת ממריו שיסייע להשיב עבורה את כוכבי הכוח, ובתמורה היא מבטיחה לסייע לו להציל את הנסיכה פיץ'. ברגע שמריו משיג מספיק כוכבי כוח, רוזלינה מסוגלת להפוך את מצפה השביטים שלה לכוכב שביט ולהסיע את מריו למרכז היקום, במיקום בו נמצאים באוזר והנסיכה פיץ'. לאחר שבאוזר מובס על ידי מריו, הגלקסיה של באוזר קורסת לתוך חור שחור מאסיבי, אשר בולע את כל מה שנקרה בדרכו, כולל הטירה של הנסיכה פיץ', מצפה השביטים של רוזלינה וספינות האוויר של באוזר. לאחר שהשחקן מצליח לאסוף במשחק 120 כוכבי כוח, מוצגת הודעה בה רוזלינה מודה לשחקן, ומבטיחה לשמור עליהם. בסיפור רקע שנפתח בהדרגה ככל שהמשחק מתקדם, רוזלינה מגלה שבילדותה היא איבדה את אימה.

במשחק "Super Mario Galaxy 2" צללית המכונה "הרוח הקוסמית", אשר דומה מאוד לרוזלינה, מסייעת לשחקן בשלבים בהם השחקנים מת מספר פעמים.[1]

במשחק "Super Mario 3D World" רוזלינה מוצגת כדמות נוספת בה השחקן יכול לבחור לשחק.

דמות של רוזלינה נכללת גם במשחק "Super Mario Odyssey".[2]

במשחקים אחרים בזיכיון[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוזלינה נכללת גם במשחקי המרוצים Mario Kart Wii, Mario Kart 7, Mario Kart 8, Mario Kart Arcade GP DX ו־Mario Kart Tour כדמות אשר זמינה בשלב מאוחר יותר במשחק, והיא זמינה גם כברירת מחדל במשחק- Mario Kart 8 Deluxe. ב-Mario Kart 8 ניתן גם לשחק בגרסת תינוק של רוזלינה.[3][4][5] לרוזלינה יש גם מסלול מרוצים משלב במשחק Mario Kart 7 בשם "Rosalina's Ice World" (עולם הקרח של רוזלינה).

רוזלינה נכללת גם כדמות בה ניתן לשחק במשחק Mario Golf: World Tour, אך צריך להוריד את חבילת תוכן בשביל שהדמות תהיה זמינה במשחק.[6] ניתן גם להילחם בשחקנים אחרים באמצעות רוזלינה במשחק ב־Super Smash Bros ו- Super Smash Bros. Ultimate, וכמו גם ב־Mario Party 10, Mario Tennis: Ultra Smash, Super Mario Party, Mario Tennis Aces, Mario Golf: Super Rush, Mario Strikers Battle League, ו־Mario Party Superstars. ניתן לשחק בה גם במשחק "מריו וסוניק במשחקים האולימפיים בריו 2016", וכמו גם במשחק "מריו וסוניק במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020". רוזלינה נכללת גם במשחק Super Mario Maker אך היא הופכת זמינה רק בהמשך המשחק. רוזלינה הופיעה גם במשחק הקרוסאובר ב"Puzzle Dragons Z".[7] רוזלינה נכללת גם המשחק "Mario + Rabbids Sparks of Hope" שם היא נחטפת על ידי הנבל הראשי במשחק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוזלינה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Here's how Super Mario Galaxy 2's 'Super Guide' works". Destructoid. 21 באפריל 2010. נבדק ב-25 בפברואר 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Super Mario Odyssey - Secret 8-Bit Rosalina - YouTube". www.youtube.com. נבדק ב-4 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Rosalina will be in Mario Kart 7". Nintendo Everything. אורכב מ-המקור ב-20 אפריל 2012. נבדק ב-24 פברואר 2012.
  4. ^ Official Game Bio: "Making her debut on the track, Rosalina shows her experience of space travel translates well to rocketing round the race course. With a friendly Luma by her side, Rosalina is right at home on the track!". Nintendo.
  5. ^ "Rosalina – Mario Kart 7". IGN. נבדק ב-8 באפריל 2012. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "NoA PR – Mario Golf: World Tour Lets Players Expand Their Play Options". GoNintendo. אורכב מ-המקור ב-2 מאי 2014. נבדק ב-16 מאי 2014.
  7. ^ Thomsen, Michael (9 ביוני 2015). "'Puzzle & Dragons Z + Super Mario Bros. Edition' struggles to make free-to-play games worth a higher price of admission". The Washington Post. נבדק ב-26 בדצמבר 2019. {{cite news}}: (עזרה)