האחים סופר מריו 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האחים סופר מריו 3
スーパーマリオブラザーズ3
כללי
תאריך הוצאה 23 באוקטובר 1988 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק פלטפורמה
פיתוח נינטנדו EAD עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה סופר מריו עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו לשחקן יחיד, משחק מרובה משתתפים
פלטפורמות Game Boy Advance, Super Nintendo Entertainment System, Nintendo Entertainment System עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הקודם סופר מריו לנד
המשחק הבא סופר מריו וורלד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האחים סופר מריו 3אנגלית: Super Mario Bros. 3) הוא משחק פלטפורמה שפותח ופורסם על ידי חברת נינטנדו היפנית עבור קונסולת משחקי הווידאו NES של נינטנדו. המשחק יצצא לשווקים ביפן ב-23 באוקטובר 1988, באמריקה הצפונית ב-12 בפברואר 1990 ובאירופה ב-29 באוגוסט 1991. המשחק פותח על ידי Nintendo Entertainment Analysis and Development, בראשות שיגרו מיאמוטו וטאקאשי טאזוקה.

במשחק ניתן לשחק במריו או בלואיג'י. מטרת המשחק היא להציל את הנסיכה טודסטול (שבשנים הבאות תיקרא "הנסיכה פיץ'") וכמו גם את השליטים של שבע ממלכות שונות מהנבל של המשחק באוזר. בדומה למשחקים הקודמים בזיכיון של מריו, ניתן להביס את האויבים אם קופצים עליהם או אם משתמשים בפריטים שונים המעניקים לשחקן כוחות קסם. במשחק זה ניתנו לשחקן לראשונה יכולות חדשות שלא היו קיימים במשחקים הקודמים כמו היכולת לרחף וכיכולת להחליק במורדות. המשחק הציג גם אלמנטים חדשים רבים שיהפכו בעתיד להיות בולטים במשחקי זיכיון סופר מריו, כגון משרתיו של באוזר (הקופאלינגים) ומפת עולם למעבר בין שלבים.

זהו המשחק השלישי הנמכר ביותר מבין המשחקים שפותחו עבור קונסלת ה-NES כאשר לאורך השנים נמכרו מעל ל-17 מיליון עותקים של המשחק ברחבי העולם. המשחק גם שימש השראה להפקה של סדרת הטלוויזיה המונפשת "The Adventures of Super Mario Bros. 3" (אנ') שהופקה על ידי DiC Entertainment.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממלכת הפטריות, בה מתרחשת עלילת המשחק, נכבשת על ידי הקופאלינגים אשר הם שבעת משרתיו של באוזר. הקופאלינגים כובשים כל אחת משבע הממלכות לאחר שהם מצליחים לגנוב את השרביט הקסום של כל אחד מהשליטים של אותן הממלכות ומשתמשים בשרביטים על מנת להפוך את השליטים לחיות. הנסיכה טודסטול שולחת את מריו ולואיג'י לכל שבעת הממלכות על מנת שהם יצליחו להשיב את השרביטים הגנובים ולהחזיר את השלטון לשליטים של אותן הממלכות.[1][2]

לאחר שמריו ולואיג'י מצילים את כל שבעת השליטים הם מגלים שבינתיים באוזר חטף גם את הנסיכה טודסטול וכלא אותה בתוך הטירה שלו. בעקבות כך האחים נוסעים לטירה שלו וצריכים להביס את באוזר בקרב. המשחק מסתיים כאשר משחררים את הנסיכה טודסטול מהטירה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האחים סופר מריו 3 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Super Mario Bros. 3 Review, flyingomelette.com
  2. ^ Miyamoto Confirms That Super Mario Bros. 3 Was A Play, Kotaku (באנגלית אמריקאית)