New Super Mario Bros.

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
New Super Mario Bros.
New スーパーマリオブラザーズ
כללי
תאריך הוצאה 15 במאי 2006 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה משחק פלטפורמה
פיתוח נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור נינטנדו עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, ספרדית, צרפתית, גרמנית, יפנית, סינית, קוריאנית, איטלקית
סדרה New Super Mario Bros. עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק מחשב מרובה משתתפים עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Nintendo DS עריכת הנתון בוויקינתונים
www.ique.com/games/Mariobros
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

New Super Mario Bros. (בתרגום חופשי לעברית: האחים סופר מריו החדשים) הוא משחק וידאו מז'אנר משחקי הפלטפורמה בסדרת משחקי New Super Mario Bros. המשחק פותחה על ידי חברת נינטנדו עבור הקונסולה הניידת Nintendo DS. המשחק הושק לראשונה במאי 2006 באמריקה הצפונית ובמהלך יוני 2006 ביפן ובאירופה. המשחק מתמקד בהרפתקאותיו של מריו אשר נלחם לאורך הדרך באויבים שונים בעת שהוא עושה דרכו אל הנסיכה פיץ' אשר נחטפה על ידי באוזר. מריו מסוגל במהלך המשחק להשתמש במספר כוחות על שמסייעים לו, כולל פטריית העל, פרח האש וכוכב העל - כל אחד מהם מעניק למריו יכולות ייחודיות. במהלך המשחק מריו צריך לעבור ב-8 עולמות שונים הכוללים בסך הכל 80 שלבים, והוא חייב גם להביס את באוזר ג'וניור ואת באוזר לפני שהוא יצליח להציל את הנסיכה פיץ'.

המשחק זכה להצלחה מסחרית וביקורות חיוביות, בעיקר בשל כך שהמפתחים הקפידו לשלב אלמנטים מצליחים רבים ממשחקי מריו הקלאסיים, בעוד שעיקר הביקורת הופנתה לכך שרמת הקושי במשחק הייתה נמוכה יחסית ומבקרים רבים ציינו את הדמיון בין המשחק לבין המשחקים הקודמים של מריו. המשחק מכר מעל ל-30 מיליון עותקים ברחבי העולם, מה שהופך אותו למשחק הנמכר ביותר עבור קונסולת ה-Nintendo DS ולאחד ממשחקי הווידאו הנמכרים ביותר בכל הזמנים. הצלחת המשחק הובילה לפיתוח של מספר משחקי המשך שפותחו עבור הקונסולות Wii, Nintendo 3DS ו-Wii U.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

New Super Mario Bros. הוא משחק וידאו עם גלילה צדדית. למרות שזה נראה 2D, רוב הדמויות והאובייקטים הם עיבודים מצולעים 3D על רקע 2D, וכתוצאה מכך אפקט 2.5D המדמה חזותית גרפיקה ממוחשבת 3D. השחקן יכול לשחק בתור מריו או אחיו הצעיר, לואיג'י. בדומה למשחקי מריו קודמים, מריו או לואיג'י יכולים לקפוץ, להתכופף, לאסוף מטבעות, לדרוך על אויבים ולפרוץ בלוקים. מהלכים ממשחקי מריו 3D מופיעים שוב ב- New Super Mario Bros., כולל חבטה בקרקע, קפיצה משולשת וקפיצת קיר. אויבים ממשחקים קודמים, כמו הבוז גם מוצגים.

יש שמונה עולמות ובכל אחד עשר שלבים, מוצגים במסך המגע התחתון של ה-Nintendo DS תוך כדי צפייה במפת העולם. מפת העולם שנבחר כעת מופיעה במסך העליון, המשמשת לנווט בין רמות העולם. המטרה של כל שלב היא להגיע לדגל שחור בסוף השלב. בסוף כל עולם, יש להביס בוס לפני שתמשיך לעולם הבא. יש שישה הפעלות זמינות ב- New Super Mario Bros .; המשחק מאפשר לשחקן לאחסן הפעלה נוספת כאשר הוא כבר משתמש באחד, תכונה שהועברה מ- Super Mario World. שלוש הפעלות מהאחים סופר מריו חוזרות: הסופר פטרייה גורמת למריו לגדול, פרח האש מאפשר למריו לזרוק כדורי אש, והכוכב הופך את מריו לבלתי מנוצח באופן זמני. שלוש הפעלות נוספים מוצגים ב- New Super Mario Bros .: הפגז קופה כחול מאפשר למריו לסגת לתוך הפגז כדי להגן על עצמו ולבצע התקפת "התקפת פגז". הוא גם שוחה מהר יותר בצורה הזאת. המגה פטרייה מגדלת את מריו לגודל ענקי, שבו הוא יכול להרוס את כל מה שנקרה בדרכו, והמיני-פטרייה גורמת למריו להתכווץ, ומאפשרת לו להיכנס למעברים קטנים. מיני מריו כל כך קל שהוא יכול לרוץ על מים ולקפוץ גבוה במיוחד.

מצב הרב משתתפים של המשחק מעמיד שני שחקנים (שמשחקים כמריו ולואיג'י) זה מול זה באחד מחמישה שלבים והם מנסים להשיג מספר כוכבים מוגדר מראש. השחקנים יכולים לתקוף אחד את השני בניסיונות לגנוב את הכוכבים של השחקן השני. קפיצה על דמותו של היריב תגרום לו לאבד כוכב אחד בעוד ביצוע חבטה בקרקע יאבד לו שלושה. בנוסף, כמה מיני-משחקים שהיו זמינים בעבר ב- Super Mario 64 DS חזרו ומציעים כעת אפשרויות רב משתתפים לערך הפעלה חוזרת. המיני-משחקים מחולקים לארבע קטגוריות: פעולה, פאזל, משחקי שולחן ומגוון. New Super Mario Bros מכיל שמונה עשר מיני-משחקים לשחקן יחיד ועשרה מיני-משחקים למספר שחקנים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מריו והנסיכה פיץ' הולכים יחד בממלכת הפטריות כאשר ברק פוגע בטירה של פיץ'. בעוד שמריו ממהר למקום על מנת לבדוק מה קרה בדיוק, באוזר ג'וניור מצליח בינתיים לחטוף את פיץ'. כאשר מריו מבין מה קרה הוא יוצא מייד למרדף אחר באוזר ג'וניור. מריו צריך לעבור דרך שמונה עולמות שונים על מנת להגיע לבאוזר ג'וניור ופיץ'. בסוף העולם הראשון, באוזר ג'וניור נסוג לטירה, שם אביו, באוזר, מחכה למריו על גשר מעל בור מלא לבה. בסצנה המזכירה מאוד את המשחק המקורי של האחים סופר מריו, מריו צריך לדחוף כפתור מאחורי באוזר על מנת להביס אותו, והגשר שמתחת לבאוזר קורס וגורם לכך שבאוזר נופל לתוך הלבה.

אף על פי שבאוזר מובס בעולם הראשון, הדבר לא מונע מבאוזר ג'וניור לברוח לעולמות האחרים יחד עם הנסיכה פיץ'. בעולם השמיני באוזר ג'וניור מצליח להחיות את אביו אך מריו מצליח שוב להביס את באוזר כאשר הוא מפיל אותו לבור עמוק. בקרב האחרון, באוזר ג'וניור בורח שוב לטירה גדולה יותר, שם הוא מצליח שוב להחיות את אביו לצורתו המקורית. באוזר ובאוזר ג'וניור תוקפים את מריו אך הוא מצליח להפיל אותם לבור עמוק. במהלך החלק האחרון של המשחק מריו מצליח להציל סוף סוף את הנסיכה פיץ'.

התפתחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

נינטנדו הודיעה ב-21 בפברואר 2006 ש New Super Mario Bros. ייצא ל- Nintendo DS ב-7 במאי 2006. גם הכוחות החדשים של המשחק הוצגו באותו זמן, כולל הפגז קופה כחול והמגה פטרייה. נינטנדו הזכירה עוד שהמשחק ישחק ב-2D, אך תשתמש במודלים 3D כדי ליצור מראה ותחושה של 2.5D. השחרור של המשחק ב-7 במאי נדחה מאוחר יותר לקראת ה-21 במאי, אך תאריך השחרור של המשחק נדחק בסופו של דבר רק מעט אחורה ל-15 במאי; נינטנדו גם תכננה לשחרר אותו בערך באותו זמן שהושק ה-Nintendo DS Lite, ב-11 ביוני 2006.

New Super Mario Bros. הוא משחק פלטפורמה 2D המקורי הראשון עם מריו מאז Super Mario Land 2 ב-1992. New Super Mario Bros. היה זמין למשחק ב-E3 ב-2005. מעצבי המשחק קיבלו הרבה יותר חופש עם עיצובים ב- New Super Mario Bros. בהשוואה למשחקי מריו 2D קודמים. כעת ניתן היה ליצור דמויות, אויבים ואובייקטים עם אנימציות הרבה יותר מפורטות, מבלי להידרש לעיצובם ביד. כדי לספק רמזים ויזואליים, המפתחים הפכו את מצלמת המשחק לדינמית יותר; היא מתקרבת ויוצאת מפעולה בהתאם למצב כדי לספק מיקוד במידת הצורך.

לפיזיקה יש תפקיד חשוב במכניקת המשחק המשופרת של New Super Mario Bros. ללא ההגבלות הנוקשות של ספרייטים ורקעים מבוססי אריחים, המעצבים היו חופשיים לחקור מכניקת משחק חדשה; כאשר מריו נוחת על ראש עץ, הוא מתנודד ובסופו של דבר נופל אם הוא נייח יותר מדי זמן. מריו יכול גם להתנדנד על חבלים וללכת על חוטים שמתכופפים ומתמתחים תחת משקלו.

בתחילת הפיתוח של המשחק, המפתחים תכננו לא להשתמש בדבוב כדי להישאר נאמנים לרוחם של האחים סופר מריו המקוריים עבור ה-Nintendo Entertainment System אבל המפתחים החליטו שזה ישרת את המשחק בצורה חיובית. למרות שדבוב היה בשימוש בשידורים מחודשים קודמים של מריו 2D New Super Mario Bros. הוא משחק מריו 2D המקורי הראשון שהשתמש בדבוב. צ'ארלס מרטינט חזר להשמיע את מריו ולואיג'י, יחד עם ניקול מילס בתור הנסיכה פיץ', סקוט ברנס בתור באוזר ודולורס רוג'רס בתור באוזר ג'וניור.ב-New Super Mario Bros יש מוזיקה מקורית של מלחין סדרת האחים סופר מריו, קוג'י קונדו, שיצר גם את ה-"Aboveground BGM", הנושא המרכזי לשלבים רגילים. המוזיקה מכתיבה את המשחק; אויבים קופצים ורוקדים בזמן לצלילי המוזיקה. חיזוי תנועות אויב, שחקנים יכולים לתזמן את הקפיצות שלהם עם תנועות אויב כדי להגיע לאזורים בלתי נגישים אחרת.

משחקי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק "Super Mario Bros. Wii", אשר היה משחק ההמשך הראשון של המשחק "New Super Mario Bros.", הושק ברחבי העולם עבור קונסולת ה-Wii ב-12 בנובמבר 2009. המשחק כלל משחקיות דומה למשחקיות של המשחק "New Super Mario Bros.". זה היה המשחק הראשון בסדרת משחקי סופר מריו שכלל פיצ'ר של משחק שיתופי בו יכולים לשחק עד ארבעה אנשים. משחק ההמשך הישיר היה "New Super Mario Bros. 2" אשר פותח עבור הקונסולה נינטנדו 3DS והושק ב-28 ביולי 2012. משחק ההמשך הבא בסדרה "New Super Mario Bros. U" הושק לקונסולה Wii U ב-18 בנובמבר 2012.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]