פורטל:יונקים/תמונה נבחרת/גלריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גלריית תמונות נבחרות של פורטל יונקים

לעריכת סדרות התמונות לחצו על המספר בכותרת ואחר כך "עריכה".

1

מושק סיבירי זכר בגן חיות בפלזן. המושק הסיבירי הוא מין של פרסתן אסייתי בינוני במשפחת איילי מושק המצוי בצפון המזרח הרחוק ובייחוד באזור סיביר. בניגוד לאייליים, לאיילי המושק אין קרניים כלל ותחת זאת הם מתאפיינים בזוג ניבים ארוכים יחסית הבולטים מהשפה. בהתאם לכך, הלחימה בין הזכרים תהיה על ידי נשיכות ודקירות עם הניבים ולא על ידי נגיחות.

2

סוריקטות בעמדת תצפית בדרום אפריקה. הסוריקטה היא יונק השייך למשפחת הנמייתיים. הסוריקטה מצויה במדבר קלהארי בדרום אפריקה. בטבע הסוריקטות חיות בקבוצות שמכילות 50 - 20 פרטים. משמעות השם "סוריקטה" בהולנדית הוא "זנבון מקל קטן".

3

נקבת אייל הכרמל בגרמניה. אייל הכרמל הוא פרסתן מעלה גרה ממשפחת האייליים הנפוץ ברחבי אירופה, ובית גידולו מורכב בעיקר מחורשים, יערות וסבך שיחים. המין היה מצוי בעבר בישראל על מורדות הכרמל ובגליל, והוכחד משם במהלך המאה ה-20 על ידי ציד. אייל הכרמל הושב לטבע על ידי רשות הטבע והגנים והוא מצוי כיום בחי בר כרמל וברמת הנדיב.

4

צבוע נקוד בשמורת נגורונגורו. הצבוע הנקוד, הוא מין צבוע יחיד בסוגו והצבוע הגדול ביותר במשפחת הצבועיים. הוא גם היונק בעל הלסתות העוצמתיות ביותר וכוח הנשיכה החזק ביותר. הוא מגרש ברדלסים, נמרים וזאבים טלואים מטרפם, ואף לביאות במצבים בהם מספרם גדול פי ארבעה ממספר הלביאות. במצבים כאלה הם יכולים ליצור עליונות ולגרום להסתלקותן.

5

ארכף אדום-ראש הוא מין של אוכל חרקים אפריקני בסוג ארכף גדול המצוי בקניה וטנזניה. הארכף אדום-הראש יוצא דופן משאר קרוביו חדפי הפיל בססגוניותו, והוא בין הגדולים שבהם. כקרוביו, גם הוא מתאפיין בחדק ארוך המשמש אותו לנבירה בעלים בחיפוש אחר חרקים.

6

צבי יחמורי בגן חיות במינכן. הצבי היחמורי, הוא מין של אנטילופה גדולה ונדירה בסוג צבי דק-צוואר, ונחשב לאחת האנטילופות היפות בעולם: צבע גופו אדום-ערמוני, פניו, רגליו ומותניו לבנות והוא בעל פסים שחורים בפנים. צבי זה מצוי במספרים קטנים ברחבי מדבר סהרה - במדינות ניז'ר, צ'אד, מאלי, ומרוקו והוא מאויים ביותר עקב ציד נרחב לפרוותו היפה.

7

פיל מדברי שותה מים בנמיביה. פיל מדברי הוא כינוי לאוכלוסיות של פילים מהמין פיל סוואנה אפריקני אשר חיים במדבריות בניגוד לפילים הרגילים החיים בסוואנות. לפילים אלו יש אקולוגיה שונה משל הפילים הרגילים בהתחשב בבית גידולם הצחיח והחם. כיום נותרו שתי אוכלוסיות עיקריות: אחת בשולי מדבר סהרה במאלי ואחת בקלהארי ובשולי מדבר נמיב בנמיביה.

8

אריה קטאנגה בסמוך לשלולית מים במדבר קלהארי. אריה קטאנגה הוא תת-מין של אריה המצוי בדרום-מערב אפריקה - בעיקר בבוצוואנה, נמיביה, אנגולה, זימבבואה, זמביה וקונגו הדמוקרטית. בית גידולו כולל לא רק סוואנות כרוב תת-המינים אלא גם אזורים צחיחים כמדבר נמיב וקלהארי ומנגד גם אזורי ביצות כדוגמת דלתת האוקבנגו. למרות שהאריה זקוק לשתיית מים קבועה כדי לשרוד, תת-מין זה מסוגל לשרוד במדבריות על ידי אכילת פירות בשרניים כתחליף למים.

9

דישון זכר במרוקו. הדישון הידוע גם כאנטילופה לבנה, הוא מין פרסתן מעלה גרה גדול מתת-משפחת הראמים החי ברחבי מדבר סהרה ומצוי בסכנת הכחדה חמורה עקב ציד. לדישון יש מספר התאמות גופניות לחיים במדבר: הוא אינו זקוק כמעט לשתיית מים ואת הלחות הנדרשת לו ישיג ממזונו הצמחי; הוא נוטה להיות פעיל בשעות הלילה שאז הטמפרטורה נוחה יותר, בעוד שאת שעות היום יבלה בשכיבה בשקעים שחפר באדמה תחת אזורים מוצלים - אמצעי הגנה מפני השמש הקופחת ומפני סופות חול. פרסותיו של הדישון רחבות ושטוחות ומונעות ממנו לטבוע בחול הרך. בישראל ניתן לראות את הדישון בשמורת חי בר יטבתה.

10

צבי ג'ירפי זכר, אוכל מענפי עץ השיטה בקניה. הצבי הג'ירפי הידוע גם כג'רנוק, הוא בעל חיים משבט אנטילופות ערבה שבתת-משפחת צבאיים המהווה מין יחיד בסוגו. כפי שמרמז שמו, התכונה הבולטת ביותר שלו היא צווארו הארוך שמזכיר מאוד את הג'ירף, והצבי מסתייע בו כדי להגיע לענפים גבוהים על מנת לאכול מהם. בעל חיים נוסף הדומה לו מבחינה זאת הוא הסוג צבי קלארק.

11

קבוצת זברות מצויות. הזברה המצויה היא הזברה הנפוצה ביותר. בעבר ניתן היה למצאה מדרום אתיופיה ועד אנגולה והחלק המזרחי של דרום אפריקה. בעקבות ציד עבור בשר ועורות, הצטמצמה אוכלוסיית הזברות באופן משמעותי, ואפשר למצאן כיום בעיקר בשמורות טבע, אם כי עדיין מדובר במין הנפוץ מבין שלושת מיני הזברות.
זברה מצויה.
זברה מצויה.

זברה מצויה - מין של זברה ממשפחת הסוסיים, היא הזברה הכי נפוצה באפריקה (ובעולם) ומכאן שמה. בעבר ניתן היה למצאה מדרום אתיופיה ועד אנגולה והחלק המזרחי של דרום אפריקה. בעקבות ציד עבור בשר ועורות, הצטמצמה אוכלוסיית הזברות באופן משמעותי, ואפשר למצאן כיום בעיקר בשמורות טבע, אם כי עדיין מדובר במין הנפוץ מבין שלושת מיני הזברה (המצויה זברת גרבי וזברת ההרים).

12

טארים הימלאים עומדים על צוקים באוטראקהאנד. טאר ההימלאיה הוא מין אנטילופת-עז גדולה מתת-משפחת היעלים החיה בהרי ההימלאיה לאורך גבול הודו-נפאל. פרסתן זה בעל קרניים מעוקלות, פרווה עבה ומחממת, ופרסות חזקות המסייעות לו לאחוז בסלעים. הזכרים נבדלים מהנקבות בצבעיהם הכהים יותר, וכן ברעמה גדולה סביב הצוואר. טאר ההימלאיה הובא למדינות רבות מחוץ לתחומי מחייתו, ובחלקם כמו בניו זילנד וארגנטינה הוא הסתגל היטב ומשגשג אף יותר מבית גידולו המקורי.

13

שועל הסרטנים הוא בעל חיים ממשפחת הכלביים, בינוני בגודלו, הנפוץ במרכזה של דרום אמריקה ומהווה מין יחיד בסוגו. צבעו הבולט של שועל הסרטנים הוא חום - אפרפר, אולם הוא בעל אזורים אדומים בפנים וברגליים. אוזניו וזנבו שחורים בקצותיהם. רגליו קצרות וחזקות, וזנבו ארוך ובעל פרווה סבוכה. משקלו בבגרות נע בין 4.5 ל-7.8 קילוגרמים.

14

עצלן דו-אצבע של הופמן הוא מין של עצלן דו-אצבע שחי באזורים במערב דרום אמריקה - הונדורס, אקוודור, פרו, ברזיל ובוליביה. העצלן חי ביערות גשם ומבלה את מרבית חייו על עצים וניזון מעלים ופירות.

15

אם וגורים של דוב גריזלי בפארק הלאומי דנאלי. הדובים הם משפחת טורפים הניזונים מן מהחי והן מהצומח אבל מחבבים בעיקר דגי סלמון. לאחר החורף הדובים מתחילים לאכול כל מה שביכולתם להשיג והם יכולים לצוד גם איילים ואף עגלי ביזונים למרות שרוב תזונתם היא דווקא אוכל צמחי.

16

סמרן מקריס על ענף. הסמרן המקריס הקרוי גם דורבן צפון אמריקאי הוא מכרסם דמוי דורבן קוצני גדול, המין היחיד ממשפחת הסמרניים הנפוץ בטבע באמריקה הצפונית והוא המכרסם הגדול ביותר ביבשת זו לאחר הבונה הקנדי.

17

נקבת בבון ירוק וצאצאה. הבבונים הירוקים הם אוכלי כל וניזונים מפירות, ירקות, עשבים, זרעים, פטריות, חרקים, ביצים חולייתנים קטנים ולמעשה כל מה שבהישג ידם. הם נמצאים בקרבה לסיכון עקב צמצום היערות בהם חיה אוכלוסייתם הקטנה. במין זה ניכרת היטב הדו-צורתיות הזוויגית, כאשר הזכרים גדולים באופן ניכר מהנקבות, יש להם רעמה גדולה סביב הצוואר והכתפיים, והם בעלי ניבים ארוכים יותר.

18

הקיפוד האירופאי, הוא מין ממשפחת הקיפודיים ומהסוג קיפוד שמצוי באירופה, מחצי האי האיברי ואיטליה עד לסקנדינביה. זהו מין נפוץ מאוד, שמסתגל לחיים בבתי גידול שונים. למרות שאוכלוסייתו יציבה ברוב אירופה, בממלכה המאוחדת אוכלוסייתו קטנה במהירות. מין זה אינו מצוי בישראל. רוב גופו של הקיפוד חום; הגב מכוסה בכ-6,000 דרבנות. אורכו של הקיפוד האירופי כ-16 ס"מ, ובפרטים גדולים במיוחד האורך עשוי להגיע ל-26 ס"מ.

19

כלב ים ודל על קרחון באנטארקטיקה. מין זה הוא כלב הים היחיד שחי בתוך המים גם באמצע החורף בניגוד לרוב כלבי הים השוהים על היבשה בתקופה הזאת. על מנת לשרוד, הוא שוהה במים החמימים יותר ונושם על ידי כרסום הקרח ויצירת פתחי נשימה בעזרת שיניו. עם זאת פעילות זו הורסת את שיניו וגורמת לכלבי הים הללו לא להגיע לגילאים ארוכים כמו של שאר המינים.

20

אופוסום וירג'יניה הוא המין הגדול בסדרתו והכיסאי היחיד החי באמריקה הצפונית. מקורו של האופוסום הוא באוסטרליה שממנה נדד לפני כ-65 מיליוני שנים לדרום אמריקה. מין זה הוא גם הגדול במשפחה ומגיע עד משקל של 6 ק"ג. האופוסום מתגורר ביערות. ביום הוא ישן, ובלילה הוא ער. בשנה ממליטה נקבת האופוסום כ-20 גורים בפעם אחת. גודלו של אופוסום גדול יכול להגיע לגודל חתול בית. האופוסום נעזר בזנבו הארוך כדי לטפס על העצים, אך אינו נתלה עליהם.

21

ערפד מצוי מעופף בלילה. הערפד המצוי ניזון מדמם של בעלי חוליות. כאשר הוא מגיע לטרפו הוא נושך אותו וגורם לפציעה בגודל של כ-3 מ"מ, שלא גורמת כאב רב ולרוב לא מובילה להתעוררות הקורבן. את הדם הניגר מהפציעה הוא מלקק, ולא מוצץ את דמו של הקורבן באופן ישיר. הערפד צורך במנה של דם עד 60% ממשקל גופו, אולם הוא זקוק רק לתאי הדם האדומים ואילו את פלסמת הדם הוא מפריש עוד לפני גמר ארוחתו.

22

ביזון אמריקאי בפארק הלאומי ילוסטון.הביזון האמריקני הוא מין יונק צמחוני דמוי שור גדול-ממדים, המשתייך למשפחת הפריים. הביזון האמריקאי הוא היונק הגדול ביותר באמריקה הצפונית ואחד ממיני הפריים הגדולים ביותר בעולם. הביזונים נפוצים כיום בעיקר במישורים הגדולים של קנדה וארצות הברית, שם הם רועים בעדרי ענק.
ביזון אמריקאי - מין יונק צמחוני דמוי שור גדול-ממדים, המשתייך למשפחת הפריים.
ביזון אמריקאי - מין יונק צמחוני דמוי שור גדול-ממדים, המשתייך למשפחת הפריים.

ביזון אמריקאי הוא מין יונק צמחוני דמוי שור גדול-ממדים, המשתייך למשפחת הפריים. הביזון האמריקאי הוא היונק הגדול ביותר באמריקה הצפונית ואחד ממיני הפריים הגדולים ביותר בעולם. הביזונים נפוצים כיום בעיקר במישורים הגדולים של קנדה וארצות הברית, שם הם רועים בעדרי ענק.

23

גלשן מלאי על עץ. הגלשן המלאי והגלשן הפיליפיני הם המינים היחידים בסדרת הגלשנאים, שמיניה יכולים לדאות מעץ לעץ בעזרת קרומי עור גדולים. הגלשן מכונה "למור מעופף" אף שלמעשה הוא אינו מין של למור, וגם אינו יכול לעוף - הוא פשוט דואה מעץ לעץ וכך משיג את מזונו ונמלט מפני טורפים. הוא שוכן עצים, פעיל בלילה וניזון מחלקי צמחים רכים כגון עלים צעירים, נבטים, פירות ופרחים. אחרי תקופת היריון של 60 יום, צאצא יחיד נתלה על הבטן של אמו בעזרת קרום עור גדול שגדל עליה.

24

קרנף צר-שפה בפארק הלאומי אטושה שבנמיביה. קרנף זה נמצא על סף ההכחדה ונותרו כמה מאות קרנפים במרכז ומזרח אפריקה. קרנפים צרי-שפה עשויים להיות תוקפניים מאוד. מפאת כושר ראייתם הלקוי אם הם מריחים סכנה, עשויים להתנפל על הגורם המאיים. הם עלולים לתקוף גם בני אדם וכלי רכב. זכרים עשויים לעיתים להילחם באמצעות דחיפת ראש בראש או בהאבקות עם הקרן. הם נוהגים להימנע ממפגש עם זכרים אחרים כשהדבר אפשרי. נקבות אינן תוקפניות אחת כלפי השנייה.

25

דלק צהוב-גרון בפארק הלאומי קאנג קרצ'ן.כמו רוב הסמוריים הדלק הוא אוכל-כול והוא ניזון מהצומח מפירות ומצוף וממגוון מזונות מהחי. הדלקים צדים בזוגות ויאכלו כל חיה קטנה שתיקרא בדרכם: חולדות, ארנבים, נחשים, תרנגולים וביצים. הם טורפים גם מיני טרף הגדולים מהם באופן ניכר כמו איילי מושק או חזירונים.

26

לבנתן. הלבנתן הוא מלווייתני השיניים החיים באזור הארקטי והוא בעל גוף לבן וראש מגודל וגמיש. הוא ייחודי מבין הלווייתנים בכך שיכול להפנות את צווארו אחורנית. הלבנתן הוא לווייתן קטן יחסית. אורכו מגיע עד חמישה מטרים, ובכך הוא גדול יותר ממרבית הדולפינים, אך קטן יותר מרוב לווייתני השיניים האחרים. צורת ראשם גם היא ייחודית.

27

סנאי אפור בעל פרווה שחורה. סנאי זה חי באמריקה הצפונית וניזון מאצטרובלים של עצי מחט שונים. כשמו פרוותו בדרך כלל אפורה אך לעיתים ישנם גם סנאים שחורים. כמו רבים מבני משפחתו, הסנאי האפור נוהג לאגור מזון במשך הקיץ במקומות מסתור רבים ולעיתים הוא עשוי להעביר חלק מהם למטמונות בטוחים יותר. לסנאים יש זיכרון מדויק המסייע להם לזכור את אלפי מקומות האחסון שלהם בשילוב עם חוש הריח.

28

יגואר נכנס למים בפנטנל שבברזיל. ניגואר הוא יונק ממשפחת החתוליים המצוי באמריקה הדרומית ובחלקים מאמריקה המרכזית ואמריקה הצפונית. היגואר הוא אחד מחמישה מיני החתולים הגדולים המשתייכים לסוג פנתר והוא היחיד מביניהם החי באמריקה, ובאמריקה בלבד. היגואר הוא החתול השלישי בגודלו, וכן החתול הגדול והחזק ביותר בחצי הכדור המערבי. בניגוד לשאר החתוליים היגואר איננו חושש להתרטב והוא מיטיב לשחות.

29

גואנקו מהלך. הגואנקו הוא קרוב משפחה של הגמל החי בדרום אמריקה ואביה הביולוגי של הלמה. הוא חי בטבע בהרי האנדים ובעל פרווה עבה השומרת על חום גופו. עורו של הגואנקו שימש בעבר להכנת בגדים, ופרוותו שימשה להכנת מזרנים ושמיכות, מה שגרם לירידה באוכלוסייתו. בעקבות כך, הוכנס הגואנקו לרשימת החיות המוגנות והאסורות במסחר.

30

תחש נהרות קריבי שוחה עם דגים תחתיו. תחש הנהרות הקריבי הוא המין הגדול ביותר במשפחת תחשי הנהרות והוא מצוי ברחבי הימים הטרופיים הרדודים של מערב האוקיינוס האטלנטי. תחש הנהרות יכול לשקול עד ל-600 ק"ג ואורכו יכול להגיע ל-4.6 מ'. התחש ניזון בעיקר מעשבי ים שונים הגדלים על קרקעית הים הקריבי. הוא תולש את צמחי הים ואת האצות בעסרת שפתיו הגדולות. תחש הנהרות מצוי בסכנת הכחדה בטבע.

31

קיפודן נמלים אוסטרלי הוא מין ממשפחת הקיפודניים המשתייך לסדרת יונקי הביב. גופו של קיפודן הנמלים האוסטרלי מכוסה בפרווה ובקוצים, והוא בעל חוטם ארוך במיוחד. לשונו דביקה, חזקה וארוכה, זאת כדי לשלות באמצעותה את החרקים שאוכל הקיפודן ממחילותיהם. בדומה ליתר יונקי הביב החיים כיום, ובניגוד לשאר קבוצות היונקים, קיפודן הנמלים האוסטרלי מטיל ביצים.

32

דוב נמלים ענק שואב נמלים מרגבי אדמה באמצעות חוטמו. דוב הנמלים הוא יונק ייחודי החי באמריקה הדרומית ומופרסם בחוטם הארוך והמחודד שלו וכן בלשונו הארוכה במיוחד, והוא אחד היונקים המעטים שאין להם שיניים אפילו בבגרותם. מזונו המועדף הוא נמלים וטרמיטים, והוא עשוי לאכול עד שלושים אלף מהם ביום אחד אך לעיתים הוא אוכל חרקים אחרים, כדוגמת זחלים. החרקים שהוא אוכל נמחצים בעזרת גידולים מיוחדים הנמצאים בחלקו הפנימי של פיו. דוב הנמלים גם יכול לאכול כמה אלפי נמלים בדקה, ולשונו יכולה לצאת ולהיכנס מפיו ואליו כ-160 פעמים בדקה ואף יותר.

33

שד טסמני בעמדת מגננה. השד הטסמני הוא חיית כיס טורפת, המצוי כיום במדינתאי האוסטרלית טסמניה בלבד. גודלו כגודל כלב קטן, וגופו חסון ושרירי. הוא הגדול מבין חיות הכיס האוכלות בשר ששרדו עד ימינו. הוא מאופיין בפרווה שחורה, בריח דוחה שהוא מפיץ כאשר הוא מרגיש בלחץ, בצווחות רמות, ובהתנהגות תוקפנית כשהוא צד ואוכל. הוא זכה לשמו עקב מראהו המבעית וצרחותיו.

34

זכרי ג'ירף דרומי נאבקים בשמורת טבע בצפון קוואזולו-נטאל שבדרום אפריקה. גובהם של זכרי הג'ירף נע בין ארבעה לשישה מטרים (מקצות הרגליים עד לקצות הקרניים), ומשקלם נע בין 700 ל-1,500 קילוגרמים. הנקבות נמוכות מהזכרים בשישים ס"מ לערך, ומשקלן נמוך גם כן מזה של הזכרים.

35

אם ובן ממין הלווייתן ראשתן גדול-ראש. ראשתן גדול-ראש או לווייתן זרע הוא מין של לווייתן שיניים מין יחיד בסוגו. הראשתן הוא הגדול שבלווייתני השיניים – אורך גופו עשוי להגיע ל-18 מטרים ומעלה; מוחו הוא הגדול ביותר בעולם החי וראשו מהווה כשליש מגופו. הראשתן מסוגל לצלול לעומקים הגדולים ביותר מכל מיני הלווייתנים, והוא מפיק רעש חזק יותר מכל בעל חיים אחר. מקורו של השם "לווייתן זרע" בחומר הלבנבן בעל המרקם החלבי הנמצא בכמות גדולה בראשו, חומר שנחשב בתחילה בטעות לנוזל זרע, ואילו השם "ראשתן" נגזר מגודל ראשו.

36

הפְּסָמוֹן הוא מין מכרסם בינוני מדברי מתת משפחת הגרביליים. מזונם העיקרי של הפסמונים הוא צמחי מליחה מדבריים. בהיותם ניזונים מהשיח מלוח קיפח, נמצא שהם מגרדים את שכבת המלח הנמצאת על גבי העלים עם הרגליים הקדמיות והשיניים. כדי להתמודד עם ריכוזים כה גבוהים של מלחים המצויים במזונם, הפסמונים פיתחו כליות מפותחות ויעילות במיוחד המסוגלות להיפטר מכמויות המלח הגדולות ולרכז שתן עד פי 4 לערך מכליית האדם.

37

היפופוטם ננסי פוער את פיו לרווחה. ההיפופוטם הננסי הוא יונק גדול, בן למשפחת ההיפופוטמיים, האנדמי ליערות ולביצות במערב אפריקה. הוא אחד משני המינים החיים במשפחת ההיפופוטמיים, לצד ההיפופוטם הגדול ממנו פי כמה. בהיותו נדיר למדי ופעיל לילה, ההיפו הננסי הוא בעל חיים שקשה ללומדו בבר. עד המאה ה-19 הוא לא היה ידוע מחוץ למערב אפריקה.

38

גורילת השפלה המערבית בגן חיות. גורילת השפלה היא אחת מ-2 תת-מיני הגורילה המערבית והיא הקטנה ביותר במיני הגורילה שהם המינים הגדולים ביותר בסדרת הפרימטים - המינים הקרובים לאדם. גורילה זו נמצאת על סף ההכחדה ונותרו כמה מאות גורילות כאלה ביערות מערב אפריקה המשוונית.

39

עטלף פירות מהמין Pteropus alecto בקווינסלנד, אוסטרליה. עטלפי הפירות הם המשפחה בעלת המינים הגדולים ביותר בסדרת העטלפים ובניגוד לעטלפי החרקים הם ניזונים בעיקר מפירות טרופיים שונים, כמו בננה או מנגו ובניגוד לקרוביהם הם פעילי יום. עטלפים אלו מצויים בלהקות מתחת לעצים ונחים הפוך עם רגליים האוחזות את הענף.

40

שפן סלע בדרום אפריקה. שפני הסלעים הם המינים הגדולים ביותר במשפחת השפניים, הקרובה לפילים, ויכולים להגיע למשקל של 4.5 ק"ג. עם זאת הם יצורים קטנים השוכנים בין הסלעים באזורים הרריים ומדבריים. השפנים ניזונים רק מצמחים בתוספת חרקים והם בעלי שני ניבים בלסתם העליונה. שפני הסלע מצויים גם בישראל.

41

לוטרה אירופית במים. הלוטרות הם יונקים ממשפחת הסמוריים שהתאימו לחיים במים ולציד דגים. רבים מהם חברתיים מאוד.

42

נקבת קנגורו אפור מזרחי עם גורה בניו סאות' ויילס, אוסטרליה. הקנגורו האפור הוא אחד מהגדולים שבין יונקי הכיס המודרניים, כשהוא יכול להגיע לגובה של 2.9 מטרים ולמשקל של 82 ק"ג, דומה מאוד למין קנגורו אדום.

43

למור זנב-טבעת הידוע בשם למור קטה במדגסקר. הלמורים הם פרימטים פרימיטיבים המתמחים בקפיצות בין העצים. למורי הקטה מתחרים אחד עם השני באמצעות "קרבות ריח" שהם מפרישים מבלוטות ריחניות בכפות ידיהם וכתפיהם.

44

חתול בר אירופי במסע ציד בשלג בבוואריה, גרמניה. חתול הבר הוא אביו הקדמון של חתול הבית והוא בעל כישורי ציד העוזרים לו לתפוס יונקים קטנים כמו מכרסמים או אף עופות.

45

אוקפי הוא מין של יונק מכפיל פרסה הקרוב לג'ירפה ומצוי רק ביערות אפריקה. יונק מוזר זה ביישן מאוד ונוטה להסתתר ביער ולהשתמש בהסוואה. הוא מצוי כיום בסכנת הכחדה, בעיקר עקב בירוא יערות בהם הוא חי.

46

נוטרייה אוכלת בגרמניה. הנוטרייה היא מכרסם המותאם לחיים במקווי מים מתוקים והיא בעלת קרומי שחייה וזנב ארוך ורחב העוזר לה לחתור במים. מוצאה של הנוטרייה הוא מאמריקה הדרומית אך היא הופצה בידי האדם גם לאירופה, אמריקה הצפונית וגם לישראל.

47

חדף מצוי הוא אוכל חרקים ממשפחת החדפיים, החי במערב אירופה וצפון אפריקה. הוא יונק קטן בעל תיאבון גדול והוא מתבסס על חרקים גדולים, תולעים ואף חולייתנים קטנים.

48

זוג פילים אסייתים בעיר בנגלור שבהודו. הפיל האסייתי הוא החיה היבשתית הגדולה באסיה והחיה היבשתית השנייה בגודלה לאחר פיל סוואנה אפריקני. הפילים הם יצורים חכמים מאוד ויכולים לתרגל פעלולים שונים בשבי.

49

זוג כיסנאים דואים על עץ באוסטרליה. הכיסנאים הם יונקים בעלי יכולת דאייה מפותחת העוזרת להם לנוע בין העצים ביעילות בעזרת קרומי עור שתחת רגליהם עד לזנבם. הכיסנאים ניזונים ממיני חרקים או חולייתנים קטנים אך בעיקר מסוכר שהם מקבלים מצוף פרחים או מפירות. מסיבה זו קיבל המין את השם דאון הסוכר.

50

נמר אפריקני עם אימפלה שצד על עץ בדרום אפריקה. הנמרים הם מטפסים מיומנים השומרים את טרפם על העצים כדי שלא ייחטפו בידי צבועים או אריות.

51

בול רומני המנציח את לייקה, כלבת החלל הרוסית הראשונה.
בול רומני המנציח את לייקה, כלבת החלל הרוסית הראשונה.

בול רומני המנציח את לייקה, כלבת החלל הרוסית הראשונה. לייקה הייתה בעל החיים הראשון שנכנס למסלול לוויני כנוסעת של החללית ספוטניק 2 הסובייטית בשנת 1957.


52

אמור הטיגריס וטימור התיש ב-22 בינואר 2015.
אמור הטיגריס וטימור התיש ב-22 בינואר 2015.

אמור וטימור ב-22 בינואר 2015. הידידות בין אמור וטימור היא התנהגות יוצאת דופן שנצפתה בין שנת 2015 ל-2016 בגן חיות בפרימוריה במזרח הרחוק הרוסי. תיש שהוכנס לכלובו של טיגריס סיבירי לצורך מזון התחבר עם הטיגריס עד כדי כך שהשניים הלכו, שיחקו וישנו יחד במשך מספר חודשים. האירוע זכה להד עצום בתקשורת הרוסית והעולמית.


53

נמר אמור, בגן חיות קולצ'סטר שבאנגליה.
נמר אמור, בגן חיות קולצ'סטר שבאנגליה.

נמר אמור בגן החיות קולצ'סטר שבאנגליה. נמר אמור הוא תת-המין הצפוני ביותר מבין תת-המינים החיים של הנמר. אזור התפוצה שלו משתרע מהרי סיחוטה-אלין שבמזרח הרחוק הרוסי ועד להרים הצפוניים של חצי האי הקוריאני, באזור הנהר אמור. סכנת ההכחדה המרחפת מעל נמר אמור חמורה למדי: אוכלוסייתו העולמית של המין מוערכת ב-34-25 פריטים בלבד, ואילו בעבר הוגדרה אוכלוסייה של כ-90 פרטים בבר כניתנת לשיקום. 290 פרטים בשבי נמצאים בגני חיות באירופה, ברוסיה ובארצות הברית.

54

ארנבון מצוי, הידוע גם בשמות "ארנב אירופאי" או "ארנב העולם הישן".
ארנבון מצוי, הידוע גם בשמות "ארנב אירופאי" או "ארנב העולם הישן".

ארנבון מצוי, הידוע גם בשמות "ארנב אירופאי" או "ארנב העולם הישן". ממצאים מעידן הקרח האחרון מראים כי מקורו בחצי האי האיברי (ספרד ופורטוגל), בחלקים קטנים מצרפת ובצפון מערב אפריקה (מרוקו בעיקר). הודות להתערבות האדם וליכולות ההסתגלות הרבות של מין זה, הוא נפוץ בבר בכל היבשות למעט אסיה ואנטארקטיקה. באוסטרליה הוא נחשב למין פולש, המהווה איום ממשי על החקלאות המקומית. ארנבונים מבויתים נמצאים בכל רחבי העולם. הארנב נחשב לאחת מחיות המחמד האהובות ביותר על ילדים.

55

הקרנף של דירר הוא חיתוך עץ שיצר הצייר הגרמני אלברכט דירר בשנת 1515.
הקרנף של דירר הוא חיתוך עץ שיצר הצייר הגרמני אלברכט דירר בשנת 1515.

הקרנף של דירר הוא חיתוך עץ שיצר הצייר הגרמני אלברכט דירר בשנת 1515. היצירה התבססה על תיאור כתוב ועל סקיצה של צייר אנונימי של קרנף הודי שהובא לליסבון בתחילת אותה שנה. דירר מעולם לא ראה קרנף זה, שהיה הקרנף הראשון שנראה באירופה מאז התקופה הרומית. למרות אי-דיוקים אנטומיים, חיתוך העץ של דירר הפך לפופולרי מאוד באירופה, הועתק פעמים רבות בשלוש מאות השנים לאחר שצויר, ונחשב כדמות נאמנה של קרנף עד שלהי המאה ה-18.


56

פיל לבן מהמין פיל סוואנה אפריקני בפארק הלאומי קרוגר שבדרום אפריקה.
פיל לבן מהמין פיל סוואנה אפריקני בפארק הלאומי קרוגר שבדרום אפריקה.

פיל לבן מהמין פיל סוואנה אפריקני בפארק הלאומי קרוגר שבדרום אפריקה. הפיל הלבן שלמעשה מתאפיין בעור ורוד, הוא מוטציה גנטית של לבקנות המתרחשת בקרב הפיליים - בעיקר אצל הפיל האסייתי - ונדירה מאוד בקרב הפיל האפריקני. לפילים הלבנים יש מעמד מקודש במדינות אסייתיות כדוגמת הודו, תאילנד ובורמה, ובשל כך אסור לעבוד בהם ורק מלכים מסוגלים לשאת בעלות אחזקתם הגבוהה. על בסיס זה נוצר הביטוי "פיל לבן" שנועד לתאר דבר יקר שעלות החזקתו גבוהה מאוד ואינו מביא תועלת לבעליו.

57

קרנף הודי בפארק הלאומי צ'יטוואן בנפאל. הקרנף ההודי הוא בעל עור חום-כסוף עבה למדי היוצר קפלי ענק על גופו. רגליו הקדמיות וכתפיו מכוסות בבליטות דמויות-יבלת.
קרנף הודי בפארק הלאומי צ'יטוואן בנפאל. הקרנף ההודי הוא בעל עור חום-כסוף עבה למדי היוצר קפלי ענק על גופו. רגליו הקדמיות וכתפיו מכוסות בבליטות דמויות-יבלת.

קרנף הודי בפארק הלאומי צ'יטוואן בנפאל. הקרנף ההודי הוא יונק גדול, בן למשפחת הקרנפיים, שנפוץ במדינת אסאם שבהודו, בבהוטן וגם בשפלת הטראי בנפאל. הוא חי באדמות המרעה וביערות למרגלות הרי ההימאליה. בעבר היה מין זה נפוץ גם באזורי מיאנמר, פקיסטן ובנגלדש. הקרנף ההודי הוא בעל עור חום-כסוף עבה למדי היוצר קפלי ענק על גופו. רגליו הקדמיות וכתפיו מכוסות בבליטות דמויות-יבלת. הקרנף ההודי יכול לרוץ במהירות של 55 קילומטר לשעה למשך זמן קצר, והוא ניחן ביכולת שחייה מעולה.


58

יאק בנפאל. היאק הוא מין של פר במשפחת הפריים, בהמת משא טיבטית ארוכת שיער. היאק הוא מהגדולים שבפריים, גובהו הממוצע של הזכר 2.22 מ' ומשקלו 1,000 ק"ג.
יאק בנפאל. היאק הוא מין של פר במשפחת הפריים, בהמת משא טיבטית ארוכת שיער. היאק הוא מהגדולים שבפריים, גובהו הממוצע של הזכר 2.22 מ' ומשקלו 1,000 ק"ג.

יאק הבית בנפאל. היאק הוא מין של פר במשפחת הפריים, בהמת משא טיבטית ארוכת שיער. היאק הוא מהגדולים שבפריים, גובהו הממוצע של הזכר 2.22 מ' ומשקלו 1,000 ק"ג. הוא חיה חשובה ביותר בשביל תושבי טיבט, המשתמשים בבשרו למאכל, בחלבו לשתייה, בעורו להכנת אוהלים ובצמרו ללבושים.


59

כלב גרייהאונד במרוץ כלבים.
כלב גרייהאונד במרוץ כלבים.

מרוץ כלבים הוא תחרות ספורטיבית בין כלבים, בדרך כלל מגזע גרייהאונד, הנערכת לרוב לצורך הימורים או גיוס תרומות. מועדון המרוצים הראשון נוסד באנגליה בשנת 1776, בתקופה זו נהגו לשסות את הכלבים בארנבת כדי לעודד אותם לרוץ. רק לאחר 100 שנה, ב־1876, הוחלפה הארנבת האמיתית בארנבת מכנית.

60

אייל הביצות בביצת פנטנל בברזיל.
אייל הביצות בביצת פנטנל בברזיל.

אייל הביצות בביצת פנטנל בברזיל. אייל הביצות הוא מין פרסתן גדול במשפחת האייליים אשר חי באמריקה הדרומית ובית גידולו העיקרי הוא אזורי ביצות ונהרות שבהם מים רדודים עד עומק של 50 ס"מ. בהתאם לכך, פרסותיו של אייל זה רחבות וארוכות ומותאמות במיוחד לתנועה במים. לבד מאויבים טבעיים כיגוארים, פומות ואנקונדות, אייל הביצות מאוים גם על ידי ציד, הקמת סכרים, זיהום מים וכריית זהב אשר פוגעים בסביבת בית גידולו.


61

תאו המים ההודי הוא יונק גדול דמוי שור.
תאו המים ההודי הוא יונק גדול דמוי שור.

תאו המים ההודי הוא יונק גדול דמוי שור, החי בתת-היבשת ההודית, והופץ גם לדרום אמריקה, בדרום אירופה, בצפון אפריקה ועוד. התאו משמש למשא, לבשר, ולחלב. גללי התאו משמשים כדשן, ואף לדלק לאחר ייבוש. בקנבורי בתאילנד, בפקיסטן ובדרום מערב קרנטקה בהודו, יש מרוץ תאו שנתי המכונה קאמבאלה.


62

תמונת "סלפי" שצולמה בידי נקבת מקוק שחור בגן חיות באינדונזיה.
תמונת "סלפי" שצולמה בידי נקבת מקוק שחור בגן חיות באינדונזיה.

תמונת סלפי שצולמה בידי נקבת מקוק שחור בגן חיות באינדונזיה. קופה זו לקחה את מצלמתו של הצלם וצילמה את עצמה. צילום זה אינו מוגן בזכויות יוצרים ואינו קניין רוחני, מכיוון שיוצרו אינו בן אדם.

63

בקר הבית, הידוע פשוט כפרות, הוא מין של בהמה מעלת גרה ממשפחת הפריים ותת-משפחת הפרים.
בקר הבית, הידוע פשוט כפרות, הוא מין של בהמה מעלת גרה ממשפחת הפריים ותת-משפחת הפרים.

בקר הבית, הידוע פשוט כפרות, הוא מין של בהמה מעלת גרה ממשפחת הפריים ותת-משפחת הפרים. לפי ממצאים ארכאוזואולוגיים, בקר הבית בוית לראשונה מבקר הבר במהלך התקופה הנאוליתית של הסהר הפורה, ככל הנראה לפני יותר מ-10,000 שנים. הוא משמש להפקת בשר וחלב, וכבהמת עבודה.


64

פר הרמה בפארק הלאומי דארטמור באנגליה. פר הרמה הוא גזע עתיק ויחודי של בקר הבית, והוא ידוע בפרווה צמרירית וארוכה, ופוני הארוך שמכסה את פניו.
פר הרמה בפארק הלאומי דארטמור באנגליה. פר הרמה הוא גזע עתיק ויחודי של בקר הבית, והוא ידוע בפרווה צמרירית וארוכה, ופוני הארוך שמכסה את פניו.

פר הרמה בפארק הלאומי דארטמור באנגליה. פר הרמה הוא גזע עתיק ויחודי של בקר הבית אשר מקורו ברמות הסקוטיות שבצפון סקוטלנד, והוא ידוע בפרווה הצמרירית והארוכה שלו המספקת בידוד מעולה מפני שלג וקור. יש לו מבנה גוף חסון ומוצק ורגליים קצרות ועבות המקילים עליו לנוע באזורים הרריים, והוא מפורסם בפוני הארוך שמכסה את פניו. מזגו נוח בדרך כלל, ובמשך אלפי שנים נעשה בו שימוש על ידי האדם לבשר וחלב. עקב היותו מסוגל להסתגל לטמפרטורות נמוכות ולצמחייה דלילה, הוא יוצא למדינות רבות ברחבי העולם כדוגמת קנדה, נורווגיה ופינלנד.

65

גנו שחור בפרובינציית חאוטנג בדרום אפריקה.
גנו שחור בפרובינציית חאוטנג בדרום אפריקה.

גנו שחור בפרובינציית חאוטנג בדרום אפריקה. הגנו השחור הוא מין אנטילופה גדולה בסוג גנו שבתת-משפחת הבובאלים הנראית כשילוב בין פר, סוס, עז וצבי בשל מספר מאפיינים בולטים: יש לו רעמה קצרה וזנב ארוך ושעיר בדומה לסוס, אוזניים כפופות וקרניים מוזרות דמויות האות W בדומה לפר, זקן בדומה לתיש וגוף צר וזריז עם רגליים ארוכות בדומה לצבי. בנוסף יש לו מאפיינים ייחודיים משלו כמו ציצת שיער שחורה המזדקרת מהמצח, ריסים לבנים ארוכים ואף מעוך ומרובע. למרות שצבע פרוותו הוא חום כהה ולא שחור, הוא מכונה כך היות שמרחוק פרוותו נראית כהה בהרבה מצבעה המקורי.


66

פורטל:יונקים/תמונה נבחרת/66

67

פורטל:יונקים/תמונה נבחרת/67

68

פורטל:יונקים/תמונה נבחרת/68

69

פורטל:יונקים/תמונה נבחרת/69