חג המולד ביולי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חג המולד ביולי
Christmas in July
מסיבת חג המולד ביולי בדרום אפריקה
מסיבת חג המולד ביולי בדרום אפריקה
שמות נוספים חג המולד בקיץ, חג המולד בחורף, חג המולד של אמצע החורף, חג המולד המוקדם
סיבה ציון שני של הולדת ישו
מועד
תאריך 25 ביולי

חג המולד ביולי הוא חג לא רשמי, של חגיגה שנייה של חג המולד, החג נחגג לרוב ב-25 ביולי, אך לעיתים נחגג בדרום אפריקה ב-25 ביוני תחת הכינוי "חג המולד בחורף", ואף נחגג פעם אחת ב-25 באוגוסט.

חגיגת חג המולד ביולי בארצות הברית

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם "חג המולד ביולי" נאמר לראשונה באחד השירים במחזמר הצרפתי "ורתר", במשפט "vous chantez Noël en juillet... c'est s'y prendre à l'avance",עברית: "כשאתה שר שירי חג מולד ביולי, אתה מקדים את העונה"). [1]

מקור החג אינו ברור, אך ככל הנראה התפתח בארצות הברית ובאירופה.

בשנת 1933, נחגגה מסיבת חג המולד ביולי הראשונה שהתפרסמה לציבור במחנה קיץ בקרוליינה הצפונית, נהוג לספר בחגיגות החג כי זו הייתה מסיבת חג המולד ביולי הראשונה. שנתיים לאחר מכן, איגוד הבילוי הלאומי פרסם את החגיגה ואת מחנה הקיץ שחגג את זה ותיאר את החגיגה כ"אירוע שנתי מלא מסתורין ופלא".

ב-18 באוקטובר 1940 יצא לאקרנים הסרט ההוליוודי "חג המולד ביולי", שבזכותו זכה החג להכרה לאומית.[2]

ביולי 1942, כחלק ממבצע התרמה לכנסייה הבפיסטית, נחגג חג המולד ביולי בוושינגטון די. סי. בעידודו של הכומר של הכנסייה הבפיסטית של העיר. הכומר סיפר כי הוא חגג את החג לאחר שעשה את אותו הדבר במשך שנים בכנסייתו הקודמת בפילדלפיה.

ביולי 1944 וביולי 1945, הנהגת שירות הדואר של ארצות הברית וצבא ארצות הברית, נחגג החג בעיר ניו יורק ונערכה ארוחה גדולה בעיר לכבודו, כמסע התרמה במטרה לשלוח מכתבים ומזון לחיילים אמריקאים שנלחמים במלחמת העולם השנייה.[3]

החג נחגג באופן שנתי בעיר טולבאג' שבדרום אפריקה.

בארצות הברית, החג נחגג במקומות שונים מדי שנה, ולעיתים רשתות עושות הנחות על מוצריהן לכבוד החג. [4]

בשנת 2022, החג צוין על ידי רשת הטלוויזיה רוקו ושודרו מספר ספיישלים טלוויזיוניים של חג המולד.

סיפור החג[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישנו סיפור המספר כי מסיבת חג המולד ביולי הראשונה נחגגה במחנה קיץ בשנת 1933 בקרוליינה הצפונית, כאשר חניכי המחנה החליטו לחגוג את חג המולד על אף שהתאריך אינו היה ה-25 בדצמבר, והם חגגו אותו במשך יומיים בחודש יולי, בתאריכים ה-24 וה-25 ביולי, על מנת לחגוג אותו הם הכינו שלג מכותנה, וקישטו את העצים במחנה. על אף שאין כל הוכחה לכך שזו הייתה מסיבת "חג המולד ביולי" הראשונה, נהוג לספר את הסיפור הזה במסיבות החג.[5]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ opera - Later opera in France | Britannica, www.britannica.com (באנגלית)
  2. ^ Christmas in July (1940) - IMDb (באנגלית), נבדק ב-2022-07-29
  3. ^ Ever wonder where Christmas in July came from?, ClausNet (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Brendan O’Kane, Christmas In July? For Marketers Looking To Gain An Edge, Absolutely, Fast Company, ‏2013-07-02 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Lisa Milbr, Updated May 17, 2022, A Christmas in July Celebration Might Just Be the Boost Your Summer Needs—Here's Why, Real Simple (באנגלית)