האורקל הנסתר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האורקל הנסתר
The Hidden Oracle
מידע כללי
מאת ריק ריירדן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה,
מבוסס על המיתולוגיה היוונית
נושא מיתולוגיה יוונית, מיתולוגיה רומית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה הוצאת דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2016
מספר עמודים 320
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מרגנית
תאריך 2016
תרגום יעל אכמון
סדרה
סדרת ספרים גורלו של אפולו
הספר הבא הנבואה האפלה
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-1-4847-3274-8
הספרייה הלאומית 003925367
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האורקל הנסתראנגלית: The Hidden Oracle) הוא הספר הראשון בסדרת "גורלו של אפולו", מאת המחבר ריק ריירדן. הסדרה היא מעין ספין אוף לסדרות "פרסי ג'קסון והאולימפיים" ו"גיבורי האולימפוס", ויצאה ב-2016 כהמשך ישיר לספר "דם האולימפוס".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר, כחצי שנה אחרי שגאיה התעוררה וזאוס האשים בכך את אפולו, אל השמש, המוזיקה, הרפואה והנבואה בן ה-4016 שנה, נידון לחיות כנער בן תמותה, לאורך זמן לא מוגבל. הוא נוחת מהאולימפוס למנהטן ופוגש במג מקפרי, חצויה חזקה, ויחד עם פרסי ג'קסון הם מצליחים להביא אותו למחנה החצויים בחתיכה אחת כשאויביו הקדמונים רודפים אחריו.

בזמן החורף המחנה די ריק בדרך כלל, אולם הפעם, כך מתברר, יותר מהרגיל: 3 חצויים נעלמו. לא הרבה זמן לאחר שאפולו ומג מגיעים למחנה, מתגלה שמג היא בת דמטר. אפולו ומג מגלים שמערת דלפי הגיעה למבוך של דיידלוס ולא רק שהיא נשמרת על ידי פיתון, נחש ענקי ואויבו הוותיק של אפולו, אלא שגם שלושה מהאורקלים האחרים שמורים על ידי טריאומווירט מרושע, שלישיית קיסרי רומא לשעבר. לאחר שכולם חוזרים מהמבוך, מתגלה ששני חצויים נוספים נעלמו מהמחנה. אפולו ומג מוצאים את האורקל של חורשת דודונה האגדית ביער מחנה החצויים, מה שלא היה אמור לקרות, ובה חמשת החצויים האבודים ואל גייזרים זוטר. לחורשה מגיע גם ראש הטריאומווירט: נירון בכבודו ובעצמו, בן אלמוות כבר 1930 שנה. מתברר שהוא גידל את מג ושלח אותה להוביל את אפולו לתוך מלכודת. לאחר שמג מבינה שנירון עומד לשרוף את החורשה, היא נלחמת בו והם משחררים את החצויים ואת האל, שומעים נבואה מהחורשה, ומג בורחת. מלכת הנמלים הענקיות מעניקה לחצויים ואפולו טרמפ אווירי לעבר המחנה.

המחנה מותקף על ידי קולוסוס נירוניס, פסל ארד מונפש של נירון בגובה 30 מטר. אפולו מצליח לקלל אותו בכוחו האחרון שנשאר לו: מגפה, והפסל מאבד את הראש, פשוטו כמשמעו. בסוף הספר ליאו ואלדס, חצוי שמוכר מהסדרה גיבורי האולימפוס, חוזר להקלת אפולו וכולם עומדים בתור כדי להכות אותו על שלא שמר על קשר.

בניגוד לרוב ספרי ריירדן המיתולוגיים לספר זה אין "דד-ליין" מיתולוגי לסיום המשימה. בנוסף למתכות המיתולוגיות הרגילות (זהב קיסרי, ארד שמימי וכו') מתגלה בספר מתכת קסומה נוספת: עופרת מיסוסאית, שהומצאה על ידי ארוס/קופידון.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר של הסופר, באינטרנט

באתר של ההוצאה, באינטרנט


ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרים ובנושא מיתולוגיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.