גרובר אנדרווד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
גרובר אנדרווד
Grover Underwood
שם ספר פרסי ג'קסון והאולימפיים
שם סרט פרסי ג'קסון וגנב הברק (סרט), פרסי ג'קסון וים המפלצות (סרט)
תוכנית טלוויזיה פרסי ג'קסון והאולימפיים (סדרת טלוויזיה)
הופעה ראשונה פרסי ג'קסון וגנב הברק
הופעה אחרונה המבוך הבוער
יוצרים ריק ריירדן עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות ברנדון ט. ג'קסון (סרט), ג'ורג' סלאזר (מחזמר), אריאן סימחדרי (סדרת טלוויזיה)
מידע
תאריך לידה 5 ביוני (שנה בלתי ידועה)
גזע סאטיר
מין זכר
תואר אדון הפרא
שיוך מחנה החצויים
כוחות זימון כוחו של פאן, קריאת רגשות, חוש ריח מוגבר, דיבור עם חיות.
דמויות קשורות
חברים פרסי ג'קסון, אנבת' צ'ייס, תאליה גרייס, דפנה
אויבים

לוק

קורנוס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גרובר אנדרוודאנגלית: Grover Underwood) הוא סאטיר (חצי איש, חצי תיש) ודמות בדיונית בסדרת ספרי פרסי ג'קסון והאולימפיים מאת ריק ריירדן. גרובר ממלא תפקיד קטן אך משמעותי יחסית בסדרות ההמשך. גרובר הוא חברו הטוב ביותר של פרסי ג'קסון.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים מוקדמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרובר מספר בספר הראשון שהוא בן 28, ושבני מינו גדלים לאט יותר מבחינה פיזית, מה שאומר שלפי כרונולוגיית הספר שבנויה על שנת יציאת הספר, גרובר נולד בשנת 1977 ונכון לשנת 2021 הוא בן 44. הדבר היחיד שידוע על גרובר שקרה לפני עלילת הספרים הוא שהיה מגלה חצויים. הוא מצא את אנבת' צ'ייס, לוק קסטלאן ותאליה גרייס ביחד כאשר כל אחד ברח ממשפחתו.

למרות שכירון מנהל המחנה הורה עליו להביא רק את תאליה ולא לעשות שום דבר שיעכב אותו הוא הביא את כל השלושה למחנה. במהלך המסע גרובר והאחרים נחטפו על ידי קיקלופ אך אנבת' הצילה אותם. אומנם הקיקלופ לא פגע בהם, אך הוא השאיר לגרובר ולאנבת' טראומה מפני קיקלופים. החבורה כמעט מגיעה אבל אז באות נוטות החסד (יצורים מהשאול שנשלחו על ידי האדס להרוג את תאליה) גרובר מתבלבל בכמה פניות ונוטות החסד נלחמות בהם תאליה מקריבה את חייה ומצילה את חבריה ובזמן שהיא בין חיים למוות אביה הופך אותה לעץ אשר מגן על גבולות המחנה. גרובר מתייחס לכישלון להגן עליה כאל אחד הכשלונות הנוראים של חייו.

חלומו, כמו של כל בני מינו, הוא למצוא את האל הסאטיר פאן, שלפי המסופר, מת לפני 2000 שנה. סאטירים בכל זאת ניסו למצוא אותו מתוך הנחה שהוא גוסס בלבד.

פרסי ג'קסון והאולימפיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פרסי ג'קסון והאולימפיים

גרובר נשלח לשמור על חצוי חדש בשם פרסי ג'קסון. פרסי לא יודע על עולם המיתולוגיה היוונית שהשתלב באמריקה של המאה ה-21 ותפקידו של גרובר הוא להשגיח עליו עד שהוא יצטרך לדעת. הוא מתחזה לחברו וכירון הקנטאור מתחזה למורו ללטינית. הם אלה שנותנים את נשקו כשמפלצת תוקפת אותו ולמרות זאת לא מספרים לו על המיתולוגיה היוונית ועל היותם חצי חיות ויצורים מיתולוגיים.

בחופשת הקיץ פרסי ואימו סאלי יוצאים לבקתה שלהם ליד חוף הים. מינוטאור תוקף אותם וחוטף את סאלי לאחר ניסיונו של גרובר להביא אותם למחנה. פרסי הורג את היצור, אבל הוא כבר מספיק להרוג את סאלי, או לפחות זה מה שפרסי חושב, היא נחטפה על ידי האדס. גרובר ואנבת' עוזרים לפרסי להתאקלם בעולם המיתולוגיה היוונית. לאחר שפרסי מתגלה כבן פוסידון הוא יוצא למסע חיפושים על מנת להחזיר את אימו ואת הברק של זאוס שנגנב ממנו. הוא בוחר בגרובר ובאנבת' שיעזרו לו.

לבסוף המסע נגמר בהצלחה וגרובר מקבל את האפשרות להתחיל את החיפוש האישי שלו אחרי פאן, אך הוא נחטף בידי קיקלופ, ופרסי, אנבת', ואחיו למחצה של פרסי, קיקלופ בשם טייסון, יוצאים בספר השני להציל אותו ולמצוא את גיזת הזהב שתוכל לעזור לעץ של תאליה שהורעל על ידי לוק, שהתגלה כבוגד שפועל לטובת מלך הטיטאנים, קרונוס, ומנסה להחזירו לחיים. המשימה הצליחה והגיזה עבדה טוב כל כך עד שתאליה שוחררה מהעץ.

בספר השלישי, גרובר מוצא שני חצויים חדשים, האחים ביאנקה וניקו די אנג'לו. פרסי, אנבת' ותאליה נשלחים להוציא אותם מהפנימייה שלהם, מתפתח קרב ואנבת' נחטפת בידי מנטיקור בשם ד"ר קוטס, שעובד לטובת קרונוס ולוק. פרסי, תאליה, גרובר ושתיים מציידות ארטמיס- זואי צל ליל, וביאנקה די אנג'לו, יוצאים למסע על מנת לחלץ אותה ואת ארטמיס, שגם היא נחטפה, ומחזיקה את השמים על גבה במקום אטלס. גם כאן הם מצליחים במסעם. תאליה מצטרפת לציידות ארטמיס.

בספר הרביעי פרסי יוצא למסע חיפושים נוסף עם גרובר ואנבת', על מנת למצוא את חוט אריאדנה ששולט במבוך של דיידלוס - הלבירינת (שמשתרע מתחת לפני העולם, ואם תשלוט בו אתה יכול להגיע לכל מקום שאתה רוצה) ונמצא בידיו של דיידלוס עצמו, רק שהפעם - גם טייסון הקיקלופ מצטרף אליהם, וגרובר נלחץ מזה. במהלך המסע פרסי ואנבת' נאלצים להיפרד לזמן מה מגרובר וטייסון, אחרי שגרובר מריח את ריחו של פאן, אל הטבע, בצורה חזקה מאוד, לאחר כמה זמן הם נפגשים שוב והם מגלים ששני חבריהם גילו את פאן, אולם לצערם - הוא גוסס. אל אומנם לא יכול למות, אך הוא מתפוגג כאשר ממלכתו מתפוגגת, במקרה הזה הטבע. רייצ'ל דר מניחה שזה באשמת אביה, קבלן עשיר שהורס את הטבע לטובת בניית בניינים. פאן ממנה את גרובר להיות אדון הפרא במקומו. לוק מצא את החוט ותוקף את מחנה החצויים, אולם בעזרת "כוח הפאניקה" שגרובר קיבל מפאן לפני התפוגגותו, הם בורחים. המבוך נהרס כשדיידלוס מתאבד.

בספר החמישי צבאו של קרונוס מכין מצור על העיר מנהטן, שם, בראש בניין אמפייר סטייט, ניצב הר האולימפוס. כמה מהאלים המשניים מצטרפים לקרונוס, ובהם אל השינה מורפיאוס, שמרדים את כל אנשי העיר, ובהם גרובר, שסייר שם. פרסי וניקו מוצאים אותו ומעירים אותו, והוא חוזר למחנה החצויים. בסוף הספר המחנה מנצח לאחר שלוק, שבו שכן קרונוס, התאבד.

סדרות המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – גיבורי האולימפוס, גורלו של אפולו

בסדרות הבאות ממלא גרובר תפקיד קטן ביותר. בספר הראשון של גיבורי האולימפוס מתגלה שפרסי נעלם שלושה ימים לפני תחילת העלילה. גרובר וחברים נוספים של פרסי נשלחים לאתר אותו. בספרים הבאים גרובר והאורקל רייצ'ל מנסים לשווא לקיים יחסי חוץ ודיפלומטיה טובה יותר בין היוונים לרומים. בסדרה הבאה הוא מופיע בתור מורה הדרך של מג מקפרי והאל אפולו במבוך של דיידלוס בספר המבוך הבוער.

נשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לגרובר אין ממש נשק, אך הוא נלחם באמצעות קסמיו של חלילי הפאן שלו. בסוף הספר הרביעי הוא משתמש בכוח הפאניקה שקיבל מהאל פאן כדי להבריח את צבא קרונוס מהמחנה.

בסרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרטים גרובר אנדרווד מגולם בידי הראפר ברנדון טי. ג'קסון.

משפחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן המשפחה הידוע היחיד של גרובר היה דודו, פרדיננד אנדרווד. במהלך המסע של הספר הראשון השלישייה הולכת לחנות הפסלים של האישה בעלת שיער הנחשים, המפלצת המאבנת, מדוזה, שם גרובר מגלה שפרדיננד, שעד עכשיו לא ידע מה עלה בגורלו בחיפושיו אחר האל פאן, הפך לפסל בגללה. גרובר הניח שדברים דומים קרו גם לאביו.

מראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעל שיער חום מתולתל, ופצעוניי בגרות על פניו, וזקנקן קטן שגדל עם הזמן. בעל רגליים שעירות של תיש. בספר הראשון גדלות לו קרניים שעם הזמן גדלות עוד יותר. יש לו בגדים אנושיים כדי שבני תמותה רגילים לא יבחינו בקרניים ופרסות שלו, כי למרות שיש דבר הנקרא "ערפול" שמעוות את מה שבני האדם רואים למשהו "מציאותי יותר", יש כאלה שיכולים לראות מבעד לערפול.