שיחת משתמש:המכון למחשבה ישראלית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום המכון למחשבה ישראלית, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, • חיים 7שיחה20:55, 3 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

פרס אלי קליר[עריכת קוד מקור]

שלום המכון למחשבה ישראלית, תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "פרס אלי קליר" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "טיוטה:פרס אלי קליר". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?
ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – רק אז אפשר יהיה להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! חברהסודית - שיחה 10:53, 2 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

פרס צבי כסה[עריכת קוד מקור]

שלום המכון למחשבה ישראלית,

תודה על תרומתך לוויקיפדיה. נמצא שהערך "פרס צבי כסה" שיצרת לא מתאים במצבו הנוכחי למרחב הערכים. הוא הועבר למרחב טיוטה להמשך העבודה, בתקווה שישופר כך שניתן יהיה להחזירו אל מרחב הערכים. הטיוטה זמינה בכתובת הבאה: טיוטה:פרס צבי כסה.ייתכן שחלק מהבעיות בגינן הערך עדיין לא מתאים מוסברות בדף השיחה שיחת טיוטה:פרס צבי כסה. רצוי להמשיך את הדיון שם להבהרת נקודות בהן נדרש שיפור, דיון בהמשך העבודה, או ערעור על שיקול הדעת בהעברה.

המלצה: יש לקרוא את הטיוטה בעין ביקורתית תוך שימת לב להערות בדף השיחה, למצוא ערכים טובים על נושאים דומים בוויקיפדיה ולנסות לעצב את הטיוטה לפי דוגמתם בצורה ובתוכן. חשוב לוודא שאין שגיאות כתיב, בעיות לשוניות, ניסוחים לא ברורים או תרגום מכונה. יש לוודא שהתוכן מגובה במקורות אמינים (באמצעות הערות שוליים). הערך צריך לנקוט נקודת מבט נייטרלית ולהכיל עובדות, ללא סופרלטיבים ודעות אישיות.

ויקיפדיה היא מיזם שיתופי, בה דברים נעשים בהסכמה. ניתן להיעזר ב"ידידים הוויקיפדים" להתייעצות ועזרה עם החונך שלך. כמו כן יש לנו "ייעוץ לשוני", מדריכי הסגנון וויקיפדיה:מדריך לכתיבת ערכים.

כאשר הטיוטה מוכנה למרחב הערכים, מומלץ לפתוח דיון חדש בדף "ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה".

תודה ובהצלחה!
אלעדב. - שיחה 11:34, 2 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

עריכה בתשלום[עריכת קוד מקור]

תודה לך על תרומתך לוויקיפדיה.

אם הינך מקבל שכר, מלגה, מענק, טובת הנאה או כל תשלום אחר מהמכון למחשבה ישראלית הינך מוגדר כ"עורך בתשלום".

בהתאם למדיניות ויקיפדיה העברית, על כל מי שעורך בתמורה לתשלום חלות מספר מגבלות, למשל:

  1. עליו לציין בדף המשתמש שלו שהוא עורך בתשלום ולפרט את הערכים אותם כתב בתשלום. כן יש לציין גילוי נאות בדף השיחה של כל ערך כזה. את הגילוי הנאות יש להוסיף באמצעות התבניות {{משתמש עורך בתשלום}} ו־{{עריכה בתשלום}}.
  2. בכל עריכה בתשלום חובה לרשום בתקציר העריכה את המילים ”עריכה בתשלום“.
  3. עורך בתשלום אינו יכול להיות בעל הרשאות, וכן אינו זכאי להצביע.

יש לקרוא את ויקיפדיה:עריכה בתשלום לכללים המחייבים המלאים.

לפי בדיקתי, לא מולאו כל התנאים לעיל. אם מבדיקתך עולה כי עמדת בכולם, באפשרותך לפנות אלי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה, • חיים 7שיחה20:56, 3 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

הונחה תבנית חשיבות בערך שכתבת כדאי שתצטרף לדיון[עריכת קוד מקור]

שלום המכון למחשבה ישראלית,

לידיעתך, נפתח דיון העוסק בחשיבותו של הערך פרס ז'קלין כהנוב שערכת, מכיוון שאחד מעורכי ויקיפדיה קרא את הערך ולא השתכנע בכך שיש לו חשיבות אנציקלופדית.
על כן, חשוב לי להמליץ לך לחזור ולעיין בעקרונות לכתיבת ערך בויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים וכן בדף ויקיפדיה:חשיבות אנציקלופדית.
אם לדעתך הערך אכן עומד בכללי החשיבות, מומלץ להיכנס לדיון החשיבות המתנהל בדף השיחה של הערך עצמו, ולהציג את הטענות התומכות בחשיבותו, על בסיס עקרונות החשיבות של ויקיפדיה.
דיון החשיבות אורך שבוע ימים. אם בסופו לא כל המשתתפים בדיון ישתכנעו בחשיבות הערך, עשויה להיפתח הצבעת מחיקה שתקבע האם להשאיר את הערך, או למחוק אותו. לעזרה כדאי לפנות לדלפק הייעוץ.

Crocodile2020 - שיחה 12:34, 7 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה