טיוטה:פרס אלי קליר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אלי קליר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלי (אלחנן) קליר, נולד בתל אביב בשנת 1931. בוגר המחזור הראשון של האוניברסיטה העברית במשפטים. יחד עם עבודתו כעורך דין במשרד האוצר ומשרד המשפטים, היה פעיל בתנועות שלום, ועסק בקידום תוכנית כלכלית שתעודד חלוקה שוויונית יותר של המשאבים. ספרו ״ נקודת השבר״, שהתפרסם בשנת 2002, עוסק בתקופה שהביאה לקום המדינה, ומציג את תפיסותיהם השונות של חיים ויצמן ודוד בן-גוריון בנוגע לדילמות איתן התמודד היישוב היהודי באותן שנים. פעל להפיכת ישראל למדינה המבוססת על שיטת בחירות אזורית ועל חוקה.

פרס לקולנוע תיעודי[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס לסרט דוקומנטרי המוענק על-ידי המכון למחשבה ישראלית. הפרס מוענק לסרט תיעודי העוסק בישראליות - בחברה ובתרבות הישראלית, בבעיות המבניות של מדינת ישראל, בלאום הישראלי או בכל צורה ואופן של ניסוח הישראליות מחדש. הפרס, בסך של 10,000 ש"ח, מוענק לסרט אשר יבחר על ידי חבר שופטים שימונה על ידי הוועד המנהל של המכון.

זוכה 2021[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפלט: דוד שלי גיבור, שקד גורן

שקד גורן, זוכה פרס לסרט דקומנטרי ועידה שנתית 2021 ע"ש אלי קליר, על סרטו, אליפלט: דוד שלי גיבור

מנימוקי השופטים: “אליפלט הוא סרט שבליבו אהבה, קשר אנושי וקבלה לאדם על כל מורכבותו ושברירותו. דרך שזירת הסיפור של משפחתו, שקד גורן מאפשר גם לבחון את הערכים שהחברה הישראלית מצדדת בהם, והמחיר האנושי שבא יחד איתם…. הסיפור האישי של שקד גורן מפיח תקווה ביכולת שלנו להמשיך ולהיפתח כחברה, שבה כול האליפלטים, ללא הבדל דת, גזע ומין, יוכלו למצוא את מקומם.”

צוות שופטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יו"ר- ד"ר שירז קליר

נציגת המכון – גל גבאי

נציגת ציבור – אלה בלוך

נציגת ציבור – דקלה ברקאי

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוצר הסרט "אליפלט" מסרב ללכת בתלם

פרס הסרט התיעודי הישראלי על שם אלי קליר



שגיאות פרמטריות בתבנית:עריכה בתשלום

פרמטרי חובה [ מ ] חסרים
גילוי נאות, עריכה בתשלום: כתיבת ערך זה או עריכתו נעשתה תמורת תשלום ! יש לספק את זהות מזמין העריכה בפרמטר |מ=. (מדיניות | הבהרות)