טיוטה:פרס צבי כסה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צבי כסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צבי כסה נולד בקבוצת שילר, למד בבית הספר החקלאי כדורי, ונלחם במסגרת הגדוד הראשון של הפלמ”ח במלחמת העצמאות. למד באוניברסיטה העברית פילוסופיה והיסטוריה. במקצועו היה יועץ למערכות ניהול. מר כסה פעל במרחב הציבורי לאורך שמונה עשורים – בין השאר, יזם וניהל את המרכז הבינלאומי לשלום במזרח התיכון, ממקימי המדרשה לציונות חברתית, ייסד ועמד בראש ארגון “המחנה הישראלי”. בין השנים 1954-1961 פעל במסגרת קליטת העלייה המזרחית בנגב. מחבר לקראת ציונות חברתית, היהדות הארץ-ישראלית- המניפסט. מאז הקמת המדינה פעל למען בניית תפיסה פוליטית ישראלית מדינתית, ולמען ביסוס הישראליות כפאר היצירה של ההיסטוריה היהודית.

פרס לעבודת דוקטורט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפרס מוענק על-ידי המכון למחשבה ישראלית לדוקטורט העוסק בישראליות - בחברה ובתרבות הישראלית, בבעיות המבניות של מדינת ישראל, בלאום הישראלי או בכל צורה ואופן של ניסוח הישראליות מחדש. הפרס, בסך של 5,000 ש"ח, מוענק לדוקטורט אשר יבחר על ידי חבר שופטים שממונה על ידי הועד המנהל של המכון.

זוכים לשנת 2021:[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר רעות פינגר דסברג – “אזרחות שוויונית” מול “ריבונות לאומית” – על מיקומו ותפקידו של בית המשפט בתווך שביניהן (אוניברסיטת תל אביב)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימין, מרב פרץ, צבי כסה ורעות פינגר-דסברג

רעות פינגר דסברג עוסקת במתח היסודי הקיים בין ההגדרה הלאומית של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית לבין הצורך המשפטי לקיים את עקרון השוויון אל מול אזרחים אשר אינם יהודים. במידה רבה, מתח זה התפשט בשנים האחרונות גם למרחב הפוליטי ולשיח הציבורי, ולבש צורות שונות של שיח, בעיקר בעימות המתמשך בין המושגים “שלטון הרוב” לבין שיח הזכויות. עבודה זו תורמת לחידוד הצורך במחשבה ישראלית חדשה אשר יהיה ביכולתה לייצר מסגרת משפטית וזהותית המכילה באופן שווה את כל האזרחים.

ד”ר אורן קלמן – מנהיגים עולים: מפא”י והנהגת עיירות הפיתוח בנגב בשני העשורים הראשונים למדינה (אוניברסיטת בן גוריון)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מימין, מרב פרץ, צבי כסה ואורן קלמן

עבודתו של אורן קלמן עוסקת בתפקיד ההנהגה המקומית ביצירת הפערים בין מזרחים-אשכנזים/ פריפריה-מרכז בשנותיה הראשונות של המדינה ומביא נקודת מבט חדשה על סוגיות שנמצאות עד היום בליבת השיח הישראלי. כמו כן מר קלמן פותח פתח לפתרון סוגיות אלו דרך פיתוח הנהגה מקומית איכותית אשר תוכלנה לייצר מחנה משותף חדש בחברה ולגשר על המרחק הפיזי והנפשי בין ישראל הראשונה לשנייה ולתרום רבות לצמצום הפער.

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

צבי כסה ראיון ראשון

פרס הדוקטורט הישראלי ע”ש צבי כסה


שגיאות פרמטריות בתבנית:עריכה בתשלום

פרמטרי חובה [ מ ] חסרים
גילוי נאות, עריכה בתשלום: כתיבת ערך זה או עריכתו נעשתה תמורת תשלום ! יש לספק את זהות מזמין העריכה בפרמטר |מ=. (מדיניות | הבהרות)