שישו ושמחו (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שישו ושמחו
סוגה קומדיה-דרמה
יוצרים סיגלית ליפשיץ
שלום הגר
שחקנים
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 11 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
חברת הפקה גם סרטים
אתר צילומים הארמון בניצנים וסביבתו
צלמים איציק פורטל
רן מנדלסון
מוזיקה נדב רובינשטיין
רן בגנו
הפקה מוזיקלית: יובל סטופל
אורך פרק 35 דקות
שידור
רשת שידור כאן 11
תקופת שידור בישראל 16 במאי 2022 – רץ
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שישו ושמחו היא סדרת טלוויזיה קומית-דרמטית מוזיקלית, שבמרכזה מקהלת הרבנות הצבאית. משודרת בכאן 11 החל מ-16 במאי 2022. היא צולמה בארמון בניצנים ובסביבתו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקהלת הרבנות הצבאית בסדרה היא להקה כושלת, שכבר אינה מוזמנת להופעות. אפילו לחידון התנ"ך בו הייתה מופיעה בקביעות כבר אינה מוזמנת. הלהקה מופיעה מדי פעם רק בזכות ביטולים של להקות צבאיות אחרות.

נחומי (נוה צור) הוא חבר ותיק במקהלה, שר בקול שני, וחולם על היום שיהפוך לסולן. מנצח המקהלה מנדי פאר (נתן דטנר) מעדיף להביא כסולן את דודי (אסף הרץ), זמר חרדי כוכב יוטיוב. למקהלה מובא גם גידי (עילי צ'פמן), חילוני עריק מצה"ל וגיטריסט מוכשר, שעושה כל מה שאפשר כדי להפסיק את שירותו בצה"ל.

בעקבות פטירתו הפתאומית של הרב הצבאי הראשי אלוף הרב אשריאל ברדוגו (אלברט אילוז), ממנה ראש אכ"א את אלחנן ויזנר (אקי אבני) לתפקיד הרב הצבאי הראשי. ויזנר הוא קצין קרבי מוערך מחטיבת גולני, קטוע שתי כפות ידיו לאחר שקפץ על רימון. משתמש בתותבות ביוניות משוכללות המופעלות בכוח המחשבה.

הרב ויזנר מבקר בחדר החזרות של המקהלה. מנצח המקהלה מנדי מסביר לרבצ"ר, שחיילי צה"ל כבר לא רוצים לשמוע יותר מוזיקה חסידית, ולכן הדרך הנכונה כדי להתחבב על החיילים היא באמצעות מוזיקה פופולרית. לרב ויזנר גישה שונה, הוא סבור שלמקהלת הרבנות שהוקמה על ידי הרב שלמה גורן צריכה להיות שליחות, היא לא סתם להקה צבאית, אלא הוקמה על מנת לרומם את רוחו של צה"ל וכדי להשרות אווירה של קדושה ושל נשמה יהודית.

פנינית (תמוז לוי) היא חברתו של נחומי. היא דתיה לאומית ושומרת נגיעה מנחומי, אולם בתפקידה כמש"קית ת"ש ביחידת מגלן איננה שומרת נגיעה מלוחמי היחידה. נחומי מתוסכל שלא קיבל את תפקיד הסולן, ובניסיון להרשים את חברתו הוא מבקש העברה ליחידה קרבית, אף על פי שהוא שמן ובעל כושר קרבי נמוך. נחומי מתאמץ מאוד אבל נכשל בבוחן בר-אור ומסיים במעצר.

הזדמנות להופעה של מקהלת הרבנות לפני חיילי צה"ל ולפני הרב הצבאי הראשי החדש ויזנר – מתאפשרת רק כלהקה מחליפה של להקת פיקוד הדרום, אשר נאלצת לבטל את הופעתה עקב שלשולים פתאומיים לכל חבריה. זה קרה לאחר החדרת חומר משלשל למזון הצבאי שלהם על ידי הקברנים ומטהרי המתים של הרבנות (אלי גורנשטיין ובן יוסיפוביץ').

בסיום ההופעה שלף גידי את השופר המקורי של הרב הצבאי הראשון - הרב שלמה גורן (שופר היסטורי ששימש את הרב גורן בעת שחרור המקומות הקדושים, שהרב ויזנר שמר לתצוגה בלבד בחדרו) ותקע בו לפני כולם. כעונש הוא הצטרף לנחומי בחדר המעצר.

נחומי העצור מקשיב לקטעי חזנות בנגן מוזיקה, ואז נשמעת הקלטה של חברתו פנינית, אשר מודיעה לו שהיא נפרדת ממנו ומבקשת שלא יתקשר אליה יותר. בסוף ההקלטה נשמע מזמור החזנות של הרב שלמה קרליבך[1] "גם כי אלך בגיא צלמוות" (תהילים, כ"ג, ד') בצר לו, נחומי שר ברגש ובקול רם את המזמור.

הרב ויזנר שומע את שירתו של נחומי ומתרשם מאד. הוא מבקש לסייע לו ואף מתקשר אל פנינית (שלא מוכנה יותר לחזור אל נחומי). הרב ויזנר מבקש לשמוע שוב את מזמור החזנות האיכותי של נחומי, מתוך מטרה לשלב אותו בהופעת מקהלת הרבנות. נחומי מנסה שוב ושוב בלי הצלחה לשחזר את הצליל המיוחד של שירתו הראשונה. בסוף מוצא הרב ויזנר רעיון איך ליצור לנחומי אווירה של "גיא צלמוות": אנשי הרבנות מטהרים את נחומי, מלבישים אותו בתכריכים ומניחים אותו בארון מתים - בעודו בחיים. החזן מנעים בקולו את "אל מלא רחמים". נחומי קם, פורץ ויוצא מתוך ארון המתים, וגוער בחזן על זילות קטע התפילה. בשלב זה מושמעת ההקלטה של פנינית בכריזה ובסופה השיר. רק אז נחומי מצליח סוף-סוף לשיר באיכות גבוהה, אשר מרשימה את כולם.

נחומי הופך לסולן הלהקה, ושר בסגנון חזנות, למורת רוחו של דודי שמאבד את מעמדו. לאט לאט נחומי מגיע למסקנה שהצלחתו הרבה קשורה לפרידה מחברתו פנינית.

הרב ויזנר מגיע לפגישה בביתה של חמוטל (לירון בן-שלוש), לאחר שהיו חברים במשך 14 שנים. אפי (יעל טל) שותפתה לדירה של חמוטל, היא רווקה ובהריון מתקדם מתרומת זרע. לפתע יורדים לה המים, והרב ויזנר מסיע אותה בדחיפות לכיוון בית החולים שערי צדק. במהלך הנסיעה הילוד מתחיל לצאת, והרב ויזנר עוצר בצד הדרך ומיילד את אפי. לאחר שאמבולנס מסיע את היולדת ואת הילוד אל בית החולים, נותרים הרב ויזנר וחמוטל לבדם, ואז הוא מציע לה נישואין. מאוחר יותר חמוטל מתקשרת אל הרב ויזנר, ומודיעה לו שהיא איננה מעוניינת יותר בקשר איתו.

מש"ק הדת אליעזר (לנגי) לנגנטל (דניאל מורשת) התעורר בבעתה מחלום אירוטי-הומוסקסואלי שבו נראה הרב ויזנר ללא בגדים. הוא הולך לעוסק בטיפולי המרה (אוהד קנולר) שנותן לו שוקר חשמלי לטיפול עצמי. המחשבות הטורדניות לא נותנות לו מנוחה, והוא מרבה לתת לעצמו מכות חשמל ולומר לעצמו משפטים כפייתיים. בביקור חוזר, המטפל נותן ללנגי משימה לביצוע: לנגוע בשדיים של אישה. לנגי אוזר אומץ, מגיע לחדרה של שירה (יסמין עיון) הרל"שית, ומתחיל לדבר בצורה מרומזת על קשר בינו לבינה. שירה מטיחה בו מיד, שהיא כבר שמה לב שהוא הומו, ושהוא חושק בעצם ברב ויזנר. הוא מבקש בכל זאת להניח את ידיו על חולצתה מעל שדיה, והיא מסכימה לכך לשניות ספורות.

מקהלת הרבנות

שירה עוסקת באימון עצמי בשטח הבסיס, ובזמן תפילת שחרית עיני כל החיילים פונות החוצה אל כיוון החלון ומביטות בה מבצעת כפיפות מתח, במקום להתרכז בתפילה. ויזנר מתרגז ומעיר לשירה על כך בצורה לא נעימה. היא עונה לו, שלהבא היא תקום לאימונים בלילות. באחד הלילות בעת ריצת אימון, שירה מוצאת את נחומי ששומר בבסיס. היא מבחינה במצב רוחו העגום, ומחבקת אותו כדי לעודד את רוחו. נחומי ההמום קופא במקום ולא עושה כלום. דודי שבמקרה היה ער, מבחין בנעשה ומדווח לרב ויזנר. הרב ויזנר מחליט להדיח מיד את שירה מתפקידה. בכל זאת הוא מבקש לכתוב לה מכתב עם המלצה חיובית, אך היא נעלבת קשות ומסרבת.

דודי, שאיבד את תפקידו המרכזי במקהלה, מקליט שיר חדש לאוהדיו ביוטיוב. חברי המקהלה לועגים לו על השיר, ונחומי אף משפיל אותו לפני כולם. מצד שני אחיו ואמרגנו ינקי (עידו מוסרי), כועס עליו מאד על השיר החובבני. בצר לו דודי מביים התאבדות בתלייה בחדרו בשיחת וידאו עם אחיו. בינתיים נחומי נשלח לחפש אחריו, פורץ לחדרו ואז דוד מאבד את שיווי המשקל ונחנק באמת מחבל התליה המאולתר. נחומי קופץ עליו, עד לשבירת התקרה שאליה היה מחובר החבל. כאשר שניהם שרועים על הרצפה, נחומי מודה שלא שם את ליבו למצוקתו של דודי, ושניהם משלימים.

לנגי שם ידו על משלוח שהגיע ללשכת הרב ובו בובות מין מתנפחות בעלות פני גברים, שהוזמנו כדי לשמש לתרגול בקורסים בטיהור מתים ובקבורה. הוא ניפח את הבובות בחדרו, ואיפר אחת מהן כך שתידמה לרב ויזנר. לנגי נכנס לפנטזיה מינית בה הוא מדמה את הבובות רוקדות ולועגות לו.

הרב ויזנר ממנה את לנגי לתפקיד רל"ש במקום שירה שהודחה. ויזנר מתוודה לפני לנגי שהוא מתחרט על הדחת שירה, שהייתה קצינה מצטיינת. בתוקף תפקידו, לנגי נמצא הרבה בקרבה עם הרב ויזנר, מה שגורם לו לחרדות רבות יותר. ויזנר איננו מודע למה שעובר בראש של לנגי, ואף מבקש מלנגי להיות חברותא[א] שלו ללימוד גמרא.

נחומי משוחח עם שירה, שמתכוננת לטיול בהודו. הוא מקריא לה מודעה על בחינות כניסה לקורס רבנים צבאיים. שירה מגיעה לוועדת הקבלה לקורס, כשהיא לבושה במדי קבע עם חצאית ועונה על כל השאלות, תוך הפגנת ידע רב בהלכה בכלל, ובהלכות צבא בפרט. הבוחנים מתרשמים מאד, אבל ראש הוועדה (ערן איוניר) מסביר שלא יוכלו לקבל אותה לקורס בלי המלצה מהרב הצבאי הראשי. שירה נזכרת שהרב ויזנר התכוון לכתוב לה מכתב המלצה, ומתקשרת לנחומי. נחומי שואל את לנגי הרל"ש היכן מכתב ההמלצה נמצא והוא מראה לו את המכתב במחשב. נחומי מערים על הרל"ש ומוסיף למכתב עוד כמה מילים טובות לפי ההדפסה.

הרב ויזנר רוצה מאד שמקהלת הרבנות תופיע בחידון התנ"ך. הרל"ש לנגי מכין ושולח סרטון על המקהלה לחיל החינוך, והם מודיעים שמקהלת הרבנות מועמדת להופיע בחידון. לקראת ביקור המשלחת של חיל החינוך, מנדי מלחין שיר חדש לפי מילים מהתפילה "רחם נא", ודודי מוסיף עיבוד קליל בסגנון פופ. מנדי ממנה את דודי להיות סולן לשיר זה, אך הרבצ"ר מתעקש שנחומי יהיה הסולן. כוחו של נחומי בשירה מגיע מהאזנה להקלטה שבה פנינית שנפרדת ממנו. הוא מאזין להקלטה ואז מבצע את השיר החדש בכישרון רב. דודי כועס מאד, ורומס בכוונה את נגן המוזיקה, שחדל לעבוד. למרות כל מאמצי המקהלה - הם לא מצליחים להשיג הקלטה חדשה לנחומי, הם שולחים את גידי להקליט שוב את פנינית הקלטה שלילית. פנינית מתרשמת מאד מגידי, ולפתע תופסת אותו ונושקת לו על שפתיו. בסוף פנינית שולחת הודעה קולית חיובית לנחומי ובו היא מצטערת על שעזבה אותו. בהופעה הקובעת לפני משלחת חיל החינוך, נחומי כושל ומפסיק באמצע לשיר. מובן, שהמקהלה לא מוזמנת להופעה בחידון התנ"ך, והרב ויזנר מפסיק את שירותו רב השנים של מנדי פאר כחזן הראשי וכמנצח המקהלה.

פנינית מגיעה לבסיס הרבנות הצבאית, ונפגשת עם נחומי. היא מראה לו מצגת תמונות מאירועים בהם השתתפו בארבע שנות חברותם. כדי שהכל מושלם, היא רוצה כנות מלאה ביניהם, ולכן היא מספרת לו על אירוע שבו היא נשקה לגידי על שפתיו. נחומי מוצא את גידי במקלחת, וחובט בו. גידי בורח מהמקלחת עירום וחולף לפני פנינית המופתעת.

הרב ויזנר מקבל הזמנה לחתונה של חמוטל שהייתה חברתו 14 שנים והחליטה לעזוב אותו. בעזרת הרל"ש נודע לו שהחתן המיועד אורי בצלאל, מתגייס לשירות מילואים במוצב נחל עוז קרוב לגבול רצועת עזה. הרב מגיע למוצב יחד עם כל המקהלה, שמבצעים שירים לפני שלושה חיילים בלבד. אך מתברר שהחתן המיועד לא שובץ למוצב זה. הרב ויזנר רוצה לעזוב, ואז מתחילה מתקפת בלוני נפץ מרצועת עזה. אנשי המקהלה רצים למחסה פתוח שמוקף סוללת עפר. לנגי נופל ומתקשה להגיע. הרב ויזנר מרים אותו ושם אותו במהירות במחסה. לנגי בפנטזיה מינית נושק לפיו של הרב ויזנר המופתע. בלון אחד מתקרב לנחומי, ומרוב פחד הוא מדמיין שזאת פנינית. הוא מחבק את הבלון, אבל הפצצה לא מתפוצצת.

הרב ויזנר לוקח את נחומי איתו לחתונתם של חמוטל ואורי. הם מתגנבים לחדר הייחוד הריק, ולמרות מחאותיו של נחומי, הרב ויזנר (לבוש בחגור צבאי) זורק רימון עשן לתוך אולם החתונה, ממש לפני שהחתן אורי (רובי מוסקוביץ') עונד את הטבעת על אצבעה של חמוטל. פורצת מהומה וכולם בורחים. רק הכלה חמוטל נותרה קפואה במקומה עם אצבע מורמת ומחכה לטבעת. ויזנר מוציא אותה מהקפאון, ומנסה לשכנע אותה שתבטל את החתונה. הוא מספר לה שכאשר הסתער על רימון והציל את חייליו הוא חשב רק עליה. חמוטל לא מתרשמת, ושוב מסרבת לוויזנר. היא מסבירה לו שהיא אוהבת אותו, אבל רוצה חיים פשוטים. כעבור זמן, האורחים חוזרים אבל לא הרב. מחפשים רב אחר לסיום הטקס, ונחומי מאיץ בוויזנר להיות הרב בהמשך הטקס. ויזנר מתגבר על רגשותיו, ומשלים את טקס הנישואים.

באותו לילה נחומי מארגן את חברי המקהלה שמגיעים לפני בניין מגוריה של פנינית. הוא שר את הנני כאן בקול רם, בליווי חיילי המקהלה. פנינית יוצאת מהמרפסת, ואז נחומי מציע לה נישואין והיא מסכימה.

שירה, שתכננה טיול להודו, עולה על מונית בדרך לנתב"ג. לפתע היא מתבשרת בטלפון, שהתקבלה לקורס רבנים צבאיים. היא עוצרת את המונית ומבטלת את הטיול.

פרק הסיום מתרחש ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וביום העצמאות שלאחריו. ויזנר שולח את המקהלה לשיר בבית עלמין צבאי ביום הזיכרון, ומתכנן להם סדרה של הופעות באזכרות לחללי צה"ל. מאוחר יותר, כאשר חברי הלהקה מתחילים לצאת לחופשת החג, מגיעה שירה במדי צוערת השלמה חילית[ב] אל מגורי המקהלה מתוך רצון ליצור קשר עם נחומי. מיד אחריה מופיעה פנינית כדי לקחת את נחומי לטקס האירוסים שמתוכנן בביתה באותו ערב, לאכזבתה הרבה של שירה.

גידי והקברנים מגיעים בערב יום העצמאות לתיאטרון ירושלים, שבו יתקיים חידון התנ"ך. הם שמים חומר שגורם הקאה בשתייה של זמר (שי גבסו) המתכונן לאירוע של מחר. במשאית המיועדת להלוויות צבאיות הם אוספים מבתיהם את חיילי המקהלה כולל את המנצח מנדי פאר. כל הלילה הם עושים חזרות והכנות לרגע הגדול. מנחה החידון (דודו ארז) קורא לבמה את מקהלת הרבנות הצבאית ואת המנצח מנדי פאר, והם מבצעים את השיר "רחם נא" לפי הלחן של מנדי פאר, כאשר דודו הוא הסולן. נחומי עושה שלום לארוסתו פנינית שיושבת בקהל, ואז עיניו ננעצות בשירה. לפתע נכנס בו כוח מיוחד והוא ממשיך לשיר את השיר בקול רם כסולן - בהצלחה רבה, לתשואות הקהל ולשמחת הרב הצבאי הראשי.

נחומי הסולן ממשיך לנעוץ את עיניו בשירה, ונראה שהם מאוהבים זה בזו. פנינית מבחינה בכך, ועוזבת בכעס את האולם.

לאחר מעשה:

  • מנדי פאר נשאר בתפקידו כמנצח המקהלה.
  • המקהלה זוכה להצלחה רבה, ומוזמנת לאירועים מרכזיים רבים, ואף להופעה במיאמי, ארצות הברית.
  • שירה הופכת למפקדת קורס של חיילות דתיות במפקדת הרב הצבאי הראשי.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דודי (אסף הרץ) כוכב זמר חסידי ביוטיוב
בן יוסיפוביץ' ואלי גורנשטיין, מטהרי המתים

שחקנים אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מחוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיומו של הביצוע הפרודי לשיר "מסורת", על רקע הארמון בניצנים

בפרק הראשון שתי מחוות למחזמר כנר על הגג, אשר ארבעה משחקני הסדרה שיחקו בו בעבר: נתן דטנר, אלי גורנשטיין, דודו פישר ועידו מוסרי.

באופן טבעי יש לא מעט קווים דומים לסרט הלהקה, שעיקרם חוויות של חיילים צעירים בלהקה צבאית: חזרות, נסיעות והופעות, ריבים על הסולו ועוד. בסדרה שתי מחוות לסצנות מהסרט:

  • פרק 7: דודי מביים התאבדות בתלייה - בדומה לסצנה דומה בסרט, בה שני חיילים חדשים מביימים התאבדות בתלייה.
  • פרק 9: חברי מקהלת הרבנות מופיעים לפני שלושה חיילים בלבד במוצב קדמי - בדומה לסצנה דומה בסרט.

בפרק השמיני ביצוע פרודי לשיר "מה קרה" מתוך הסרט קזבלן.

בפרק 4 שירה טוענת שהגופות שמיועדות לקורס מזהי חללים מתעכבות בגלל צנזורה "מאז שאשתו של אפרים קציר שלחה חוברות פורנו לחיילים בכיפור". משפט זה מתכתב עם ההופעה של להקת "כריזמה" מ-1996 בה סולן הלהקה מאיר אריאל תיאר את התקופה שבה חיבר את יצירתו לילה שקט עבר על כוחותינו בסואץ שבה בין השאר החיילים היו: "מזינים את עיניהם מתמונות אמצע שנתלשו מתוך חוברות ששלחה אשת הנשיא דאז לכוחותינו בחזית, מה שנקרא תמונות חזית"[2].

קבלה וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתוך השיר הסאטירי ”כשאת לא צנועה את יותר גרועה ממחבלת

הרבנות הצבאית ביקשה להבהיר שלא היה לה כל חלק בעיצוב הסדרה ובתכניה, ושאינה משקפת את הרבנות הצבאית ואת ערכיה, באמרה כי ”הניסיון לצייר את הרבנות הצבאית באור סאטירי ומגוחך, עלול לפגוע ברגשות המשרתים בהווה ובעבר, ובפעילותה רבת הזכויות של הרבנות הצבאית לאורך שנותיה, ואנו מצטערים על כך”.[3]

סמדר שילוני כתבה ב־ynet כי סדרה זו היא ממשפחתה של קופה ראשית, וכי למרות שהדרמה לא מיוחדת ”רוחה הנדיבה של הסדרה מרחפת מעליה והופכת את חוויית הצפייה למהנה ועליזה”.[4]

אבישי סלע הצביע ב־Time Out על הרפרנס לסרט "הלהקה" של אבי נשר, שבו המוזיקה מתפקדת ככלי עבור הדמויות, למוביליות אישית וחברתית מול סביבתם. הוא כתב כי הסדרה מדברת בשפתם של הצופים, ומתוך נקודת המבט האירונית ”מוציאה קומדיה די מעולה”.[5]

באתר סרוגים כתב אביב עגיב, שהסדרה היא פשוטה ומבדרת, והרחיב על הדמיון בינה לבין המפקדת, תאג"ד, והאחיות המוצלחות שלי, שמספרות על הפרט כחלק מהכלל במערכת צבאית, לעיתים תוך העברת ביקורת סמויה.[6]

מנגד, במאקו כתב רועי אבן שיש צורך בגרסה ”אנטי־מוזיקלית“ לסדרה, בין השאר בשל שילוב קטעים מוזיקליים באופן שאינו מציאותי עלילתית, כגון שיר ה"מסורת" הפארודי.[7]

בסוף יוני 2022, הוקרנה הסדרה בפסטיבל הסרטים הבין־לאומי בברלין.[8]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדות תוצאה
2022 פרסי נבחרי השנה של פרוגי סדרת הדרמה של השנה שישו ושמחו מועמדות
2023 פרסי האקדמיה לטלוויזיה סדרת דרמה קומית וקומדיית מצבים שישו ושמחו – עונה 1 מועמדות
שחקן ראשי בסדרת דרמה קומית וקומדיית מצבים אקי אבני מועמדות
נוה צור זכייה
שחקנית ראשית בסדרת דרמה קומית וקומדיית מצבים יסמין עיון מועמדות
שחקן משנה בסדרת קומדיה וקומדיית מצבים אלי גורנשטיין מועמדות
נתן דטנר מועמדות
שחקנית משנה בסדרת קומדיה וקומדיית מצבים לירון בן שלוש מועמדות
בימוי בסדרת דרמה קומית וקומדיית מצבים סיגלית ליפשיץ, שלום הגר מועמדות
תסריט בסדרת דרמה קומית וקומדיות מצבים מועמדות
צילום בסדרה עלילתית איציק פורטל מועמדות
ניהול אמנותי עידו דולב מועמדות
מוזיקה מקורית נדב רובינשטיין, רן בגנו מועמדות
עיצוב פסקול רותם דרור מועמדות
הקלטה בסדרה עלילתית רן צרויה מועמדות
איפור הילה אלקיים מועמדות
ליהוק בסדרה עלילתית מאיה קסל מועמדות
אפקטים ויזואליים דניאל פליק מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שישו ושמחו בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ייתכן ויש כאן רמז לארגון חברותא - הומואים דתיים
  2. ^ לפי דברי שירה, היא צוערת בבה"ד 1, אולם לפי לבושה הצבאי ולפי זה שהייתה כבר קודם קצינה - היא צוערת בהשלמה חילית