שיחת משתמש:מעלת התורה/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום מעלת התורה, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, נרו יאירשיחה • כ"ז בטבת ה'תשע"ז • 00:10, 25 בינואר 2017 (IST)

חזרה על עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום רב. כפי שראית, יש התנגדות לעריכה שלך בספר הזוהר. אתה יכול לנסות לשכנע לגביה בדף השיחה שם, אינך יכול לחזור על העריכה שוב ללא הסכמה. כמו כן, אתם יכולים להעתיק מכאן ערכים לאתר "מכלול", הרשיון של ויקיפדיה מאפשר את זה. אינך יכול לקשר אחר כך מכאן לשם, באופן טבעי אין צורך בזה. נרו יאירשיחה • כ"ז בטבת ה'תשע"ז • 00:10, 25 בינואר 2017 (IST)

נרו יאיר. בערך ספר הזוהר במכלול ישנם הוספות רבות על הכתוב בויקיפדיה. לא התכונתי למחוק את הקישורים, הם נמחקו בטעות. מה הבעיה בפורום אוצר החכמה? מעלת התורה - שיחה 15:43, 25 בינואר 2017 (IST)
א. אנחנו ממעטים לקשר לאנציקלופדיות ברשת, ועושים זאת רק כשהתועלת ברורה במיוחד. במקרה הזה לכאורה הפתרון פשוט: אם אכן יש באנציקלופדיה שלכם דברים שחשיבותם ברורה גם לפי הסטנדרטים של ויקיפדיה העברית, ובהנחה שאין בעיה של זכויות יוצרים, אתה יכול להכניס אותם לערך אצלנו. ייתכן כמובן שהם אינם מתאימים לסטנדרטים אצלנו, ואז כמובן גם אין סיבה לקשר לשם. מי שמחפש אנציקלופדיה חרדית ילך מלכתחילה אליכם. ב. לגבי פורומים - גם אליהם אנחנו ממעטים לקשר, אלא כאשר מדובר בדיון מועיל במיוחד. כאן מדובר בנושא נקודתי מאוד ביחס לערך שממנו קישרת. ג. לגבי מחיקת הקישורים - אנא הקפד על כך שזה לא יקרה בעתיד, ואם יש צורך בדוק את העריכה שלך ב"בדיקת שינויים", כי הבעיות האלה נוטות לחזור על עצמן בספקים מסוימים. נרו יאירשיחה • כ"ז בטבת ה'תשע"ז • 20:23, 25 בינואר 2017 (IST)
נרו יאיר. תודה על תגובתך המפורטת. לגבי ב'. הנושא שם כולל עשר עמודים, ודן בדעת מרבית גדולי ישראל שעסקו או לא עסקו בנושא, יש שם אוצר בלום של חומר בעניין יחס היהדות האורתודוקסית לזוהר, ואגב בזמנו כתבתי כי החת"ס סבר שהספר מזויף, ומישהו (אולי אתה) מחק זאת, כי הוא לא אמר שזה זיוף. אולי יש לכתוב זאת במקום אחר בערך? סך הכל מבחינת מבט חרדית לדעת החת"ם סופר יש ערך רב, והוא נחשב לאחת הסמכויות הראשונות במעלה. לגבי ג' אשתדל בעז"ה. מעלת התורה - שיחה 20:34, 25 בינואר 2017 (IST)
א. בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. ב. לא אמרתי שהדיון שם קצר, אלא שהוא נקודתי. נושא הערך הוא ספר הזוהר, לא יחסו של מישהו אליו. מרבית גדולי ישראל נזכרים שם?! כמה גדולי ישראל יש לדעתך? לדעתי יש אלפים. ג. אכן אני מחקתי את הטענה שהחת"ס פסל את הזוהר, כי אין ראיות לזה, ולמעשה נראה להפך. ראה את הדיון בדף השיחה של הערך שלו. נרו יאירשיחה • כ"ז בטבת ה'תשע"ז • 20:38, 25 בינואר 2017 (IST)
נרו יאיר. ראיתי, הוא אכן התייחס לספר כאל קדוש, אך טען כי כולו או רובו איננו מרשב"י, - שו"ת חתם סופר חלק ו - ליקוטים סימן נט ואולי התיר הרב לעצמו ע"ד שאמרו חז"ל רצית להחנק תתלה באילן גדול ואל תאשימהו עבור זה הנה נמצא בשכונתך ס' מטפחת ספרים למהריעב"ץ תמצא שם כי דבר גדול דבר הנביא ז"ל בענין זה הלא ישתוממו רואיו וד"ל. מעלת התורה - שיחה 20:59, 25 בינואר 2017 (IST)
כבר הסברתי את זה שם: אנחנו פשוט לא יודעים מהו "ענין זה", מהו נושא הדיון. נרו יאירשיחה • כ"ז בטבת ה'תשע"ז • 21:06, 25 בינואר 2017 (IST)
נרו יאיר. לכאורה כונתו לנושא המדובר בספר מטפחת ספרים, והוא זמן כתיבת הזוהר, ומלבד זאת, בספר מי מנוחות דף מ"ג ע"ב כתב ששמע מפה קדוש החת"ס שאמר בפני רבים מתלמידיו אלו היה יכולת ביד אדם להעמיד מדרשי רשב"י על טהרתן לבררם מתוך מה שנתחבר אליהם מחכמי הדורות שאחריו לא יהיה כולו רק ספר קטן הכמות מאוד מחזיק דפים מעוטים מעלת התורה - שיחה 21:48, 25 בינואר 2017 (IST)
אתה עצמך כותב "לכאורה", משמע אינך בטוח. הוא עונה על דברי הנמען, שאין לנו מושג מה אמר. במטפחת ספרים יש יותר מעניין אחד. גם על המקור הנוסף כבר עניתי בדף השיחה של החת"ס. אם תרצה ניתן להמשיך את הדיון שם, רק אנא קרא היטב את מה שכבר נאמר והתייחס אליו, אין צורך לצטט את מה שכבר הוזכר שם. נרו יאירשיחה • כ"ז בטבת ה'תשע"ז • 22:27, 25 בינואר 2017 (IST)

אברהם גרינצייג[עריכת קוד מקור]

שלום מעלת התורה,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "אברהם גרינצייג" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:מעלת התורה/‏אברהם גרינצייג". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! • בקרה וייעוץשיחה • כ"ה באדר ה'תשע"ח • 14:49, 12 במרץ 2018 (IST)

בקרה וייעוץ תודה על הביקורת, ותודה כפולה על הצורה הנעימה שעשית זאת. לגופו של עניין, הוא עורך ראשי בקו עיתונות, זה לא מהוה חשיבות לערך? מעלת התורה - שיחה 14:52, 12 במרץ 2018 (IST)
לא רק חשיבות. יש כמה נקודות שצריכות להיות בערך. מבנה, תוכן וגם (כמובן חשיבות). תוכל להסתכל בערכים מומלצים לראות מה היא השאיפה כיצד ערך אמור להיראות. בכל אופן תמיד תוכל להתייעץ עם עורכים מהחממה בקשר לעריכות, ותוכל לשאול גם בדף ויקיפדיה:העברת דפי טיוטה האם הערך מוכן לפרסום או לא. בהצלחה! • בקרה וייעוץשיחה • כ"ה באדר ה'תשע"ח • 14:55, 12 במרץ 2018 (IST)

שלום מעלת התורה, ותודה על תרומתך לוויקיפדיה.
ערכת לאחרונה בוויקיפדיה מאינטרנט בעל סינון (כדוגמת רימון, אתרוג או נטפרי). עקב בעיה ידועה, לאחר עריכה בעורך החזותי, תוכן הדף ישמר כפי שהוא הוצג לך כך שהתוכן שהוסתר ממך נמחק מהדף או שנמנעה ממך העריכה עקב כך. מאחר שוויקיפדיה לא מעוניינת במחיקה זו, אם ברצונך להמשיך לתרום לוויקיפדיה, עליך להקפיד לערוך בעריכת קוד מקור בלבד, כל עוד אתה משתמש באינטרנט מסונן. ניתן לעשות זאת באמצעות העדפות ← עריכה ← "ביטול זמני של העורך החזותי בזמן שהוא בגרסת בטא". ניתן לקרוא עוד בעזרה:מסנן אינטרנט.
בברכה,

בנוסף, אני לא משוכנע בנחיצות הקישור שהוספת. דגש - שיחה 18:10, 12 בנובמבר 2018 (IST)
תודה, תוכל לעשות אתה? - בקוד מקור, יש בעיה לעשות קישור חיצוני. מעלת התורה - שיחה 18:14, 12 בנובמבר 2018 (IST)
איזו בעיה יש? דגש - שיחה 18:16, 12 בנובמבר 2018 (IST)
זה מופיע כקישור בנפרד, ולא מוטמע בתוך המילים. מעלת התורה - שיחה 18:34, 12 בנובמבר 2018 (IST)
אז תעשה ככה (כמו שאתה רואה בתצוגה, לא בעריכה): [https://google.co.il גוגל] והתוצאה תהיה גוגל. (סוגר מרובע אחד, קישור, רווח, שם התצוגה לקישור, סגור סוגר מרובע). דגש - שיחה 18:38, 12 בנובמבר 2018 (IST)

שלום רב. ביטלתי את עריכתך בערך המצור על ירושלים (70). כל הנאמר לעיל בפסקה #תנ"ך תקף גם בזה: לא בטוח שנחוץ, ועל ידי המסנן שיש לך זה מוחק תוכן מהדף. קובץ על ידשיחה21:06, 11 באפריל 2019 (IDT)

בסדר גמור. תודה רבה. מעלת התורה - שיחה 21:08, 11 באפריל 2019 (IDT)

שלום, בוויקיפדיה איננו נוהגים להשמיט תוכן מדפי השיחה, בעיקר כאשר מוצגת בו ביקורת על התנהלותם של משתמשים. זה פוגע בשקיפות. בברכה, Matankic - שיחה 22:08, 20 באוגוסט 2019 (IDT)