שיחת משתמש:טיפוסי/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת דניאל ב. בנושא תווך

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

חצי חציל 15:12, 18 במאי 2009 (IDT)

יהדות חרדית[עריכת קוד מקור]

לא מקובל לשחזר עריכות של משתמשים אחרים ללא דיון והסכמה. אם הינך מעוניין לבצע שינוי דון עליו בדף השיחה ורק לאחר שתתקבל הסכמה ניתן יהיה לבצע זאת. אי כיבוד הכללים עלול להביא לחסימתך. תודה Rex - שיחה 09:29, 13 באוקטובר 2009 (IST)

עידכון - הנוסח בערך יהדות חרדית תוקן לשביעות רצון שנינו. טיפוסי - שיחה 12:54, 25 באוקטובר 2009 (IST)

דת ואמונה[עריכת קוד מקור]

של ויקיפדים היא עניינם הפרטי, ואת דעותיך בעניינן, כמו בכל פן אישי של משתמש, שמור לעצמך. עריכות כדוגמת זו עוברות על כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה ואין להן מקום כאן. ‏odedee שיחה 13:41, 23 באוקטובר 2009 (IST)

מקובל, תודה. טיפוסי - שיחה 13:43, 23 באוקטובר 2009 (IST)

רון ויאט[עריכת קוד מקור]

כדי לקבוע שממצאיו לא התקבלו רק ע"י חלק מהקהילה המדעית עליך להביא אסמכתות לפיהן חלק משמעותי כלשהו מהקהילה המדעית כן קיבל אותם. ‏odedee שיחה 12:42, 25 באוקטובר 2009 (IST)

עודד שלום, איפה בודקים כל מחקר מדעי שהופץ והתפרסם בעולם, האם התקבל או לא התקבל בתוך הקהילה המדעית, ולמעשה ההסתייגות נכתבה, רק משום שהנוסח הקודם העמיד את החוקר כחובבן שדבריו נדחו ללא מקור ובלי סיבה הנראית לעין. טיפוסי - שיחה 12:48, 25 באוקטובר 2009 (IST)

וזאת בצדק. אתה יכול להוסיף הסתייגות כזו רק אם יש לה תימוכין, לא רק בגלל שזו דעתך האישית. ‏odedee שיחה 12:58, 25 באוקטובר 2009 (IST)

אם הבנתיך נכון, אתה בעצם בדיעה להוריד את ההסתייגות על ממצאי המחקר, אני בעד. טיפוסי - שיחה 13:01, 25 באוקטובר 2009 (IST)

לא בטוח שהבנתני נכון. את ההסתייגות אתה הוספת, ואני כבר ביטלתי. ‏odedee שיחה 13:25, 25 באוקטובר 2009 (IST)

שמירת עיניים[עריכת קוד מקור]

שלום טיפוסי,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "שמירת עיניים" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:טיפוסי/‏שמירת עיניים". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! אביעדוס • י' בחשוון ה'תש"ע • 00:29, 28 באוקטובר 2009 (IST)

והייתי מתחיל בהגדרה ממצה. אביעדוס • י' בחשוון ה'תש"ע • 00:29, 28 באוקטובר 2009 (IST)
ראה את דף השיחה של הערך. בברכה, אנדר-ויקשיחה 00:30, 28 באוקטובר 2009 (IST)

ראיתי וטיפלתי. טיפוסי - שיחה 00:51, 28 באוקטובר 2009 (IST)

לאחר שיפור נוסף החזרתי למרחב הערכים. דוד שי - שיחה 06:47, 28 באוקטובר 2009 (IST)
תודה. אגב, גם אתה סבור שאיסור הסתכלות בערוה זה שם יותר טוב משמירת עיניים, (אני עצמי לא הגעתי למסקנה עדיין). טיפוסי - שיחה 23:43, 29 באוקטובר 2009 (IST)

שלום וברכה[עריכת קוד מקור]

ניכר מסגנונך שאתה עוד תתרום רבות לאתר ויקיפדיה. אני מודה לך על הערך שמירת עיניים, וראה את מה שכתבתי בדף השיחה של הערך. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 17:46, 28 באוקטובר 2009 (IST)

ברצוננו להכיר אותך[עריכת קוד מקור]

שלום טיפוסי,

תודה על כתיבתך בוויקיפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך. אין עניין דווקא בהצגת פרטים אישיים. לכן, תוכל להציג את עצמך מבלי לחשוף פרטים אישיים.
באפשרותך ליצור כעת את דף המשתמש שלך, באמצעות כניסה לדף "משתמש:טיפוסי/ארכיון 1". יצירת הדף תקל על הנפגשים בעריכותיך לדעת מי עומד מולם, ותחשיב יותר את עריכותיך כוויקיפד מן המניין.

בברכה, הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 19:39, 28 באוקטובר 2009 (IST)

נעניתי לך, ומעתה דף המשתמש שלי בצבע כחול. טיפוסי - שיחה 20:04, 28 באוקטובר 2009 (IST)
עשר!. המשפטים בדף שלך קרצו לי. חייכתי. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 21:02, 28 באוקטובר 2009 (IST)
הרעיון שלך על שמח בחלקו לא נקלט לי בינתיים. ניר 121 - שיחה 06:28, 1 ביוני 2010 (IDT)

כלל אצבע - הזחה[עריכת קוד מקור]

בדפי שיחה נהוג כאן להזיח את התגובה בסדר יורד. ההזחות משפרות את ההבחנה בין התגובות השונות. ההזחה מתבצעת באמצעות הוספת נקודותיים בתחילת הקטע, הגורמים להזזת הקטע כולו טיפה לצד שמאל. כל פעם מתווספים זוג נקודותיים נוסף על אלה שיש בקטע הקודם. כך בפתיחת הפסקה: אפס נקודותיים. בתגובה הראשונה: נקודותיים (:), בתגובה לתגובה פעמיים נקודותיים (::), וכן הלאה.

לדוגמה:

בחלון העריכה -

תחילת הפסקה

:תגובה לתחילת הפסקה

::תגובה לתגובה

:::תגובה שלישית

והתוצאה -

תחילת הפסקה

תגובה לתחילת הפסקה
תגובה לתגובה
תגובה שלישית

כך יקל עלינו ועליך לזהות מי ומי המדברים. בברכה, הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 19:44, 28 באוקטובר 2009 (IST)

יישר כח. טיפוסי - שיחה 23:30, 29 באוקטובר 2009 (IST)

שמירת העיניים[עריכת קוד מקור]

נגעת בערך מאוד רגיש כהתחלה, ולכן קיבלת לא מעט ביקורת, וכמו שאתה יכול לראות בערך ובדף השיחה שלו, ישנה מעורבות רבה של רבים בעיצוב בערך, כך שישנו מרחק רב בין הערך כפי שנכתב בתחילה על ידך לבין הערך עכשיו. עצתי לך, שאם אתה מעוניין להשתלב במקום בצורה יותר רגועה, כדאי לבחור נושא פחות נפיץ, לדוגמא עלה היום הערך עונג שבת (יהדות), והוא דורש עוד עבודה רבה. בברכה, נת- ה- - שיחה 18:57, 29 באוקטובר 2009 (IST)

שטויות!. הערך לא נפיץ ולא בטיך. זהו ערך לגיטימי, וככל ערך אחר משופץ, משתפר ונערך על ידי רבים כאן. נפיצות מנין???. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 18:59, 29 באוקטובר 2009 (IST)
כל דבר שקשור בצניעות הוא נפיץ, ולראיה ריבוי העריכות בו ואורך דף השיחה. כנראה שלא הבנתי אותי כהלכה, נפיץ הכוונה רגיש, נראה לי שהבנת את המילה הזאת בכיוון אחר. לעומת זאת לא נתקלתי בתופעה כזאת בערכים 'יבשים' כמו עירוב תחומין ותחום שבת. נת- ה- - שיחה 20:19, 29 באוקטובר 2009 (IST)
אין כל סיבה להימנע מכתיבת ערך רגיש פחות או יותר, כל עוד הכוונה היא לכתוב ערך טוב. הכותב, גם זה החדש, לא צריך להיכנס לשיקולי אישיים שכאלה. הערכים, מבחינת אנצילופדית, הם כולם אדישים. הרגישות קיימת רק ביחס לקהילה. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 20:26, 29 באוקטובר 2009 (IST)
אני אכן מופתע מהדיון שהתעורר בענין הערך, אני ער לביקורת מצד אחד ומצד שני אני מקוה שבסופו של דבר הערך עוד יהיה ערך מומלץ, ועובדה שעד עכשיו הוא לא היה קיים. טיפוסי - שיחה 23:29, 29 באוקטובר 2009 (IST)
שים לב שלא להוסיף יותר מזוג נקודתיים אחד לכל תגובה (במקרה זה תיקנתי מחמש זוגות לארבע; מאחר ודבריי הם אחרי שלוש, הרי שדבריך אמורים להיות אחרי ארבע). הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 23:34, 29 באוקטובר 2009 (IST)
זה מדי מסובך בשבילי, האם צריך למדוד עם סרגל כמה נקודות יש בתגובה מעלי, אבל עם הזמן. טיפוסי - שיחה 23:39, 29 באוקטובר 2009 (IST)
לאחר שמספר הנקודות מתחיל להיות גבוה (ארבע-חמש, והמהדרין שש-שבע) אפשר לחזור לנקודת ההתחלה או לכמה נקודותיים פחות. אבל לעולם לא מוסיפים יותר מזוג נקודותיים אחד, כי זה יוצר הזחה מוגזמת ומבלבלת. להלן מספר דוגמאות לדיונים בעלי הזחות מסודרות, לצורך התרשמות איך זה עובד: דיון שגרתי בעל תגובות ארוכות וקצרות, דיון מחויך עם תגובות קצרצרות עם הזחות מסודרות. הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 02:21, 30 באוקטובר 2009 (IST)

היכן איך והאם[עריכת קוד מקור]

רצוני לשאול, היכן רצוי להוסיף תגובה בדף השיחה, האם בסוף הדף בכל מקרה, או בפסקה העוסקת בענין התגובה, למרות שזה בתחלת או באמצע הדף ולכן אולי לא יביא לחשיפה מוגברת, שאלה נוספת, איך עורכים את שם הערך, שכן בעריכה מתחיל להופיע מההקדמה לערך, שאלה שלישית האם הובנו שאלותי כהלכה. תודה מראש לעונים. טיפוסי - שיחה 02:00, 30 באוקטובר 2009 (IST)

0. המקום לשאלות כאלה אינו דף שיחתך, אלא הדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ.
  1. אם מדובר בנושא חדש שעדיין לא נידון בדף, אזי כמובן בסוף הדף, בפסקה חדשה. אם מדובר בנושא שכבר נידון בדף מזמן, אפשר גם לפתוח פסקה חדשה בסוף הדף, ולקשר/להפנות לפסקה של הדיון הישן. אם מדובר בנושא שנפתח לא מזמן, הרי שצריך להמשיך אותו באותה פסקה. בדיונים ארוכים ישנה אפשרות ל"שבירה" באמצעות תתי-פסקה בדרגות שונות. אם יש חשש מחוסר חשיפה מוגברת, אפשר תמיד לקשר מלוח המודעות, דף הזוכה לחשיפה משמעותית, ומביא מגיבים פוטנציאליים לדיון.
  2. שם של ערך חדש נערך על ידי לחיצה על קישור אדום קיים, או על ידי יצירת השם מקושר באדום, וזאת על ידי חיפוש השם בתיבת החיפוש. שם של ערך קיים נערך על ידי לשונית "העברה" במעלה הדף, לצד הלשוניות "עריכה" ו"שיחה". אצל משתמש שאינו ותיק לא מופיעה הלשונית, מאחר והעברת ערך קיים לשם שונה היא שינוי משמעותי, הדורש מעט ותק לפני ביצועה. העברת דף לשם אחר לא מתבצעת לפני דיון בדף השיחה, בו בודקים לאן נושבת הרוח. כמובן, שהדיון טרם ההעברה מיותר כשמדובר בשגיאה מוחלטת בשם הערך הקיים, כמו שגיאת כתיב ברורה.
  3. הובנת, אני חושב.
בברכה ובידידות, הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 02:21, 30 באוקטובר 2009 (IST)

עוד שאלה בבקשה, האם יש דרך לדעת על קטע מתוך הערך מי ערך אותה, בלי לחפש בגירסאות הקודמות. טיפוסי - שיחה 20:20, 31 באוקטובר 2009 (IST)

לא. אין קיצורי דרך. צריך לעבוד קשה... הָאִישׁ וְהָאַגָּדָה - חיוג מהיר - מפעיל אמין וחזק, זה בידכם 21:51, 3 בנובמבר 2009 (IST)

שאלה[עריכת קוד מקור]

איך ניתן להעתיק תמונה מערך בויקיפדיה לערך אחר, שזקוק לתמונה כזאת. טיפוסי - שיחה 17:27, 21 בפברואר 2010 (IST)

תלוי בתמונה. תמונות שנמצאים תחת שימוש הוגן - ברובם המוחלט של המקרים לא. תמונות חופשיות ניתן - פשוט יש להציב את ה"סקריפט" הרלוונטי. למשל, בשביל להעביר לכאן את הכרזת העצמאות אני כותב: [[קובץ:Declaration of State of Israel 1948.jpg|שמאל|ממוזער|100px|הכרזת העצמאות]].
הכרזת העצמאות
זהר דרוקמן - Talk to me Goose!17:45, 21 בפברואר 2010 (IST)
תודה, נא עיין בערך ספודיק, פשוט היה שם תמונה של כובע קולפיק, והכנסתי תמונה של ספודיק, המותרת בשימוש חופשי. טיפוסי - שיחה 17:54, 21 בפברואר 2010 (IST)

תיבת נח[עריכת קוד מקור]

אבקש מכל מי שיכול להעשיר את ידיעותיי בעובדות הקשורות למאמצים בחיפוש אחר שרידי תיבת נח, שיעשה כן, התברר לי שהנושא מאד מרתק את הציבור בארץ ובעולם, אני חש שישנם כאלה שמנסים להמעיט בערך הממצאים שנתגלו עד כה מסיבות שונות, כאמור אשמח לקבל עובדות מגובות במקורות הקשורות לנושא המעניין הזה, אפשר להסתייע דרך האתרים העולים בגוגל דרך מלות החיפוש תיבת נח באנגלית כאן, [1], בברכה. טיפוסי - שיחה 10:07, 24 בפברואר 2010 (IST)

ראשית, [ http://www.youtube.com/watch?v=_830WxtZQgQ , ], תוכלו לראות מצגת על ממצאים של צוות חקירה בהר אררט.טיפוסי - שיחה 13:33, 24 בפברואר 2010 (IST)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

אם תכניס שוב לויקיפדיה מידע על "ממצאים של חוקרים" בנוגע לטענות לא מדעיות, אבקש להכריז עליך כטרול ואדרוש את חסימתך לנצח. Rex - שיחה 16:11, 25 בפברואר 2010 (IST)

חן חן לך יקירי. טיפוסי - שיחה 16:29, 25 בפברואר 2010 (IST)

הודעות של משתמשים אחרים ובמיוחד אזהרות[עריכת קוד מקור]

אין למחוק הודעות מדף השיחה, אם תרצה, ניתן לארכב בדף משנה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:21, 3 במרץ 2010 (IST)

כיצד עושים זאת, בבקשה. טיפוסי - שיחה 20:25, 3 במרץ 2010 (IST)
יוצרים קישור דף של דף משנה באמצעות הסימן / (כך: משתמש:טיפוסי/ארכיון 1). לוחצים עליו כדי ליצור אותו ומעבירים את השיחות שרוצים לשם. בסוף התהליך משאירים קישור בראש דף השיחה שמפנה לארכיון הזה. תודה על ההבנה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:28, 3 במרץ 2010 (IST)
תודה, אגב, האם יש להימנע בכל מקרה ממחיקה בדף השיחה, גם כשמישהו כתב משהו שהוא לא רלוונטי יותר, או מוטעה מיסודו, והאם הכללים שונים לגבי דף המשתמש. טיפוסי - שיחה 20:43, 3 במרץ 2010 (IST)
ניתן למחוק מדף השיחה רק השחתות ברורות, קללות, חשיפת פרטים אישיים ושאר מרעין בישין מסוג זה. אסור למחוק דיונים/ויכוחים ובמיוחד לא אזהרות ללא הסכמת הכותבים האחרים. בדף המשתמש מותר לך לעשות כמעט כל מה שאתה רוצה (בתחומי הסביר). תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:50, 3 במרץ 2010 (IST)
שוב תודה, אם אפשר שאלה נוספת, איך אפשר לראות את התרומות של משתמשים אחרים. טיפוסי - שיחה 20:54, 3 במרץ 2010 (IST)
תגיע לדף המשתמש הרלוונטי, ומצד ימין בתיבת הכלים יש קישור "תרומות המשתמש". מתניה שיחה 21:11, 3 במרץ 2010 (IST)
אני עושה אחרת. אני נכנס להתרומות שלי שמופיע למעלה ואז משנה את שם המשתמש. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 21:29, 3 במרץ 2010 (IST)

מירי שניאורסון[עריכת קוד מקור]

תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף "ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:מירי שניאורסון". לפי בדיקתי, הצבעתך לא תיספר במניין ההצבעות, מכיוון שיש לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה: ותק של 30 ימי פעילות ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, הדברים שכתבת לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.

באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).

אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אליי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה, ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 22:03, 3 במרץ 2010 (IST)

מי זה אלון רעם[עריכת קוד מקור]

בדף השיחה שלו כתוב, משתמש:אלון רעם מת!!! האם מישהו יכול לנדב פרטים. טיפוסי - שיחה 16:54, 4 במרץ 2010 (IST)

היה רגוע, הוא חי (כנראה). כוונתו שהוא עזב את ויקיפדיה והדמות הוירטואלית שלו שנקראת אלון רעם מתה. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 17:54, 4 במרץ 2010 (IST)

רשע (הלכה)[עריכת קוד מקור]

הנושא רגיש, וכדאי לטפל בו בזהירות רבה. הערה על משפט הפתיחה שלך: לא "בהגות היהודית" אלא "בהלכה". ההשלכה המעשית המרכזית מהגדרה זו היא פסול לעדות, על פי הפסוק "אל תשת רשע עד", ומכיוון שיש לה השלכה מעשית, ולא רק הגותית, יש לה הגדרות מפורטות וברורות, שנדונו בהרחבה בשולחן ערוך חושן משפט סימן לד. היצמדות לנאמר בשולחן ערוך תעשה את הערך ברור ואמין יותר, תחסוך ויכוחים ותפחית אי-נעימות. עזר - שיחה 11:57, 5 במרץ 2010 (IST)

התנגדות לאבולוציה[עריכת קוד מקור]

"סברה נפוצה" דורשת מקור. דרור - שיחה 16:10, 7 במרץ 2010 (IST)

אז מוסיפים כזה [דרוש מקור] למה למחוק. טיפוסי - שיחה 19:22, 7 במרץ 2010 (IST)
אני מעתיק לכאן תגובה של עדירל אלי בדף השיחה של דוד שי, כחומר למחשבה.
טיפוסי, קח ממני שתי עצות חינם.

1) אל תוסיף שום דבר לשום ערך ללא מקור אמין. יש כל כך הרבה מקורות באינטרנט, אין שום צורך ושום תועלת בהוספת דברים ללא מקור. 2) התנגדויות לתורת האבולוציה הוא מסוג הערכים שתיקונם רק מקלקל. מכיוון שהערך מוטה בעליל, כל קורא סביר ידע לזהות מיד שאין לסמוך על הערך. הבאתו של הערך למצב סביר אינו אפשרי ועל כן לשם מה לנסות לתקן אותו? כדי שההטיה שלו תהיה מוסוות? לא חבל? עדירל - שיחה 20:14, 7 במרץ 2010 (IST)

מה עושים?[עריכת קוד מקור]

יש משתמש אחד, שעוקב אחר עריכותי, ומבטל אותם גם ללא נימוקים והסברים, מה עושים. טיפוסי - שיחה 09:50, 12 במרץ 2010 (IST)

תיאורטית אתה יכול להתלונן אצל המפעילים. מעשית, אם אני מבין נכון על מי מדובר, שווה להידבר איתו ולנסות להגיע להסכמה, למרות שכבר היו ביניכם ויכוחים בסגנון שמעיד על חוסר אמון בסיסי. עדיף לצאת למאבק כשאתה בטוח בצדקתך: המשפט שכתבת נכון ללא ספק, מנוסח היטב ומתאים להקשר. לרוב, כשתמלא בשלמות אחרי התנאים הנ"ל, אני מניח שהמאבק לא יתחיל בכלל. קצת התחלת ברגל שמאל את צעדיך הראשונים כאן, אבל לא מאוחר לתקן: לך לפינות שאינן שנויות במחלוקת ובהן אתה יכול לתרום הרבה, ובהדרגה תרכוש אמון מחודש מכל העוקבים אחריך. עזר - שיחה 10:48, 12 במרץ 2010 (IST)
זכה עזר, לא זכה כנגדו :). טיפוסי - שיחה 12:30, 12 במרץ 2010 (IST)
טוב שלא כתבת "ועזר - מצריו תהיה" :). עזר - שיחה 13:39, 12 במרץ 2010 (IST)
עזר, על כל שיחזור שלי שאתה חולק עליו, אמור לי ואבטל זאת. קל מאוד לנופף בטיעונים הגלותיים "מתנכלים לי" - מבלי לטרוח לבדוק את האירועים לגופם. אבל זה לא מעיד הרבה על הטוען, ואני מתכוון לנימה המשתמעת בין שיטיך. any way, על שיקול דעתך אני לא מרגיש עליונות, אמור ואחזור בי או אשא ואתן. Rex - שיחה 14:42, 12 במרץ 2010 (IST)
טיפוסי, חדל לגעת במשפט העוסק באליגון. ויקיפדיה אוסרת מלחמת עריכה, ולכן נגיעה נוספת שלך במשפט זה תביא לחסימתך. מובן שתוכל לספק אסמכתאות בדף השיחה (גם יריבך קיבל מסר זה). דוד שי - שיחה 13:40, 12 במרץ 2010 (IST)
ובכן, מה עושים כדי למנוע מלחמת עריכה, ובמקביל למנוע מלהכניס מידע מוטעה. טיפוסי - שיחה 12:04, 14 במרץ 2010 (IST)

אין לרוקן דפי שיחה[עריכת קוד מקור]

החזרתי את תוכנו של שיחה:הפגנת החרדים נגד בית המשפט העליון (1999). ‏odedee שיחה 14:06, 6 באפריל 2010 (IDT)

זה היה טעות טכנית. טיפוסי - שיחה 14:55, 7 באפריל 2010 (IDT)

primum non nocere[עריכת קוד מקור]

טיפוסי שלום, ברצוני להגיב על הדברים שכתבת בוק:ככר. כאן לא עיתון חרדי שניתן לכתוב בסגנון של הרשעים האלו עושים לנו כפייה חילונית. כאן זה מקום להבעת דעות בצורה מתונה ומתוך הסבר והגיון. לו היית מבהיר את העובדות על הקורה בעמנואל, כגון שאין המדובר באפליה על רקע עדתי אלא על רקע סוציואקונומקרימינאלי, היו מקשיבים לך יותר. לו היית מסביר שההורים לא זלזלו בפסיקת בג"ץ אלא השאירו את בית הספר הישן לאוכלוסייה הנמוכה, לשיטתם, ופתחו לעצמם בית ספר חלופי במבנה פרטי, היו מקשיבים לך יותר. לו היית מביא כמה נתונים על כמותם של בני עדות המזרח בבתי הספר של החינוך העצמאי, היו מאזינים לך ביתר רצון וביתר אהדה. באופן שבו כתבת אין שום תועלת, אלא, חוששני, להיפך. בברכה - ברי"אשיחה • כ"ז בניסן ה'תש"ע • 15:30, 11 באפריל 2010 (IDT)

לא הבנתי א. מה עשיתי, ב. למה אתה כועס. טיפוסי - שיחה 15:32, 11 באפריל 2010 (IDT)
א. גרמת נזק הסברתי לציבור שעליו רצית להגן. ב. בגלל א. סיבה נוספת, אין צורך לעורר כאן מחלוקות על רקע דת. בזמנו, כאשר ככר העיר הייתה רוויה דעות אנטי דתיות בגלל נושא הקברים באשקלון, נחלצתי חושים לכתוב צד נוסף בעניין, כדי לאזן מעט את ההסתכלות החילונית. אך לבוא ולעורר נושאים טעונים, שאיש לא דיבר עליהם לפניך, ושקשה להציג אותם בצורה נכונה, כאמור, עקב המחסור בעובדות, זה גורם נזק במישור הוויקיפדי. ברי"אשיחה • כ"ז בניסן ה'תש"ע • 15:37, 11 באפריל 2010 (IDT)
הדברים קורים ומפורסמים בין כך, ומה הנזק בהצגת עמדה מנומקת לטובת ההורים מבלי להיכנס לפרטים הקטנים שאני לא מצוי בהם והם לא כל כך מעניינים אותי בשלב זה, וכמי שעסק לאחרונה בערך הפגנת החרדים נגד בית המשפט העליון (1999) הייתי רוצה להימנע מלהשתתף בהפגנה נוספת כזו, בתקוה להבנה. טיפוסי - שיחה 15:43, 11 באפריל 2010 (IDT)
אתה צודק. רק חבל שלא הצגת עמדה מנומקת. נפסיק כאן, כי חוששני שאיננו מבינים איש את רעהו. ברי"אשיחה • כ"ז בניסן ה'תש"ע • 15:47, 11 באפריל 2010 (IDT)
אני חושב שכן נימקתי, ואני מכבד את רגישותך למגזר, בתקווה שלא יצא תקלה תחת ידינו. טיפוסי - שיחה 15:52, 11 באפריל 2010 (IDT)
טיפוסי, בדבריך בכיכר עשית לי שירות דוב. אני מודה לך, וכולי תפילה שלא תפנים את דבריו של ברי"א. @ברי"א הטיעונים שלך כבר יכולים להישמע לאוזן אנוש, אבל חוששני שיש קו צר מאוד בין זה לבין גזענות, אם בכלל. או שתאמר לי מה זה גזענות. ועל תופעת הסמינרים לא התחלתי לדבר, אבל אני די בטוח שאפגוש את אותם מנהלים ומנהליהם לאחר מאה ועשרים, אין לי ספק שהם יקבלו את המקום הראשון על יד התנור, ואני אאלץ להצטופף מאחור. Rex - שיחה 18:53, 11 באפריל 2010 (IDT)
ישראל, מפי השמועה קיבלנו שיש מספיק תנורים לכולם, ולא צריך לדחוף, יש לי משנה סדורה ומנומקת להסביר כל תופעה שמתפרשת כגזענית, הקשורה לציבור החרדי, בצורה המניחה את הדעת, אגב, מה זה שירות דוב. טיפוסי - שיחה 19:00, 11 באפריל 2010 (IDT)
בענייני גיהנום אני הוא המומחה. לגבי שירות דוב תוכל לעיין בערך. למעשה עברתי על המלצתו של נפוליאון, שאמר "אל תפריע למתנגדים שלך כשהם טועים". Rex - שיחה 19:20, 11 באפריל 2010 (IDT)

ברי"א, אתה עושה לעצמך חיים קלים. לא משתמש: טיפוסי הוא שגרם נזק, אלא הנהלת בית הספר וכל מי שנתן לדבר הזה יד. אגב, מה פירוש "סוציואקונומקרימינאלי"? עידושיחה 19:03, 11 באפריל 2010 (IDT) כן, וגם המודעות בשם הרב אלישיב. ולשאלתך האחרונה - זה גזענות ביידיש :-P Rex - שיחה 19:20, 11 באפריל 2010 (IDT)

עידו, הכוונה לאוכלוסיית מצוקה עם נטיות קרימינאליות. אם לא ידוע לך למה הכוונה, תקרא את הקישורים הבאים, מעוללות הימים האחרונים: אברך חרדי נדקר על ידי שכנו במהלך ויכוח, לכו מאיתנו, לכו. אחרי שתקרא את זה, תענה לעצמך בכנות: האם היית רוצה שבתך תלמד עם בתו של "בעל התשובה" הדוקר? עם אחים ואחיות של בני הנוער מאשדוד?! ובכן, לידיעתך, זה מה שקורה בעמנואל. עוד לידיעתך, וזה ביכולתך לבדוק בתוקף תפקידך, בחינוך העצמאי משולבים עדות המזרח בצורה מלאה, ולעתים הם מהווים את רוב מצבת התלמידים בבית הספר. הנושא כאן הוא הבדלים בין המשפחות על הרקע שהזכרתי ולא על רקע עדתי. ברי"אשיחה • כ"ח בניסן ה'תש"ע • 20:14, 11 באפריל 2010 (IDT)
ובמקרה, ממש במקרה, כל הילדות במצוקה עם הסמים והאלימות הן מזרחיות. עידושיחה 20:52, 11 באפריל 2010 (IDT)
לא במקרה ולא מדויק. כדי להסביר את זה אצטרך לתת כאן סקירה ארוכה על סוגי האוכלוסייה שהגיעו להתגורר בעמנואל, ולפלח ולהסביר מדוע יצא שהאוכלוסייה הגבוהה יותר היא ברובה ממוצא אשכנזי ואילו האוכלוסייה החלשה או המוחלשת היא מזרחית (אגב, זה המצב במקומות רבים במדינה, אבל זה נושא אחר). אין לי זמן ומשאבים לעשות את הנתוח והפילוח והסקירה ההיסטורית. אם זה מעניין אותך תוכל לברר בעצמך. חושבני שכבר יצאתי ידי חובה במה שכתבתי, ואם מישהו מתעקש להמשיך ולטעון שהאפליה על רקע של צבע עור - שיערב לו. ברי"אשיחה • כ"ח בניסן ה'תש"ע • 21:11, 11 באפריל 2010 (IDT)
נניח שאני מקבל (ואני לא). אתה נורא מודאג מכך שילדים ממשפחות "טובות" יושפעו לרעה מילדים ממשפחות "לא טובות". ואולי הילדים מהמשפחות ה"טובות" ישפיעו לטובה על הילדים ממשפחות ה"לא טובות"? האם לא מדאיג אותך שילדים ממשפחות "לא טובות" יישארו בתוך מסגרות סגורות ו"מקולקלות" ולא יחשפו לדברים אחרים? אומר עוד שאני למדתי בבית ספר שהיתה נהוגה בו אינטגרציה, ולא ראיתי שמישהו נפגע מכך. אולי אפילו להיפך. עידושיחה 21:25, 11 באפריל 2010 (IDT)
ברי"א, האם היית מסכים שבתך תלמד עם בתי בבית הספר? תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:31, 11 באפריל 2010 (IDT)
סביר שלא. לא מקובל לחשוף ילדים דתיים בגיל קטן לתרבות ולהתנהגות לא דתית, אף אם נושאי דגלה הם פעוטות בני 5-6. אגב, אתה היית מסכים לשלוח את בתך לבית ספר חרדי?... ברי"אשיחה • כ"ח בניסן ה'תש"ע • 20:34, 11 באפריל 2010 (IDT)
גם לבית ספר חילוני סביר להניח שלא הייתי מסכים לשלוח אותה. אני מניח שהייתי שולח אותה למקום שבו היתה מקבלת את החינוך הטוב ביותר ואת ערכי המוסר (לשיטתי) כמו גם דגשים בנושאים שלדעתי אינם מכוסים היטב במסגרת חומר הלימוד הייתי נותן בבית. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:39, 11 באפריל 2010 (IDT)
שמתי לב שיצאה לי תשובה קצת מתחמקת. בקצרה: בנסיבות מסוימות, סביר להניח שכן. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 20:40, 11 באפריל 2010 (IDT)
יפה מאוד. ומה היית עושה אם באותו "מקום שבו היתה מקבלת את החינוך הטוב ביותר ואת ערכי המוסר" היו מגיעים ללמוד גם ילדים ממשפחות הרוסות, שנחשפו כבר, לאסונם, לסמים, אלימות וזנות? מה היית עושה אם המתוקה בת השמונה הייתה מגיעה הביתה עם ביטויים מגעילים, שלמדה מידידיה בבית הספר? אם תשובתך תהיה בסגנון: "הייתי מחנך אותה שלא לחקות את אותם ילדים", אסיק שטרם התמודדת עם המשימה שנקראת חינוך ילדים... ברי"אשיחה • כ"ח בניסן ה'תש"ע • 20:48, 11 באפריל 2010 (IDT)
אחרי קריאה של דיון מעמיק זה, אני מבינה שמזרחים, דתיים, מהפריפריה הם – ממעמד סוציו-אקונומי נמוך, קרימינלים, משתמשים בביטויים מגעילים, שכנראה למדו ממשפחתם הנגועה, לא עלינו, בסמים, אלימות וזנות. איזה מזל שאני חילונית שגרה במרכז, אחרת תארו לכם מה היה יוצא ממני. ואני לא יודעת מה בדיוק מלמדים אצלכם, אבל לפחות בבית הספר שלי בשיעורי תנ"ך לימדו מהי שנאת חינם. דורית 21:16, 11 באפריל 2010 (IDT)
אם אלו המסקנות שלך מהדיון הספציפי הזה, שהתמקד במקרה ספציפי מאוד, לימדת אותי בארבע שורות מהי שנאת חינם. ברי"אשיחה • כ"ח בניסן ה'תש"ע • 21:30, 11 באפריל 2010 (IDT)
אני לומד כבר חמש שנים בבית ספר עם ילדים מבאר שבע, אופקים, דימונה, ירוחם, נבטים ורהט, רבים מהם ילדי פנימיה. תאמינו לי יצאתי בסדר, אולי אפילו למדתי דבר או שניים. אולי גם הם... דניאל ב. 21:36, 11 באפריל 2010 (IDT)
ומה הקשר למקרה הספציפי הזה? ברי"אשיחה • כ"ח בניסן ה'תש"ע • 21:38, 11 באפריל 2010 (IDT)
למעשה הגישה של אותם מוסדות נשואי הויכוח היא: ישנם ילדים שהשפעתם רעה, לפיכך נבצע ענישה קולקטיבית בכל המזרחיים והמזרחיים למחצה, הם ובניהם ובני בניהם עד סוף הדורות. לפי אותה גישה - ישנם חרדים שהשפעתם רעה (חובטי תינוקות, משחיתי אנדרטאות, ומאכילים בצואה ילדים) לפיכך נרחיק את החרדים כולם ממדינתינו. הצעד הבא יהיה להעיף את הערבים, מי הבא בתור? Rex - שיחה 21:58, 11 באפריל 2010 (IDT)
תודה לבעל האכסניה על הדיון המעניין. היה לי נסיון עם עצמי ועם ילדיי בסוגים שונים של בתי ספר, ובמשך תקופה ילדיי היו היחידים בכיתתם ללא טלויזיה, ובאופן פרקדוסלי זה העניק להם יחס מיוחד שחיזק אותם בשמירתם על החינוך שקיבלו מהבית, ולא שמענו מהם מילה מגונה וכדומה (כמובן, כשהלכו לבתי חברים סיכמנו עם ההורים שהטלויזיה תכובה). העיקר הוא הבית, וההורים חייבים להשקיע ולא לזרוק אחריות על בית הספר. לגבי שילוב של אוכלוסיה חלשה, אני חושב שהנוסחה הגואלת היא זו: אם הנהלת בית הספר והצוות החינוכי בראש אחד איתך, ואם הילדים מאוכלוסיה חלשה הם לא יותר משליש הכיתה - שווה לקחת את הסיכון ועל הדרך לקדם את כולם. אם היחס שונה - כולם ינזקו. הנוסחה הזו מיושמת בהצלחה רבה מאד בבית ספר מסוים שאני מכיר, ובו השליש החלש מורכב ממשפחות חד הוריות, מרביתן יוצאי אתיופיה. עזר - שיחה 22:07, 11 באפריל 2010 (IDT)
כולכם צודקים, מנקודת מבטכם, כולל אני מנקודת מבטי. טיפוסי - שיחה 13:39, 12 באפריל 2010 (IDT)
ולמי שחיפש עובדות, וטרח להבין איך בכל זאת אנשים בימינו נגועים באפליה על רקע גזעני, מוגש הלינק הזה, כי בסוף יש רק אמת אחת, והיא לא נמצאת אי שם באמצע. טיפוסי - שיחה 14:43, 12 באפריל 2010 (IDT)
אני מצטער, לא צלחתי את כותרת המשנה, שלשונה ”בג"צ קבע שוב מתוך שנאה נטו לציבור החרדים לדבר ה'”. אביעדוס • כ"ח בניסן ה'תש"ע, 16:47, 12 באפריל 2010 (IDT)
אני מבהיר, כוונתי לעובדות פחות לפרשנות. טיפוסי - שיחה 18:18, 12 באפריל 2010 (IDT)

השיחה הזו היא מבט מדהים למקום מפחיד שאני שמח שאיני מכיר. אלמוג 18:34, 12 באפריל 2010 (IDT)

תעדכן את התבנית בדף המשתמש שלך... Rex - שיחה 19:25, 12 באפריל 2010 (IDT)
שלום ישראל, מה שלומך, אתה מוכר לי מאד משום מה. . טיפוסי - שיחה 22:58, 12 באפריל 2010 (IDT)
תגיד, טיפוסי (וגם ברי"א), אתה רוצה להגיד לי שאין גזענות?
סיפור: שלוש פעמים בחיי יצא לי להציע שידוך לחברים שלי. לשניים מהם את אותה אחת, ולשלישי - אחרת. הראשונה היתה בחורה מקסימה שאין לכם מושג בכלל. פשוט מציאה. רק מה - היא היתה חצי ספרדייה. כאשר הצעתי אותה לבחור שהיה אשכנזי, הוא דחה את ההצעה בבוז מראש, בלי בכלל להתעניין בפרטים. לא גזענות, דת.
אני לומד מטעויות, אז מה עשיתי? הלכתי והצעתי אותה לחבר אחר, שגם הוא חצי ספרדי. מתברר שגם הוא לא מעוניין בבחורה חצי ספרדייה... למה? כדי שבניו יוכלו לצאת ממעגל המוגלגיות, ולהפוך להיות טהורי דם.
מה היה עם הבחורה השנייה? היא היתה ספרדיה שלמה, רק שומו שמיים תצילנה אוזניים, אני לא ידעתי זאת, וכאשר הצעתי למישהו שלמד שנה מעלי לצאת איתה, לא אמרתי לו שהיא ספרדיה. כאשר הוא גילה את זה הוא נפגע ממני אישית. זה הפך לעלבון, ואני לבוגד.
ועכשיו הקטע דה בסט. הזמן: ערב יום כיפור. המקום: היכל הישיבה. משתתפים: עבדכם הנאמן, והבחור המאוכזב. עילה: ניסיון לעבודה בעיניים, והפיכת כל זרעו של הבחור לנגוע לדורות.
האפס דרש ממני להתנצל על ההצעה המגונה. גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 05:42, 17 ביוני 2010 (IDT)

גוונא יקר, נאמר שיש גזענות אז מה? תבין, שמבחינה יהודית כל מדה רעה צריכה להיות מתוקנת, על ידי לימוד תורה וספרי מוסר, כך גזענות, כך כעס, וכך קנאה, וכך גאווה, וכך שקר וכו' וכו' הבעיה העיקרית כפי שאני רואה אותה, היא עם אלה שצועקים גזענות אשכנזית געוואלד, והם מתכוונים בכלל להפרדה בין הגברים והנשים בחתונות שזה פסול ופרימיטיבי לדעתם האתאיסטית. טיפוסי - שיחה 17:49, 17 ביוני 2010 (IDT)

טענוהו בחיטים והשיב ב(קליפות של) שעורים. עזר - שיחה 18:31, 17 ביוני 2010 (IDT)
אם אתה כבר מביא ציטוט תביא את המקור, "טענו בחיטים והודו לזכר קדשו". טיפוסי - שיחה 19:32, 17 ביוני 2010 (IDT)
גוונא, במחילת כבודך, אתה שבוי בקונספציות העדתיות הפרטיות שלך. הרי אם תציע לרב עובדיה יוסף להשיא את בתו לבנו של האדמו"ר מתולדות אהרון הוא ינפנף אותך לכל הרוחות. ואם לחבר ספרדי שלך מהישיבה היית מציע חסידת גור או סלונים, גם הוא לא היה מוכן. אז אחת מהשתיים: או שהעדתיות כאן היא דו-סטרית, או, וכך נכון יותר, שהנושא כאן אינו עדתיות וטהרת הגזע השוביניסטית, אלא הבדלים מהותיים במנטליות ובמנהגים בין העדות השונות במגזר החרדי, שאיש אינו רוצה להכניס את עצמו לחיי נישואין תוך התמודדות עם הבדלים אלו, נוסף על ההתמודדות הרגילה בה מתמודד כל זוג נשוי. [הבדלים אלו מתבטאים באינסוף דרכים: הגיית התפילה, נוסח התפילה, מנהגי כשרות שונים (קטניות בפסח למשל, או היתר מכירה), הבדלי פסיקה בהלכות נידה, שבת, ועוד ועוד. הבדלי השקפה בשאלת מרכזיותו של לימוד התורה, בשאלת ההתקרבות לקרובי משפחה לא דתיים, ובשאלות רבות נוספות]. ברי"אשיחה • ו' בתמוז ה'תש"ע • 12:50, 18 ביוני 2010 (IDT)
בריא, תן לי לצאת מגדרי ולכתוב משהו בקשר לשידוכים, הציבור החרדי מחונך ומכוון להינשא פעם אחת ויחידה בחייהם לאורך ימים ושנים, ואתה צודק בכך שאך טבעי הדבר, שכל אחד יתחתן עם בן קהילתו, וכן גם בעל תשובה עם בעלת תשובה, אבל בציבור החילוני שהפונקציה בשידוכים זה רק לעשות אהבה, מה רע במי שסבו בא מפולין שיקח מי שסבתא שלה באה ממקנס, העיקר זה לעשות אהבה וכמה שיותר. טיפוסי - שיחה 13:02, 18 ביוני 2010 (IDT)
למה שלא תישאר בגדרך? לצערי אתה כותב שטויות. יש חילונים רבים , בעצם חלקם הגדול, שמתחתנים מתוך אהבה והערכה אמיתית, ובדעתם להשאר נשואים לכל החיים. התגובה שלך אינה במקום, וכבר למדנו כי כל המוסיף גורע. יכולת, אם רצית, לחדד את דבריי, ולהוסיף שלמרות שהחלונים מתחתנים גם הם בשביל להשאר נשואים כל החיים, אך בתרבות האחידה שייצר כור ההיתוך הישראלי, אין התנגשויות בין עדתיות העלולות לערער את חיי הנישואין. ברי"אשיחה • ו' בתמוז ה'תש"ע • 13:12, 18 ביוני 2010 (IDT)
ברי"א, בוודאי שהעדתיות בארץ היא דו-סטרית, וספרדים רבים משתמשים בכינוי "אשכנזי" כמילת גנאי. אך הראיה מהפער בין הרב עובדיה לבנו של אדמו"ר לא נראית בעיני עניינית, כאשר הטענה היא שגם חצי ספרדי ש"משוכנז" לגמרי ושהמשפחה שלו "מעורבת" - אינו "כשר לבוא בקהל" האשכנזים "טהורי הדם". אני-ואתהשיחה 13:16, 18 ביוני 2010 (IDT)
ברור שיש מקרים שנובעים מתפיסות גזעניות, כפי שגם חילונים אשכנזים מסוימים לא ירצו להתחתן עם ספרדיות מתוך תפיסה גזענית. הבעיה היא באינדוקציה שגוונא עשה מזה. ברי"אשיחה • ו' בתמוז ה'תש"ע • 13:22, 18 ביוני 2010 (IDT)
יש גזענות גם בחברה החילונית. אך גוונא למד מהנסיון האישי שלו שבחברה החרדית הגזענות בנושאי שידוכים היא עמוקה הרבה יותר. האם על פי ההיכרות שלך עם החברה החרדית המקרים שגוונא פגש בהם היו חריגים? אני-ואתהשיחה 13:50, 18 ביוני 2010 (IDT)
גוונא נותן אינטרפרטציה משלו לתופעה שניתן להסביר אותה ביותר מדרך אחת. כאמור, ישנה בעיה מהותית בנישואין בין עדתיים במגזר החרדי. לצד זאת, לעתים חלק מגורמי הסירוב לנישואין כאלו הם גזעניים. אינני יודע את ההתפלגות המדויקת בין הצעות שידוך שנפסלות מתוך הבנת הבעייתיות בהן, ובין אלו שנפסלות מפאת רגשות פרימיטיביים של המעורבים בהן. ברי"אשיחה • ו' בתמוז ה'תש"ע • 14:19, 18 ביוני 2010 (IDT)
באופן לא מוזר, הצד הסרבן בהצעת השידוך הנ"ל לא היה הצד החצי ספרדי, אלא הצד האשכנזי. האם לדעתך, ברי"א, אך מקרה הוא שהצד האשכנזי סירב, באותה מידה ייתכן היה כי הצד החצי ספרדי לא היה רוה להרוס את הספרדיות שבו? גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 14:24, 18 ביוני 2010 (IDT)
בהחלט כן. אני מכיר אישית ספרדים או צבעונים רבים, שאינם מוכנים להשתדך עם אשכנזים. אינני טוען שהבחור שלך עשה זאת מהסיבות הנכונות, כי אינני מכיר את המקרה. ייתכן שהבחור שלך אכן גזען, אך להפוך מקרה פרטי לקביעה גורפת זה כשל לוגי. ברי"אשיחה • ו' בתמוז ה'תש"ע • 14:41, 18 ביוני 2010 (IDT)
ראשית במקרה הזה החור שלי הוא הפלג הפחות גזעני. שנית, בסופו של דבר יש לנו רק את אוסף המקרים הפרטיים, והיסק אינדוקטיבי לא רק שאינו שגוי לוגית, אלא מהווה בסיס לכל מה שאנו יודעים. גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 14:45, 18 ביוני 2010 (IDT)
מגוחך. מסקנה אידוקטיבית על סמך 2 מקרים הידועים לך?! תשתדל להמשיך לדבר לעניין (אתה יודע לעשות את זה כשבא לך). ברי"אשיחה • ו' בתמוז ה'תש"ע • 14:57, 18 ביוני 2010 (IDT)
אני תמיד משתדל. ואתה יודע שאלו שני מקרים קונקרטיים שמדגימים את הלך הרוח הכללי ששנינו מכירים. גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 15:04, 18 ביוני 2010 (IDT)
איך כל זה קשור לכאן. טיפוסי - שיחה 14:25, 18 ביוני 2010 (IDT)
ברי"א טען שהתפלגות דחיית השידוכים בקרב הציבור החרדי מטעמי גזענות שווה לזו שבציבור החילוני, או בכל אופן לא שונה ממנה באופן מהותי. עוד טען, כי מידת הגזענות שכן קיימת הינה דו סטרית בין ספרדים לאשכנזים.
מדברים אלה אני יכול להסיק כי אחוז הדחייה של אשכנזים בידי חצי ספרדים, שווה לאחוז הדחייה של חצי ספרדים בידי אשכנזים - דבר שאינו נכון בעליל. גוונא + שיחה + חידוש מהשרוול 14:39, 18 ביוני 2010 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: ::::::ברי"א דבריך ברורים, אך מה עושים עד שמגיעים להחלטה להתחתן עם בחירת הלב, והאם אתה מכיר את אחוז הגירושים במגזר החילוני, לעומת המגזר החרדי? ולגבי התרבות האחידה, בוודאי כשמוחקים ומשכיחים בשיטתיות את מורשת היהדות המפוארת של העדות השונות, והופך אותם לאתאיסטים גמורים אכן לא תהיה התנגשות בגלל המוצא, וזה כל העניין, אבל למה לי להרגיז את החילונים שבינינו. טיפוסי - שיחה 13:26, 18 ביוני 2010 (IDT), אבקש את המשך הדיון בפסקה חדשה בסוף הדף. טיפוסי - שיחה 13:26, 18 ביוני 2010 (IDT)

משיח[עריכת קוד מקור]

למה מחקת? ראה כאן. חזרתי שיחה 11:06, 16 באפריל 2010 (IDT)

צודק. טעות. טיפוסי - שיחה 13:26, 18 באפריל 2010 (IDT)

התכוונת לשלוח לי דוא"ל?[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב, טיפוסי. הבנתי שתכננת לעשות זאת, ואם כן - לא קיבלתי. עזר - שיחה 10:01, 22 באפריל 2010 (IDT)

למעשה לא הספקתי, אבל רגע, יש לך כן מייל דרך ויקיפדיה, איך שולחים לשם? טיפוסי - שיחה 13:57, 22 באפריל 2010 (IDT)
היכנס בדף המשתמש שלי לאופציה שליחת דוא"ל למשתמש. עזר - שיחה 16:52, 22 באפריל 2010 (IDT)
זה לא מופיע לי, אולי משום שלי אין אופציה כזאת עדיין, האם זה נכון, ואם כן איך אני עושה את זה. טיפוסי - שיחה 17:16, 22 באפריל 2010 (IDT)
לחץ כאן. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 01:16, 23 באפריל 2010 (IDT)

לוח המודעות[עריכת קוד מקור]

יש כבר הפניה להצבעה. אין צורך בהפניה נוספת. זהר דרוקמן - Talk to me Goose!22:00, 29 באפריל 2010 (IDT)

תורה[עריכת קוד מקור]

שחזרתי את הערך לגרסה היציבה מ-24 באפריל. אל תמשיכו במלחמה אלא דונו בדף השיחה. איתי פ.שיחה 14:05, 9 במאי 2010 (IDT)

ובכן, אני שיחזרתי בערך קטע אחד שיש לו רוב בדף השיחה (חשיבות התורה), ולגבי שאר העריכות האחרונות שנעשו, אלה לא נעשו על ידי אלא על ידי משתמשים אחרים, שדנים כיאה בדף השיחה, בדוק ותראה. טיפוסי - שיחה 14:09, 9 במאי 2010 (IDT)
תמשיכו עם הדיון ואת הנגיעה בערך עשו רק לאחר דיון טוב ולא דיון בן 3 משתתפים. איתי פ.שיחה 14:14, 9 במאי 2010 (IDT)
עצתך מועילה, אני מקווה שתימצא בקרוב בדף השיחה נוסח מתוקן ומוסכם, שיחליף את הנוסח הבעייתי כפי שזה היום. טיפוסי - שיחה 14:18, 9 במאי 2010 (IDT)
תודה. איתי פ.שיחה 14:19, 9 במאי 2010 (IDT)

התלבטות לגבי ערך[עריכת קוד מקור]

לפני כמה שנים היתה אירוע של חטיפת גופת תינוקת בידי חרדים בעיר אשדוד, במבצע מורכב ומושלם מבחינתם, ולפי דעתי היתה זו אירוע בסדר גודל המצריכה איזכור ראוי באנציקולויקיפדיה, ההתלבטות הינה האם הדבר ראוי לערך בפני עצמו, או כאיזכור בערכים אחרים, כמו קבורה (יהדות), יהדות חרדית, אתרא קדישא, הנה קישור חיצוני לכתבה בעניין, אגב, סיום הפרשה, הינה בכך שהגופה נקברה במקום לא נודע, כאשר האחראים לא נתפסו ולא הועמדו לדין מעולם, למבוכתה הרבה של המשטרה. טיפוסי - שיחה 19:39, 10 במאי 2010 (IDT)

השאלה אם זה מידע אנציקלופדי. מה שתיארת מתאים מאוד לכתבה בעיתונות. אני בספק עד כמה זה מתאים לפה. גילגמש שיחה 20:15, 10 במאי 2010 (IDT)
העניין הוא שזה היה לדעת רבים אירוע מכונן מכל מיני בחינות, ואם זכרוני אינו בוגד בי זה כלל בנוסף אי קידום (או עריפת ראשים) בצמרת המשטרה, ואגב היו שהגדירו זאת אז מבצע קומנדו ראה כאן. טיפוסי - שיחה 20:19, 10 במאי 2010 (IDT)
לפי מה שראיתי זה סוג של שמועה. גילגמש שיחה 21:03, 10 במאי 2010 (IDT)
אבל לפי התרשמותי אלו מאד מבוססות. טיפוסי - שיחה 22:14, 10 במאי 2010 (IDT)
ערך שמבוסס על שמועות, גם אם מבוססות הוא בעיתי. גילגמש שיחה 22:33, 10 במאי 2010 (IDT)
הכוונה היא להביא מקורות לכל טענה כמובן, אנא פרט למה אתה מתכוון שאלו שמועות ולא עובדות. טיפוסי - שיחה 23:23, 10 במאי 2010 (IDT)
אני לא מכיר כל כך את פרטי הפרשה, אך הינה ציטוט מהקישור שסיפקת: "גם אם השמועה, לפיה, גופת התינוקת מאשדוד נחטפה בידי אברכים מבית שמש, אינה נכונה, העובדה ששמה של עירנו משורבב בהקשר שכזה, מעידה כאלף עדים על התהפוכה המדאיגה שעברה על עירנו בעשור האחרון" - שמועה. גילגמש שיחה 23:35, 10 במאי 2010 (IDT)

המקום לכתוב על זה הוא בערך העוסק בחובת הקבורה ובזיון המת, במקורות הדנים במה כן ומה לא. לאחרונה היה מקרה במאה שערים של חטיפת גופה ולא נראה לי שיש מקום לכתוב על כל מקרה. אולי אפשר גם לכתוב כל כך בערך רב ובדיון על "ועשית ככל אשר יורוך", אבל ללא שמות של רבנים והסבר מי עמד מאחורי העניין זה קצת יהיה חסר אפקטיביות. עדירל - שיחה 07:55, 11 במאי 2010 (IDT)

גילגמש, כמה טוב שביארת את כוונתך, ואסביר, מה שכתבו באתר, זה בעצם התמרמרות על כך שאלו שביצעו את המעשים שאינם מוטלים בספק הם תושבי העיר בית שמש, וזה נכון שזה בגדר שמועה, אבל זה פרט שולי וחסר ערך ביחס לפרשה כולה עם העובדות שאינם מוטלים בספק כאמור. טיפוסי - שיחה 12:42, 11 במאי 2010 (IDT)
עדירל, מה שמייחד את המקרה הזה מהשאר זה בעובדה, שכאן הפרשה נפתרה שלא בהסכמת המשטרה ובית המשפט, ובעצם נשארה בגדר תעלומה, אגב, לפי עמדת החרדים הרי במקרה הזה למשל נמנע ביזיון המת על ידי חילוץ הגופה, האם לכך כוונתך? טיפוסי - שיחה 12:46, 11 במאי 2010 (IDT)

תבניות מקור ותקציר עריכה[עריכת קוד מקור]

כשאתה מוסיף תבניות מקור, נא ציין זאת בתקציר העריכה. זה די מתסכל לחפש את העריכה בה הוספה התבנית (על מנת לדעת כמה זמן היא מוצבת בערך), כשאין לכך אזכור בתקציר העריכה. וראה גם [2]. תודה, יוסאריאן מחוץ לחשבון - שיחה 10:33, 13 במאי 2010 (IDT)

אשתדל להבא. טיפוסי - שיחה 11:21, 13 במאי 2010 (IDT)

איך עושים קטגוריה[עריכת קוד מקור]

בבקשה תכתוב לי איך עושים קטגוריה חדשה. תודה מראש

תסתכל בכל דף קטגוריה דרך העריכה ותבין, זה פשוט מאד. טיפוסי - שיחה 14:03, 28 במאי 2010 (IDT)

קטגוריה:יהדות[עריכת קוד מקור]

שלום, למה הוספת את דף השיחה שלך לשם? חזרתישיחה 12:46, 28 במאי 2010 (IDT)

היות וזו פעם הראשונה שאני עושה קטגוריה, לא הייתי בקי בהשלכות של זה, תודה שמחקת. טיפוסי - שיחה 13:14, 28 במאי 2010 (IDT)
תודה על התודה, אך היא מגיעה לי רק על ה"גילוי". את המחיקה בפועל אתה ביצעת, בעריכה הזו. חזרתישיחה 18:35, 28 במאי 2010 (IDT)
אתה לגמרי צודק, את הדבר גיליתי אחרי אמירת התודה, כלומר כשאמרתי תודה חשבתי שכבר מחקת, וגם זה חלק מהעניין. טיפוסי - שיחה 17:15, 30 במאי 2010 (IDT)
טוב, לא מחקתי כי לא נהוג למחוק משהו מדפי שיחה של אחרים. חזרתישיחה 07:55, 1 ביוני 2010 (IDT)
שירבו כמותך בויקיפדיה. טיפוסי - שיחה 13:30, 1 ביוני 2010 (IDT)

חסידות בעלז[עריכת קוד מקור]

שלום,

שים לב כי אין להעביר ערכים מסוג זה ללא דיון, לבטח לא לאור הדיון שכבר היה בדף השיחה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:54, 14 ביוני 2010 (IDT)

טוב. טיפוסי - שיחה 17:58, 14 ביוני 2010 (IDT)

דיון על גזענות ושמרנות ומה שביניהם[עריכת קוד מקור]

התבטאו כאן אם אפשר בתמציתיות ובקצרה, לתועלת הדיון. טיפוסי - שיחה 13:27, 18 ביוני 2010 (IDT)

שים לב[עריכת קוד מקור]

אני יודע שאני חדש פה אבל שים לב אתה פוגע באנשים ומעורר מהומות וויכוחים שלא מועילים לאף אחד, ולכל מי שמעיר לך משהו אתה מגיב בציניות ובהתנשאות, זה לא בסדר לא מצד היחסים בין בני אדם וחשבתי שכחרדי יהיה לך אכפת יותר מאיך שאתה נראה וכבר רמזו לך על זה כשכתבו "מי שקורא ושונה ומשמש ת"ח ואין משאו ומתנו באמונה ואין דבורו בנחת עם הבריות מה הבריות אומרות עליו אוי לו לפלוני שלמד תורה אוי לו לאביו שלמדו תורה". אתה יורה לכל הכיוונים כדי להגן על החרדים בפרשה האחרונה אבל כדאי לך (לדעתי) להנמיך את הלהבה ולהיות יותר עדין. ממילא ויקיפדיה זה לא המקום שבו כולם ישנו את דעותיהם וכיון שזה לא רלוונטי באופן ישיר לוויקיפדיה חבל סתם לבזבז את מרצך להתווכח עם אנשים. אני מבקש ממך את זה משתי סיבות 1) העיקרית: לא נעים להסתובב בוויקיפדיה ולאנשים נגמרת הסבלנות להתווכח סתם. 2) חבל עליך- אתה מרחיק ממך אנשים מכל הכיוונים. אני יודע שאתה לא אוהב שנותנים לך עצות אבל נראה לי שאתה לא שם לב וכדאי לך לשים לב שיש עוד אנשים חושבים שמגיעים למסקנות ועושים את מה שנראה בעיניהם אמיתי. מצטער אם אני מטיף אבל זה נראה לי חשוב להביא לתשומת לבך. ישרון - שיחה 17:15, 20 ביוני 2010 (IDT)

יש לי בעיה גדולה עם אלו שאני מזהה כמנסים להגן באמצעים פסולים, על עמדותיהם השנויות במחלוקת, ויחד עם זאת מצפים ליחס סלחני, לעתים נדירות זה עלול להגיע גם למצב שמזכיר את האמרה, "עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס" בכל מקרה אני משתדל להיזהר בכבודם של המשתמשים, באופן כללי ובאופן פרטי, יחד עם זאת אני תמיד פתוח לקבל ביקורת בונה, ובתנאי שזה יגיע ממקום נקי משיקולים זרים. טיפוסי - שיחה 17:21, 20 ביוני 2010 (IDT)

כמי שכתב[עריכת קוד מקור]

את הערך על הפגנת החרדים הקודמת, מצופה ממך שתתן ערך מורחב גם על העצרת האחרונה, בפרט שהערך בג"ץ עמנואל הפך להיות ערך שעיקרו בפסק הדין.

יש לי תחושה שאם כל ההפגנות עוד לפנינו, לכן נמתין עם זה, אגב, מן הסתם אתה מודע לכך שהערך על הפנגת החרדים הקודמת נגד בג"ץ, נוצרה בחלוף עשר שנים מאז התרחשותה. טיפוסי - שיחה 14:10, 22 ביוני 2010 (IDT)
מה עם המכתב של האדמו"ר מסלונים שהוקרא היום בכנסת על ידי ליצמן? ניר 121 - שיחה 01:11, 24 ביוני 2010 (IDT)
אני מתלבט האם המכתב ראוי לערך בפני עצמו, או לפחות פסקה ראויה בערך, אבל לרוב ההטיות בערך הנ"ל, אני נמנע בשלב זה אפילו מלהביט בו. טיפוסי - שיחה 15:20, 24 ביוני 2010 (IDT)
כעת הגיע הזמן. ניר 121 - שיחה 00:36, 8 ביולי 2010 (IDT)
האם שמת לב שאתמול הוספתי לערך את הנושא של "שאגת עמנואל" שהיה קיים מחוץ לכלא, כמו גם מאהל המחאה של פרוש? היות שאני לא מזהה הסכמה לערך מורחב על העצרת, לא נותר לנו אלא להוסיף את הפרטים בערך שכותרתו בג"ץ בית הספר בעמנואל וההכרח לא יגונה. טיפוסי - שיחה 15:01, 8 ביולי 2010 (IDT)

תשמע טוב[עריכת קוד מקור]

עצה ידידותית (ואני לא ציני): תתחיל להתערב כמה שפחות בנושאים פוליטיים/רגישים/שנויים במחלוקת. זה לטובתך. הטקטיקה שלך ממאיסה אותך על אחרים פה. שוב: לטובתך. ויקיפד ~ התא הקולי 23:06, 23 ביוני 2010 (IDT)

עם ידידים כאלה (ואני לא ציני): מי צריך שונאים. טיפוסי - שיחה 16:28, 24 ביוני 2010 (IDT)
תתבייש! ברי"אשיחה • י"ג בתמוז ה'תש"ע • 21:51, 24 ביוני 2010 (IDT)
אני מתבייש בשבילך! טיפוסי - שיחה 12:01, 25 ביוני 2010 (IDT)

אתה לא מבין. האידיאולוגיה שלך לגיטימית, ההתבטאות שלך - גם היא לגיטימית. אבל בזכות טקטיקה בעלת כשל הסברתי מובהק דבריך רק מעוררים אנטוגניזם, ומזיקים קשות לתדמית שלך. לא לתדמית שלי אלא לשלך. אתה הופך את עצמך במהירות למטרד על הקהילה, ודרכך כאן תסתיים במקרה הטוב בפרישה, שתבוא על רקע הטקטיקה המשובשת שאתה נוקט. תפסיק עם זה. לטובתך בלבד, וגם לטובת הקהילה. אנא! ויקיפד ~ התא הקולי 22:31, 24 ביוני 2010 (IDT)

הועתק מדף השיחה:בג"ץ עמנואל. - טיפוסי הפך להיות מושא לביקורת בגלל, לכאורה, מינויו על ידי עצמו לדובר של הציבור החרדי. אני מציע שתרדו ממנו, והפסיקו בבקשה להטיף לו. זכותו להביע כל דעה שהוא רוצה במסגרת כללי הנימוס המקובל. זכותו להגיד לא רק את דעותיו, אלא גם כל מה שלדעתו הציבור החרדי חושב. גוונא • שיחה • ביבליוגרפיה של מקורות יהודיים 01:13, 25 ביוני 2010 (IDT)

תלונה[עריכת קוד מקור]

התלוננתי על מעשיך בוק:בר#הפרעה. ויקיפד ~ התא הקולי 02:42, 27 ביוני 2010 (IDT)

תודה, גרמת לי הנאה מרובה מכל מילה שנכתבה שם. טיפוסי - שיחה 13:25, 27 ביוני 2010 (IDT)
אם אתה רוצה להוכיח שאתה טרול, אתה בהחלט בדרך הנכונה. ‏odedee שיחה 13:27, 27 ביוני 2010 (IDT)
אני חולק בנחרצות על רישא של דבריך ומסכים לסיפא. טיפוסי - שיחה 13:29, 27 ביוני 2010 (IDT)

תלונה[עריכת קוד מקור]

התלוננתי על מחיקתך זו ב ויקיפדיה:בירורים שפם אדום - שיחה20:30, 7 ביולי 2010 (IDT)

הסברתי בדף השיחה שם. טיפוסי - שיחה 22:14, 7 ביולי 2010 (IDT)

אנקדוטה מעניינת לגביך[עריכת קוד מקור]

חיפשתי את טיפשוני בויקיפדיה ותראה מה קיבלתי.. שפם אדום - שיחה17:29, 12 ביולי 2010 (IDT)

באידיש אומרים,(מבלי לפגוע):הנער זאגט אויכט אמאל אגוט ווארט. טיפוסי - שיחה 15:08, 14 ביולי 2010 (IDT)
דו ביסט א-נער. עד עכשיו חשבתי שרק בעברית יש לך שפה עילגת. עכשיו אני יודע שגם יידיש אתה לא יודע.(מבלי לפגוע)...שפם אדום - שיחה17:26, 14 ביולי 2010 (IDT)
עצתי לך, שמור את המידע החשוב הזה לעת מצוא. טיפוסי - שיחה 17:35, 14 ביולי 2010 (IDT)
לא זכור לי שביקשתי את עצתך שפם אדום - שיחה17:43, 14 ביולי 2010 (IDT)
יש פתגם, נותנים לך תיקח, מרביצים לך תברח, ועכשיו בנימה אישית אבקשך לספר לי מה מטריד אותך. טיפוסי - שיחה 17:46, 14 ביולי 2010 (IDT)
בשיא הכנות; שעורך גרוע כמוך מצליח לכלות את זמנם ומרצם של עורכים רבים אחרים. 17:59, 14 ביולי 2010 (IDT)
אני בהלם טוטאלי, סתם, זה היה בשיא הכנות. טיפוסי - שיחה 18:05, 14 ביולי 2010 (IDT)
אכן 18:12, 14 ביולי 2010 (IDT)

לגופו של עניין, אני תמיד קשוב לביקורת עניינית וביקורת בונה, ואני מזמין אותך לאתגר אותי בהן. טיפוסי - שיחה 18:17, 14 ביולי 2010 (IDT)

שטויות, אתה לא קשוב בכלל לביקורות שמופנות אליך מכל עבר ואתה מגן בקנאות פנאנתית על כל עריכה שלך. 18:28, 14 ביולי 2010 (IDT)
הרי לנו דוגמה קלאסית לביקורת לא בונה ולא עניינית. טיפוסי - שיחה 18:46, 14 ביולי 2010 (IDT)
אל כל הביקורות שהופנו אליך עד כה (והיו הרבה מאוד כאלו) התייחסת כאל לא ענייניות. שפם אדום - שיחה18:35, 14 ביולי 2010 (IDT)

עריכות מגמתיות[עריכת קוד מקור]

אני מוצא את עריכותיך מגמתיות ביותר וכמזיקות לערכים. אני מציע שתתרחק מערכים בעלי משמעות פוליטית. דוד שי - שיחה 20:04, 13 ביולי 2010 (IDT)

אני שואל את עצמי האם ניתן להגדיר את עריכותי המדוברות כבלתי ניטרליות, למיטב הבנתי התשובה היא שלילית, אקבל בברכה דברי הסבר על הערותיך החדים כתער, על מנת להחכים. טיפוסי - שיחה 20:08, 13 ביולי 2010 (IDT)
אתה מעיר לי שעריכותיי מזיקות, ואני בא ושואל אותך, האם אתה באמת ובתמים חושב כך, או שאולי ותחשוב היטב לפני שאתה עונה, חילוקי הדעות בינינו נובעים משאלה אחרת לגמרי, והיא האם מערכת המשפט הישראלית יש לה ערך וחשוב לשמור עליה? על שאלה זו כבר השבת לי ישירות שדעתך חיובית, ואתה מודאג מההתקפות הבלתי מרוסנות עליה, ואת דעתי לא אסתיר שמערכת המשפט ובפרט בית המשפט העליון ובמיוחד בשבתו כבג"ץ הוא פועל בעיני כפי שמגדירים זאת אחרים, כסניף של מרץ, על כל המשתמע מכך.
ולעניינינו, כאשר אתה בא ומאשים אותי על עריכות מזיקות, תשאל את עצמך האם אין כאן לזות שפתיים, ומה שיותר מפריע לך אלו עמדותיי המנוגדות בתכלית לשלך, בעניין הזה, כאשר תשאל את עצמך שאלה זו ותשיב לעצמך את האמת, אהיה רגוע יותר. בידידות. טיפוסי - שיחה 20:15, 13 ביולי 2010 (IDT)
אין בכוונתי לבזבז זמני בשיחה אתך. נתתי לך עצה, עשה בה כרצונך. שמתי לב שאחדים כבר הקדימו אותי בדף שיחה זה בעצות שרוחן דומה. דוד שי - שיחה 20:26, 13 ביולי 2010 (IDT)
זמן אני מבין שהוא יקר לך, ואין לך אותו כדי לבזבזו בשיחה עמי, אבל לפחות קצת מקום בדף השיחה שלך היית משאיר לי קריצה. טיפוסי - שיחה 15:06, 14 ביולי 2010 (IDT)
העריכה שלך בערך נשות הכותל היא מאד מגמתית. מכל הכתבה הארוכה שהופיעה ב-Ynet מצאת לנכון להביא רק ציטוט מדברי רב הכותל על דעתו על נשות הכותל תחת איצטלה של חלקים גדולים בציבור הדתי, ולא הבאת דבר מדברי נשות הכותל. זו דוגמה טובה מאד לעריכה מגמתית ולא אנציקלופדית. אני מבקשת שתתקן את העריכה שם. אין מקום לציטוט הארוך, יש מקום לספר על האירוע תוך הבאת מידע על דברי כל הצדדים. Hanay שיחה 17:51, 14 ביולי 2010 (IDT)
המטרה לא היתה להאריך את הערך על פי גודל הכתבה בווינט, אלא להוסיף פיסקת ביקורת בערך, שלא היה קיים קודם לכן, ולכן זוהי עריכה אנציקלופדית ממדריגה ראשונה, שבאה לאזן ערך שסבל מחד צדדיות, יחד עם זאת ניתן בהחלט להוסיף אמירות נוספות ולשפר עוד יותר את הערך, שכן שום דבר כאן הוא בלתי הפיך. טיפוסי - שיחה 17:56, 14 ביולי 2010 (IDT)
אני כולי תמיהה, איך לא ברור לך שהעריכה שלך היא מגמתית. כל הפרק הזה מיותר. איך היתה מתקבלת על ידך עריכה שבה הייתי מכניסה בערך על "רב הכותל" אם יש כזה, או ערך דומה, פרק בקורת שבה הייתי מצטטת את דברי ענת הופמן על כל מה שנעשה בנושא בכותל למשל איך עוצרים אדם בתנאים מגבילים רק בגלל שהחזיק בתיקו ספר תורה בניגוד להחלטת בג"ץ המתיר את קיום התפילות. אני בטוחה שהיית רץ כנשוך נחש על העריכה הזאת ומוחק אותה. אני מבקשת ממך שוב לבטל את העריכה הזאת, ולהכניס מידע מאוזן בערך. והערה לגבי טענתך שהערך סבל מחד צדדיות. הערך הוא על נשות הכותל, אז בודאי שעיקר הערך מספר עליהן. זו לא חד צדדיות אלא מתן מידע. Hanay שיחה 18:31, 14 ביולי 2010 (IDT)
האמיני לי שאם היה לי צל של ספק שהעריכה הזאת אינה ניטרלית ואינה חשובה, הייתי מוחק אותה, אבל אני סבור שקבוצה שמצליחה לעורר רעש תקשורתי, ומקוממת עליה התנגדות מציבורים רחבים מאד, אין שום צידוק להסתרת המידע הזה, וכפי שמקובל בכל ערך דומה, ואם יש ביקורת על המעצרים שנעשו לא לפי החוק, יש בהחלט מקום להוסיף את הטענות הללו בשם אומרם, . טיפוסי - שיחה 18:37, 14 ביולי 2010 (IDT)

--הדיון בביקורת על נשות הכותל הודבק בדף השיחה של נשות הכותל. טיפוסי - שיחה 19:03, 14 ביולי 2010 (IDT)

יש לי משימה שתפורה עליך[עריכת קוד מקור]

לכתוב את הערך חינוך חרדי. מה דעתך? שפם אדום - שיחה18:53, 26 ביולי 2010 (IDT)

אני שם לב שגם אתה מגלה בקיאות בכל הקשור לציבור החרדי, מעניין אותי מה הרקע לכך. טיפוסי - שיחה 19:24, 26 ביולי 2010 (IDT)
הסקרנות הרגה את החתול
אני יוצא לשאלה. שפם אדום - שיחה20:03, 26 ביולי 2010 (IDT)
אם הערך צריך להיות בגודל של הערך חינוך ממלכתי זה בהחלט לא הרבה עבודה. טיפוסי - שיחה 20:19, 26 ביולי 2010 (IDT)
עקיצה נחמדה. הערך צריך לכלול התייחסויות להיסטוריה, לשיטות החינוך (כולל יתרונות על פני שיטות חינוך אחרות אך גם כולל אמירה קצרה שתבטא ותשקף את החסרונות), רשימה של מוסדות לדוגמה עם הפניות לערכים המורחבים ונתונים מספריים (לא רק בישראל כמובן כדי שלא יבוא החוכמולוג שישנה את שם הערך בטרם עת לחינוך חרדי בישראל
בהצלחה שפם אדום - שיחה20:35, 26 ביולי 2010 (IDT)
ביקשת, קיבלת. טיפוסי - שיחה 20:12, 27 ביולי 2010 (IDT) ויש שם עוד הרבה עבודה, בתקווה שהכל ייעשה בהידברות ובלי מלחמות מיותרות קריצה
אוקיי, יופי, תודה. אבל הערך באמת בוסרי וצריך לעשות עבודת מחקר רצינית כדי להביא אותו למצב שהיינו רוצים (לצערי אין לי מספיק זמן עכשיו). אגב, כמובן שאשמח לשתף פעולה בהידברות שפם אדום - שיחה06:54, 28 ביולי 2010 (IDT)

העברת הערך חינוך חרדי ממרחב הערכים[עריכת קוד מקור]

העברתי את הערך למשתמש:טיפוסי/חינוך חרדי בהתאם לדף השיחה. דניאל ב. 00:36, 29 ביולי 2010 (IDT)
אני מעדיף הצבעת מחיקה, כמקובל. טיפוסי - שיחה 14:20, 29 ביולי 2010 (IDT)
הערך לא נמחק (אסור להחזיק ערכים מחוקים בארגזי חול). הערך פשוט אינו במצב שאפשר להתיר לו להופיע במרחב הערכים. כשיגיע למצב כזה ניתן יהיה להחזירו. דניאל ב. 14:41, 29 ביולי 2010 (IDT)
הרבה יותר הגיוני שהערך יהיה במרחב הערכים, ובעקבות הביקורת הבונה וההערות בדף השיחה, אין ספק שהוא יטופל טוב יותר מאשר במצב החדש שהבאת את הערך, לפי דעתי המהלך שנקטת לא תקין ולא מקובל. טיפוסי - שיחה 14:45, 29 ביולי 2010 (IDT)
טיפוסי, סליחה, אבל הערך באמת היה בנוי לא טוב ונתן משקל רב מידי לדברים צדדיים. ערך כזה דינו להנציח את המצב הלא טוב, והסיכוי שיבוא מישהו שישפר קלוש יחסית. וגם אם מישהו כן ישפר זה ידרוש שכתוב מהותי כך שהתועלת בהשארה נמוכה. גוונא שיחה ביבליוגרפיה של מקורות יהודיים 14:49, 29 ביולי 2010 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: תקין, מקובל ונפוץ. אם אתה סבור אחרת תוכל לשאול משתמשים אחרים על הנהלים במקרים שכאלו או לחלופין לפתוח דיון בויקיפדיה:בירורים (שאקבל כל דבר שיוחלט בו). דניאל ב. 14:50, 29 ביולי 2010 (IDT)
גוונא, בגילוי לב, אני לא יכול להשתחרר מהתחושה, שהערך (וזה לא הערך הראשון שבעריכתי) מבחינה עניינית עונה על הדרישות, גם אם יש בהחלט מקום להוסיף עוד מספר פסקאות, ולקצץ פה ושם, כל העובדות נכונות גם אם מותר לדרוש מקור, אלא שאולי הערך חוטא בכך שהוא משאיר רושם חיובי מדי על החינוך החרדי, והוא עוד עוסק בנושא הרגיש של רישום חילונים את ילדיהם לחינוך החרדי, ראוי גם להוסיף שהבקשה ליצירת הערך על ידי הגיעה דווקא ממשתמש יוצא בשאלה, שסמך על מקלדתי הניטרלית למרות חילוקי הדעות הקשים שהיו בינינו, יתכן שקשה יהיה להודות בזה, אבל זו תחושתי, במיוחד לאור הנכונות מצידי לשכלל את הערך מבחינת קישורים חיצונים, לקריאה נוספת, ויקיזציה, ועוד. בברכה. טיפוסי - שיחה 14:58, 29 ביולי 2010 (IDT)
תשתחרר תשתחרר. לא הועלו טענות נגדך בגין נייטרליות או יפוי של המציאות, ודווקא הדוגמה שהבאת שעוסקת ברישום של חילונים לחינוך החרדי, מדגימה עד כמה הערך עסק בנושא הצר של חינוך חרדי בעשרים השנים האחרונות, ולא נתן תמונה טובה וכוללת של החינוך החרדי.
ערך כזה הוא מפעל אדירים שייתכן ולקחת קצת בקלות יתר; זה לקרוא ספרות על האידאולוגיה שמאחורי החינוך החרדי, איך הוא התחיל? מתי? האם בכלל יש זמן שבו הוא "התחיל"? מי התווה את הדרך? עד כמה הוא נפוץ? מה היו ההבדלים בין ארצות אשכנז לספרד? ובתוך ארצות אשכנז אלו הבדלים היו בין החסידים למתנגדים? ולמשכילים? מה קרה לחינוך החרדי עם קום המדינה? האם הוא באמת היווה המשך של החינוך שהיה באשכנז ובספרד? מה עם ילדי תימן? האם ניתן לערוך השוואה בין החינוך שם לחינוך בארץ? ועוד אינספור שאלות שההתמודדות איתן בערך לא הייתה אנציקלופדית דייה, או לא הייתה בכלל. גוונא שיחה ביבליוגרפיה של מקורות יהודיים 15:13, 29 ביולי 2010 (IDT)
אסור להתעלם מכך שמדובר בערך נדרש, ובערך שבקושי הגיח לאויר העולם, כאשר אתה מדבר על מאפיינים של ערך מומלץ שכולל את כל הפרטים הרלוונטיים האפשריים. טיפוסי - שיחה 15:16, 29 ביולי 2010 (IDT)
ערך נדרש, אבל הקיים לא כל כך סיפק את הסחורה. המאפיינם שאמרתי הם לא עניין למומלץ, אלא לתוכן הפשוט של הערך. תחת הכותרת "חינוך חרדי" צריך להיכנס הרבה הרבה הרבה הרבה יותר מאשר מה שיש שם, וכאשר יש שם רק את זה - זו פשוט טעות. גוונא שיחה ביבליוגרפיה של מקורות יהודיים 15:18, 29 ביולי 2010 (IDT)
מעניין מדוע הערך חינוך ממלכתי שאמור להקיף לאין שיעור מוסדות חינוך ברחבי העולם ביחס לחינוך החרדי, אינו מצריך לא תבנית שיכתוב, ולא העברה ממרחב הערכים, לא הצלחת לשחרר אותי מתחושתי שהבעתי אותה, אגב מסופר על אחד האדמורים שהוכתר בגיל צעיר מאד, וכאשר אחד מזקני החסידים העיר לו על כך, ענה לו האדמור הצעיר, בכל יום שעובר אני מתקן את עצמי בדבר הזה יותר ויותר. טיפוסי - שיחה 15:22, 29 ביולי 2010 (IDT)
העברתי מסיבות ענייניות שהערך פשוט לא כתוב טוב וברמה פחותה מהסטנדרט. אם אתה לא מאמין לי וחושב שאני פועל משיקולים זרים ולא ענייניים תוכל לפנות למשתמש:ברי"א באשר לדעתו על הערך. דניאל ב. 15:27, 29 ביולי 2010 (IDT)

אני לא רואה איך ברי"א יוכל לעזור בעניין, במיוחד שאני לא כבול לדעתו בכל עניין כידוע לו היטב, וכנראה שגם לא אתה, וכך בריא הדבר להיות, כבר אמרו חזל כשם שאין פרצופיהן של בני אדם דומות זה לזה כך אין דעותיהם שוות, אני גם לא מעוניין להצביע עליך באופן ישיר, כפועל משיקולים זרים, אבל חשבתי לנכון לגלות את לבי בפני גוונא, באשר לתחושותיי בעניין. טיפוסי - שיחה 15:36, 29 ביולי 2010 (IDT)

אחי, אני באמת אוהב אותך והכל, ואני בטוח ששום דבר כאן לא ממניע אישי או שיקול זר. דניאל הוא בחור הגון. גוונא שיחה ביבליוגרפיה של מקורות יהודיים 15:41, 29 ביולי 2010 (IDT)
גם אני אוהב אותך אחי היקר, ואני שמח לשמוע שדניאל הוא בחור הגון, בכל אופן עמדתי ברורה, נמתין להתפתחויות. טיפוסי - שיחה 15:43, 29 ביולי 2010 (IDT)
נכון. טיפוסי צודק. בוא נאמר זאת בגלוי, אנו החילונים לא אוהבים ערכים על חינוך חרדי בכלל ובפרט כאלה שהסקירה בהם חיובית. הרי הערך היה עלול לגרום לחזרה בתשובה המונית, שתאפיל על כל ההיסטוריה של החזרה בתשובה.
לכן, ולאור הרוב החילוני המוצק בוויקיפדיה העברית, החליט דניאל לעשות את מה שכל החילונים כל כך רצו, והעביר את הערך לארגז חול.
אני מצטער על הציניות, אבל אולי מה שהסברים ברורים ופשוטים לא עשו, תעשה הציניות. ויקיפד ~ אהמ ~ בית המשפטים העליון 16:00, 29 ביולי 2010 (IDT)
בסוף עוד ישאלו אותך מי מינה אותך לדובר החילונים, כפי ששואלים אותי מי מינה אותי לדובר החרדים, אבל למי שמתעניין זה ההסבר הברור והפשוט שויקיפד 1 סיפק, בדף השיחה של הערך חינוך חרדי: "הערך לא יכול להתקיים במצבו הנוכחי במרחב הערכים. מרבית המידע בו שגוי. אני מציע שהערך יועבר לדף המשנה של טיפוסי, ואם וכאשר הוא יהיה יותר בשל, ובכפוף להתייעצות עם ויקיפדים נוספים, טיפוסי יעביר שוב למרחב הערכים. ויקיפד ~ אהמ ~ בית המשפטים העליון 23:51, 28 ביולי 2010 (IDT)" בברכה טיפוסי - שיחה 16:11, 29 ביולי 2010 (IDT)
עברתי על הערך. אני רוצה להתייחס רק לפסקה קטנה אחת בנושא חינוך בנות נכתב - "על פי ההשקפה החרדית, הבנות ככלל אינן מצוות לעסוק בלימוד תורה, וייעודן הינה להקים בית נאמן בישראל, בעבר האמהות שמרו על בנותיהם בבית ולמדו איתם בישול ותפירה ושאר מקצועות הבית". סבי היה חסיד סאטמר בצ'כוסלובקיה. אימי למדה בבית ספר יסודי ממלכתי רגיל עם מורים צ'כים. נראה לי שכל הערך מדבר אך ורק על מה נעשה היום בקהילות חרדיות קיצוניות בישראל, ולא על חינוך חרדי ככלל Hanay שיחה 10:46, 30 ביולי 2010 (IDT)
בהתחלה את רוצה להתייחס רק לפסקה קטנה, ולאחר מכן את שופטת את כל הערך כעוסק בחרדים קיצונים, בנוסף, בויקיפדיה שום דבר אינו בלתי הפיך, ודרכם של דברים להיות מעודכנים ומוסברים. טיפוסי - שיחה 13:29, 1 באוגוסט 2010 (IDT)

חזק ואמץ![עריכת קוד מקור]

ראיתי היום לראשונה את דף המשתמש שלך + דף השיחה. חזק ואמץ!! --דרכיה דרכי נועם - שיחה 02:35, 30 ביולי 2010 (IDT)

יישר כוחכם. טיפוסי - שיחה 16:02, 2 באוגוסט 2010 (IDT)
אגב, כיון שאתה מתעניין בערכי יהדות, ראיתי לנכון להציע לפניך את הדיון בשיחה:דוד מתתיהו רבינוביץ. --דרכיה דרכי נועם - שיחה 18:49, 4 באוגוסט 2010 (IDT)
תודה על ההצבעה, ועל ההגהות בערך. המשך כך. דרכיה דרכי נועם - שיחה 23:23, 4 באוגוסט 2010 (IDT)
@ --דרכיה דרכי נועם שיחה כ"ט באב ה'תש"ע 21:52, 9 באוגוסט 2010 (IDT)

דף משתמש מצויין[עריכת קוד מקור]

בס"ד מאד נהניתי לקרוא ולהחכים. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 21:55, 9 באוגוסט 2010 (IDT)

חן חן. טיפוסי - שיחה 12:13, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
בס"ד איך עלה לך הרעיון לעצב אותו בצורה כזו, ומה לכתוב בו? ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 12:16, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
חשבתי שיהיה נכון להציג את כל אמונותי לרבים, שכפי הידוע אלו הועתקו מהנוסח הנדפס בסידורים השונים, ומבוססים על דברי הרמב"ם בפירושו למשנה בהקדמה לפרק חלק במסכת סנהדרין, בנוסף ראיתי לנכון להוסיף את התאריכים ואת השעה, המבוססים על הלוח העברי, המונה את השנים מבריאת העולם, בברכה. טיפוסי - שיחה 12:20, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
בס"ד יפה מאד, עלה והצלח! ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 12:22, 10 באוגוסט 2010 (IDT)

שים לב[עריכת קוד מקור]

בהסכמת המשתמשים המעורבים ערכתי שינוי בשיחה:מגילת איכה. דבריך נותרו ללא הקשרם. כדאי לטפל בזה. בברכה - ברי"אשיחה • ל' באב ה'תש"ע • 17:48, 10 באוגוסט 2010 (IDT)

טיפלתי בזה, ורק עכשיו שמתי לב לשורה הזו שכתבת פה. דרכיה דרכי נועםשיחה • ל' באב ה'תש"ע • למנינם: 17:55, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
תודה לשניכם. טיפוסי - שיחה 17:57, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
ראה את ההסכמה הנרחבת בשיחה:נשות הכותל. מצפה להוספה החשובה. דרכיה דרכי נועםשיחה • ל' באב ה'תש"ע • למנינם: 18:03, 10 באוגוסט 2010 (IDT)
ד.ד.נועם, פעל בחופשיות, כולנו מאחוריך. טיפוסי - שיחה 18:18, 10 באוגוסט 2010 (IDT)

@[עריכת קוד מקור]

הגבתי. --דרכיה דרכי נועםשיחה • ל' באב ה'תש"ע • למנינם: 19:44, 10 באוגוסט 2010 (IDT)

@ הומור ישיבתי, בדוק אימייל. דרכיה דרכי נועםשיחה • א' באלול ה'תש"ע • למנינם: 18:34, 11 באוגוסט 2010 (IDT)

המקום ימלא חסרונך...[עריכת קוד מקור]

רי"ף ברכות פרק ב. וראוי שתסיר את הערתך סרת הטעם (והגסה, למי שמבין) בכיכר העיר. הייתשלהדוס - שיחה 04:01, 13 באוגוסט 2010 (IDT)

הייתש, אני חושש שלא הבנת כראוי. טיפוסי רק כתב מילות תנחומים לאריאל על הרכוש שנגנב מאיתו. אני-ואתהשיחה 09:43, 13 באוגוסט 2010 (IDT)
המקום ימלא חסרונך אומרים על מת שאין להתאבל עליו, לא על רכוש. אני אשאיר את המסקנות לך ולטיפוסי. הייתשלהדוס - שיחה 13:32, 13 באוגוסט 2010 (IDT)
אורי, אתה טועה הפעם. קורה. בדוק שוב את המקורות היהודיים. ברי"אשיחה • ג' באלול ה'תש"ע • 13:41, 13 באוגוסט 2010 (IDT)

אמר [רבי אלעזר בן עזריה]... כשם שאומרין לו לאדם על שורו ועל חמורו שמתו: "המקום ימלא חסרונך" - כך אומרים לו לאדם על עבדו ועל שפחתו שמתו: "המקום ימלא חסרונך". והעבדים והשפחות - אין מספידין עליהן... הייתשלהדוס - שיחה 16:50, 13 באוגוסט 2010 (IDT)

המקורות לא חשובים כרגע, זה ביטוי שגור וברור שהוא לא התכוון להעליב. אורי, יצאת כאן יותר חכם מהאפיפיור... גוונא שיחה פנים חדשות לערכי הלכה 17:21, 13 באוגוסט 2010 (IDT)
כשהייתי בן שבע, הזמנתי חבר (ילד בן שש) לארוחת הערב. הוא עמד להתיישב ואני אמרתי לו: "שב, ונוח בשלום על משכבך." הוא לא ידע ואני לא ידעתי, אבל אבי העיר לי, מן הצד, כי כך אומרים על מי שמת ונבוכותי. חלילה לי משאיפה להיות קדוש יותר מהאפיפיור (אם כי אני לא בטוח מה גודל ההישג) אבל אם מישהו הבחין, אין הדבר ראוי. הייתשלהדוס - שיחה 22:48, 13 באוגוסט 2010 (IDT)
היית של הדוס, שים לב, הלא מן המקור שהבאת רואים שצדקתי. "כשם שאומרין לו לאדם על שורו ועל חמורו שמתו: 'המקום ימלא חסרונך'" - כלומר, על אבידת ממון אומרים לאדם איחול זה, שהרי שור וחמור אינם אישיות שמתה אך אין להתאבל עליה, אלא הם הפסד ממוני. גם כאשר הם אובדים לבלי שוב מאחלים למאבד "המקום ימלא חסרונך. התלמוד ממשיך: "כך אומרים לו לאדם על עבדו ועל שפחתו שמתו: 'המקום ימלא חסרונך'". כלומר יש כאן אנלוגיה בין איבוד ממון לבין עבד ושפחה שמתו. המשמעות היא שעבד ושפחה אינם נחשבים לבעלי אישיות שיש מקום להתאבל עליהם, ואין הם יותר מהפסד ממוני, שעליו מאחלים 'המקום ימלא חסרונך'. שבוע טוב - ברי"אשיחה • ה' באלול ה'תש"ע • 21:53, 14 באוגוסט 2010 (IDT)
פרשנותו של בריא היא הנכונה, ולה התכוונתי. טיפוסי - שיחה 14:34, 16 באוגוסט 2010 (IDT)

תאריך יהודי[עריכת קוד מקור]

לקחתי מחב"דפדיה תבנית מצב דף שיחה עם תאריך יהודי, להבדיל אלף אלפי הבדלות מזה הנוצרי שיש בויקיפדיה. רוצה את התבנית? דרכיה דרכי נועםשיחה • ט"ז באלול ה'תש"ע • למנינם: 21:35, 26 באוגוסט 2010 (IDT)

תוכל להציבו בדף שיחתי, תודה. טיפוסי - שיחה 20:00, 29 באוגוסט 2010 (IDT)
רבותי, איך מוסיפים בחתימה תאריך יהודי? עזרו לי. תודה. ואם אני כאן אשריך טיפוסי שהעמדת מול עיננו (בדף המשתמש) את יג' עקרי האמונה. עד כמה שאני מבין התאריך מונה מיום בריאת העולם אבל העולם קדמון? מה דעתכם (ואני מחפש ביקורת) על כתבה "לוח השנה ושבת מברכין" שבקישור http://www.cohenshauli.022.co.il/BRPortal/br/P103.jsp?cat=22304 כיצד ניתן ליישב מחלוקת התנאים רבי יהושע ורבי אליעזר בזמן בריאת העולם שלא היה בעצם זמן (הזמן נוצר מיום שנטרד אדם הראשון ולא מיום בריאת העולם) כאשי - שיחה 19:19, 19 באוקטובר 2010 (IST)
לגבי יישוב המחלוקת, כבר מבואר בקדמונים שבתשרי עלה במחשבה לברוא את העולם בבחינת "הרת עולם" ובניסן נברא בפועל, אבל אין תחת ידי המקור לזה כעת. לגבי התאריך היהודי תכנס להעדפות שלי, זה אמור להימצא שם. טיפוסי - שיחה 19:51, 19 באוקטובר 2010 (IST)
המקור שאתה מחפש הוא דברי רבינו תם בתוס' ד"ה "כמאן מצלינן" מסכת ר"ה דף כז' עמ' א'. ברם על פי תשובתך (ועכשיו המקור תחת ידך) בטלה המחלוקת כי לכאורה על פי תשובתך הכל מסכימים שנברא בניסן אז מה משמעות המחשבה. הקישור לעיל מסביר את משמעות המחשבה על יסוד מיעוט הלבנה ויצירת הזמן בהתאם לגרמי השמים שאנו מכירים. מבחינתי זה חידוש ורציתי ביקורת. כאשי - שיחה 22:31, 19 באוקטובר 2010 (IST)

אני צריכה את את עזרתך[עריכת קוד מקור]

יש הצבעת מחיקה על הערך של הרב שלמה שטענציל מגאוני פולין וכל קול קובע. אשמח מאוד שתצרףהצבעתך נגד המחיקה שלמה שטענצילhttp://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%A4%D7%93%D7%99%D7%94:%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA_%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%9E%D7%93%D7%99%D7%9D_%D7%9C%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%A7%D7%94/:%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%94_%D7%A9%D7%98%D7%A2%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%9C

בית המדרש של בעלז[עריכת קוד מקור]

ראיתי שעוררת דיון לגבי שם הערך שינתן לבית הכנסת הגדול של בעלז בירושלים. אלא שמישהו הקדים אותך ויצר את הערך עם השם (המופרך, לדעתי) בית מדרש בעלז. אשמח אם תביע את דעתך בדף השיחה שם. ישר23 - שיחה 17:56, 7 בספטמבר 2010 (IDT)

מציע לידידי, מכרי, אחי[עריכת קוד מקור]

לא לפעול מבחינה רגשית בערך אמנון יצחק ובשום ערך שהוא בויקיפדיה.

יש מספיק מקומות לבקר את פעילותו, ערך אינציקלופדי אינו כזה,

כל טוב!

בתגובתי שם ביקשתי לבטא את ההיפך ממה שאתה הבנת, בכל אופן תודה. טיפוסי - שיחה 15:14, 14 בספטמבר 2010 (IST)

עריכות לא ניטרליות ושאר ירקות[עריכת קוד מקור]

ברור לך ששתי העריכות האחרונות שלך בערך על ב"גצ עמנואל אינן ניטרליות? עריכה לא ניטרלית עלולה להתרחש (ומתרחשת) לכל אחד ואחת מאיתנו, השאלה שלי אם אתה מודע לה, ואם אולי תיאות להפסיק לערוך בנושאים רגישים אלו? Rex - שיחה 10:25, 17 בספטמבר 2010 (IST)

אבל בהזדמנות זו - אני מוכרח לציין לטובה - את דבריך בדף ההצבעה על תואר הרב לאמנון יצחק. דבריך היו (בעיני) נאים ורהוטים, ולא יכולתי שלא להסכים עם דבריך. Rex - שיחה 12:54, 17 בספטמבר 2010 (IST)
האדם האחרון שאני מצפה לשמוע ממנו ניטרליות מהו, הוא אתה, יחד עם זאת אני מזמין אותך להשתתף בדיון בפסקה שנפתחה בנושא בדף השיחה של הערך בג"ץ עמנואל, ולסיום לא אכחד ממך נהניתי מהמחמאה תמשיך כך. טיפוסי - שיחה 14:29, 19 בספטמבר 2010 (IST)
עד כמה שידיעתי משגת, אין זה משנה מהו ציפיותיך. ברגע שתוכר מגמה מוגברת של עריכות לא ניטרליות מצידך (או מצידי, או מצד כל אחד אחר) יהיו מי שישימו סוף למצב. שיתוף פעולה מצידך יכול למנוע ממצב זה להתרחש. Rex - שיחה 22:21, 19 בספטמבר 2010 (IST)
אומר זאת בבירור, עריכותיך שלך בחלק ניכר מהן, הן מגמתיות ולא ניטרליות, לעומת זאת עריכותיי שלי במרחב הערכים הן באופן תמידי ורצוף ניטרליות כמתבקש, כל נסיונותיך עד כה להצר את צעדי כשלו כמתבקש, וסביר להניח שימשיך כך, וטוב שכך, המשך יבוא על פי הצורך. טיפוסי - שיחה 22:29, 19 בספטמבר 2010 (IST)
אין זה משנה מהי דעתך וכיצד אתה רואה את המצב. משנה רק איך שאר המשתמשים מתרשמים. (ופער בין תפיסתך לתפיסת השאר רק יכול להחמיר את המצב). לרשימה הקודמת אני מצרף את זו ואת זו. כשהרשימה תגדל - אקרא לדיון יסודי בעניינך. (ואתה מוזמן לעשות זאת לכל עריכה לא ניטרלית שלי או של כל אחד אחר). Rex - שיחה 23:28, 19 בספטמבר 2010 (IST)
רקס, אני לא מבין אותך. ראיתי התבטאויות לא נייטרליות של טיפוסי, אבל העריכות האלה סבירות - נייטרליות, והשאלה מתי יש להפסיק עם תגובה לטענה היא שאלה קשה. כמו הויכוח שלנו על תורה ומדע - הם אומרים, אנחנו אומרים, הם עונים... למה להפסיק דווקא בטענה הראשונה? אלעזר - שיחה 23:32, 19 בספטמבר 2010 (IST)
הצדק עמך, אני חוזר בי מהתוספת האחרונה. Rex - שיחה 23:34, 19 בספטמבר 2010 (IST)
אלעזר, אני מבקש ממך להעיר לי במקרה שאתה נתקל בעריכה לא ניטרלית שיצא תחת ידי, אני סומך על הגינותך וישרותך. טיפוסי - שיחה 23:40, 19 בספטמבר 2010 (IST)
תודה, אני אשתדל, ובכל מקרה טוב לבדוק כשמעיר לך כל אדם, גם אם הוא עצמו לא תמיד נייטרלי. אישית חטפתי לא מעט ביקורת בזמן הקצר שלי בויקיפדיה - מרקס, שיזכה לחיים ארוכים, ומעוד רבים וטובים ממני. לפרוטוקול, אני חושב שאכן עדיף להפסיק בפעם הראשונה, מלבד בערך תורה ומדע שמוקדש לוויכוח עצמו. אלעזר - שיחה 23:50, 19 בספטמבר 2010 (IST)
בערך יהדות קראית לפי טעמי חסר איזון, וצעדתי בדרך המקובלת להוסיף טיעוני הצד שכנגד, לגבי רקס שיהיה בריא, הוא יודע היטב שאני מזהה אותו כיריב יהיו שיגידו יריב מר, אתה לא מודע למה שהוא כבר עשה כדי שיחסמו אותי, אבל הכל פעל כמו בומרנג, שכן העמידו אותו במקום ואף הזהירו אותו על כך, אבל הוא פועל בנחישות ומנסה שוב ושוב, על פי המאמר הידוע "העקשן יצליח", אבל אני די נזהר, שלא לספק לו את מבוקשו, וד"ל. טיפוסי - שיחה 23:56, 19 בספטמבר 2010 (IST)
הזיות לא עולות כסף... אני משער שהחבר'ה כאן כבר יודעים איך ועד כמה לאכול את הדברים שלך ב"רצינות".... Rex - שיחה 00:09, 20 בספטמבר 2010 (IST)
הזיות? מי שתוהה שיחטט בארכיון של רקס, ובויקיפדיה בירורים, דיון שהוא פתח בעניני. טיפוסי - שיחה 02:47, 20 בספטמבר 2010 (IST)
אם ככה זה מצויין - הוא גורם לך לבדוק את עצמך. בערך הספציפי, אולי כדאי לרכז את התגובות לטענות בפיסקה נפרדת, או בהערת שוליים, או משהו כזה? הקורא הפשוט רוצה לקרוא על הקראים, לא על ויכוחים, והאיזון קצת פחות רלוונטי. אתה לא תוסיף באמצע ערך על הרמב"ם את השגותיהם של הראב"ד או רבינו יונה על כל צעד ושעל, לא? כמדומני שאם תחשוב על דברים בצורה הזאת תגיע בקלות לאיזון הרצוי. אלעזר - שיחה 00:04, 20 בספטמבר 2010 (IST)
זה אכן מצויין. לגבי הערך תסכים אתי שצריך פסקת ביקורת או פולמוס, שתכלול מידע מעשיר זה. טיפוסי - שיחה 00:07, 20 בספטמבר 2010 (IST)
דעתי כדעת אלעזר. הדרך הראויה היא לרכז את כל הביקורת לפסקה אחת מתומצתת. בהצלחה טיפוסי שפם אדום - שיחה00:10, 20 בספטמבר 2010 (IST)
טוב, אין לי עניין בויכוחי סרק, נושא המיקום הוא לא עקרוני, אלא חשוב שתופענה בערך הטיעונים העיקריים של היהדות הרבנית נגד זו הקראית להבדיל אא"ה. ובפרט שגם אלי תומך בכך. טיפוסי - שיחה 00:14, 20 בספטמבר 2010 (IST)
אם לדעתך יש גם לשלב בערך על היהדות הרבנית פסקת ביקורת עליהם מצד הקראים? הרי זו גזרה שווה. לכן אני חושב שיש לייחד את הטיעונים לערך ל הפולמוס בין הזרמים. דניאל ב. 00:16, 20 בספטמבר 2010 (IST)

אני מודה לך על השאלה, אבל אם תסתכל תוכל להנות, שכן הערך יהדות רבנית כבר מכיל ביקורת ולא בפסקה, ובהרחבה, מכאן שהשאלה מתייתרת, בברכה. טיפוסי - שיחה 00:21, 20 בספטמבר 2010 (IST)

צער לי. קראתי את הערך ולא מצאתי אזכור לאותה ביקורת. דניאל ב. 00:23, 20 בספטמבר 2010 (IST)
לא זו בלבד שיחסי הקראים למושא הערך מוזכרים בגוף הערך ולא בפסקה נפרדת, אלא שהציטוט הבלבדי שנבחר להציג בערך היא זו של אישיות קראית. טיפוסי - שיחה 00:27, 20 בספטמבר 2010 (IST)
אואה, הדיון הפך להיות מאוד מעניין. דניאל, אני חושב שאכן עדיף שבכל ערך תהיה פסקת ביקורת, ואם יש הרבה ביקורת מותר שהיא תהיה גדולה (ובלבד שתישמר פרופורציה). אני מאמין שהבנה נכונה של נושא מסויים יכולה להיות רק אם קוראים עליו מיותר מהיבט אחד (בד"כ זה של הצד המפרגן) ולכן הייתי רוצה להכריח את הקוראים להיחשף לכמה שיותר ביקורות. שפם אדום - שיחה00:30, 20 בספטמבר 2010 (IST)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: :::לאחר עיון נוסף, אתה צודק בכך שאין טיעונים ממשיים של הקראים בערך, ולמעשה לא דייקתי, אבל הכוונה העיקרית בדברי היתה שהערך במצב גרוע עקב כך שהעיסוק העיקרי בו הוא ביחסי קראים-רבניים, ולפיכך אני עונה לשאלתך, שאם שני הערכים יכילו מידע ראוי ומורחב אפשר להוסיף פסקת ביקורת בשניהם, כפי הגזירה שוה. טיפוסי - שיחה 00:32, 20 בספטמבר 2010 (IST)

אתה מבלבל בין סקירת הפולמוס לביקורת. בערך מובאים סלעי המחלוקת בין הקראים לרבניים וקטע כזה ראוי שיופיע בשני הערכים. לעומת זאת מהערך נעדרים הטיעונים של הקראים כנגד הרבניים וכך אכן ראוי שיהיה. הציטוט מובא בכדי להוכיח טענה לא קשורה ולכן אין זה משנה מי הוא אומרה. דניאל ב. 00:33, 20 בספטמבר 2010 (IST)
אני מקוה שיוכלו להתווסף בקרוב ערכ/ים שיעסקו בפולמוס בין הזרמים ביהדות כהצעתך, עם זאת מאד נפוץ בערכים השונים לכתוב את הטיעונים של הצד שכנגד, כהשלמת המשפט, וכפי שהוספתי בערך יהדות קראית נא בדוק בגירסאות הקודמות בערך ואם ימצא חן בעיניך נא שפץ והוסף. טיפוסי - שיחה 00:39, 20 בספטמבר 2010 (IST)


ארכוב[עריכת קוד מקור]

מקובל מאד ואף מומלץ לארכב דפי דיונים, דפי שיחה ודפי מזנון/פרלמנט ברגע שהם עוברים 30K. אין טעם או תועלת בשחזור שעשית עדן - שיחה 00:43, 27 בספטמבר 2010 (IST)

לא נתקלתי בעבר בערכים טעוני עריכות שדף שיחתם מאורכב כולו, אבל אם כדבריך לו יהי. טיפוסי - שיחה 00:45, 27 בספטמבר 2010 (IST)

נחסמת[עריכת קוד מקור]

שלום רב. חסמתי את החשבון לאחר שהתברר שהוא משותף לך עם משתמש:דרכיה דרכי נועם, משתמש:צפורה מ. ומשתמש:שבעים פנים. עוזי ו. - שיחה 15:02, 8 באוקטובר 2010 (IST)

לעומת הקשר של דד"נ עם שאר המשתמשים, איני חושב שהראיות חזקות מספיק כדי להאשים רק את טיפוסי. סביר שכפי שדד"נ אמר, נעשה פה מעשה פסול וחד פעמי של שימוש בחשבון למען הצבעה אך זה אינו מזכה בחסימה לצמיתות. דניאל ב. 22:40, 8 באוקטובר 2010 (IST)
אני מקבל את ההערה. שחררתי את המשתמש, ואני מצפה ממנו להסביר כאן מיוזמתו איך קרה שאדם אחר הצביע מן החשבון שלו. עוזי ו. - שיחה 19:06, 9 באוקטובר 2010 (IST)
בהתייחס לדיון בדף השיחה של דד"נ: הודעתו של דד"נ על מנת להסביר את העריכה הבודדה שנרשמה בחשבונו מכתובת IP זהה לזו של כותב השורות - אמיתית. התערבותו של רקס על כך שדד"נ ואנוכי הם שני גופים - נכונה. ניתוחו של אני ואתה את העניין - מדויק. טיפוסי - שיחה 13:36, 10 באוקטובר 2010 (IST)
זה לא עונה לשאלה שלי. לא תקין למסור את הסיסמא לאדם אחר, בוודאי לא כדי שיעשה בה שימוש לצורך הצבעה. כדי שלא לחזור על הטעות הזו, אני מציע שתחליף מיד את הסיסמא. עוזי ו. - שיחה 13:47, 10 באוקטובר 2010 (IST)
אם זה לא היה ברור, אני קיבלתי סיסמה, לא מסרתי. טיפוסי - שיחה 13:51, 10 באוקטובר 2010 (IST)
טיפוסי, בכל מקרה פעולתך לא היתה תקינה. אין להצביע במקום ויקיפד אחר. Hanay שיחה 13:54, 10 באוקטובר 2010 (IST)
אשמח מאד לראות את זה בכתב, בכל מקרה אשתדל בלי נדר להימנע מכך בעתיד. טיפוסי - שיחה 13:56, 10 באוקטובר 2010 (IST)

בעקבות כך שלא נתקבלה הפנייה לכלל שנקבע בעניין זה, הריני להסיק מכך שהדבר כשר לחלוטין, הן מבחינת כללי העריכה, והן מבחינה הגיונית ככל ייפוי כח, יחד עם זאת הדבר אינו מומלץ עקב הבלבול שזה יכול ליצור בעת בדיקה מערכתית, ולכן רצוי להימנע מכך ככל האפשר. טיפוסי - שיחה 18:05, 17 באוקטובר 2010 (IST)

הדבר כשר לחלוטין, אבל רק עז יאמין לך בפעם הבאה. אז אם התאהבת בחרב החסימה - המשך כך. ‏Rex‏ • שיחה 19:28, 17 באוקטובר 2010 (IST)
תסלח לי, כן, אבל באופן חריג לא ירדתי לסוף דעתך (למרות שכל אחת משלושת המקטעים המרכיבים את המשפט כשלעצמה מובנת לי). טיפוסי - שיחה 19:39, 17 באוקטובר 2010 (IST)

ריקון דפים[עריכת קוד מקור]

שלום, מומלץ לא לרוקן ערכים גם אם מדובר בערכי הבל, הדבר מקשה על המפעילים בעבודה, מומלץ לבקש את המחיקה בויקיפדיה:בקשות ממפעילים. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 17:35, 12 באוקטובר 2010 (IST)

100 %. טיפוסי - שיחה 17:37, 12 באוקטובר 2010 (IST)

אנא[עריכת קוד מקור]

עוף לך הרחק מהפגרים הפוטנציאליים בוק:במ. ישרון - איך אני נוהג? 17:24, 17 באוקטובר 2010 (IST)

עדן את סגנון דיבורך, ודבר שוב. טיפוסי - שיחה 17:26, 17 באוקטובר 2010 (IST)
עשינו עסק? אני מקשיב לך ואתה לי? ישרון - איך אני נוהג? 17:30, 17 באוקטובר 2010 (IST)
אני כל יום עושה עסקים, איך אוכל לעזור? טיפוסי - שיחה 17:31, 17 באוקטובר 2010 (IST)

שיחה: כל ישראל ערבים#שם הערך[עריכת קוד מקור]

נא הבע את התנגדותך המנומקת. קריצה, עזר - שיחה 01:12, 20 באוקטובר 2010 (IST)

התנגדות לא, אבל כן הצעה להחליף את המילה (ארגון) ל-(עמותה), מה אתה אומר. טיפוסי - שיחה 12:45, 20 באוקטובר 2010 (IST)
מבחינתי זה לא משנה. "ארגון" נשמע לי יותר רציני מ"עמותה", ומכיוון שמדובר על קרן בהיקף גדול - אולי עדיף. עזר - שיחה 00:57, 21 באוקטובר 2010 (IST)

לתשומת לבך[עריכת קוד מקור]

"במקרה של דיווחים על שחזור או שינויים ספציפיים, נא להציג קישור להשוואת הגרסאות." אחרת ממש לא נוח לבדוק, ואף אחד לא יתייחס. תיקנתי דברים נוספים על פי ההנחיות. אלעזר - שיחה 00:53, 25 באוקטובר 2010 (IST)

אני מסכים איתך שלא נוח לבדוק, לגבי ההנחה שאף אחד לא יתייחס, אני מסופק, אני מצפה שכל עריכותיו שסביר לתלות בהם מניע הנקם, ישוחזרו ללא דיון וללא היסוס, גם אם רק בכדי לבטא את ההתנערות מהתנהגויות פסולות אלה, בכל אופן תודה על התיקונים שם. טיפוסי - שיחה 00:56, 25 באוקטובר 2010 (IST)
עריכות צריך לשחזר לא לפי המניע שגרם להן אלא לפי תוכנן ותו לא. כמו שראיתי שכתב מישהו, "קבל האמת ממי שאמרה". בינתיים אני חושב שאתה יכול לשוב מה גורם לו להיטפל אליך דוקא, ולא אלי, למשל, אחרי מלחמות שהיו לנו בתורה ומדע. אלעזר - שיחה 07:40, 25 באוקטובר 2010 (IST)
אין ספק שאתה צודק, יחד עם זאת לגבי האפשרויות שניתן להעלות על הדעת הלא הן רבות ומגוונות, חלקן סבירות יותר וחלקן סבירות פחות, אולם אשמור אותם בשלב זה ביני לבין קוני. טיפוסי - שיחה 13:21, 25 באוקטובר 2010 (IST)
אומר רק זאת; גם כאשר אני לא אוהד מישהו במיוחד - אני משתדל ונזהר לנהוג בצורה עניינית בכל מה שקשור לוויקיפדיה. כך לגבי פרשיית בובות הקש, וכך במקרים אחרים (כאשי ואחרים). גם לגבי אמש - אם תעקוב אחר תרומותיך של היומיים האחרונים, תוכל לראות תרומות שלא שחזרתי אותם, משום שמצאתי אותם מועילים. ‏Rex‏ • שיחה 19:24, 25 באוקטובר 2010 (IST)
אה כזה בעל מדות טובות, מי יתן וירבו כמותך בישראל. טיפוסי - שיחה 21:12, 25 באוקטובר 2010 (IST)
הדברים שעכשיו כתבת הם הפרה ברורה של כללי הקהילה, תסיר את זה או שאפנה למפעילים. אני מקציב לך 3 דקות. ‏Rex‏ • שיחה 16:31, 28 באוקטובר 2010 (IST)
באם דעתה של הקהילה תהיה שדברי אליך עולים בחומרתם על של דבריך לפדס, אתנצל בשמחה. טיפוסי - שיחה 16:42, 28 באוקטובר 2010 (IST)
התנצלות עם או בלי שמחה אינה קשורה. במקרה של הפרת התנהגות יש אזהרה וחסימה, התנצלות אינה חלק מהעניין. בכל מקרה אני מבקש שלא תתנצל, התנצלותך רק מזלזלת בי. ‏Rex‏ • שיחה 17:12, 28 באוקטובר 2010 (IST)
יפה דיברת. טיפוסי - שיחה 17:17, 28 באוקטובר 2010 (IST)

לה"ר[עריכת קוד מקור]

לה"ר הלבנת פנים ועוד כמה עבירות. וגם עבירה על כללי ההתנהגות 1, 3, 5. ישרון - איך אני נוהג? 16:34, 28 באוקטובר 2010 (IST)

א. אמת דיברתי, ב. לא התבטאתי בצורה שאינה ראויה, ג. השוה את דבריי שלי, לבין דבריי של זה שאתה מגונן עליו. טיפוסי - שיחה 16:41, 28 באוקטובר 2010 (IST)
א. אמת דיברת לא פוטר אותך מאונאת דברים, אין לי מושג אם אמת דיברת או לא, אבל גם אם כן זה לא בסדר מה שכתבת. ב. חוסר הענייניות והטענות האישיות בהחלט לא ראויות. ג. השוויתי. הוא התייחס לפעולה ואתה לאדם. אני מבקש, תחזור בך כמה שיותר מהר! ישרון - איך אני נוהג? 16:45, 28 באוקטובר 2010 (IST)
לשבחו ייאמר שהוא הודה ביושר לטענתי, לגבי שאר דבריך אנא תפטור אותי מלענות לך. טיפוסי - שיחה 16:49, 28 באוקטובר 2010 (IST)
ביקשתי את חסימתך. אין לי בעייה איתך, אלא עם מעשיך. ישרון - איך אני נוהג? 16:53, 28 באוקטובר 2010 (IST)
טיפוסי, אל נא תשבח אותי, ואל נא תשים דברים בפי כפי שאתה נוהג לעשות פעמים רבות [3] [4]. כעת - כדאי שתתיחס לדברי, איני מתכוון לשתוק למשתמש התומך בהטיית ערכים. כדאי שתבהיר את השקפותייך, ואם הם נוגדות את ויקיפדיה אבקש את הרחקתך. ‏Rex‏ • שיחה 16:53, 28 באוקטובר 2010 (IST)
תודה לשניכם. טיפוסי - שיחה 16:55, 28 באוקטובר 2010 (IST)
תמצות של תחושתיי לסיפור. ישרון - איך אני נוהג? 16:57, 28 באוקטובר 2010 (IST)
טיפוסי, ידעתי שאנשים מרשים לעצמם ניסויים חברתיים שונים ומשונים כשהם פועלים בקהילה וירטואלית ובלתי מחייבת. למרות זאת, נדהמתי מהתופעות בהם נתקלתי היום. מה שיש לי להציע לך זה: א. להתעסק בתוכן ולפתח עור של פיל לכל השאר. ב. לזכור שעל כל טרול שנהנה לעורר מהומות, ישנם עשרה שקוראים וחושבים אחרת בשקט, ועוד עשרת אלפים שנהנים מהמוצר האנציקלופדי המוגמר (כנ"ל בשקט :-).
The price of freedom is eternal vigilence:::::::Fades - שיחה 00:05, 29 באוקטובר 2010 (IST)
מי טרול שמעורר מהומות רקס או אני? ישרון - איך אני נוהג? 00:12, 29 באוקטובר 2010 (IST)
לדעתי הדברים שכתבתי נכונים לכשעצמם, גם בלי לכוון אותם באופן סטריאוטיפי לכיוון האישי תוך הכללה של מעשי מאן דהו. אם אתה חש נפגע מדברי, אני לא מחזיק אותך לטרול (וגם לא מכיר אותך כל כך), אבל הפסקה הזו היא טרולית לדעתי. Fades - שיחה 00:30, 29 באוקטובר 2010 (IST)

תבניות מקור ותקצירי עריכה[עריכת קוד מקור]

כשאתה מוסיף תבניות מקור, נא ציין זאת בתקציר העריכה. זה די מתסכל לחפש את העריכה בה הוספה התבנית (על מנת לדעת כמה זמן היא מוצבת בערך), כשאין לכך איזכור בתקציר העריכה (הטקסט מכאן). תודה, יוסאריאןשיחה 16:01, 4 בנובמבר 2010 (IST)

צודק, אשתדל. טיפוסי - שיחה 16:09, 4 בנובמבר 2010 (IST)

תווך[עריכת קוד מקור]

שים לב, יש הבדל בין המילה תווך למילה טווח. התיקון שלך בערך גל היה שגוי. דניאל ב. 10:47, 5 בנובמבר 2010 (IST)

שמתי לב, אולם בעקבות תיקוני כעת זה מובן יותר. טיפוסי - שיחה 12:32, 7 בנובמבר 2010 (IST)
איזה תיקון? החלפת את "תווך" ב"טווח" בטיעון של "תקלדה מביכה", בעוד למעשה עריכתך היתה תקלדה. דניאל ב. 13:55, 7 בנובמבר 2010 (IST)
ברור שהסכמתי שמדובר בתיקון שגוי, כעת זה מובן יותר הכוונה בעקבות השינויים האחרונים של אלעזר ויואב, שבאו בעקבות תיקוני השגוי. טיפוסי - שיחה 14:00, 7 בנובמבר 2010 (IST)
אה, הבנתי. דניאל ב. 14:22, 7 בנובמבר 2010 (IST)