שיחת משתמש:האנציקלופדיסט/ארכיון 3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 13 שנים מאת לירן בנושא לא חבל?

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


שלושה ימים של שכרון חושים[עריכת קוד מקור]

שלום אייל,

שמחתי לשמוע שאתה שב לשורותינו. גם אותי זרקו פעם מוויקיפדיה האנגלית כשקפץ לי הפיוז בתחילת מלחמת לבנון השנייה מהדברים שנכתבו שם על ישראל.

תהיתי אם תרצה לפנות לדובר צה"ל ולבקש מהם לשחרר תמונות או סרטונים של ההשתלטות על המרמרה תחת רישיון חופשי. רציתי לעשות זאת בעצמי אבל לא יכולתי להתפנות לכך היום או מחר, וחבל לחכות למחרתיים. בינתיים אין שום תוכן חופשי המתעד את ההשתלטות, גם לא מצד הרשתות הערביות, כך שכל תמונה שתתפרסם בוויקיפדיה יכולה לקבל תהודה עצומה. מה דעתך? ליאור ޖޭ • כ' בסיוון ה'תש"ע • 21:57, 1 ביוני 2010 (IDT)

שלום ליאור,
התחייבתי שלא לעסוק במרחב ערכי הסכסוך למשך שלושת החודשים הבאים. האנציקלופדיסט - שיחה 07:40, 2 ביוני 2010 (IDT)
גם לא במהדורה האנגלית של ויקיפדיה? ניחא. ברוך השב וכתיבה מהנה ושלווה, ליאור ޖޭ • כ"א בסיוון ה'תש"ע • 12:23, 3 ביוני 2010 (IDT)

ברכות[עריכת קוד מקור]

קראתי במזנון את הדיון לגביך, וחשתי צורך לברך אותך על החלטתך שלדעתי היא החלטה נכונה ונבונה. תומר א. מחוץ לחשבון. 85.65.208.60 21:34, 2 ביוני 2010 (IDT)

אני גם שמח מאוד על ההתפתחות. אשמח לסייע לך, אם תרצה בכך בכל מתכונת שתבחר. אפשר גם במייל או במסנג'ר אם תרצה. גילגמש שיחה 19:26, 3 ביוני 2010 (IDT)

הכרזת האנציקלופדיסט כטרול[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון
Ori‏ • PTT‏ 13:53, 4 ביוני 2010 (IDT) אני כותב את הדברים האלה בצער רב. את משתמש: האנציקלופדיסט הכרתי לפני כולכם, במסגרת אחרת ששנינו היינו פעילים בה. המדובר באדם רב יכולת וידע. לצערי, הוא משתמש ביכולות אלו באופן הנוגד את דרכי הקהילה. אתמול נחסם לשלושה חודשים, והדברים ידועים. לדעתי תרומותיו מהבוקר המהוות חזרה על דפוס ההתנהגות והשתלחות בחברים מכובדים כאן, אינן משאירות ברירה אלא לצרפו לחבורה הלא נכבדה של הטרולים כאן, ולהתייחס אליו ואל תרומותיו בהתאם. ואני באמת באמת מצטער וחושב שיכול היה להיות אחרת, אלא שאת זמן הוויקיפדיה שהיה לי הבוקר הייתי יכול לבלות בצורה מועילה יותר. אלמוג 07:50, 28 במאי 2010 (IDT)

גם אני חושש שבעקבות עריכותיו האחרונות לא נשארה ברירה אחרת. וחבל. מאוד חבל. יורי - שיחה 07:55, 28 במאי 2010 (IDT)
תודה למספידי. אבל מה שנכון נכון. בלתי אפשרי לערוך במרחב ערכי הסכסוך בהתאם לדרכי הקהילה אל מול חונטה שמאלנית כוחנית שעושה יד אחת כנגד זכותנו על הארץ, ערכי הציונות, היותה של המדינה בית לאומי לעם היהודי, ובעד טשטוש מקורות הסיכסוך, והעלמת כוונתה של ההנהגה (לפחות) של ערביי ישראל להביא לחיסולה של היישות הציונית. האנציקלופדיסט.
ייתכן וזה יפתיע אותך אבל יש בין הויקיפדים גם כמה ימניים. אם רק הייתה פותח בהצבעת מחלוקת ושוטח את טיעוניך אף אחד לא היה אומר לך מילה. אבל אתה מתעקש ללכת עם הראש בקיר. זה עדיין לא מאוחר לשנות גישה. יורי - שיחה 08:20, 28 במאי 2010 (IDT)
אני יודע שישנם ויקיפדים ימניים אולם הם בטלים בשישים בכוחם וברוח הקרב הנושבת בגבם אל מול המכונה המשומנת והמתואמת של הצד השני. האנציקלופדיסט.
לא התייחסת להצעתי. יורי - שיחה 08:32, 28 במאי 2010 (IDT)
שיחזרתי אותך על הדברים שלך אך ביטלת אותי. ועכשיו אני חושב שאולי כדאי להשאיר את דברי הבלע האלה שיראו שהבקשה הזו ראויה. אני עדיין לא בטוח אם יש צורך בהכרזה כטרול, אבל כן בחסימה לצמיתות. אליסףשיחה08:23, 28 במאי 2010 (IDT)
זו הרחבה מוגזמת של המושג טרול. לא כל מי שלא מסכימים איתו הוא טרול ולא כל מי שלא יודע להתנהג הוא טרול לימור י - שיחה 08:31, 28 במאי 2010 (IDT)

ראשית, אני כותב דברים אלו תחת מחאה על דברי האנציקלופדיסט לעיל תחת IP אנונימי: חסום זה חסום ודבריו לא צריכים להישמע בדיון במזנון. אם הם יעברו למקום אחר לנוהל מסויים אולי יש מקום לשמוע אותם. לא כאן.

שנית, אני נוטה להסכים עם לימור. ויקיפדיה:התמודדות עם טרולים מלמדת אותנו כי "טרולים לא מגיעים לאתרי תוכן כדי לתרום להם תרומה חיובית. מטרתם היא ליצור אינטראקציה עם חברי הקהילה בדרך של ריב ומדון. הם משיגים זאת על ידי הפרובוקטיביות שבתרומותיהם לשיח הכללי." אני לא מכיר את המשתמש המתכנה "האנציקלופדיסט" כמו אלמוג, אלא רק מפעילותו בוויקיפדיה. כתוצאה מהיכרות זו אני לא חושב שמטרתו היא "ליצור אינטראקציה עם חברי הקהילה בדרך של ריב ומדון" ושהוא בהחלט מונע על ידי רצון לתרום תרומה חיובית. מכיוון שכך אני מעדיף שלא לראות בו טרול שכן השחתותיו לא נועדו להזיק, גם אם הן כאלו במבחן התוצאה. את התואר הנחשק הזה יש להשאיר למי שבאו על מנת להזיק.

שלישית, בו בזמן, אני מסכים עם אלמוג שאין עוד תקווה שהמשתמש המדובר ילמד לתרום במסגרת הכללים הנהוגים כאן. גם אם כוונתו איננה רעה, דרכי פעולתו הן אכן טרוליות: הוא עורך באגרסיביות, נכנס למלחמות עריכה, מתדיין בסגנון פרובוקטיבי מופגן, ממלא דפי שיחה בפמפלטים פוליטיים ומשתלח אישית בצורה שחוצה כל נורמה של הגינות בסיסית. מכיוון שאינני רואה עוד סיכוי שדרכיו ישתנו, אני מסכים עם אלמוג שמקומו איננו כאן.

רביעית, לשם כך יש מנגנונים אחרים, ובראשם נוהל חסימה ארוכה של משתמש ותיק. תפתח הצבעה בין המפעילים, ודיון בין חברי הקהילה, ויחליטו כיצד יש לנהוג במי שכוונותיו טובות ודרכו קלוקלת. בנתיים, ובכך אני חוזר לנקודה הראשונה, יש לראות את המשך פעילותו כהשחתה ולא לשתף איתה פעולה בדיון כאן, בדפי שיחה או בדף הבקשות ממפעילים, ובמידת הצורך לנהוג לפי ויקיפדיה:טיפול בהשחתה. חסו זה חסום, ולא בכדי. לא יכול להיות שמשתמש חסום בשל התנהגותו ימשיך להשתלח ולעורר מחלוקות. אורי שיחה Go Jimbo Go! 17:52, 28 במאי 2010 (IDT)

גם אני חושב שאין מדובר בטרול, לא זה הדיון הדרוש במקרה הזה. אבל לא רק טרולים מורחקים מוויקיפדיה, אלא גם משתמשים שאינם מצליחים להשתלב בקהילה ולתרום תרומות איכותיות. הלוואי שהאנציקלופדיסט יעשה חשבון נפש יסודי בתקופה הקרובה, כך שבתום החסימה יבין את הפסול במעשיו, וילמד להשתמש בידע הרב שברשותו לשיפור הערכים בדרך של הסכמה ולא בדרך לעומתית. אמנם ככל שהוא חוזר ומתלהם, משחית ערכים בכתיבה מגויסת ובלתי נייטרלית ונכנס למלחמות עריכה, תקוותי שידע לפעול כמקובל בוויקיפדיה, הולכת וקטנה. נחכה ונראה. ‏odedee שיחה 19:47, 28 במאי 2010 (IDT)
אני לא מכירה את כל עריכותיו של האנציקלופדיסט, אבל ראיתי עריכות טובות שלו. הוא עוסק גם בנושאים אחרים לא רק בנושא הסכסוך. אני גם לא חושבת שכל עריכה שלו בנושא הסכסוך היא שגויה. הבעיה היא הדרך שבה הוא פועל, אין בו עצם פוליטית אחת וזה בעוכריו. אני נגד הכרזתו כטרול. אני גם חושבת שלא היה צריך לחסום אותו לשלושה חודשים. הייתי שמחה לו היו מקצרים את תקופת חסימתו Hanay שיחה את נשר כבר ראית? 21:56, 28 במאי 2010 (IDT)
אין לי פתרון לבעיה שנוצרה. אבל, אני מזדהה במידה רבה עם חלק מפעולותיו של האנציקלופדיסט. וויקיפדיה העברית הפכה למקום שבו כדאי לדעת להפעיל שדולות כדי לקדם נושאים או עניינים מסוימים ולמקום ששליטה בחוקים, תקנונים ושאר עניינים ביורוקרטיים היא הכרח כדי לקדם נושאים רבים. מי שבא לכתוב ערכים נטו ולא מעניינים אותו מזנונים, הצבעות מחיקה, פרלמנטים וכתיבת הנחיות לכותבים מוצא את עצמו חסר אונים מול החוקים השונים בוויקיפדיה ובקרוב נצטרך לשכור מאכערים שינווטו במקומנו את ענייננו. מצד שני, ברור לי שאי אפשר להכנס למלחמות עריכה אידאולוגיות ובמקביל לרחוץ בנקיון כפיים של "אני פה רק בשביל לכתוב ערכים", ולכן אין לי פתרון.אודי - שיחה 23:43, 28 במאי 2010 (IDT)
אינני רואה כל הצדקה להתקפה הנרחבת הזו. הבעיה עם האנציקלופדיסט אינה ש"לא מעניינים אותו מזנונים או הצבעות מחיקה". הבעיה היא שלא מעניינים אותו שאר העורכים ודעותיהם, אין הוא רואה שום צורך בהתחשבות באחרים. אם הוא משוכנע (והוא אכן משוכנע) שהצדק האבסולוטי מגיע ממקלדתו, וממקלדתו בלבד, הרי שהוא נכנס בחפץ לב למלחמת עריכה כל אימת שאין מסכימים איתו, דבר שקורה לא מעט. האנציקלופדיסט, אגב, לא מצהיר "אני פה רק בשביל לכתוב ערכים", אלא "אני נחסם משמע אני קיים" - כך כתב בדף השיחה שלו. מי שזה המוטו שלו, איני בטוח שמסוגל להשתלב בכתיבת אנציקלופדיה שיתופית. ‏odedee שיחה 00:35, 29 במאי 2010 (IDT)
מכיר את אייל. פגשתי אותו במפגש. הוא איש טוב, ואפילו לא ידעתי שהוא חסום. מסכים שהוא קצת קשה ולא עובר מסך טוב, אבל הוא לא טרול. הוא לא קיר. אפשר לדבר איתו. עם קצת מאמץ משני הצדדים, יכול להיות סבבה לגמרי. ‏Ori‏ • PTT00:40, 29 במאי 2010 (IDT)
לדעתי יש לאנציקלופדיסט הומור שחור ומכאן "אני נחסם משמע אני קיים" Hanay שיחה את נשר כבר ראית? 01:16, 29 במאי 2010 (IDT)
כן טרול, לא טרול, זאת כבר סמנטיקה. בשורה התחתונה הוא מזיק, ובכל פעם שהוא משתחרר מחסימתו הוא חוזר לאותו דפוס פעולה (מישהו אמר "לא קיר"?). אני לא יודע מה הטעם בקיצור חסימתו. אם נשחרר אותו עוד חודש חסימתו הבאה תבוא עוד חודש ויום. בניגוד לחנה, אני לא חושב שיש לו הומור שחור. הדברים שהוא אמר על כמה מהוויקיפדים אינם משעשעים כלל ועיקר. עידושיחה 01:20, 29 במאי 2010 (IDT)
אני פגשתי אותו אישית במסגרת סיורי אלף מילים ולא רק מעל דפי ויקיפדיה, וראיתי דמות חיובית. ואולי כדאי ליזום מפגש אישי בין כל הצדדים? האנציקלופדיסט גר במרכז הארץ. לפעמים המילה הכתובה יוצרת תהודה שבשיחת פנים אל פנים היא נשמעת אחרת לגמרי Hanay שיחה את נשר כבר ראית? 01:28, 29 במאי 2010 (IDT)
אם היינו כותבים אנציקלופדיה פנים מול פנים אולי היתה לזה משמעות. אנחנו כותבים אנציקלופדיה בכתב, ומי שלא יודע אין להתנהל, שלא יהיה כאן. לא רוצה להזכיר שמות, אבל עולה בדעתי משתמש נוסף שהיה חביב למדי במפגשים איתו, אבל התנהלותו כאן עוררה ריב ומדון, עד כי היה צורך לחסום אותו לצמיתות, וטוב שכך. אני לא אומר שזה בהכרח מה שצריך לעשות עם האנציקלופדיסט, אבל אם לא יחזור מדרכיו הרעות, וכפי שציינתי לא התרשמתי שיש לו כוונות כאלה, עדיף לוותר על שירותיו. עידושיחה 01:38, 29 במאי 2010 (IDT)

מכירה את האנציקלופדיסט ולא מהיום. ממספר מקומות ומפגישות פנים אל פנים. תמיד מוכן לסייע ולעזור בחפץ לב (גם כאן). לעיתים נוהג להשתובב במילים ולכן לא תמיד מבינים אותו, ואת חוש ההומור שלו. קצת סבלנות וסובלנות והכול היה יכול להראות אחרת.

לא נראה לי שבמהלך השנים שחלפו האנציקלופדיסט גרם לנזקים אלא להיפך. תרומתו החשובה ברורה וידועה. טרול אינו יכול להיות (כי טרול מגיע מלכתחילה להזיק). יש מחלוקת ויתכן שבעזרת גישור כלשהו ניתן להתגבר עליה. יש מילים שפגעו במפעילים או במשתמשים ועליהם בהחלט צריך לבקש סליחה (אולי סליחה הדדית?) אך גם בין יריבים ניתן בסוף להגיע לשלום.

תודה על ההקשבה.חוה - שיחה 07:53, 29 במאי 2010 (IDT)

חוה, אני חותמת על כל מילה . Hanay שיחה את נשר כבר ראית? 09:07, 29 במאי 2010 (IDT)
עוקב אחרי האנציקלופדיסט כבר כמה שנים. משתמש תורם וחיובי שיש לו אג'נדה. גם לצד השני יש אג'נדה. היה מקום להביא לישוב חילוקי הדעות בדרך אחרת. איתן - שיחה 10:31, 29 במאי 2010 (IDT)
חוה, חנה, איתן, אם הכל כל כך טוב ויפה, אין לי אלא לומר לכם שאתם שקרנים, גדלתם על בולשביזם, מסכלים את המפעל הציוני, מעירים אחד את השני לפני עלות השחר כדי לצוד משתמשים אחרים, ומנהלים פנקסנות. עידושיחה 13:27, 29 במאי 2010 (IDT)
כפי שכתבתי לעיל, אותו אייל נופת צופים המתכנה "האנציקלופדיסט" איננו טרול כי כונותיו טובות, גם אם דרכו פסולה. לצערי לא ניתן לתת את אותה הנחה לחלק מחבריו הכותבים כאן בזכות הדדיות מזוייפת. אורי שיחה Go Jimbo Go! 13:55, 29 במאי 2010 (IDT)

הצעה אחרת[עריכת קוד מקור]

אני מעריך מאוד את תרומתו החיובית של האנציקלופדיסט. אפילו היה לנו דיון בדף שיחה של אחד הקרבות במלחמת העולם הראשונה. לצערי הרב, ואף כתבתי לו בנדון, הוא פועל בדרך שאיננה מקובלת לקדם את דעותיו. באופן אישי אגיד שאני מסכים לדעתו. לדעתי, אנציקלופדיסט צודק באופן עקרוני. אכן הוא מביא מקורות ואכן יש טעם להשמיע את דעתו בתוך הערך. לצערי, דרכו להביע את דעתו מאוד מאוד לא מקובלת בוויקי. היא לא מקובלת עד כדי כך שבגלל מעשיו נחסם לתקופות ארוכות. לצערי, חסימות אלה לא עזרו.

לכן, בהמשך למקרה של ברבו ודניאל ונטורה אני מציע למנות חונך לאנציקלופדיסט. אדגיש - תרומותיו הן טובות מאוד בבסיסן. הבעיה היא ביישום התרומה. ישום שמתגנש עם המקובל בוויקי. אני קצת עסוק ולא כל כך פנוי לתהליך החניכה ואשמח אם מישהו אחר יקח על עצמו את המשימה, אך אם לא ימצא אף אחד ואם אנציקלופדיסט יסכים להצעה אתנדב לעבור על תרמותיו ולאשר אותן לפני שהן עולות למרחב הערכים. אני בטוח שתהליך ידידותי עם המשתמש יוכל ללמד אותו כיצד יש להביע את דעתו הלגיטימית בלי שהדבר יגור את הבעיות שהן גורמות עתה. גילגמש שיחה 20:46, 29 במאי 2010 (IDT)

זה בהחלט נראה פיתרון טוב. בניגוד לבראבו ודניאל ונטורה, יש לאנציקלופדיסט פוטנציאל אדיר לתרומה חיובית, אם רק ידע להשקיט מעט את השד הפוליטי, ולהתייחס כראוי לעמיתיו הוויקיפדים. אני מקווה שסופו של תהליך החונכות לא יהיה כסופו של התהליך אצל בראבו ואצל דניאל ונטורה, ששניהם אינם עוד ויקיפדים פעילים. אני מקווה שגם החונך שיימצא ידע להבחין בין דעה פוליטית (לגיטימית וראויה ככל שתהיה) לבין עובדה הראויה לציון באנציקלופדיה, ולסנן מעריכותיו של האנציקלופדיסט את אלו האחרונות מבין הראשונות. אלמוג 20:50, 29 במאי 2010 (IDT)
אולי אנציקלופדיסט יציע בעצמו את הוויקיפד שהוא מעוניין שישתף איתו פעולה. אם אותו ויקיפד יסכים נראה לי שזה יהיה פתרון לא רע לבעיה שנוצרה. אחרי הכל, כולם מעוניינים בסופו של דבר בטובתה של ויקי. גילגמש שיחה 20:53, 29 במאי 2010 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: רעיון אפשרי, בהנחה שיהיה מי שייקח את זה על עצמו. במקרים הקודמים שהוזכרו אלה שלקחו זאת על עצמם לא עמדו בכך זמן רב. עידושיחה 20:54, 29 במאי 2010 (IDT)
אני יכול להעיד רק על מקרה של ונטורה שבו היתי מעורב. ערכתי עשרות ערכים שכתב ובסך הכל היה לא רע, עד אשר ונטורה פרש ממוסד החונכות והבעיות חזרו במהירות. לגבי ברבו - אני חושב שזהר היה מעורב, אם כי אני לא בטוח. בכל אופן, אם אנציקלופדיסט ישתף פעולה, אני בטוח שהעניין יצליח. גילגמש שיחה 20:56, 29 במאי 2010 (IDT)
בראבו - החונך היה דוד שי (אולי עוד מישהו). הייתי מעורב כשהוא כתב ערכים שהבנתי בהם. זהר דרוקמן - מי לוקחת במונדיאל? 10:45, 30 במאי 2010 (IDT)
רעיון נועז אחר שאני מניח שלא יתקבל: מכיוון שהאנציקלופדיסט בעייתי רק בערכי הסכסוך, ניתן לחסום אותו מעריכה רק בערכים הנוגעים בסכסוך (בעזרת מסנן). דניאל ב. 09:17, 30 במאי 2010 (IDT)
בהתחשב בכך שמדובר בוויקיפד חיובי ותורם הגזרה נראית לי קשה מדי. גילגמש שיחה 17:30, 30 במאי 2010 (IDT)

קיצור החסימה כנגד התחייבות המשתמש[עריכת קוד מקור]

פנה אלי משתמש:האנציקלופדיסט עם ההתחייבות הבאה: ”מתחייב לא להשתמש יותר אף פעם בשפה בה נקטתי בויכוחיי עם הצד שכנגד על ערכים השנויים במחלוקת. מתחייב להתרחק מערכים הקשורים בסכסוך הישראלי פלסטיני למשך שלושת החודשים הבאים, ולהתרכז בכתיבת ערכים אחרים”. נוכח התחייבות זו מצאתי לנכון לקצר את חסימתו, כך שתפקע בעוד 3 ימים מהיום (סה"כ 8 ימים במקום 3 חודשים). מובן שהפרת ההתחייבות משמעותה תהייה החזרת החסימה לאלתר. אם סבור מישהו ששגיתי בהחלטה זו, עומדים לרשותו שלושה ימים אלו לדיון ופתיחת הצבעת מפעילים על משך החסימה בהתאם לויקיפדיה:מדיניות החסימה#חסימה ארוכה של משתמש ותיק. בברכה, Magisterשיחה 11:56, 1 ביוני 2010 (IDT)

ישר כוחך. נינצ'ה - שיחה (הזהרו מחיקויים!) 13:49, 1 ביוני 2010 (IDT)
אני מברך על שובו של האנציקלופדיסט, ומצפה לראות את תרומותיו. עם זאת צריך להיות מאוד ברור מה יקרה אם לא יצליח לעמוד בהתחייבותו. אלמוג 15:20, 1 ביוני 2010 (IDT)
בסך הכל בשורות טובות, אך אני מוטרד מעט מנוסח ההתחייבות. לפי מה שראיתי, מקור הבעיה עם האנציקלופדיסט אינו דווקא (או לפחות לא רק) ה"שפה בה נקט" אלא אופן ההתנהלות שלו - הקשבה, דיון, קבלת הלגיטימיות של דעות אחרות, ונכונות להתחשב בדברי אחרים אפילו כשהוא יודע שהוא צודק והשני טועה. אמנם התרחקות מנושאי הסכסוך תפחית בהרבה את נקודות החיכוך, אבל זה זמני. הייתי שמח יותר אם נוסח ההתחייבות היה מתייחס לא רק לשפה אלא גם למהות ההתנהלות. בכל מקרה - ברוך השב! בכבוד - קיפודנחש - שיחה 16:47, 1 ביוני 2010 (IDT)
אלו הן בשורות מעולות ואני שמח שהאנציקלופדיסט הציען. זהו צעד גדול קדימה שמראה על נכונות נאה ויאה להתגמשות מצידו. זהר דרוקמן - מי לוקחת במונדיאל? 17:44, 1 ביוני 2010 (IDT)
גם אני מברך את האנציקלופדיסט ומקווה שבכך תמו תלאות אלה. גילגמש שיחה 18:44, 1 ביוני 2010 (IDT)
מצטרף לברכות. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:13, 1 ביוני 2010 (IDT)

סוף העברה

בהצלחה איל. ‏Ori‏ • PTT13:53, 4 ביוני 2010 (IDT)

שא הצלחה בכל אשר תפנה. קוריצהלול התרנגולותאהממונדיאל - כי כך בחר העם! 16:21, 4 ביוני 2010 (IDT)
תודה למברכים. האנציקלופדיסט - שיחה 16:18, 4 ביוני 2010 (IDT)
גם אני שמח. אני מקווה שתעמוד בזה ויהיה טוב. איתי פ.שיחה 19:55, 6 ביוני 2010 (IDT)

רכבת בישראל[עריכת קוד מקור]

תחנת הרכבת אחיטוב

שלום אנציקלופדיסט. ראיתי שאתה התורם הראשי לערך על כרבות בישראל ולכן אני פונה אליך בשאלה. היום צילמתי את המבנה היחיד ששרד מתחנת הרכבת באחיטוב. מדובר בתחנה תורכית, אך התחנה המקורית נהרסה והמבנה היחיד ששרד הוא מבנה בסגנון הבינלאומי שככל הנראה הוקם בתקופה המנדטורית. העליתי לכאן תמונה שלו ורציתי לדעת אם יש בכלל מקום להעלות אותו לויקיפדיה ואם כן אז להיכן, במידה ולא - אנא מחוק את התמונה מהרשת. תודה: מיכאלי - שיחה 17:08, 11 ביוני 2010 (IDT)

למה לא, למשל, בתחנת הרכבת אחיטוב? אמנון שביטשיחה 16:49, 12 ביוני 2010 (IDT)
תודה. מיכאלי - שיחה 20:34, 13 ביוני 2010 (IDT)

שלולית חורף[עריכת קוד מקור]

שלום האנציקלופדיסט,
הצבת תבנית "בעבודה" על הדף "שלולית חורף" ולא ערכת אותו מזה זמן מה. אם העבודה על הדף למעשה נשלמה, יש להסיר את התבנית. אחרת, ברצוני להזכירך כי טרם השלמת את העבודה עליו. אם בכוונתך לסיים את המלאכה – זו תזכורת, ואם החלטת לזנוח את העבודה על הדף – יש להסיר את התבנית, ולהחליפה במידת הצורך בתבנית תחזוקת ערכים מתאימה.

בברכה, דוד שי - שיחה 16:33, 12 ביוני 2010 (IDT)

רצח העם הארמני[עריכת קוד מקור]

אני שמח לראות עריכות טובות ומועילות שלך. אנדר-ויק18:10, 13 ביוני 2010 (IDT)

סמנטיקה בהידלדלות אוכלוסיית הדו-חיים[עריכת קוד מקור]

יש בעיה עם העריכה שלך. הקישור שהוספת, הכחדה, מפנה לדף מינים נעלמים. השתמשת בו כדי לתאר שלוליות חורף - אך לא ניתן לומר על שלולית שהיא מין נכחד. תתקן בהתאם בבקשה. בברכה, אנדר-ויק15:31, 29 ביוני 2010 (IDT)

הבעיה לדעתי היא בהפניה. אינני חושב שהיכחדות היא מונח בלעדי להעלמות מינים אלא יכול לתאר גם העלמות בתי גידול. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בתמוז ה'תש"ע • 15:42, 29 ביוני 2010 (IDT)
אני חושב שעדיף לנסח בצורה אחרת, במיוחד אם אין ערך שעוסק בהעלמות בתי גידול. מה גם שעבור הקורא הממוצע, "היכחדות" מתארת היעלמות מינים. אנדר-ויק

שיחה:שלולית החורף בנתניה[עריכת קוד מקור]

טרם ענית על שאלתי. דניאל ב. 20:42, 28 ביולי 2010 (IDT)

עניתי בשיחה של בריכת דורה. האנציקלופדיסטשיחה • י"ח באב ה'תש"ע • 20:57, 28 ביולי 2010 (IDT)

עריכת דפי שיחה[עריכת קוד מקור]

אתה חייב ללמוד להפסיק לערוך עריכות חוזרות דפי שיחה של אחרים. פעמיים כתבתי לך תשובה מפורטת ופעמיים נמחקה התשובה בגלל קונפליקט עריכה בדף השיחה שלי. אין לי זמן לכתוב פעם שלישית. האחד והיחיד - שיחה 12:25, 6 בספטמבר 2010 (IDT)

אל תדבר שטויות. גם העריכה שלך או של יוסאריאן התנגשה בשלי והיא לא נמחקה. העתקתי אותה, יצאתי מהדף, נכנסתי בחזרה, והדבקתי אותה. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ז באלול ה'תש"ע • 12:28, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
לא כל אחד מיומן בפתרון התנגשות עריכות. צריך ללמוד להתיק מלמטה למעלה וזה לא מוסבר בשום מקום מוטי - שיחה 12:59, 6 בספטמבר 2010 (IDT)

תארי עדה אהרוני[עריכת קוד מקור]

היכן היא מכהנת כפרופסור? (רמז - לא באוניברסיטת חיפה) מוטי - שיחה 12:58, 6 בספטמבר 2010 (IDT)

אנא עארף, אולי בטכניון, אולי בלונדון. ונדמה לי שהיא אמריטוס. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ז באלול ה'תש"ע • 13:05, 6 בספטמבר 2010 (IDT)
פרעות עדן - תשלב בערך, כי אחרת אפשר יהיה לשלוח ב"ראו גם" לפרעות חמלניצקי - גם שם פרעו ביהודים או לגירוש ספרד - פרעו ביהודים ספרדיםלימור י - שיחה 10:43, 7 בספטמבר 2010 (IDT)
אנא, ערכי מחדש. לא הבנתי כוונתך. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ח באלול ה'תש"ע • 10:46, 7 בספטמבר 2010 (IDT)
הוספת לערך של עדה אהרוני, ב"ראו גם" את פרעות עדן. פרעות אלו לא שייכות לביוגרפיה האישית שלה, לא מאוזכרות במחקריה, לא משוייכות לאחד הפרסומים. אם תצליח לשלב את האיזכור בגוף הערך בבלוק טקסט - יהיה לזה משמעות. אחרת אלו פרעות כמו פרעות אחרות שלא קשורות לערך הזה, (עם ישראל סבל מהרבה כאלו), לימור י - שיחה 10:48, 7 בספטמבר 2010 (IDT)
עייני במאמרה ההגירה הכפויה של היהודים ממדינות ערב והשלום ותראי שהיא מזכירה את הפרעות בעקבות הכ"ט בנובמבר, וכמובן שהיא מתייחסת לעזיבה הכפוייה של 856,000 הפליטים היהודים ממדינות ערב כאל טיהור אתני. כל זאת כהוכחה שגם אנחנו קורבנות ושילמנו את מחיר הסולחה עם ערביי ארץ ישראל, ואפשר גם מבחינת תפיסתו של הצד השני, לסגור את הסוגייה הזו, בדרך לפיוס. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ח באלול ה'תש"ע • 11:08, 7 בספטמבר 2010 (IDT)
הכל נכון, ובכל זאת אי אפשר לתקוע את הקישור לפרעות עדן בלי להסביר את הקשר בגוף הערך. את מה שכתבת כאן - כתוב שם והוסף עוד מילות קישור לעדן ולפרהוד לימור י - שיחה 11:10, 7 בספטמבר 2010 (IDT)

יהדות מצרים[עריכת קוד מקור]

קודם כל שנה טובה. בערך יהדות מצרים הוספת מספר הפניות לעדה אהרוני, בלי הפניה מדוייקת. צריך להוסיף היכן נאמרו הדברים. גאלוס - שיחה 16:06, 7 בספטמבר 2010 (IDT)

שנה טובה. זה ממש לא אני. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ח באלול ה'תש"ע • 16:11, 7 בספטמבר 2010 (IDT)
ביקשתי מקור גאלוס - שיחה 16:20, 7 בספטמבר 2010 (IDT)

היסטוריה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני[עריכת קוד מקור]

שלום האנציקלופדיסט/ארכיון 3,

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר. למרות זאת, חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.
חזרה על עריכות שבוטלו בהנמקה, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת ואסורה בוויקיפדיה.

לחצו כדי להקטין חזרה

אז, מה מותר ורצוי לעשות? הנה הסבר קצר: (בתמונה‏: ההתנהלות האידיאלית)

לתשומת ליבך: עריכות חוזרות ונשנות של עריכות ששוחזרו, ללא דיון, עשויות להוביל לחסימה.

תודה, ובתקווה שיושגו הסכמות רחבות, יוסאריאןשיחה

לוח המודעות[עריכת קוד מקור]

נועד להפנות לדיונים, לא לגיוס קולות. אתה מתבקש לכתוב הודעות נייטרליות ולא לקרוא רק לתומכיך. כמו כן, אנא דייק בהצגת שמות הערכים. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 12:12, 10 בספטמבר 2010 (IDT)

הרי מדובר בסמנטיקה. השיחה איננה סגורה בפני מתנגדי. האנציקלופדיסטשיחה • ב' בתשרי ה'תשע"א • 12:14, 10 בספטמבר 2010 (IDT)
"כנסו לדף השיחה ותמכו בדעתי - דעה ציונית מאוזנת" - זה לא סמנטיקה. זה כבר תעמולה. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 13:01, 10 בספטמבר 2010 (IDT)
תפתח הצבעת מחלוקת. מניסיון במקרים כאלה רק זה עוזר. יורי - שיחה 13:44, 10 בספטמבר 2010 (IDT)

חשש מהפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

שלום,

ראה בשיחה:יהדות מצרים#הפרת זכויות יוצרים. גילגמש שיחה 19:50, 10 בספטמבר 2010 (IDT)

עריכות פוליטיות[עריכת קוד מקור]

זה כבר חוצה כל גבול. החלפת קישור שלא מתאים להשקפתך בקישור עם הכיתוב "מסכת ייסורים של היהודים" היא השחתה פוליטית מובהקת. ראה זאת כאזהרה. דניאל ב. 11:53, 12 בספטמבר 2010 (IST)

אנא, ישוב חרון אפך מעבדך השפל. זה לחלוטין לא פוליטי. את הקישור ליום הסולידאריות הסרתי מפני שמקומו בערך על הנכבה ולא בכ"ט בנובמבר. האנציקלופדיסטשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"א • 12:10, 12 בספטמבר 2010 (IST)
קרא את הערך על המעוד. הקישור בהחלט מתאים. דניאל ב. 12:11, 12 בספטמבר 2010 (IST)
מה זה מועד? גם לא הבנתי את הדרישה למקור בעליה המונית ולא את מחיקת הקישור למסכת הייסורים של יהודי מצרים. במה הם שונים מיהודי עדן? האנציקלופדיסטשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"א • 12:14, 12 בספטמבר 2010 (IST)
מועד, תקלדה שלי. מה הבעיה בדרישת מקור? יש שם טענה לא טריוויאלית שהרוב המוחלט של המהגרים היו פליטים, צריך להוכיח שזה נכון. מסכת ייסורים הוא ביטוי עם קרונוטציה חריפה ואינו נייטרלי. חשוב אילו היה כתוב על "מסכת הייסורים" שעברו הפלסטינים. דניאל ב. 12:26, 12 בספטמבר 2010 (IST)
מה איכפת לי מהפלסטינים? הם התחילו, הם סובלים. אבל במה אשמים יהודי מצרים? האנציקלופדיסטשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"א • 12:30, 12 בספטמבר 2010 (IST)
אתה מצפה לתשובה ריצינית? דניאל ב. 12:32, 12 בספטמבר 2010 (IST)
אם אפשר. מה דעתך על הביטוי טיהור אתני לתיאור מסכת הייסורים שעברה על יהודי מצרים? בודאי תסכים איתי שהפלייה, הסתה, כליאה, נישול, פרעות וגירוש הם טיהור אתני. ולעניין יום הסולידאריות - האם אתה משווה אותו למועד? אנחנו קבלנו את הצעת החלוקה וזוכרים את היום לטובה. הם דחו את ההצעה פתחו במלחמת שמד, והפסידו (סליחה שניצחנו). האו"ם ברוב צביעותו מארגן להם יום סולידאריות (כמובן שהס מלהזכיר את בעיית הפליטים היהודים שהערבים יצרו גם אותה לצד הפליטות של ערביי א"י) שנתי המשמש לניגוח ישראל, ואנחנו צריכים להזכיר זאת ביום שמחתנו? רק בגלל שהתאריך הוא אותו התאריך? הרי מדובר בדבר והיפוכו, תמונת ראי, ובשביל זה יש את ערך הנכבה. האנציקלופדיסטשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"א • 12:30, 12 בספטמבר 2010 (IST)

חבל מאוד[עריכת קוד מקור]

שלום,

אני רואה שחזרת לדרכיך הקלוקלות מהעבר. דבר זה לא יביא לך תועלת כלשהי. הפתרון יהיה, למרבה הצער, הפתרון הישן - חסימתך מעריכה. הכל מתדרדר לקראת זה. אני מבקש שתחזור בך מהדרך הדווקנית שבה אתה פועל. פעמים רבות אני מסכים עם עמדותיך העקרוניות, אך דרך הישום שלך, של העקרונות האלה כל כך מעוותת והתוצאה המתקבלת היא רחוקה כל כך מהנדרש שאי אפשר לתמוך בעמדות אלה בלי לחטוא לאמת.

כמובן שהכתיבה המתפלספת, קריאות בנוסח "עבדך הנאמן" ודברים אחרים לא עוזרים, בלשון המעטה, להזדהות איתך. אם אתה רוצה להמשיך בדרך זו - בבקשה. זאת זכותך. אתה יודע מצוין מה יקרה. אני מאוד לא מעוניין בהרחקתך מהפרויקט וסבור שיש לך תרומה חיובית רבה, אך הדרך שבה בחרת לטפל בסכסוך הישראלי-ערבי מרחיקה אותך בכוח מהתורמים פה. מקווה שתקח דברים אלה, שנאמרו בתום לב, ברוח טובה. גילגמש שיחה 12:46, 12 בספטמבר 2010 (IST)

אני מצטרפת לבקשת גילגמש Hanay שיחה 12:47, 12 בספטמבר 2010 (IST)
רבותי וגבירותי, איני פוגע באף אחד ואיני נכנס למלחמות עריכה. מה אתם רוצים ממני? האנציקלופדיסטשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"א • 12:51, 12 בספטמבר 2010 (IST)
אתה יודע מצוין מה רוצים ממך. גילגמש שיחה 12:52, 12 בספטמבר 2010 (IST)
אני מסכים באופן כללי עם דברי גילגמש. גם אני הרבה פעמים מסכים איתך אבל מתקשה לתמוך בך בגלל הדרך שבה אתה מדבר ומציג את טיעוניך. הרבה אמרו לך את זה. אולי הגיע הזמן שתיקח את זה לתשומת ליבך. יורי - שיחה 12:54, 12 בספטמבר 2010 (IST)
אל תתמכו בי. אלחם את מלחמותי לבד. רק אל תדרדרו את המצב באופן מלאכותי. העריכות שלי צורמות לטעמכם? מתפלמסות? כזה אני. שחזרו, ערכו מחדש, רק אל תאמרו שאלו דרכי הקלוקלות מן העבר. האנציקלופדיסטשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"א • 12:59, 12 בספטמבר 2010 (IST)
טוב. שיהיה כרצונך. גילגמש שיחה 13:02, 12 בספטמבר 2010 (IST)
כאן זו לא מלחמה. בגישתך הקלוקלת אתה יוצר אנטגוניזם גדול כלפי עריכותיך מה שמביא לכך שכמעט ולא יהיה שום סיכוי להוסיף אותם לערך בעתיד הנראה לעין. זו תוצאה לא טובה, במיוחד לאור העובדה שאני ורבים אחרים דווקא הרבה פעמים תומכים במה שאתה מנסה לעשות, אבל בסופו של יום אתה גורם יותר נזק מתועלת. יורי - שיחה 13:09, 12 בספטמבר 2010 (IST)
ומה אתך? אני לא רואה שאתה סוחף אחריך עדת מעריצים. האנציקלופדיסטשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"א • 13:11, 12 בספטמבר 2010 (IST)
האנצ' - אתה מהלך על חבל דק עד מאוד, וקצותיו כבר מתחילים להפרם. אנא שקול לפני כל דבר שאתה כותב האם יש בו אכן מן התרומה לוויקיפדיה, או שמא רק להתנצחות. אבהיר ואומר שאני רואה בתגובותיך כאן כגרימת מהומה. המשך הצעידה בכיוון זה תוביל לחסימתך במהירות רבה. אני לא יודע כיצד להחמיר עוד יותר עם האזהרה הזו. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 13:19, 12 בספטמבר 2010 (IST)
אשר יגורתי בא לי. המעבר מדירדור מלאכותי ל'דירדור' בפועל ארך אפס זמן. האנציקלופדיסטשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"א • 13:37, 12 בספטמבר 2010 (IST)
האנציקלופדיסט, אנחנו מדברים כאן עליך ולא עליי. במיוחד אנחנו מדברים על עריכותיך בערכים פולטיים וצורת הדיון שלך בהם. בניגוד אליך, האנטגוזניזם שיש לחלק מהויקיפדים כלפי קשור במידה מועטה לעריכותי בערכים פוליטיים, כך שההערה שלך לא במקום. יורי - שיחה 13:31, 12 בספטמבר 2010 (IST)
איני יכול לענות לך מסיבות מובנות. האנציקלופדיסטשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"א • 13:37, 12 בספטמבר 2010 (IST)
אתה רוצה שלח לי מייל. בכל מקרה, בלי קשר למה שאתה חושב. כך את הדברים לתשומת ליבך. אין לי משהו אישי נגדך. יורי - שיחה 13:41, 12 בספטמבר 2010 (IST)
אם רצית לתרום יכולת אתה לשלוח לי מייל. לא שזה היה משנה את דעתי אבל לפחות היתה דעה אחת פחות נגדי בפורום זה. האנציקלופדיסטשיחה • ד' בתשרי ה'תשע"א • 13:46, 12 בספטמבר 2010 (IST)

תבניות מקור ותקצירי עריכה[עריכת קוד מקור]

[1].
ובכלל, נא להשתמש בתקצירי עריכה כשאתה עושה עריכות כאלה, או כאלה. יוסאריאןשיחה 09:47, 13 בספטמבר 2010 (IST)

בעקבות עריכה זו אני נאלץ לחזור על בקשתי להוסיף תקציר מתאים כשאתה מוסיף תבנית מקור. יוסאריאןשיחה 09:56, 14 בספטמבר 2010 (IST)

עריכה פסולה של דברי באיחור של חמישה חודשים[עריכת קוד מקור]

לא נתונה לך רשותי לערוך את דברי, בעיקר לא כאלו שלפני כמעט חצי שנה, ובמיוחד לא בארכיון של אחרים. הדברים נכתבו באפריל 2010 בתקופה בה הרבית להשתלח בי בצורה מוגזמת ביותר, ודברי ששיכתבת ללא כל רשות או סמכות לא מגיעים לקרסולי עלבונותיך, עליהם נחסמת בזמנו.

אני מתנגד לשיכתוב ההיסטוריה בכל מקום וגם בוויקיפדיה, בעיקר כששיכתוב זה נעשה בצורה כפויה בידי אחרים שלא שואלים אותי, לא מפנים את תשומת לבי, ולא מסבירים את מעשיהם. אל תחזור על מעשים פסולים אלו. אל תשחזר את השבתי את המצב לקדמותו, ואם יש לך בעיות, טרונויות ומענות פנה אלי בצורה מנומסת ותענה בהתאם. אורי שיחה Go Jimbo Go! 21:41, 15 בספטמבר 2010 (IST)

על התנהגותי בעבר שילמתי חובי לחברה. הקהילה הסכימה עם עמדתי שעיוות הכינוי שלי משמעו העלבה. מצידי אתה יכול למחוק את השתלחויותי. אני מצפה שגם דברי העלבון שהופנו כלפי ימחקו. האנציקלופדיסטשיחה • ח' בתשרי ה'תשע"א • 06:42, 16 בספטמבר 2010 (IST)
שלום,
  1. לא ידוע לי שנתת דין וחשבון על התבטאויות קשות שכתבת כלפי, ואים היה לך חוב לשלם הוא לא היה לחברה, אלא אלי. אבל זו רק הערת אגב, ולא לב העניין.
  2. אם היה מתקיים בינינו דיון ברגעים אלו, או בימים אלו, והיו נאמרים דברים ושני הצדדים היו מסכימים להסיר דברים שאמרו - זה לגיטימי. אבל לא זה המצב ואני, כפי שכתבתי, מתנגד לשיכתוב ההיסטוריה. לא יעלה על הדעת לשנות דפי שיחה באיחור של חמישה חודשים, ולהעלים דברים שקרו ואמירות שנאמרו. הדיון הנוכחי בדף הבירורים מדגים היטב סיבה אחת מדוע אין לעשות זאת.
  3. דווקא הדרך בה פעל יוסאריאן ועליה אתה מתרעם בדיון הנוכחי בדף הבירורים, קרי לא מחיקת התבטאויות העבר אלה סימון ברור בקו כי הן בטלות וכתיבת טקסט חלופי לידן נראה לי סביר, אם כבר חייבים לטפל בדברים שנאמרו לפני חודשים. מחיקתם לא נראית לי סבירה.
  4. אין לי שום כוונה למחוק את דבריך הפוגעניים שנכתבו כלפי בשלל דפי שיחה אישיים ושל ערכים. זה חלק מהעבר של וויקיפדיה, שלך ושלי.
  5. אם אתה חושב ששגית בדברים שכתבת וחש חרטה: עשה משהו בנושא (ולא מחיקה) ואל תשלח אותי לנקות אחריך.
  6. אי לכך צר לי אבל אל לך לצפות שאמחוק את דבריך וגם לא את דברי. מה שהיה היה ולא ישתנה.
  7. לעומת זאת, כעת, משהבהרו הדברים, ברור כיצד יש לנהוג בעתיד וכך יהיה.
בברכה, אורי שיחה Go Jimbo Go! 14:09, 16 בספטמבר 2010 (IST)
האנציקלופדיסט, יש לך שתי דרכים לפעול:
  1. ללכת עם הראש בקיר ולהתעקש לשחזר את השבת דבריו של אורי (שלדעתי שגה בהשבתם)
  2. לעשות כהצעתו בסיפא של דבריו ולפנות אליו בדף השיחה בבקשה, ולהסביר לו שהדברים פוגעים בו (גם הולך מצויין עם המועד המתקרב)
  3. לשכוח מכל העניין
אני ממליץ לך לפנות לאחת משתי האפשרויות האחרונות. אני גם מזכיר לך את אזהרתי לעיל בדבר חסימה אפשרית שלך. אני לא אומר שאם תבחר באופציה הראשונה אז תחסם (וגם לא שאם תבחר בשתיים האחרות אז תהיה חסין) - אלא שאני מעריך שהסיכוי שתהיה עילה לחסימתך יגדל משמעותית אם תבחר באופציה הראשונה. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 21:47, 15 בספטמבר 2010 (IST)
לא התכוונתי במעשי ובדברי לדרדר את המצב לכדי חסימות וכדומה, ואני מקווה שדברים לא יגיעו לידי כך. אני פשוט לא מוכן לכך שאיש ישנה את דברי ללא רשותי, בעיקר לא באיחור של חמישה חודשים וללא ידיעתי. אורי שיחה Go Jimbo Go! 21:51, 15 בספטמבר 2010 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: יש גם אפשרות נוספת, לארכב את דף השיחה שלך ולשכוח מהכול. זוהר, למה אתה כל הזמן מאיים בחסימות? Hanay שיחה 21:53, 15 בספטמבר 2010 (IST)
חנה, זו אפשרות 3 במה שהצעתי לאנצ'. אני בהחלט לא "כל הזמן" מאיים בחסימות, אלא מזכיר לאנצ' שהוא תחת אזהרה, ושזו עדיין תקפה. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 22:00, 15 בספטמבר 2010 (IST)
זהר, תזכורות חוזרות ונשנות באותו נושא, הופכות בעצמם לאיום. כך זה נראה בעיני. לאחרונה בכל פניה שלך לאנציקלופדיסט אתה מעלה את הנושא. Hanay שיחה 10:18, 16 בספטמבר 2010 (IST)

מרחבה[עריכת קוד מקור]

אתה יכול לשלוח לי מייל ל fadel1973-at-walla.com ? תודה פאדל פארס (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו[עריכת קוד מקור]

בדוק בבקשה את התוספת האחרונה שם. נראית לי מוזרה גאלוס - שיחה 11:36, 18 בספטמבר 2010 (IST)

קטונתי, אולם אם דעתי בכל זאת נחשבת, אזי לא נראה לי מוזר. שימי לב לעריכתו של דנגליג רפרנס בפליט. הוא שחזר לגרסה יציבה כי אין לו טיעון הגיוני נגד הסרתה של בעיית הפליטים הפלסטינים מסעיף 'דוגמאות לקליטת פליטים', ותוך כדי כך הוא דורס עריכה שלא היה לו כלפיה דבר וחצי דבר: "רק לאחר הקמת המדינה הורשו פליטים אלה לעלות ארצה, לצד פליטים יהודים ששהו במחנות העקורים באירופה, והפליטים היהודים ממדינות ערב כחלק מגל העלייה ההמונית שלאחר קום המדינה". האנציקלופדיסטשיחה • י' בתשרי ה'תשע"א • 12:05, 18 בספטמבר 2010 (IST)

דף משתמש[עריכת קוד מקור]

שמתי לב שאתה משתמש בדף המשתמש לאחסון חומרים שונים שאתה עובד עליהם. אנא העבר אותם לארגז חול (אפשר פה) והצב בראש הדף את {{ארגז חול פרטי}} בהתאם למדניות. בברכה, דניאל ב. 14:49, 19 בספטמבר 2010 (IST)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

עלתה בקשה לחסימתך בבקשות ממפעילים, ומעיון בגרסאות האחרונות של הערך ובתזמוני ההודעות בדף השיחה - אכן נהגת שלא כשורה. אני לא מוצא מקום לחסום אותך שכן הדיון עדיין מתנהל, אבל מזכיר לך שהחזרה של עריכה שבוטלה היא כניסה למלחמת עריכה. אם תשוב ותיכנס אליהן - על אחת כמה וכמה על רקע פוליטי, תיחסם לשלושה ימים ללא אזהרה נוספת. אנדר-ויק06:10, 20 בספטמבר 2010 (IST)

היכן עלי להגיב? האנציקלופדיסטשיחה • י"ב בתשרי ה'תשע"א • 06:17, 20 בספטמבר 2010 (IST)
אין איפה, סגרתי את הבקשה. אתה יכול להגיב כאן בסגנון: "לקחתי לתשומת ליבי". אנדר-ויק06:21, 20 בספטמבר 2010 (IST)
לקחתי לתשומת ליבי. חשבתי שעלי להגיב כיוון שכתבת ש"הדיון עדיין מתנהל". האנציקלופדיסטשיחה • י"ב בתשרי ה'תשע"א • 06:28, 20 בספטמבר 2010 (IST)
התכוונתי לדיון בשיחה:רות גביזון. אנדר-ויק06:30, 20 בספטמבר 2010 (IST)
דרך אגב, ב 17.9 הזמנתי את חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד לגבש את דעתו סופית בעניין. האנציקלופדיסטשיחה • י"ב בתשרי ה'תשע"א • 06:37, 20 בספטמבר 2010 (IST)
בערב יום כיפור? אני לא מחשיב את זה כיום עבודה, מצטער. מבחינה ויקיפדית, דיון ראוי הוא כזה שנערך כשבוע - ועל כן מבחינתי הוא עדיין מתנהל. אל תנסה "לקבוע עובדות בשטח", זה לא עובד ככה. אני שמח שלקחת לתשומת לבך. אנדר-ויק06:39, 20 בספטמבר 2010 (IST)

דף בירורים[עריכת קוד מקור]

שלום,

יתכן שתתעניין בדיון שפתחתי בדף זה ונוגע לך. גילגמש שיחה 13:20, 20 בספטמבר 2010 (IST)

תבניות מקור ותקצירי עריכה[עריכת קוד מקור]

חשבתי שסיכמנו משהו. יוסאריאןשיחה 14:46, 20 בספטמבר 2010 (IST)

פליטים יהודים ממדינות ערב[עריכת קוד מקור]

לפי דף שיחת הערך יש רוב ולא לגרסה שלך. לכן הגרסה היציבה היא הגרסה הנוכחית. O * שיחה 15:17, 20 בספטמבר 2010 (IST)

זה רוב שהושג לפני חמישה חודשים ולא נעשה בעקבותיו דבר. יש לחדש את הדיון בסוגייה בדף השיחה ורק אחרי גיבוש רוב חדש לשנות את הערך. מבקש לשחזר לגרסה היציבה הקודמת. האנציקלופדיסטשיחה • י"ב בתשרי ה'תשע"א • 15:29, 20 בספטמבר 2010 (IST)

בעיית הפליטים הפלסטינים[עריכת קוד מקור]

עריכתך זו, שבה הוספת דרישת מקור, מראה כי לא טרחת לקרוא את הפסקה עד סופה ולעיין במקור המובא בסיומה, שכן הוא כולל גם את חלקו הראשון של הפסקה. אל תפזר תבניות מקור סתם כדי ליצור רושם של מידע לא אמין. אנדר-ויק10:56, 24 בספטמבר 2010 (IST)

עיתונאים אינם מקור סביר או לחילופין יש לציין שהעיתונאים שביט וכו' מעריכים וכו'. האנציקלופדיסטשיחה • ט"ז בתשרי ה'תשע"א • 10:57, 24 בספטמבר 2010 (IST)
אוריה שביט הוא מזרחן. ג'לאל בנא עבד בעברו במשרד הפנים. אוסיף ציון בדבר המקור, ואני מבקש שלא תסיר אותו או מקורות דומים בעתיד. אנדר-ויק10:58, 24 בספטמבר 2010 (IST)
טוב שחזרת בך מלשון הציווי. היכן קבל שביט את תוארו? איזה פרסומים באמתחתו כמזרחן? האם פרסומיו עברו ביקורת עמיתים? ואם בנא עבד בעברו במשרד הפנים מה זה אומר? האנציקלופדיסטשיחה • ט"ז בתשרי ה'תשע"א • 11:06, 24 בספטמבר 2010 (IST)
שביט למד לתואר הראשון במזרח התיכון ובאסלאם באוניברסיטת תל אביב. עבודת הדוקטור שלו בהיסטוריה של המזרח התיכון נכתבה תחת הדרכתם של פרופסור אייל זיסר ופרופסור יוסף קוסטינר. כמזרחן פרסם בין היתר את את ספר זה. אני מקווה שעניתי לך, אבל זה לא משנה. מה שזה אומר שאם פורסמה כתבה שלהם בהארץ, והעיתון עומד מאחוריה, עליך לקבל את זה - שלא לומר להעניק לקוראינו את הזכות לעיין בה ולהחליט בעצמם. אנדר-ויק11:08, 24 בספטמבר 2010 (IST)
נו אז זה עושה אותו בר סמכא בענייני פליטים? מי העניק להארץ את הגושפנקא להכשיר את הדעות של כתביו בפנינו? תזכור את הקביעה הזו לקראת המפגשים הבאים שלי עם גילגמש, דנגלינג רפרנס, ויוסאריאן ואחרים שפוסלים כלאחר יד ציטוטים ממאמרים של אנשי אקדמיה מדרג פרופסורים מומחים בתחומם. האנציקלופדיסטשיחה • ט"ז בתשרי ה'תשע"א • 11:18, 24 בספטמבר 2010 (IST)
אמור להם מה שאני אומר לך: הקורא יחליט. תפקידנו להגיש לו את המידע הרלוונטי. אנדר-ויק11:21, 24 בספטמבר 2010 (IST)

נחסמת ליום[עריכת קוד מקור]

בעקבות מלחמת עריכה בערך זכות השיבה, שבה נכנסת לוויכוח עם שני ויקיפדים חסמתי אותך ליום. דוד שי - שיחה 15:35, 25 בספטמבר 2010 (IST)

דיון נוסף[עריכת קוד מקור]

בהתאם למדיניות, אני מעדכן אותך אודות דיון נוסף שקשור בך שפתחתי בדף הבירורים. גילגמש שיחה 07:02, 27 בספטמבר 2010 (IST)

שיחה:פליטים יהודים ממדינות ערב[עריכת קוד מקור]

שלום לך. אודה לך אם תתייחס לשאלותיי הממוקדות בדף השיחה הנ"ל , בוודאי זה מחייב סבלנות אחרי שאתה היחידי שהתייחס לנושא ומיסמך אותו אבל היות ורובנו כאן עצלנים ושטחיים אודה לך אם תחזור ותדגיש בצורה ממוקדת את המידע והמקורות ברחל בתך הקטנה כדי שייצטרכו להתמודד מול המידע בלי להתחמק, בברכה מי-נהר - שיחה 00:07, 28 בספטמבר 2010 (IST)

אנא[עריכת קוד מקור]

כשלמישהו יש תקלדה, לא צריך להתייחס לכך כאילו הוא פושע וכאילו "הוטל עליך לבצע אחריו נקיונות". היה יותר נעים אם היית מנמק פשוט "תקלדה". ירוןשיחה 23:49, 30 בספטמבר 2010 (IST)

אצלו זו מכה. כל עריכה תקלדה. גרף השתפרות שטוח. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ג בתשרי ה'תשע"א • 06:10, 1 באוקטובר 2010 (IST)

אנא 2[עריכת קוד מקור]

אנא. בבקשה בבקשה. :-) יעל - שיחה 14:54, 4 באוקטובר 2010 (IST)
ממנו כבר בקשת בקשות? לא כדאי לך לנסות. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"א • 14:57, 4 באוקטובר 2010 (IST)
מי זה "ממנו"? ומה איכפת "ממנו"? אתה חשוב שתשאר כאן. ויש כללי עבודה. יעל - שיחה 15:09, 4 באוקטובר 2010 (IST)
אם כך מדוע לא תתמכי מפעם לפעם במאבקי? האנציקלופדיסטשיחה • כ"ו בתשרי ה'תשע"א • 15:27, 4 באוקטובר 2010 (IST)
תיידע אותי. ולגופו של ענין. בשמחה :-) יעל - שיחה 15:46, 4 באוקטובר 2010 (IST)

פלסטינים[עריכת קוד מקור]

שלום.

שים לב לעריכותיך בנושא הסכסוך כבר נאמר לך אין ספור פעמים, קיבלת אזהרות וחסימות ומה לא. אני מבקש ממך, יש לנו דרך לכתוב, ובמיוחד בנושאים רגישים. כשאני עוסק בנושאים שקשורים לכך אני בודק את עצמי עשרים פעמים כי אני יודע שיש לי דעה פוליטית ואני לא רוצה שהיא תשתרבב פנימה. לכתוב כל מיני דברים פופליסטים בהערות שוליים ללא מקור זה פסול. אם אתה מאמין בצדקתך תן לקוראים לשפוט בעצמם מבלי "לכוון" אותם לדעתך. שבוע טוב, נינצ'ה - שיחה (הזהרו מחיקויים!) 15:03, 4 באוקטובר 2010 (IST)

אנא תן דעתך על בקשתי בשיחת משתמש:Aviados. מתניה שיחה 15:09, 4 באוקטובר 2010 (IST)

מאיר פעיל[עריכת קוד מקור]

שוחזרת על ידי לגרסא יציבה, החזרת הקטע השנוי במחלוקת עלולה לגרום לחסימה בגין מלחמת עריכה • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 06:35, 5 באוקטובר 2010 (IST)

אזהרה שנייה בנושא זה, נא הסר את השורה הנוגעת למפא"י מדף השיחה. יש גבול לכמה אפשר לרדת • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 06:46, 5 באוקטובר 2010 (IST)

צפריר וזרח בבוקר פלאות[עריכת קוד מקור]

חיפה יפה ופעיל תפעל כדברם. יעל - שיחה 07:11, 5 באוקטובר 2010 (IST)

נאה דרשת. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ז בתשרי ה'תשע"א • 07:33, 5 באוקטובר 2010 (IST)

שתי[עריכת קוד מקור]

כפתור ופרח:-) נקבע כבר ב-22! האם טיפלת בשדמות בית לחם? יעל - שיחה 18:01, 6 באוקטובר 2010 (IST)

לא טענתי אחרת. טענתי היא שההפרדה נעשתה לאחר שהבריטים קבלו את מנדט חבר הלאומים על ארץ ישראל על שתי גדותיה. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ט בתשרי ה'תשע"א • 18:32, 6 באוקטובר 2010 (IST)
אנצי היקר :-) נראה לי שזה בערך בסדר. אנא המשך בפועלך הברוך בגזרות נוספות יעל - שיחה 20:50, 6 באוקטובר 2010 (IST)

מלחמת עריכה בגבולות מדינת ישראל[עריכת קוד מקור]

כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת. הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך.
עם סימוכין רעועים זה לא עובד. ראה ממתי אני ממתין בדף השיחה של בעיית הפליטים הפלסטינים לתגובתו. האנציקלופדיסטשיחה • ל' בתשרי ה'תשע"א • 20:03, 7 באוקטובר 2010 (IST)
עוד מלחמה בגבולות מדינתנו? לא שמעתי אזעקה. עזר - שיחה 20:04, 7 באוקטובר 2010 (IST)
לא מעניין אותי, תמצאו לכם פורום פוליטי לריב בו. אחסום את שניכם, לאור מעשיכם. מתניה שיחה 20:08, 7 באוקטובר 2010 (IST)
סימוכין, פרוש את נימוקיך למלחמת העריכה בערך גבולות מדינת ישראל כאן. מתניה שיחה 20:10, 7 באוקטובר 2010 (IST)
משתמש:מתניה אינך רשאי לכנות אותי בכינוי הזה (הדרישה תקפה לך ולמשתמש: האנציקלופדיסט אחרים שכוונתם טובה יכולים להמשיך).
הערך היה המצב יציב כשמשתמש: האנציקלופדיסט ניסה להכניס לו מספר דברי הבל וסתם סרבול. העריכות הוסרו על ידי משתמש :Eman [2] שהסביר חלק מההבלות. לאחר מכן חזר משתמש: האנציקלופדיסט על העריכות ואני הסרתי אותם כשאני מציע על נקודה אחת, הבוטה יותר, כי היו הסכמי שביתת נשק עם חמש מדינות (לפי הערך ולפי הידוע הם היו עם ארבע מדינות). הוא המשיך להכניס את דברי ההבל ולמרות שהסברתי חלק מהנקודות בדף השיחה, הוא המשיך להכניס את עריכותיו, גם כשלא היה ספק שהוא מבין שהן הבל. כל שעשיתי הוא לשחזר לגרסה היציבה. לא היה טעם לפנות לבקשות למפעילים שכן זמן רב מתעלמים מבקשותי בנושא. Dangling Reference - שיחה 20:20, 7 באוקטובר 2010 (IST)
בקשתך התקבלה, אתעלם מהאופן בו היא נוסחה.
את השתלשלות המקרה אני מכיר, אינני נוהג לחלק אזהרות להנאתי למשתמשים, כך שתוכל להניח שאני יודע מה קרה. לגופו של עניין: קיבלת אזהרה על כך שנכנסת למלחמת עריכה, טיעון "מתעלמים מבקשותי" אינו קביל, ובייחוד לא מכאן והלאה, מכיוון שלקחתי על עצמי (סהדי במרומים שאינני יודע למה) לפתור בעיה זו אחת ולתמיד. אני אוסר על שניכם להכנס למלחמת עריכה, כל אחד מכם שיכנס למלחמת עריכה מכאן והלאה ייחסם לתקופות מתארכות עד שתפנימו. פנייה לגבי עריכות בעייתיות רק דרך בקשות ממפעילים או בדף שיחתי. סיום הדיון מבחינתי, אלא אם למישהו מכם יש משהו להוסיף. מתניה שיחה 20:27, 7 באוקטובר 2010 (IST)
עוד לא הסברת מדוע הזהרת אותי. היה אחד שבאופן מובהק נכנס למלחמה ואחד ששחזר לגרסה היציבה. הסתכל בפעולותיו של משתמש: Aviados. הוא טען כי הצד שמשחזר לגרסה היציבה לא נכנס למלחמת עריכה, גם אם שניים רוצים לשנות). אתה והוא לא יכולים לשנות כל רגע את החוקים.
ההתנהגות המתנשאת שלך לא עוזרת. Dangling Reference - שיחה 20:32, 7 באוקטובר 2010 (IST)
אחזור על דברי, סיבת האזהרה:כניסה למלחמת עריכה. אל תשחזר את האנציקלופדיסט, פנה לבקשות ממפעילים.
להתנהגות שלי קוראים עניינית, ואני מבקש לדון על מלחמת העריכה בניכם, ולא בהתנהגותי. מתניה שיחה 20:36, 7 באוקטובר 2010 (IST)

גבולות מדינת ישראל[עריכת קוד מקור]

אין ספק שזהו ערך מענין ומרתק תודה רבה! על שהסבת את תשומת ליבי יעל - שיחה 14:36, 8 באוקטובר 2010 (IST)

נחסמת[עריכת קוד מקור]

לאור מעשיך בבעיית הפליטים הפלסטינים נחסמת ליום בהתאם לאזהרתי שתי פסקאות לעיל. כל מלחמת עריכה נוספת תאריך את משך החסימה. מתניה שיחה 21:14, 9 באוקטובר 2010 (IST)

מתנצל על החסימה הרגעית, לא ראיתי את הסיכום עם עדו. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 23:31, 10 באוקטובר 2010 (IST)
נראה לי שיש מחלוקת בינך לבין גילגמש, דון בדף השיחה. מתניה שיחה 23:32, 10 באוקטובר 2010 (IST)

בירורים[עריכת קוד מקור]

אין סיבה לדון על מה שנקבע בכללים: "תלונה תיפתח ב־==כותרת== קצרה שאינה כוללת את שם המשתמש, שם המתלונן/ת או כל שם אחר". אם זה לא מקובל עליך, פעל לשנות את הכללים, אבל בינתיים פעל לפיהם. עידושיחה 09:12, 11 באוקטובר 2010 (IST)

מדינת כל אזרחיה[עריכת קוד מקור]

שלום אנצי היקר עיינתי עכשו בערך. הקישורים החיצוניים לא משהו. בעיקר הראשון. כדאי להוריד. אולי קישור לבל"ד? מה דעתך? יעל - שיחה 18:06, 12 באוקטובר 2010 (IST)

הקישור החיצוני הראשון הוא למעשה הערת השוליים הממסמכת את דבריו של פורת. אז או שמורידים את דבריו וגם את הקישור או שהופכים את הקישור החיצוני להערת שוליים. אפשר לקשר למצע בל"ד. האנציקלופדיסטשיחה • ה' בחשוון ה'תשע"א • 18:39, 12 באוקטובר 2010 (IST)

אני לא זוכר שפורת השתמש ביוון כדוגמא. האם אלו מילותיו או תוספת שלך (ואז צריך לנסח אחרת) מוטי - שיחה 18:21, 12 באוקטובר 2010 (IST)

כל החצי השני של המשפט השני לא שייך לפורת. גדי טאוב מונה את פולין ויוון בנוסף לישראל כמדינות בהן קיימת זהות בין דת הרוב ללאום. האנציקלופדיסטשיחה • ה' בחשוון ה'תשע"א • 18:36, 12 באוקטובר 2010 (IST)
מציעה לוותר על הקישור לאתר ההוא, ולקשר אל המקור הזה:
פורת, יהושע, מהי מדינת כל אזרחיה?, בתוך: הערבים בפוליטיקה הישראלית (1998); דילמות של זהות, (עורך: אלי רכס), תל-אביב: אוניברסיטת תל-אביב, מרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה; קרן קונרד אדנאור, 1998, עמ' ‬117-124.‬
יעל - שיחה 19:20, 12 באוקטובר 2010 (IST)
יעל, אם המקור נמצא לפניך את יכולה לצטט ממנו, אני איני יכול לעשות זאת כיוון שהמקור שהבאת אינו בידי ואני חושב שגם לא נמצא על המרשתת. האנציקלופדיסטשיחה • ה' בחשוון ה'תשע"א • 19:48, 12 באוקטובר 2010 (IST)
סמוכה ובטוחה שתשיגנו בעגלא ובזמן קריב גיחוך ויתכן שגם במרשתת ימצא (ולשם כך אפשר לנסות להעזר בבעל מחבר עצמו) יעל - שיחה 20:03, 12 באוקטובר 2010 (IST)

קט' יישובים יהודים בזמן המשנה והתלמוד[עריכת קוד מקור]

שלום לך. פתחת קטגוריה חשובה וחיונית מאד. אנא ממך נסה לשנות את סגנון הדיון כי אתה גורםם לאנטגוניזם. אפילו שלרוב או תמיד כנראה הצדק עימך , זה לא משרת את המידע הדרוש להיכתב אם תגובת הקהילה תיהיה שלילית בלי קשר למהות הדברים. אלא רק בגלל תגובתם המוצדקת או הפבלובית לצדדים של מאבקי תרבות ודעות המלאים בשורותיך. אני לא בא אליך בטענות על כך זו זכותך וזה גם מובן. אבל אנא במחילה מכבודך וכשרונך הרב בוא ננסה לסייע לאמת להופיע במציאות בחכמה. מי-נהר - שיחה 09:13, 13 באוקטובר 2010 (IST)

עלי גם להעיר שלעיתים בגלל הצדק, הדרך והתוצאה הנכתבת על ידך אינם תואמים את צורת הכתיבה המקובלת כאן מה שמוביל בצדק לאי יכולת קבלת הדברים ולפסילה גורפת של כל מה שכתבת וחבל כי אם אותו תוכן היה נכתב בצורה אחרת הוא יכל להתקבל ולמסור את כל המידע שרצית לקורא הנבון. מי-נהר - שיחה 09:17, 13 באוקטובר 2010 (IST)
קשה להם לראות ערך ש99 אחוז ממנו הוא על מועצה ערבית אז הראה להם את הערכים בהם יש התייחסות יותר נרחבת וברורה ליישוב היהודי מי-נהר - שיחה 09:37, 13 באוקטובר 2010 (IST)
יש בין הערכים הללו גם כאלו שההיסטוריה היהודית זוכה בהם לאיזכור רחב. האנציקלופדיסטשיחה • ה' בחשוון ה'תשע"א • 09:40, 13 באוקטובר 2010 (IST)
מצויין אז צריך להבליט אותם בשיחה הנ"ל מי-נהר - שיחה 09:44, 13 באוקטובר 2010 (IST)

היי[עריכת קוד מקור]

בס"ד היי האם אפשר לשלוח לך מייל? ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 15:15, 13 באוקטובר 2010 (IST)

בודאי. האנציקלופדיסטשיחה • ה' בחשוון ה'תשע"א • 15:18, 13 באוקטובר 2010 (IST)
בס"ד שולחת. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 16:14, 13 באוקטובר 2010 (IST)
בס"ד שלחתי. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 16:30, 13 באוקטובר 2010 (IST)
קבלתי ועניתי. האנציקלופדיסטשיחה • ה' בחשוון ה'תשע"א • 16:39, 13 באוקטובר 2010 (IST)
בס"ד אשמח לתשובתך שוב, אני מקווה שהסגנון שלי בתשובתי לא הרתיע אותך. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 09:57, 21 באוקטובר 2010 (IST)

אגרסיביות יתר[עריכת קוד מקור]

מצאתי שפעילותך כאן מתאפיינת באגרסיביות יתר, שהופכת את השיחה אתך לבלתי נעימה. אבקשך לפעול למיתון דבריך בדפי שיחה. דוד שי - שיחה 19:54, 13 באוקטובר 2010 (IST)

יאכלו אותי חי אם לא אהיה אגרסיבי. האנציקלופדיסטשיחה • ו' בחשוון ה'תשע"א • 20:10, 13 באוקטובר 2010 (IST)

נחסמת שוב[עריכת קוד מקור]

על תגובתך זאת נחסמת ליום. אנא קח את הזמן הזה להרהר האם זו הצורה שבה ראוי להתבטא בין חברי הקהילה • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 20:34, 13 באוקטובר 2010 (IST)

הקהילה החליטה שניתן לכנות אותי בשני אופנים: 'האנציקלופדיסט' או 'משתמש:האנציקלופדיסט', כל כינוי אחר יחשב להעלבה. Uri R כנה אותי 'משתמש:האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות | יומן חסימות)'. זו מניפולציה על שמי, שנאסרה על ידי הקהילה ונחשבת להעלבה. ציינתי עובדה זו. האם זוהי סיבה לחסום ויקיפד? וזו לא העלבה היחידה שספגתי היום, הנה מפניני הלשון של גילגמש: "נראה כי ההתחמקות ממך היא הדבר הבריא לנפשו של הוויקיפד". האנציקלופדיסטשיחה • ו' בחשוון ה'תשע"א • 20:41, 13 באוקטובר 2010 (IST)
אוקי, רשום לפניך שנחסמת ליום על המסכת הארוכה שבה הקהילה צריכה לעבור בכל פעם שאתה בא בדברים עם מישהו מתוכה • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 22:25, 13 באוקטובר 2010 (IST)
אתה מתכוון שהקהילה נוטרת ונוקמת, אני מניח. האנציקלופדיסטשיחה • ו' בחשוון ה'תשע"א • 06:00, 14 באוקטובר 2010 (IST)
אני מקווה שזה יהיה לך לקח. עד שלא תתנהג בצורה מקובלת, זה יהיה היחס אליך. גילגמש שיחה 06:27, 14 באוקטובר 2010 (IST)
תפנים, יש לי עור של פיל, ואינני לומד לקח. אם הייתי לומד לקח הייתי מדיר רגלי מהוויקיפדיה. האנציקלופדיסטשיחה • ו' בחשוון ה'תשע"א • 06:31, 14 באוקטובר 2010 (IST)
אם זה המצב, אתה פשוט תחסם לצמיתות. זה הכל. בחירה שלך. גילגמש שיחה 06:32, 14 באוקטובר 2010 (IST)
כן, ראיתי את ההצלחות הרבות שנחלת בבירורים האחרונים שארגנת לי. האנציקלופדיסטשיחה • ו' בחשוון ה'תשע"א • 06:35, 14 באוקטובר 2010 (IST)
כדאי מאוד שתקשיב לרחשי לב הציבור כפי שבאו לידי ביטוי בדיונים אודותיך בדף הבירורים. גילגמש שיחה 12:00, 14 באוקטובר 2010 (IST)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: בס"ד החסימה הזו היא אחת מהמיותרות כאן בויקיפדיה, ואין טעם לאיים בחסימה לצמיתות, כולנו כאן כדי לתרום לידע האנושי, וכל אחד/אחת מאמץ/מאמצת לעצמו/עצמה דרך משלו/שלה. לדעתי, האנציקלופדיסט צודק בדרישתו לכנות אותו בכינוי שבחר לעצמו, וחבל שיש אנשים שלא קוראים לו בכינוי הזה. בדרך כלל אני לא מתערבת בשיחות כאלה, אבל הפעם אני מרגישה שזה עבר את הגבול. לא ראיתי פסול בהתנהגותו של המשתמש וכולנו צריכים לכבד את דרכו ודעותיו. גילוי נאות:אני שותפה לגישתו של האנציקלופדיסט, אבל אני לא מוצאת סיבה לנקוט בצעדים קיצוניים. מה קרה לרוח השיתופית? ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 12:07, 14 באוקטובר 2010 (IST)
ליאת, החסימה הזאת היא חסימה הגנתית. הגנתית למי? לשני גורמים: האחד - האנציקלופדיסט עצמו, שכבר הוכיח לנו עד כמה צולפת לשונו יכולה להיות, והשני - הקהילה, מפני לשונו של האנציקלופדיסט. לאור ההסטוריה הארוכה של המשתמש הנ"ל, חסימותיו והבטחותיו (שהופרו), החלטתי לחסום אותו. אני מקווה שהוא יחזור בו מהשתלחויותיו שכן בצורה שכזו לא ניתן להמשיך לבנות אנציקלופדיה שיתופית • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 12:23, 14 באוקטובר 2010 (IST)
בס"ד הגנתית? לא מדובר בטרול, אז איזו הגנה יש פה? מבחינתי אפשר לבנות אנציקלופדיה שיתופית נייטרלית, אין צורך בחסימה הגנתית, אני לא רואה על מה יש להגן כאן, יש כאן רצון להביא לאיזון ע"י הצגת השקפה נוספת שתתן לקורא את כל המידע ולהחליט בעצמו מה נכון מבחינתו ומה לא. אם הייתי במקומך האנציקלופדיסט לא היה נחסם. זה צעד קיצוני ומוגזם. היה אפשר לנקוט בדרך אחרת. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 12:29, 14 באוקטובר 2010 (IST)
כן, הגנתית (חבל שאין ערך על מעצר הגנתי). אני שמח שמבחינתך אפשר לבנות אנציקלופדיה שיתופית, אבל (כנראה ש)מבחינת האנציקלופדיסט זה יותר בסגנון my way or no way, ואם מישהו לא מסכים איתו אז הוא צריך להתכונן למלחמת התשה ממושכת. • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 12:34, 14 באוקטובר 2010 (IST)
מכל העילות שבעולם, אתה חוסם אותו על האמירה "הנה עוד ויקיפד שחושב שהוא יכול לעשות מניפולציות על שמי ולרחוץ בניקיון כפיו"? אפילו חסימה בעוון רגישות יתר עדיפה על זה. עוזי ו. - שיחה 19:06, 14 באוקטובר 2010 (IST)
עוזי, קצת חמלה לא תזיק. החברה תשושים. האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 19:16, 14 באוקטובר 2010 (IST)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: ל-Damzow סליחה שאני מתערב, כי אינני מכיר את ההיסטוריה בעבר. ואני מודה שאף אני כמו רבים מעדיפים שלא להתערב בכל המריבות סביב פעולותיו או הפעיליות כלפיו כי איננו רוצים להיכנס לכל זה. אני אף מודה שאין דעתי נוחה מסגנונו החוזר ונשנה בהתנהלותו. אבל אם כבר מדברים על רחשי לב הקהילה אני חושב שאינני היחיד ששואל את עצמו האם אין אף אחת מטענותיו של האנציקלופדיסט שהיא במקומה. לא הובהר לי ולאחרים אלא אם כן אני קשה הבנה או לא קראתי , לא הובהר לי שטענותיו כלפי תהליך המחיקה או טענותיו כלפי העלבתו כנ"ל כאן אינם מוצדקות. הייתכן שאין אף מקרה שהוא ראוי בו להגנה והדדיות בשמירת הכללים המופעלים על חברי הקהילה? אכבד אם לא תגיב על כך כי אין לי את הפרספקטיבה הקודמת של כלל הפעולות מהעבר לפני כפי שיש לכם אבל אכבד לא פחות אם יהיה מישהו שיאמר בפה מלא ויעמוד מאחורי הטענה שאין ולו טענה אחת של אנציקלופדיסט שיש בה צדק ובאם הייתה כזו הרי שזכתה להגנה וטיפול הולם. מי-נהר - שיחה 12:36, 14 באוקטובר 2010 (IST)

מי נהר, גם אני כמוך נמנעתי עד עכשיו מהכנסת ראשי למיטה חולה זאת. אבל, מעיון מהיר בדף שיחה זה (ובמיוחד תחת סעיף #הכרזת האנציקלופדיסט כטרול) עולה כי זאת לא הפעם הראשונה. לדעתי ולפי תפיסת עולמי "זה לא ה'מה', זה ה'איך'" • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 12:44, 14 באוקטובר 2010 (IST)
אני סקרלט, ואני לגמרי עם דמזו. האנציקלופדיסט התיש את כולנו. אני מותשת. O * שיחה 12:54, 14 באוקטובר 2010 (IST)
אני מזדהה עמכם אף אני הוטשתי קשות אתמול ועוד, ועם העניין ההגנתי של חסימה ליום שהסברת אני מזדהה גם מזדהה, אך אני שואל את עצמי מה ימנע מכל אדם כולל אותי כשהוא רואה שעושים עליו עליהום עליו ועל התוכן שהוא עמל ועובד עליו, בשעה שנעשים באותו זמן הן בתוכן והן כלפיו דברים חמורים לא פחות. אדם שנמצא מותקף כך וללא הגנה ועוד שכשרונו בלשונו החדה ואדם קנאי הוא, כיצד לא ייגרר למקומות שכאלה וכיצד יצא מהם ? לכן שאלתי מה ששאלתי. והתחושה שלי למשל משתמש אורי פועל לפחות בדפי השיחה בצורות דומות המעוררות רוב ומדון ראה למשל תגובתו האחרונה בשיחה זו שיחה:מרדכי ורדי. אני לאחרונה הגנתי על חשיבותם של כמה דמויות על אף שאיני מזדהה עם השקפתם רק בגלל שע"פ אמות המידה המובנות לי וכמי שיש לו אינדקציה בתחום המדובר סובר שיש להם חשיבות. ללא קשר לעמדתי האישית כלפי דעותיהם או השקפותיהם. מדוע אני צריך גם להיות מואשם בסקטרויאליות וגם שיבוטלו דבריי כלוא כלום בתורה כזו. פלא שאח"כ הישחות גולשות לפסים אישיים? מי-נהר - שיחה 12:56, 14 באוקטובר 2010 (IST)

מי נהר, כל הדברים הנכונים מאוד שאמרת למר אנציקלופדיסט נאמרו בעבר, בין היתר על ידי. המגוחך הוא שאני פעמים רבות אפילו חושב כמוהו, לפחות מבחינת השקפתי המדינית-חברתית. למרבה הצער, צורת התנהלותו לא מאפשרת דיון נורמלי איתו. אין אף ויקיפד נוסף שהצליח לעורר תחושות כאלה בקהילה. למרבה הצער אף שצורת הכתיבה של האנציקלופדיסט היא נאה והוא מתנסח יפה הוא לא מצליח לשכוח ולו גם לרגע שהוא כפוף לכללים מסוימים בכתיבה פה. למרבה ההפתעה אמנזיה זמנית זו מתעוררת רק כשהוא עורך בערכי הסכסוך. אני לא יודע למה זה ככה, אבל זאת עובדה. הוא אפילו מודה בזה בפה מלא. הוא מקדם אג'נדה. דבר כזה לא יהיה מקובל אף פעם. בינתיים זה נמשך בעשרות דפי שיחה, אינספור עריכות שבוטלו ודיונים בבירורים. בסופו של דבר, יש גבול לסבלנות. הוא צריך למשוך ידיו מערכי הסכסוך, בין היתר כדי שהאחרים יכלו לערוך שם. כרגע זה לא אפשרי. כל תגובה, גם הכי צודקת של האנציקלופדיסט לא יכולה להתקבל כי הוא עוטף את זה באנג'דה אישית המונעת כל אפשרות תמיכה בו ובעמדותיו, אף שפעמים רבות הן תואמות את עמדותיי שלי. אני משער שתחושה זו משותפת לוויקיפדים רבים. גילגמש שיחה 13:03, 14 באוקטובר 2010 (IST)

תודה על שטרחתכם להגיב. אין לי מה לומר אולי הצדק איתכם. אני מקווה שהמצב יישתנה, אני שואל עצמי ולא מצפה לתשובה מכם כי אתם אומרים שזה כבר היסטוריה ארוכה. ייתכן שכבר עשיתם זאת . האם יש דרך לתת לו להרגיש מוגן ומותקף פחות. בכל אופן אני מודה שככה אי אפשר להמשיך צר לי אנציקלופדיסט במלוא הכנות. אני מושך ידי מנושא זה מבלי להביע עמדה. יהי רצון שתימצא הדרך שיבואו הדברים על מקומם בשלום לבסוף. מי-נהר - שיחה 13:08, 14 באוקטובר 2010 (IST)
החסימה הזאת מוצדקת לגופה. האנצקלופדיסט אינו מוכן לשתף פעולה, ובאנצקלופדיה שיתופית זה מצב שאינו יכול להמשך זמן רב. התגובה שלו אינה במקום. yanshoofשיחה13:12, 14 באוקטובר 2010 (IST)

תגובתי[עריכת קוד מקור]

הבעיה האמיתית היא שלכם, אתם מותשים, אינכם מסוגלים להתמודד עם אורגניזם משונה שיש לו חוט שדרה ומשום מה קומתו לא שחה בפני התנהלות עריצה ועולבת מן הסוג שוויקיפדים כ Uri R, יוסאריאן, סימוכין רעועים, וגילגמש, מתמחים בה. אז אם לא ניתן להתמודד עם עריכותיו של האורגניזם, אומרים אתם לעצמכם, נחריג אותו, נמרר את חייו, נעלוב בו, נתיש אותו ב'ברורים' חוזרים ונשנים ועקרים, רק שיעזוב אותנו במנוחה. ואם במקרה האורגניזם הוא נאמן ארץ ישראל והעם היהודי עוד יותר קל. נמקד את הזרקורים בסדר היום הפוליטי שהוא מקדם, למרות שלכל העורכים במרחב ערכי הסכסוך הנוטה שמאלה חזק סדר יום שהם עומלים לקדם ללא לאות, מבלי להתייחס לתוכן העריכה, ומלאכתנו נעשתה. ואם הייתם זקוקים להוכחה נוספת לכך שההתייחסות לעריכותי איננה עניינית להלן דבריו של גילגמש מתוך דף השיחה שלו: "הפרשה הזאת לא התחילה בקטגוריה המדוברת. יש פה היסטוריה ארוכה של שנה שלמה (תוכל לקרוא בארכיונים הרלוונטיים) ועל הרקע הזה נמחקה הקטגוריה מהערכים שאליהם הוספה. זה לא אירוע שעומד בפני עצמו".

מי שמותש מוזמן לצאת לפנסיה מוקדמת.

ולעניין לשמו התכנסנו הפעם.

אני יודע שזה לא מעניין אף אחד ואתם לא רוצים שאבלבל לכם את המוח עם העובדות אבל למען ההיסטוריה אני חייב.

בראשית היה מחטף באשמורת אחרונה של Uri R שניתק את הקשר בין ערכי יישובים ערביים שירשו יישובים היהודיים מתקופת המשנה והתלמוד ובין הקטגוריה שיצרתי 12 יום קודם לכן ושם נתתי לה: 'יישובים יהודיים מתקופת המשנה והתלמוד'. מתניה הגדיר את המחטף כ'עריכה במהלך דיון', (כמובן שללא סנקציה כלשהי), ולא חייב את Uri R להחזיר לקטגוריה או לדף השיחה את הערכים עמם נותק הקשר. על פי דרכי בקודש לא הרפיתי משום התחושה שהצדק לצידי, ובצהרים הפניתי את תשומת לבו של מתניה לכך שפעולתו של Uri R הפכה את הדיון בדף השיחה של הקטגוריה לצולע. צולע משום שמשתתפי הדיון אינם יכולים לצפות בערכים אותם ניתק Uri R מהקטגוריה (גם לא באמצעות לשונית גרסאות הקודמות), ערכים שהמשיכו להיות במוקד הדיון. מתניה קבל את דעתי (שמעתם, קבל את דעתי) והגיע להבנה עם Uri R שהאחרון ישיב את רשימת היישובים לדף השיחה. וכך היה.

אבל לא Uri R יבליג על העלבון הנורא. הוא בחר לנקום בי באמצעות התרגיל הנלוז של ואריציה על שמי ("משתמש:האנציקלופדיסט (שיחה | תרומות | יומן חסימות"), שהקהילה כבר אסרה את השימוש בו במקרה קודם בו עלב בי יוסאריאן. תגובתי המתונה היתה: "הנה עוד ויקיפד שחושב שהוא יכול לעשות מניפולציות על שמי ולרחוץ בניקיון כפיו", ובתגובה מהירה כברק של דמזו נחסמתי על המקום ל 24 שעות בגין עבירה על כללי התנהגות, ונשלחתי "להרהר האם זו הצורה שבה ראוי להתבטא בין חברי הקהילה". למותר לציין שבכל אותו היום לא עלבתי ב Uri R. הערתי לדמזו שהקהילה עצמה כבר אסרה במקרה העלבה קודם לעשות שימוש באותה התבנית עצמה ש Uri R לקח לעצמו את החירות להשתמש בה. תגובתו של דמזו היתה: "אוקי, רשום לפניך שנחסמת ליום על המסכת הארוכה שבה הקהילה צריכה לעבור בכל פעם שאתה בא בדברים עם מישהו מתוכה".

אדרבא, שתף אותנו במסכת.

ואידך זיל גמור. האנציקלופדיסטשיחה • ו' בחשוון ה'תשע"א • 16:08, 14 באוקטובר 2010 (IST)


כיוון שאתה חסום לא אאריך במילים יתר על הדרוש, ובהתאם למה שכבר כתבתי אין לי כוונה להתדיין איתך על פעולותיך שכן הדבר הוא בגדר האכלת טרול. אולם, בעוד שכל אחד רשאי לפרש את המציאות כרצונו, ולראות אותה דרך משקפיו המעוותים, הרי שבטקסט שנכתב מעל יש מצג שווא של ממש, ועל כן כשירות לקורא הנבון, ולמען ההיסטוריה הלא פרטית, עלי להצביע על כמה כשלים עובדתיים בו:

  1. "מחטף" - בדך השיחה היה רוב של שלושה כנגד אחד שאין להכליל את הערכים בקטגוריה. מיד לאחר שהסרתי את הערכים מהקטגויה הפך הרוב לארבעה נגד אחד. בשעות שלאחר מכן גדל הרוב.
  2. "אשמורת אחרונה" - ביצעתי את השינויים ב-23:50 זמן מקומי. לא קמתי באמצע הלילה לעשות משהו.
  3. "עריכה במהלך דיון" - ראשית לא היה דיון. כל מי שיקרא את ראשיתו של דף שיחת הקטגוריה (שיחת קטגוריה:יישובים יהודיים מתקופת המשנה והתלמוד) יראה מיד שלא מתקיים שם שום דיון, רק התחמקות מדיון. מתניה, בנוסף, הגדיר עוד כמה דברים.
  4. "דיון צולע" - טענת שווא. עיון בדף השיחה יראה שאיש לא חש בחסרון הערכים, לא שאל עליהם, לא תמה על העדרם, וגם אחרי שהוספו הם לא שינו אות הדיון במאומה ונותרו כאבן שאין לה הופכין.
  5. "הגיע להבנה עם Uri R שהאחרון ישיב את רשימת היישובים לדף השיחה" - לא היה ולא נברא. דף השיחה של מתניה יגלה זאת בקלות.
  6. "התרגיל הנלוז של ואריציה על שמי" - קשקוש. השם הוא שם ולידו אינפורמציה מועילה והכרחית להבנת ההקשר של הדובר.
  7. "שהקהילה כבר אסרה את השימוש בו" - לא היה ולא נברא.
  8. "למותר לציין שבכל אותו היום לא עלבתי ב Uri R." - למותר לציין שזה לא נכון. ניתן לציין התייחסויות חוזרות לפעולותי (שזכו לתמיכה רחבה לפני ואחרי השינוי) כ"מחטף" והאשמת שווא ב"מלחמת עריכה" ובעריכה פוליטית וזאת בדף השיחה עצמו, במזנון ובדף הבקשות ממפעילים. כמובן שלמותר לציין שאין שום עלבון באופן בו פניתי למשתמש.
  9. "תבנית" - לא רק שלא עשיתי שימוש בשום תבנית, אלא גם שלמיטב ידיעתי אין שום תבנית הנותנת את התוצאה שכתבתי אני.

בקיצור, את הנרטיב המתקרבן לעיל יש לקרוא בזהירות, תוך הבנה שאין לשפוט אדם בשעת צערו. מצד שני, אין צערו מעניק לו את החירות לשכתב את ההיסטוריה, רק לפרש אותה, גם אם בצורה מעוותת עד מאוד. אולם גם פרשנות זו צריכה להתבסס על עובדות, כי ברגע שהיא מתבססת על עובדות מומצאות, היא הופכת להיסטוריה אלטרנטיבית ובדיונית. בתקווה לעתיד טוב יותר. אורי שיחה Go Jimbo Go! 20:42, 14 באוקטובר 2010 (IST)

אני כבר לא חסום. אתה יכול להמשיך להכות בי ללא כפפות. האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 20:45, 14 באוקטובר 2010 (IST)
כנראה ראית מעבר לאופק. נחסמתי שוב והפעם לשלושה ימים אבל זה לא צריך להפריע לך להגיב לתהיותי דלמטה. האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 21:10, 14 באוקטובר 2010 (IST)

תגובתי 2[עריכת קוד מקור]

0. שמתם לב ש Uri R השווה אותי לטרול. אז שתדעו לכם שזה משום שאפשרתם לו לאלתר על שמי ללא תגובה מצדכם. וזה ימשיך ויתדרדר.

1. מתניה הגדיר את עריכתך 'עריכה במהלך דיון', תתוכח איתו.

2. אולי תסביר לקהילה מדוע החלטת להשיב את רשימת היישובים הכל כך מיותרת 'כאבן שאין לה הופכין', לדבריך, לדף השיחה. שמא היה זה מנדבת לבך? לרצות אותי? אולי התעוררו בך הרהורי כפירה על עריכתך הנחפזת במהלך דיון? אולי כי מתניה הבהיר לך שאין ברירה האנציקלופדיסט צודק?

3. איך יתפתח דיון אם חנקת אותו בעודו באיבו? דף השיחה של הקטגוריה נחנך על ידי יוסאריאן ב 12/10 בשעה 16:14 ואתה סיימת את מחיקת (מחיקה שלא הותירה להם זכר גם לא בגרסאות קודמות) שמות היישובים (ולהזכירכם מדובר בעריכת גירסה יציבה בת 12 יום מאז בראתי את הקטגוריה), ב 13/10 בשעה 05:00. זאת נדיבות שאף האם תרזה לא נתברכה בה, להעניק לדיון 13 שעות חלקן בלילה, בטרם ניתוקו ממכונת ההנשמה.

4. תכנס למשתמש:האנציקלופדיסט/בירורים2 גירסת 12:23 16/9 ותיווכח שאתה לא הראשון לאלתר על שמי באופן הזה. תקרא איך הסתיים הדיון ותחזור לספר לנו.

האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 21:00, 14 באוקטובר 2010 (IST)


התקפתך לעיל הביאה לחסימתך לשלושה ימים. דוד שי - שיחה 21:08, 14 באוקטובר 2010 (IST)
אני??? אתה בטוח שהתכוונת לחסום אותי? האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 21:25, 14 באוקטובר 2010 (IST)
אתה רואה? עד שלא תתחיל להתנהג כמו שצריך ככה יהיה היחס אליך. בסופו של דבר אם לא תתנהג כמו שצריך יחסמו לצמיתות. זה רק עניין של זמן. גילגמש שיחה 00:50, 15 באוקטובר 2010 (IST)
מאז הבטחתי לא לדבר ל'גופו של אדם' לפני 5 חודשים לערך לא הפרתי את הבטחתי ולו פעם אחת, מה שלא ניתן לומר על עמיתי שחוזרים ומדברים ל'גופי', והקהילה למדה לחיות טוב עם הפרת חוקיה שלה עצמה כשמדובר בי. האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 05:51, 15 באוקטובר 2010 (IST)
נסה לקרוא שוב את המשפט הראשון בחטיבת הדיון הזו. יוסאריאןשיחה 06:23, 15 באוקטובר 2010 (IST)
אודה לך אם תצביע במדוייק על המשפט לו אתה מכוון. האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 06:28, 15 באוקטובר 2010 (IST)
לא רוצה לשים מילים בפיו של יוסאריאן אבל, נראה לי שהכוונה היא ל”התנהלות עריצה ועולבת מן הסוג שוויקיפדים כ Uri R, יוסאריאן, סימוכין רעועים, וגילגמש, מתמחים בה”. הבעייה שלך היא שאתה מעדיף את התגר על פני ההדר הבית"רי. תל-חי • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 11:05, 15 באוקטובר 2010 (IST)
אבל זה אליבא דכולי עלמא, ההתנהלות. גם ז'בוטינסקי לא בחל בהגנה עצמית. אדרבא, חלק מן ההדר הז'בוטינסקאי היא זקיפות הקומה, קיר הברזל, של עם שדוכא אלפי שנים וקם ושינה את כיוון ההברשה של מברשת ההיסטוריה. למעשה המשימה לה יועדתי והוכשרתי שנים רבות בפלחו"ד הבית"רי, ולאחרונה אף נמסרה לאחריותי, לשנות את כיוון ההברשה במברשת הוויקיפדית, בהתאם לכללי הוויקיפדיה. האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 11:15, 15 באוקטובר 2010 (IST)
עם גישה כזאת עדיף שתערוך בבית"רפדיה. גילגמש שיחה 14:23, 15 באוקטובר 2010 (IST)
האם נשלחת לכאן על ידי גורם כלשהו בכדי להטות ערכים? • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 15:05, 15 באוקטובר 2010 (IST)
האמת שיש משהו שרובץ לי על הלב ואני רוצה לחלוק עמכם אבל אני חושש שתלעגו לי. ואכן, חששי התאמת. האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 15:49, 15 באוקטובר 2010 (IST)
ראשית אתה יכול לחלוק, שנית, אני מצפה לתשובה על שאלתי • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים!
אני שומע קולות שמנחים אותי. אבהיר לבקשת רבים: מדובר בקולות בתוך ראשי בלבד, איני משמש שלוחו של גורם כלשהו עלי אדמות מלבד עצמי. האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 15:55, 15 באוקטובר 2010 (IST)
תשובתו לא רלוונטית כי הוא יכול להגיד כן בשעה שזה לא ויכול להגיד לא בשעה שזה כן ואינך יכול לדעת. קשה שלא לקבל הרגשה שאתה מנסה להמשיך למשוך אותו בלשונו בשעה שהוא פגוע חסום ומתגונן בצדק או שלא, אם התחושה שאני מבטא כאן נכונה לגבי פעולותיך אין בה שום הבדל בין מה שאתם מאשימים אותו בכך שאינכם מבדילים בין יחסכם האישי לנושאים מסויימים לבין צורת הכתיבה כאן בדפי שיחה. הנ"ל טען שהוא לא תקף אישית אף אחד מאז שהוער לו על כך מה שהותיר את הביקורת כלפי כתיבתו רק לגבי סגנונו הלא מידעני. איני יודע אם טענתו שלא תקף מאז אישית אף אחד נכונה ואיני מתכוון לבדוק אבל מה יש לכם אתם לא יכולים להניח לו הוא כבר חסום מה הקטע שלכם כבר הובנתם ישר והפוך תרדו ממנו מי-נהר - שיחה 15:58, 15 באוקטובר 2010 (IST)
שעה לאחר תגובתו האחרונה והבעייתית בדף זה נעשה נסיון לפתוח דרך לדף חדש ראו למטה. הרי חסימתו תסתיים בעוד כיומיים, אנא הפסיקו להגיב ולמשוך את הנידון בלשון. הראו שמאחורי טענותיכם הטובות והחזקות יש באמת כוונה לשנות אווירה והתנהגות. הנ"ל יכל להשתלח גם אחרי תגבותי וביקורתי אך לא עשה כן, אנא מכולנו הפסיקו להגיב על העבר כבר מיצינו והבננו אנחנו חוזרים על עצמינו. מי-נהר - שיחה 15:35, 15 באוקטובר 2010 (IST)

די כבר עם הנחסמת שוב[עריכת קוד מקור]

פנינו אל השמש העולה :-) כתב יצחק שנהר - אנצי היקר, תמשיך בבקשה הלאה ... יעל - שיחה 16:16, 14 באוקטובר 2010 (IST)

'משורה ישחרר רק המוות', מתוך הימנון הלח"י, חיילים אלמונים, אותו חבר מנהיגנו הנערץ יאיר, הי"ד, מנהיג מחתרת הלח"י אשר נרצח בידי בני עוולה. האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 18:27, 14 באוקטובר 2010 (IST)
הדר (מושג)! - עברי גם בעני - בן-שר, אם עבד, אם הלך - נוצרת בן-מלך בכתר דוד נעטר באור ובסתר זכר את הכתר - עטרת גאון ותגר. יעל - שיחה 18:48, 14 באוקטובר 2010 (IST)
בבניין ציון ננוחם, תל חי! האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 18:57, 14 באוקטובר 2010 (IST)

לזכותך ייאמר[עריכת קוד מקור]

שלום האנציקלופדיסט. לזכותך ייאמר שפיך וליבך שווים ושאתה מגלה לנו את מחשבותיך וכוונותיך כדף פתוח בהתנסחות עשירה ומאתגרת. עם זאת לענ"ד דומני שהקהילה אינה יכולה לקבל הנחיה מחשבתית של הפעולות כלומר אנו בנויים כאן לכתיבת המידע עצמו ויפרש ויבין ממנו הקורא הנבון את משמעויותיו בפרספקטיבה שבכליו להבין. כנראה הדבר נכון לא רק לקוראים אלא גם לנו הויקיפדים בדפי השיחה והליכי הדיון עצמם. בכל אופן כעת כנראה הגענו לשלב הסופי של ההחלטה בדיון של שיחת קטגוריה:יישובים יהודיים מתקופת המשנה והתלמוד לגבי שם הקטגוריה. ונראה לי שלא ייתכן שכפותח הקטגוריה ומשתתף הדיון שם לא תקבל לכל הפחות את הזכות למסור את עמדתך במקרה ספציפי זה. (אני מקווה שאין זו הפרה של כללי החסימה, וגם אם כן היות ומדובר בחסימה קצרה אני קורא לשם שינוי לפעול לפנים משורת הדין בפעם זו). אנא חווה כאן את בחירתך ואוכל לציינה בשמך שם. אם תרצו ראו זו כבקשת הבהרה לעמדתו שכבר נאמרה בצורה די ברורה כבר קודם ואני רק מבקש לוודא שאיני שוגה בהבנתה , בברכה מי-נהר - שיחה 12:05, 15 באוקטובר 2010 (IST)

חן חן לך. אצטרף לעמדתך ועמדת יעל ונריה - אפשרות 2. האנציקלופדיסטשיחה • ז' בחשוון ה'תשע"א • 12:15, 15 באוקטובר 2010 (IST)
יהי כן , תודה מי-נהר - שיחה 13:15, 15 באוקטובר 2010 (IST)

אפשרות שלישית קט' יישובים[עריכת קוד מקור]

היי , האם מקובל עליך שנשנה את האפשרות השלישית שהצעת לשם "יישובים וקהילות יהודיים בתקופת המשנה והתלמוד" כנראה שזה יהיה השם הלוקח מסתמנת לדעתי הסכמה בנידון מי-נהר - שיחה 22:53, 17 באוקטובר 2010 (IST)

מקובל. האנציקלופדיסטשיחה • י' בחשוון ה'תשע"א • 23:01, 17 באוקטובר 2010 (IST)
תודן חן חן מי-נהר - שיחה 23:02, 17 באוקטובר 2010 (IST)
שוב שלום, איני יודע מדוע משתתפי הדיון שם שהביעו תמיכתם ואף הציעו את השם הנ"ל לא התייחסו לכך שוב בכל אופן עתה לאחר המשך הקשה וברור הונחה הצעת פשרה ב -שיחת קטגוריה:יישובים יהודיים מתקופת המשנה והתלמוד#הצעת פשרה שאמורה להצליח לגשר על יותר פערים ולהיות ברורה ומפורשת יותר. אודה להבעת עמדתך בעד או נגד. בברכה מי-נהר - שיחה 17:54, 21 באוקטובר 2010 (IST)

דפי שיחה[עריכת קוד מקור]

דפי שיחה לא נועדו לנאומים פוליטיים. נאומים פוליטיים שלך בדפי שיחה יימחקו, ועלולים להוביל לחסימתך. דוד שי - שיחה 08:05, 22 באוקטובר 2010 (IST)

תכנית החלוקה[עריכת קוד מקור]

שלום האנציקלופדיסט/ארכיון 3,

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר. למרות זאת, חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.
חזרה על עריכות שבוטלו בהנמקה, ללא דיון בדף שיחה, אינה מקובלת ואסורה בוויקיפדיה.

לחצו כדי להקטין חזרה

אז, מה מותר ורצוי לעשות? הנה הסבר קצר: (בתמונה‏: ההתנהלות האידיאלית)

לתשומת ליבך: עריכות חוזרות ונשנות של עריכות ששוחזרו, ללא דיון, עשויות להוביל לחסימה.

תודה, ובתקווה שיושגו הסכמות רחבות, יוסאריאןשיחה 16:39, 22 באוקטובר 2010 (IST)

הורדתי את המשפט שהפריע לך, מה לא בסדר? האנציקלופדיסטשיחה • י"ד בחשוון ה'תשע"א • 16:41, 22 באוקטובר 2010 (IST)
קיבלתי. יוסאריאןשיחה 16:45, 22 באוקטובר 2010 (IST)

יהודיה (רמת הגולן)[עריכת קוד מקור]

בוטל
בוטל

שלום,

תודה רבה על המאמץ לתרום לוויקיפדיה העברית. לצערי, נאלצתי לבטל את עריכתך. הסיבה לכך היא: תוכנה, הקשרה או ניסוחה, או שהיא לא הייתה כתובה בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה. נא לשים לב שלפי הנהלים אין לחזור על עריכה שבוטלה, אלא יש לדון על כך בדף השיחה, או להציע חלופה בהתחשב בנימוקי הביטול. מומלץ לעבור על המדריך לכתיבת ערכים על מנת להכיר טוב יותר את הסטנדרטים של ויקיפדיה.
בברכה, יוסאריאןשיחה 09:27, 24 באוקטובר 2010 (IST)

ביטלתי גם את עריכתך בערך חושניה - יש הרבה עזות מצח מצידך בהוספת הקטגוריה ליישובים אלה לאחר הדיון שהתקיים בשיחת קטגוריה:יישובים יהודיים מתקופת המשנה והתלמוד. יוסאריאןשיחה 09:30, 24 באוקטובר 2010 (IST)

מדובר ביישובים שלא קיימים כיום מה הבעיה? אתה מבין את האבסורד בדבריך? יישוב ושמו יהודיה אינו ראוי להכלל בקטגוריה של יישובים יהודיים מתקופת המשנה והתלמוד. האנציקלופדיסטשיחה • ט"ז בחשוון ה'תשע"א • 09:33, 24 באוקטובר 2010 (IST)
ולכן קיים הערך יהודיה (יישוב יהודי)... • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 22:11, 24 באוקטובר 2010 (IST)
יופי נחמה. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 22:12, 24 באוקטובר 2010 (IST)

יהודיה[עריכת קוד מקור]

די בבקשה.‏sir kiss שיחה 22:06, 24 באוקטובר 2010 (IST)

אזהרה חמורה[עריכת קוד מקור]

כפי שנאמר לך במפורש בדף שיחה זה אסור לך לכנותיני בכינוי שעשית בו שימוש. אתה הראית רגישות רבה לוארינטים על שמך והשימוש שאתה עושה בשם שנאסר עליך מעיד על זדון ומדון. Dangling Reference - שיחה 23:49, 24 באוקטובר 2010 (IST)

ברגע שתאסור על כל הקהילה לעשות שימוש בכינוי הזה אהיה הראשון לכבד את בקשתך. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 23:51, 24 באוקטובר 2010 (IST)
אין תנאים. אסור לך להשתמש בו. נקודה. Dangling Reference - שיחה 23:52, 24 באוקטובר 2010 (IST)
אז תמתין בסבלנות ותראה איך אשתמש בו בהזדמנות הראשונה. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 23:57, 24 באוקטובר 2010 (IST)

היי א'[עריכת קוד מקור]

אודה לתשומת לבך לנסיון לפתרון ממש קצר ופשוט - נשמח אם תביע עמדתך בעד/נגד שם ב-שיחת קטגוריה:יישובים יהודיים מתקופת המשנה והתלמוד#הסכמת ביניים. בברכה. מי-נהר - שיחה 01:21, 25 באוקטובר 2010 (IST)

רצפי התיישבות[עריכת קוד מקור]

אין לי כוח לעבור ולרדוף אחרי התרומות שלך, אבל חדל לשחזר שוב ושוב. התוספת "שמר על רצף התיישבות" מיותר מהסיבות שמניתי בדף השיחה של אשתמוע. נא חדל להוסיף את התוספת הזאת • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 08:46, 25 באוקטובר 2010 (IST)

עניתי לך. הצרוף 'רצף התיישבות יהודי', לא בא לך טוב. פרו יהודי יתר על המידה. דרך אגב, הוא מופיע גם בערך גוש חלב, ולא אני הוספתי אותו. אתה מוזמן למחוק אותו גם משם. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 08:49, 25 באוקטובר 2010 (IST)
לגבי גוש חלב - אבדוק את הנושא, אם זה ראוי להישאר מה טוב, אם לא אז זה ימחק. דרך אגב, אני מזמין אותך להעיף מבט על תבניות המשתמש שלי (ועל אחת ספציפית) לפני שאתה רץ לחוות את דעתך על דעותי • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 08:56, 25 באוקטובר 2010 (IST)
בלי להסתכל בתבניות שלך אני יכול להגיד שיש לך איזו תסביך קל (בלי לפגוע), אולי זו הרוח בוויקיפדיה, אולי בסביבתך האישית, אולי התקשורת אליה אתה נחשף, אם, 'רצף התיישבות יהודי', גורם לך להתנענע בכסא באי נוחות. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 09:28, 25 באוקטובר 2010 (IST)
לא נפגעתי, אבל הרוח בויקיפדיה היא על פי כללי ה-NPOV ועריכותיך אלה אינן עומדות בכללים הללו. דרך אגב, ויקיפד אחר עשוי היה להיפגע • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 11:23, 25 באוקטובר 2010 (IST)
אז הייתי לוקח דברי בחזרה ומתנצל. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 11:44, 25 באוקטובר 2010 (IST)

יפיע (יישוב עתיק), רצף התיישבותי, ובייחוד ומלחמות עריכה בשלל ערכים[עריכת קוד מקור]

אנצי', חסמתי אותך לשלושה ימים על התנהלותך בימים האחרונים. זה מתחיל ביהודיה, ממשיך בנסיונות שלך לשתול בכמה וכמה ערכים מידע ספק מיותר ספק מטעה, פיצול ערכים מוטעה על מנת לקטלג ערכים בקטגוריה ולבסוף הערתך זאת שמצביעה לדעתי על דפוס בעייתי ביותר. • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 13:57, 25 באוקטובר 2010 (IST)

כל אחד מטיעוניך מחזיק פחות מים ממשנהו. מה הבעיה במונח 'יד ושם'? כרגע מתנהל דיון במזנון על עניין 'רצף התיישבות יהודי', לא זכור לי שאסרת לעשות בו שימוש. ביהודיה, אזכיר לך, סימוכין רעועים, שינה שם, מבלי לדון בדף שיחה, והוא מתהלך חופשי עד עתה.
לאור כל זאת אבקש לשחררני. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 14:04, 25 באוקטובר 2010 (IST)
בס"ד היי, מתי נחסמת? לא שמתי לב. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 14:09, 25 באוקטובר 2010 (IST)
היי ליאת, הרגע. מתנכלים לי כי אני שונה. אם תואילי בטובך לסור לדף שיחה:יפיע (יישוב עתיק), ולצרף את חוות דעתך המלומדה. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 14:13, 25 באוקטובר 2010 (IST)
ברצוני לדעת מה משמעות הביטוי "להחזיק מים"? ומהו מתארו האטימולוגי? בתודה רבה, יעל - שיחה 14:16, 25 באוקטובר 2010 (IST)
חביבתי, הנמיכי נא רום שפתך למען יבינו הפלבאים דברי גבירתם. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 14:20, 25 באוקטובר 2010 (IST)
בטוחתני כי גם הפטריקים "החזיקו מים" - רק שאיני בטוחה במשמעות הענין. הלא תאות להסבירני, חביבי?
אני מכיר פטריקים אחד, סוכן ה C.I.A ממוצא קוריאני. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 14:46, 25 באוקטובר 2010 (IST)
טוב :-) אז קראת אותם בשנת 62'? יעל - שיחה 14:51, 25 באוקטובר 2010 (IST)
בקושי נולדתי ב 62. נקראתי בפני בית דין של מעלה אני חייב לקצר. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 15:06, 25 באוקטובר 2010 (IST)
בס"ד בוא למייל, ואגיד לך מה דעתי, אני לא מתכוונת להיכנס לדף השיחה שם, כי אני שונאת מחלוקת ומתרחקת ממנה כמו מאש. את דעתי אשמור לעצמי. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 14:26, 25 באוקטובר 2010 (IST)
תמיד אשמח למוצא פיך. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 14:30, 25 באוקטובר 2010 (IST)
התחלתי את הבוקר בנסיון לעשות סדר בבאלאגן שלך ושל Dangling Reference ומצאתי את עצמי רץ לבדוק את כל עריכותיך, על שלל פיצולי הערכים, שחזורי השחזורים, והערותיך השנונות. אם בכל זאת אתה רואה לנכון כי נחסמת על לא עוול בכפך, אתה מוזמן לבקש את שיחרורך באמצעות {{בקשת שחרור חסימה}} ומפעיל אחר יבחן את החסימה הזאת • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 14:34, 25 באוקטובר 2010 (IST)
ראה גם את בקשתו של אור פ. בדף שיחתי • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 14:52, 25 באוקטובר 2010 (IST)
שחררתי אותך לשם דיון בנושא בויקיפדיה:בירורים. אני מבקש בכל לשון של בקשה לא להיגרר למלחמות שחזורים נוספות אחרת אחסום אותך בשנית. יום טוב • עודד (Damzow)שיחהאחרי לצנחנים! 14:56, 25 באוקטובר 2010 (IST)

אפשר להחזיר את הגלגל לאחור? אני מוכן לחסימה של שלושה ימים. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 15:06, 25 באוקטובר 2010 (IST)

המלבין שיניים לחבירו[עריכת קוד מקור]

"טוב המלבין שיניים לחבירו יותר ממשקהו חלב", כך אמרו חז"ל. אינני נכנס לויכוחיך, אבל אני חייב לומר לך תודה על החיוך שאתה מעלה בי כל אימת שאני קורא את שיחותיך. הויכוחיםשלך מזכירים בכל עת את הימים הטובים של בן הטבע, שהיה איש חכם ונבון לא פחות ממך. פטר רחם - שיחה 14:52, 25 באוקטובר 2010 (IST)

ואני נטיתי לחשוב שאני החכם והנבון שבאדם. תודה. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 15:09, 25 באוקטובר 2010 (IST)

ויקיפדיה:בירורים[עריכת קוד מקור]

אשמח לשמוע את עמדתך שם. מתניה שיחה 14:57, 25 באוקטובר 2010 (IST)

תש כוחי מלהקרא אל בית דין של מעלה. אקבל בהכנעה כל שתשיתו עלי. האנציקלופדיסטשיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"א • 15:11, 25 באוקטובר 2010 (IST)

יונה[עריכת קוד מקור]

הגיעה. תודה רבה. תוכל לשלוח אל yaelweiler ב-g מייל. יעל - שיחה 18:56, 25 באוקטובר 2010 (IST)

חנה ויעל, יפעה של יפיע יפה לכן. תודה. איל.

ויקיפדיה:בירורים#מקצר הליכים[עריכת קוד מקור]

האנציקלופדיסט, נפתח דיון בדף הנ"ל שבסופו נראה כי תמצא את עצמך חסום לצמיתות. אני מציע, לטובתך, שתסכים לאחד ההצעות שהוצעו בדף הבירורים, אם ברצונך להמשיך לתרום לוויקיפדיה. בברכה, ‏Yonidebest Ω Talk21:57, 25 באוקטובר 2010 (IST)

טלפון[עריכת קוד מקור]

שלח לי בבקשה (דואר למשתמש) מספר טלפון בו ניתן להשיג אותך מוטי - שיחה 21:35, 27 באוקטובר 2010 (IST)

היה מפגש נחמד של חלק מיוצאי בוצ'אץ' (גיל ממוצע גבוה, היו בודדים בני דור שני), אישרו את בחירת יו"ר ארגון יוצאי בוצ'אץ' בישראל. היית יכול להיות חלק מוטי - שיחה 17:59, 28 באוקטובר 2010 (IST)

הצעת מגשר בדף הבירורים[עריכת קוד מקור]

שלום,

האם אתה מסכים להצעתו של משתמש:הייתשלהדוס בדיון בבירורים? גילגמש שיחה 17:11, 28 באוקטובר 2010 (IST)

אני ממליצה שתקבל את ההצעה. בדרך זאת תיבדקנה בעצם גם העריכות הנגדיות. רק בבקשה תשנה את סגנון ההתבטאות שלך בדפי השיחה. הוא ממש ממש לא עוזר לך Hanay שיחה 17:25, 28 באוקטובר 2010 (IST)

אנא סילחו לי שאני משמיע קולי כאן, האם אפשר לשנות את הכותרת ולקרוא להצעתכם בשם אחר מאשר חונך ? אולי בשם מגשר ? זה נשמע מעליב ומקשה לקבל זאת ולהגיב מי-נהר - שיחה 18:55, 28 באוקטובר 2010 (IST)

בס"ד אני מוכנה להיות החונכת אם זה מה שצריך. ליאתשיחה • (מישהי שאיכפת לה) 19:01, 28 באוקטובר 2010 (IST)

נדמה לי שכרכרנו די והותר סביב האנציקלופדיסט, ולאחר שקיימנו כדת וכדין, ואף מעבר לשורת הדין, את "לחכימא ברמיזא", הגיע הזמן לעבור לחלקו השני של המשפט. חסמתי את האנציקלופדיסט לחודש. דוד שי - שיחה 19:04, 28 באוקטובר 2010 (IST)

על מה ולמה?[עריכת קוד מקור]

האנציקלופדיסט, לא נהיר לי אופן פעולתך. לפני כמה ימים כתבת "תש כוחי מלהקרא אל בית דין של מעלה. אקבל בהכנעה כל שתשיתו עלי" - אך כשעלתה הצעה מעשית, שלטעמי הייתה סבירה בהחלט, לא התייחסת אליה. חבל. אפשר שהמועמד (אנוכי) לא נשא חן בעיניך - אני מן הסתם לא מן הנוחים ביותר - אבל יכולת לבקש לך מועמד אחר. הייתשלהדוס - שיחה 03:57, 29 באוקטובר 2010 (IST)

אם היו מורידים על ראש הנחש השני את אותה הטוריה שהורידו על ראשי היה על מה לדבר. אבל שאני אהפוך את עצמי לסמרטוט בעוד הצד השני ינצל מעונש, כדרכו הצלופחית בקודש, ויצטייר כמגן הוויקיפדיה? איפה אתה חי? האנציקלופדיסטשיחה • כ"א בחשוון ה'תשע"א • 06:24, 29 באוקטובר 2010 (IST)
דברי שטנה אלה מצדיקים הגנה על דף זה וחסימתך לצמיתות. כך יקרה אם תמשיך בדרך זו. השימוש היחיד שאתה רשאי לעשות בדף זה הוא הצגת צעדים מועילים לשיפור התנהגותך. דוד שי - שיחה 11:09, 29 באוקטובר 2010 (IST)
בכל פעם שתפר את החסימה באמצעות בובות קש או כתובות איי פי מתחלפות, החודש הזה יתחיל מחדש. להתראות עוד חודש. עידושיחה 09:05, 13 בנובמבר 2010 (IST)
העיקר שראש הנחש השני ירוצץ. האנציקלופדיסטשיחה • ו' בכסלו ה'תשע"א • 09:50, 13 בנובמבר 2010 (IST)
כפי שכתב לך עידו שורת אחת מעלה, כל הפרה נוספת תביא לחסימה של חודש מיום ההפרה ועל כן עדכנתי את החסימה לחודש מהיום. זה לא מוסיף לך כבוד. אנדר-ויק07:29, 22 בנובמבר 2010 (IST)
הלוחם למען הכבוד הלאומי כבודו האישי מובטח. איני מצפה שתבין זאת. האנציקלופדיסטשיחה • ט"ו בכסלו ה'תשע"א • 07:53, 22 בנובמבר 2010 (IST)
אותו לוחם ראוי שיבחר לו שדה קרב אחר, שכן הוא מחבק כדוב את כבודו הן הלאומי והן האישי. אנדר-ויק16:07, 22 בנובמבר 2010 (IST)
אמונתו של הויקיפד עריכתו, ואמונתם המוטית ונעדרת הכבוד הלאומי של מרבית הויקיפדים הכתימה עריכתם וסימנה מיקומו של שדה הקרב. אני נזעקתי לסתום הסדקים אשר ניבעו בסלע קיומנו. האנציקלופדיסטשיחה • ט"ו בכסלו ה'תשע"א • 16:22, 22 בנובמבר 2010 (IST)
ושיטותיך כל כך מוצלחות שאתה יכול ממש לחגוג. נבצר מבינתי מדוע אתה פועל בדרך זאת. Hanay שיחה 16:37, 22 בנובמבר 2010 (IST)
כאמור נכפה עלי מאבק אלים א-סימטרי ואיני יכול לברור את דרכי פעולתי. האנציקלופדיסטשיחה • ט"ו בכסלו ה'תשע"א • 16:47, 22 בנובמבר 2010 (IST)


עוכר שם ישראל המתבייש לחתום על השחתת דף השיחה של ויקיפד עמית הוא, כמובן, Uri R. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ד בכסלו ה'תשע"א • 06:54, 1 בדצמבר 2010 (IST)

על אפך ועל חמתך הקטגוריה "הפוליטית", "המשוקצת" עולה כפורחת וכבר דולקים בה 34 נרות. בוויקיפדיה העברית קיומה של הקטגוריה המתבקשת הזו משול לנס פך השמן של חנוכה. זו תגובה ציונית הולמת לכל עוכרי שם ישראל באשר הם. ועוד נכונו לנו עלילות גבורה וקטגוריות אחיות כגון: 'היישובים היהודיים בארץ ישראל בתקופה הערבית', אשר ידגישו את רצף ההתיישבות היהודית בארץ ישראל לאורך כל הדורות, את היותנו העם הילידי, את העובדה שאנו אדוני הארץ בכח הזכות ולא בזכות הכח. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ד בכסלו ה'תשע"א • 06:54, 1 בדצמבר 2010 (IST)
אתה צריך לרוץ לכנסת האנציקלופדיסט תאמין לי. אתה מתבזבז כאן. יורי - שיחה 10:21, 1 בדצמבר 2010 (IST)
למה לרוץ אם אפשר לתרום בישיבה. האנציקלופדיסטשיחה • כ"ד בכסלו ה'תשע"א • 11:10, 1 בדצמבר 2010 (IST)

אם תאלץ אותי לעשות חסימת טווח לכתובות שמתחילות ב-46.116, 85.250 או 89.139 זה יהיה מצער מאוד. עידושיחה 07:50, 7 בדצמבר 2010 (IST)

לדעתי גם הכתובות האלה שימשו אותו - 89.139.173.81 (שיחה | תרומות | מונה) 89.139.199.185 (שיחה | תרומות | מונה) 85.250.170.84 (שיחה | תרומות | מונה) 89.139.219.173 (שיחה | תרומות | מונה) 85.250.138.50 (שיחה | תרומות | מונה) 89.139.220.133 (שיחה | תרומות | מונה) 89.139.189.246 (שיחה | תרומות | מונה) 89.139.185.238 (שיחה | תרומות | מונה) 85.250.140.231 (שיחה | תרומות | מונה) 217.132.78.93 (שיחה | תרומות | מונה), 85.250.159.251 (שיחה | תרומות | מונה), 46.116.192.132 (שיחה | תרומות | מונה) 85.250.165.131 (שיחה | תרומות | מונה) 85.250.166.60 (שיחה | תרומות | מונה)
כמובן שאין ראיה חותכת, אבל הסגנון מאוד דומה. יוסאריאןשיחה 22:44, 8 בדצמבר 2010 (IST)
בארץ רחוקה מעבר להרי החושך היה היתה מכשפה ושמה היה האנציקלופדיסט ... יעל - שיחה 23:09, 8 בדצמבר 2010 (IST)
נראה לך שהם תוקעים סיכות בבובה בת דמותי? כי אני חש דקירות. האנציקלופדיסטשיחה • ב' בטבת ה'תשע"א • 07:29, 9 בדצמבר 2010 (IST)
אולי נחסום את כל קשת הכתובות הישראליות לעריכה כי האנצ' יכול לערוך מהן? די כבר... • עודד (Damzow)שיחההידעת? מיזם הידעת? מתחדש! 09:04, 9 בדצמבר 2010 (IST)
ערך מעניין לקרוא. יורי - שיחה 12:13, 9 בדצמבר 2010 (IST)
בדיוק על זה חשבתי • עודד (Damzow)שיחההידעת? מיזם הידעת? מתחדש! 12:47, 9 בדצמבר 2010 (IST)
הערך הזה יותר רלוונטי, אבל יש לי הרושם שתמצאו עניין גם בזה. עידושיחה 20:27, 10 בדצמבר 2010 (IST)
עידו, עם כל הכנות, נניח שהערך הראשון שאליו הפנת היה רלוונטי (והוא לא עד הכרזה חד משמעית, אבל נעזוב את זה כרגע) הייתי אומר שמתקיימת פה הפרה של הכלל הראשון בהתמודדות איתם, ולא, לא אני זה שמפר אותו. ולגבי הדמגוגיה, עם כל הכבוד ההערכה שלי עליך (ותאמין לי שיש) זה ממה לא זה, לפחות לא מהכיוון שלי. • עודד (Damzow)שיחה00:08, 11 בדצמבר 2010 (IST)

אצלנו הכל הפוך. השמאל ההזוי, מיעוט שבמיעוט, משליט דיכוי מקארתיסטי על הרוב הלאומי. מחר אני אצעד במצעד יום זכויות האדם הבינלאומי ואניף דגל כנגד המקארתיזם המשתולל בוויקיפדיה המדיר את דעת הרוב הלאומי ממרחב הערכים ומשמש שופרם של חורשי רעתנו. האנציקלופדיסטשיחה • ב' בטבת ה'תשע"א • 13:52, 9 בדצמבר 2010 (IST)

כשאמרתי די, התכוונתי גם אליך שבמעשיך רק גורם לציד המכשפות הזה • עודד (Damzow)שיחההידעת? מיזם הידעת? מתחדש! 14:23, 9 בדצמבר 2010 (IST)
אני לא הבעיה. אני התיקון לאנומליה השוררת פה. האנציקלופדיסטשיחה • ב' בטבת ה'תשע"א • 15:01, 9 בדצמבר 2010 (IST)
המשתמש החסום עצמו יכול לערוך את דף השיחה שלו, ולהבהיר את מעשיו, להתנצל, או לנמק מדוע ראוי לבטל את חסימתו. ניצול לרעה של יכולת זו עלול להביא להגנה על דף השיחה או אף להארכת החסימה. ‏sir kiss שיחה 15:23, 9 בדצמבר 2010 (IST)
אז אתה אומר שלא כדי לשאול אותו מה דעתו על ההצעה האחרונה של אובמה להקפאת ההתנחלויות לשלושה חודשים? יורי - שיחה 15:25, 9 בדצמבר 2010 (IST)
מנהלים ובעלי זכות הרחקה- איזה מן עליהום צבוע עשיתם עליו ? הצעות לחסימות IP, העלבות, כינויים, ניתוח אישיות...ובעבור דברים שאנשים מהגדה הפוליטית הנגדית מעוללים לערכים ולו אישית נעלמתם דום. ההבדל היחיד בינכם הוא שהוא מצהיר על דיעותיו ומעשיר את התכנים עם רפרנסים ואתם מנסים להרוס ומדיפים ריח עז פי מאה של צבע פוליטי טרי. צאו מהבועה שלכם. אם הוא תורם ודואג להעשיר את הידע במקורות תשתמשו בו במקום להרוס. שם טוב- לא מחובר 16:36, 21 בדצמבר 2010 (IST)

קובץ:Biblical Hapax Legomenon Statistics.png[עריכת קוד מקור]

שלום לך,

העלית תמונה לוויקיפדיה העברית או לוויקישיתוף שעל פי הצהרתך בפרטי הרישיון, זכויות היוצרים של התמונה שייכות לאדם אחר. במקרה כזה יש לשלוח את אישורו של בעל הזכויות המתיר להעלות את התמונה ברישיון מתאים לוויקיפדיה, על פי הנוסח המופיע בדף ויקיפדיה:OTRS תחת הכותרת "הצהרת הסכמה לכל הבקשות", לכתובת: permissions-he@wikimedia.org, שכן ללא אישורו התמונה תימחק.
לסיוע נוסף, ניתן לפנות כאן ולהמשיך את השיחה, בדף שיחתי או בדלפק ייעוץ זכויות יוצרים.

תודה, מתניה שיחה 18:06, 7 בדצמבר 2010 (IST)

יתבצע תוך שבוע. האנציקלופדיסטשיחה • א' בטבת ה'תשע"א • 18:21, 7 בדצמבר 2010 (IST)

עיסוק מעניין מצאתם לכם[עריכת קוד מקור]

מאיפה אתם מוצאים את הזמן? לא עדיף להתעלם? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 10:43, 8 במרץ 2011 (IST)

צודק, שחזור השחתות זה דבר מתיש. מעתה בכל פעם שאראה השחתה, אתעלם. דניאל ב. 10:48, 8 במרץ 2011 (IST)

כיצד אפשר ליצור איתך קשר?[עריכת קוד מקור]

יש לך אימייל? אני רוצה לדבר איתך. יורי - שיחה 21:20, 15 במרץ 2011 (IST)

ניסיתי להחזיר לך תשובה לאימייל השני שלך אבל לא הצלחתי. שלחתי לך הודעה באימייל הראשון. יורי - שיחה 09:47, 16 במרץ 2011 (IST)

העברה מהמזנון[עריכת קוד מקור]

האם המשתמש הנ"ל הוא טרול? האם מותר למחוק את דבריו? לירן (שיחה,תרומות) 20:53, 12 במרץ 2011 (IST)

המשתמש חסום לצמיתות אך אינו טרול. ניתן לשחזר את עריכותיו המוטות ולמחוק את תקצירי העריכה הפרובוקטיביים שלו, אך את דבריו בדף שיחתו בתגובה לפנייה שלי אסור היה לך למחוק. נהגת לא כשורה ואתה מטעה את מי שיגיע לכאן כאשר אתה מציג את הסוגייה כשאלה כללית אחת של שחור ולבן. דינה של עריכת מוטית שלו בערך אינו כדין תשובה שלו לפנייה שלי בדף שיחתו. את האחת משחזרים ואת השנייה לא. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 21:19, 12 במרץ 2011 (IST)
קראתי את תשובתך ולכן אני פונה אל הקהילה על מנת שתחליט האם הוא טרול או לא. אם הוא טרול, יש למחוק כל דבר שהוא כותב, ואם הוא לא טרול - אין למחוק את דבריו מדפי שיחה אלא אם הם השחתה. לירן (שיחה,תרומות) 21:21, 12 במרץ 2011 (IST)
המשתמש חסום ודף שיחתו חסום. כל עריכה שלו כולל בדף שיחתו (החסום בפניו) מותרים לשחזור. דניאל ב. 22:02, 12 במרץ 2011 (IST)
כי למשתמש חסום אסור לערוך בשום דף, נכון? בכל אופן, אני שואל כאן גם האם הוא מוכרז כטרול. לירן (שיחה,תרומות) 22:04, 12 במרץ 2011 (IST)
כן כי הוא חסום. אני לא חושב שהוא מוכרז כטרול, אבל אם תשאל אותי לדעתי כל העניין של "הכרזת טרול" זו פיקציה שהתנפחה אי שם ב-2007. טרול זה מי שמתנהג כטרול, לא יודע איך המושג קיבל פה איזה נופח רשמי. בפועל, כל עריכה שלו משוחזרת, הוא מטריד דרך עשרות כתובות והעיפו אותו מכמה ספקים בגלל השחתתותיו. אני קורא לזה טרול. דניאל ב. 22:13, 12 במרץ 2011 (IST)
פעילותו של המשתמש ואופי תרומותיו והתנהלותו עונות על כל ההגדרות הבסיסיות של פעילות טרול, כך שזה לא משנה אם הוגדר כך הוא לא - מבחינתי מדובר בטרול מזיק לכל דבר ועניין ועל כל המשתמע מזה. אנדר-ויקאל תשאלו 03:41, 13 במרץ 2011 (IST)
פעילותו של משתמש:האנציקלופדיסט אינו מותירה מקום לספק - הוא טרול (וחבל שהתדרדר לכך). דוד שי - שיחה 08:03, 13 במרץ 2011 (IST)
כבר הסברתי כמה וכמה פעמים מדוע הפורמליזם חשוב: רק אם במערכת יש דבקות בלתי מתפשרת בכללי הכרעה מוסכמים - ההכרעות נהנות מלגיטימציה, ולגיטימציה היא התשתית לתפקוד של קהילה. נעשו ניסיונות להכריז עליו כטרול, אשר עד עתה לא נשאו פרי. אף משתמש לא יכול להחליט על דעת עצמו שפלוני הוא טרול. זו לא החלטה אינדיבידואלית המבוססת על "אם תשאל אותי" ו"אני קורא לזה" - אלא החלטה קהילתית. לכן גם אי אפשר לעקוף את חוסר ההכרעה הקהילתי בדרך שמציעים לירן ודניאל. בראשית דרכי נתקלתי בכמה מקרים שבהם יחידים החליטו על דעת עצמם שיריבם לוויכוח הוא טרול. הניסיונות הללו לא צלחו, ואף אם המקרה הנוכחי הוא מקרה קשה יותר, אין אנו רשאים לוותר אד-הוק על מנגנון ההכרעה הקהילתי. חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד - שיחה 09:00, 13 במרץ 2011 (IST)
איזה "מנגנון הכרעה קהילתי" בדיוק? מתי אי פעם הקהילה, כקולקטיב, הכריזה על מישהו כטרול? עצם הדיון הזה הוא האכלת הטרול. אתה רוצה פורמליזם? בבקשה. אני, כביורוקרט, מכריז עליו בזאת כטרול. עידושיחה 09:39, 13 במרץ 2011 (IST)
מנגנון הכרעה פשוט ביותר "הצבעה". ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 08:24, 15 במרץ 2011 (IST)
חוץ מהאכלת הטרול בהעסקת הקהילה בשבוע של הצבעות במקום בכתיבת ערכים, אין בהצעתך זו שום תועלת. במישור המהותי (זנח לרגע את הפורמליזם שהורס כל חלקה טובה בוויקיפדיה) - אתה חושב שהוא לא טרול? עידושיחה 08:41, 15 במרץ 2011 (IST)
אני חושב שהוא כן, יחד עם זאת יש לו גם עריכות עם טעם, וכל עוד הוא לא מוכרז אי אפשר למחקן. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 08:54, 15 במרץ 2011 (IST)
אבל הוא הוכרז. אם אתה חושב שיש צורך לקיים הצבעה - לך עם הפורמליזם עד הסוף, בלי הנחות. מאחר שמדובר בכלל חדש, שלא היה נהוג עד כה (בעוד שהכרזת ביורוקרט כן נהוגה), יש צורך בהחלטת פרלמנט בעניין. כמובן שהחלטה כזו צריכה להיות ברורה, וללא שמץ של מקום לשיקול דעת. עליה להגדיר אם יש צורך ב-100 השחתות או שדי ב-50, אם יש צורך ב-70 החלפות כתובות IP או שדי ב-40, האם יש 30 מלחמות עריכה מספיקות לשם הכרזה על טרול או שיש צורך להמתין למלחמה ה-45, והאם כל אלה הם תנאים מצטברים או חלופיים. בטרם תובא הצעה כזו לפרלמנט, יש צורך גם להסביר איזה פגמים יש במצב הקיים, וראוי יהיה גם להביא דוגמאות לטעויות שנעשו במנגנון הנוכחי. בהצלחה עם כל זה.
ולגבי עריכות עם טעם, כבר אמרתי בעבר שצריך לדעת גם להעלים עין מעריכות כמו תיקון תקלדות ותיקון כיתוב תמונה. אני מודה, גם אמירתי זו לא מעוגנת בשום מקום. עידושיחה 09:25, 15 במרץ 2011 (IST)
לא זכור לי שהכרזת ביורוקרט על מישהו כטרול היא מנהג ואם יש מנהג כזה אז הוא מנהג שנכפה בכוח ואני מתנגד לו. אם רוצים לבסס את המנהג יש צורך ללכת לפרלמנט ולא הפוך. לדעתי הכרזה על משתמש ותיק כטרול צריכה להיעשות בדרך של הצבעה בין חברי הקהילה. או שאתה חושב עידו ששיקול הדעת שלך ושל שני הביורקרטים האחרים שווה יותר משיקול הדעת של כל חברי הקהילה? יורי - שיחה 12:43, 15 במרץ 2011 (IST)
אנא מצאו לי את הצבעת הכרזת הטרול של חכם חנוכה, המשחית היצירתי ועורך ויקי. אין דבר כזה הכרזת טרול, זה מעולם לא היה קיים ואין סיבה שיהיה קיים. טרול זה בסך הכל מושג המתאר משתמש חסום המתנכל לקהילה. אין נהלים מיוחדים לטיפול בו. כל עריכותיו ישוחזרו, כמו כל משתמש חסום אחר. לא צריך מעמד מיוחד. דניאל ב. 12:52, 15 במרץ 2011 (IST)
אתה מדבר על היסטוריה עתיקה. פעם גם לא היה מפעיל נולד וביורקרט היה ממנה מפעילי מערכת על דעת עצמו. דברים השתנה מאז בויקיפדיה. באשר לדוגמאות שנתת. לגבי חכם חנוכה והמשחית היצירתי לא הייתה מחלוקת והיה קונצנזוס די ברור שמדובר בטרולים. את הסיפור של עורך ויקי אני לא מכיר. אני לא חושב שבמקרה הנ"ל יש קונצנזוס שהכרזה כטרול היא הדרך הנכונה לטפל בבעיה. אם אתה חושב שזו הדרך הנכונה אתה מוזמן לפתוח בהצבעה. יורי - שיחה 13:04, 15 במרץ 2011 (IST)
לא נתתי את הדוגמאות האלו כדי להראות שהכרזת טרול לא נעשית בהצבעה. נתתי את הדוגמאות הללו כדי להראות שאין דבר כזה הכרזת טרול. אין הליך כזה וגם אם היה הוא היה חסר משמעות. נניח לצורך הדיון שיש הסכמה פה אחד כי האנציקלופדיסט הוא לא טרול, אלא סתם משתמש חסום שעורך ממיליון כתובות. זה אומר משהו? הרי הכלל אומר שניתן (ויש שיגידו שאף צריך) לשחזר כל עריכה של משתמש חסום (זו הרי ההגדרה של חסום). אז איזה ויכוח יש פה מלבד עניין סמנטי? זה לא ישנה את היחס כלפיו. דניאל ב. 13:10, 15 במרץ 2011 (IST)
האם קיים נוהל לפיו משחזרים כל עריכה של משתמש חסום? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 13:14, 15 במרץ 2011 (IST)
כמובן. על המשתמש לכבד את החסימה, הלא כך? או שחסימה היא רק למי שלא יודע להחליף IP? אריאל, מדוע את מגן על פעילותו? כאשר תקף אותנו בספאם גזעני והשחתות מלוות בתקצירים שהדף אינו סובל - לא ראיתי שנחלצת לעזרתנו בשחזורים. אנדר-ויקאל תשאלו 13:16, 15 במרץ 2011 (IST)
תקן אותי אם אני טועה, אך לעניות דעתי חסימה היא בהגדרתה מניעת זכות העריכה בוויקיפדיה. דניאל ב. 13:22, 15 במרץ 2011 (IST)
אז זהו שלפי מה שידוע לי דווקא אין נוהל שקובע שיש לשחזר כל עריכה של משתמש חסום. ולא, זה לא נראה לי כמו דבר מובן מאליו. יורי - שיחה 13:23, 15 במרץ 2011 (IST)
למה לא? כי לדעתך חסימה היא רק עריכה מהחשבון ולא מעריכה בוויקיפדיה? מה אתה טוען, בעצם? אנדר-ויקאל תשאלו 13:25, 15 במרץ 2011 (IST)
  1. אני לא דן במשתמש החסום שלצערינו לא מכבד את חסימתו, אני דן בקהילה שנוטלת את החוק לידיה ומענישה שלא על פי כללים ברורים, דבר שיכול להתדרדר למקומות שאף אחד מאיתנו לא היה רוצה שנגיע אליהם.
  2. אני ממש לא מגן על פעילותו, אני רוצה שהטיפול בו ובשכמותו ימוסד. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 13:26, 15 במרץ 2011 (IST)
אנדר, אני אומר שאם אני, משתמש:Yuri חסום עכשיו, ואני מוצא שגיאה בערך כלשהו והולך ומתקן אותה בערך כאנונימי, לא רק שאין עילה לשחזר אותי אלא ששחזור העריכה שלי הוא בגדר השחתה. אני גם טוען שאם אני משתמש חסום ונפתח דיון בענייני, זכותי לקחת חלק בדיון. ואם אני ארחיק לכת, אגיד גם שאם משתמש חסום בוחר לערוך כאנונימי אבל לא עובר על שום כלל מכללי ויקיפדיה כשהוא עושה זאת, אפשר ואף מומלץ להעלים עין מעריכותיו. יורי - שיחה 13:29, 15 במרץ 2011 (IST)
לגבי דיונים אני מסכים איתך לגמרי. לגבי מרחב הערכים: אם הורחקת ממנו, עליך להתרחק ממנו. זו דעתי. אנדר-ויקאל תשאלו 13:32, 15 במרץ 2011 (IST)
אנדר יקירי ישמעו אוזניך את אשר פיך מדבר, "זוהי דעתך" ואתה רוצה להפוך אותה לכלל התנהגותי בקהילה? אני מכבד את דעתך, אך טוען שיש למסד כללים, ולא כל איש הישר בעיניו יעשה. 13:36, 15 במרץ 2011 (IST)
כן! כלל התנהגותי: מי שנחסם, צריך להיות חסום. למה צריך להתווכח על זה בכלל? מה בדיוק אתם מנסים להכשיר כאן? אנדר-ויקאל תשאלו 13:53, 15 במרץ 2011 (IST)
אריאל, אני מניח שאתה מתייחס לעניין התלונות לספק. איני משתתף בעניין זה ולכן אשאיר לאחרים להגיב על כך. אתה מוזמן להציע דרך למסד את הטיפול במשתמשים-חסומים-שעורכים-בכל-זאת ואם ההצעה תהיה טובה בעיני, אף אתמוך בה. יורי, לחסום אין זכות עריכה. אין חובה לשחזר כל עריכה של חסום, אבל כן מותר לשחזר כל עריכה של חסום שכן היא עוברת על הכללים. המשמעות של שחזור היא שאינך מסכים עם העריכה. כלומר, בעיני המשחזר, לא מדובר בתיקון שגיאה, ומכאן שהעריכה היא עריכה פסולה של חסום. כשראיתי עריכה טובה של אורלינג בתקופה שהיה חסום, הייתי מעלים עין, אבל זה לא העניין עם האנצ'. בכל מקרה אי אפשר לאפשר לחסום לערוך כאילו כלום לא קרה כשרק עריכות מזיקות ישוחזרו. כך אין שום סיכוי שהוא אי פעם יחזור מדרכו הקלוקלת. אני מסכים שלכל אחד יש זכות לערער ולדון בחסימתו, כל עוד הוא שמור על כללי הדיון. מי שאינו מסוגל לנהל דיון ענייני, גם זכות זו נשללת ממנו. דניאל ב. 13:38, 15 במרץ 2011 (IST)
כל ההיגיון הזו מעוות. דווקא אם משחזרים רק עריכות מזיקות ומשאירים את המועילות זה מעביר את המסר הנכון - אם אתה רוצה שתרומותיך יישארו, תערוך כמו בנאדם. אם משחזרים את כל העריכות לעומת זאת זה מעביר את המסר של "לא מעניין אותנו מה תכתוב, נשחזר הכל בכל מקרה". או במילים אחרות, בדרך פעולה זו אין מקל וגזר. המשתמש מבין שלא משנה מה יעשה הוא יקבל את המקל. לדעתי זה מסר לא כל כך מוצלח. תומכים בו בעיקר משתמשים שמשוכנעים שאם רק נשחזר את כל העריכות של "המזיק", "הטרול" או מה שלא יהיה, זה יתיש אותו והוא יוותר בסוף. לאור העובדה שראינו כמה זה עבד מצוין עם אורלינג, האנציקלופידסט ואפילו המשחית היצירתי זה מפתיע אותי איך אנשים עדיין מאמינים בדרך הזו. יורי - שיחה 13:47, 15 במרץ 2011 (IST)
דניאל אני מתכוון לכל פעולה כנגד "חסום" "משחית" "מטריד" שאיננה ממוסדת, ותלויה ברצונו הטוב של מנטר זה או אחר. רוב הנושאים בוויקיפדיה מוסדרים בכללים, וחריגה מכללים אלו גוררת אחריה קריאה לסדר, דומני שנושא כה חשוב צריך להיות מוסדר גם כן. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 13:51, 15 במרץ 2011 (IST)
יורי, כתבתי פה דברים רבים הנוגעים לעניין ואתה בחרת להתייחס להערה התאורטית קטנה מבינהם. אריאל, אני לא רואה פה מה נתון לרצונו הטוב של מנטר. כל עריכה של אנצ' (או לפחות כל עריכה שמאתרים) משוחזרת והוא נחסם ללא תלות במנטר. אנחנו פועלים בדיוק לפי המידניות: חסומים הם משתמשים שלא רשאים לערוך. דניאל ב. 13:56, 15 במרץ 2011 (IST)
דניאל, העובדה היא שבפועל מחליטים המנטרים אם להשאיר או לשחזר. ושוב, אני מדבר על כללים ולא על איש זה או אחר. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 15:01, 15 במרץ 2011 (IST)
אז קדימה: תציע כללים מתי מותר למשתמש חסום לערוך וכיצד יש לנהוג בעריכותיו, ומתי הוא הופך לטרול ומה משמעות הדבר. קדימה, מסד כהצעתך. אורי שיחה 15:05, 15 במרץ 2011 (IST)
היי אורי, תעזור? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 16:06, 15 במרץ 2011 (IST)
אם מישהו יתחיל ויהיה לי מה להוסיף או להעיר: אעשה זאת בשמחה. בנתיים כלל לא ברור לי מה דורש הגדרה. משתמש חסום הוא חסום. לא רק חלק מעריכותיו פסולות: כולן פסולות. לא מדובשו ולא מעוקצו. קודם כל כל תרומותיו דינן אחד: שחזור. אחר כך יבוא משתמש שאינו חסום וירצה לחזור על עריכה: לגיטימי. להבנתי זה גם מצב הדברים כיום, כך שאינני רואה מקום לשינוי. אבל אם תציע אחרים אולי אמצא בהם הגיון ותועלת. אני פתוח להצעות. אורי שיחה 16:16, 15 במרץ 2011 (IST)

יורי, הפעם האחרונה שבה הוכרז פה טרול היתה לפני שנתיים, על ידי ביורוקרט. ודאי תתעניין בתגובה הראשונה להכרזה זו, שמעידה שככל הנראה הנוהג הזה לא בדיוק "נכפה עליך בכוח". אם אתה רוצה לשנות את הנוהג, תתכבד ותיזום הצעה. עידושיחה 19:36, 15 במרץ 2011 (IST)

יורי, מדוע הצצה בדף השיחה של משתמש:האנציקלופדיסט לא מעלה בך את הצורך לומר, כמו אז, "יפה שעה אחת קודם"? אנדר-ויקאל תשאלו 19:46, 15 במרץ 2011 (IST)
נתחיל מזה שאתה מדבר על משהו שהיה לפני שנתיים. הרבה דברים השתנו וזה כולל אותי. באותה העת אכן לא התנגדתי להכרזתו של אורלינג כטרול (רק בהמשך שיניתי את דעתי עליו ועל דרך הטיפול הנכונה בו). בכל מקרה, לא זכור לי שאי פעם תמכתי בנוהג שהסמכות להכריז על מישהו כטרול צריכה להימצא בידיו של ביורוקרט, פשוט אף פעם בעבר לא התקבלה החלטה להכריז על מישהו כטרול בניגוד לדעתי אז לכן הנושא הזה לא עניין אותי. לפי מה שידוע לי, הנוהג שאתה מדבר עליו התפתח כי עד היום ביורוקרט הכריז על משתמשים כטרולים כשהיה לכך קונצנזוס מלא. עושה רושם שבמקרה המדובר זה לא המצב ולכן צריך ללכת להצבעה. אני מסכים גם עם אריאל שכדי להעביר כללים ברורים בנושא. להכריז על משתמש כטרול זה עניין רציני. לפי הנהלים שלנו זה אומר דחיית כל התרומות של אותו משתמש ללא בדיקה, בניגוד לאופי המיזם. חמור מכך, הדבר הזה מוביל לא פעם לדווח לספקי האינטרנט על המשתמש מה שמוביל לניתוקו מהספק ולפגיעה משמעותית בחייו של אותו משתמש. על נקטית צעדים משמעותיים כאלה צריכה להחליט כל הקהילה ולא משתמש אחד או שניים. לא ברור לי למה אתה כל כך מתנגד לזה. יורי - שיחה 19:51, 15 במרץ 2011 (IST)
בקהילה יש אנשים שההיכרות האישית שלהם על המשתמש מפריעה להם לראות את טובת ויקי מולם. לוויקי, לעומת זאת, יש תשובה בדמות הדף ויקיפדיה:התמודדות עם טרולים, ובו פרק על "מי הם טרולים". מי שהפעילות שלו זהה למה שמתואר שם - הוא טרול. על מה יש להצביע? יש מישהו בקהילה שעיין ברשימת תרומותיו המלאה ולא רואה את ההתנהגות הטרולית? מסופקני. אנדר-ויקאל תשאלו 19:55, 15 במרץ 2011 (IST)
כל אחד יכול לשנות את דעתו בכל עת. אבל עובדה היא שאז לא התנגדת לעניין. איש לא התנגד לכך. אתם רוצים עכשיו לשנות את כללי המשחק? בבקשה. תציעו הצעה. אבל עד אז, משחקים לפי הכללים הקיימים.
חוץ מזה, מאוד נוגעת ללבי דאגתך ל"פגיעה המשמעותית בחייו של אותו משתמש". אם אתה כל כך חרד לפגיעה בו, נסה אתה להניא אותו מדרכי הפעולה שלו, ולהשיב אותו לדרך הישר. דף השיחה שלו מלא בניסיונות כאלה, וניסיונות אחרים נעשו, ללא הועיל, גם במקומות פחות גלויים. אני בעצמי נתתי לו הרבה מאוד הזדמנויות לחזור ולתרום ללא מלחמות עריכה, ללא השמצות וללא הכפשות, אך הוא בחר בדרך המדון וההרס. אני אגיד לך עוד דבר - ספקי אינטרנט לא מתנערים מלקוח כל כך מהר. אם הם עושים זאת, זה לאחר שגם הם נוכחו שלא תבוא ממנו ישועה. עידושיחה 20:31, 15 במרץ 2011 (IST)
לא הבנתי אנדר. אתה רומז שיש לי היכרות אישית עם האנציקלופדיסט?
עידו, עושה רושם שאין בינינו הסכמה לגבי כללי המשחק. אני טוען שהכלל הוא שהכרזת משתמש כטרול נעשית לאחר שיש קונצנזוס בנושא בקהילה. גם אם היה מקרה אחד יוצא דופן (ולא זכור לי אחד כזה) וההכרזה בכל זאת עברה בלי בצעה זו הייתה טעות. אין מקום להכשיר את הטעות הזו עכשיו והלפוך אותה לנוהג שדורש הצבעה בפרלמנט כדי לשנותו (עוד תגיד גם שצריכים 60% נכון?). אני לא יודע בדיוק מה כותבים בתלונה לספק ואיך כל התהליך הזו עובד. בעבר זכור לי שהיו חסימות מעריכה באתר של ספקים שלמים כי הם לא טיפלו ב"מזיק". ויקיפדיה היא אחת האתרים הנצפים ביותר בארץ ולדעתי צעד כזה דווקא יכול לגרום לספק להתנער די מהר מהלקוח הבעייתי.
בקשר לדבריך האחרים, אני אנסה ליצור קשר עם האנציקלופדיסט. אשמח לדעת איזה צעדים אתה ניסית לפני כן ב"מקומות פחות גלויים". יורי - שיחה 21:03, 15 במרץ 2011 (IST)
דבר אחד אני לא מבין - אתה לא חושב שהוא טרול? אם הייתה עכשיו הצבעה על הכרזתו כטרול, היית מצביע נגד? לירן (שיחה,תרומות) 21:04, 15 במרץ 2011 (IST)
יש לי רק דבר אחד לומר לכם:
בוויקיפדיה העברית יש עשרות אלפי קצרמרים, ואלפי ערכים זקוקים לעריכה או לשכתוב. רבבות ערכים טרם נכתבו. אנא, קחו נשימה ארוכה, שקלו היטב את התועלת שבוויכוח, ואם אין כזו – לכו לכתוב ערכים.
בוויקיפדיה העברית יש עשרות אלפי קצרמרים, ואלפי ערכים זקוקים לעריכה או לשכתוב. רבבות ערכים טרם נכתבו. אנא, קחו נשימה ארוכה, שקלו היטב את התועלת שבוויכוח, ואם אין כזו – לכו לכתוב ערכים.
זהו, פרקתי את מה שהיה לי על הלב, אתם יכולים להמשיך ולהאכיל • עודד (Damzow)שיחההלוואי והייתי בדיקסי!21:06, 15 במרץ 2011 (IST)

כתבתי לפני התנגשות עריכה: דבר ראשון אני רוצה לצרף את קולי לקונצנזוס ש[משתמש:האנציקלופדיסט|משתמש:האנציקלופדיסט]] (שיחה | תרומות | יומן חסימות) הוא טרול, ומזיק, ויש לנקוט נגדו בכל האמצעים האפשריים. שנית, מי שיקראו את דף השיחה של הטרול ואת הדיונים שהתקיימו בעניינו בעבר יראה שאני, שהייתי מהנפגעים העיקריים של השתלחויותיו (ושלל מגיניו כאן, חבריו ומוקירי זכרו ישבו בצד בשקט) התנגדתי להגדרתו כטרול בעבר. חשבתי אז שכוונותיו טובות ורק דרכו קלוקלת, וכי אם רק יתקן דרכיו, נוכל ליהנות בדבשו ולקיים דיאלוג, למרות שאיננו מסכימים. נכזבתי. שגיתי. התנהלותו בחודשים האחרונים, שרק חלק ממנה מתועד בדף שיחתו, מוכיחה ללא כל ספק כי בטרול מדובר, וכי אין עוד שביב של תקווה לתיקון. לבסוף, אני רוצה להודות לכל המנטרים, מפעילים ושאינם מפעילים, בירוקרטים ושאינם בירוקרטים, שעושים ימים כלילות להגן עלינו, ועל קוראינו, מעונשו של זה. עצוב לי לגלות שיש חברי קהילה המגוננים בעוז, ובעקביות, על התנהגותו של הטרול. אורי שיחה 21:12, 15 במרץ 2011 (IST)

סוף העברה


חסימה לצמיתות[עריכת קוד מקור]

הרי היה ברור לך שזה יקרה בסוף. עידושיחה 20:34, 4 בינואר 2011 (IST)

באמת שאלתי את עצמי מתי ימאס לך להאריך את החסימה כל פעם מחדש • עודד (Damzow)שיחה22:06, 4 בינואר 2011 (IST)
דפוס ואופי הפעילות שבעת חסימותיו הארעיות ולאחר חסימתו לצמיתות מצדיק את הכרזתו כטרול. אנדר-ויקאל תשאלו 07:52, 17 בפברואר 2011 (IST)
מסכים • עודד (Damzow)שיחההלוואי והייתי בדיקסי!07:27, 8 במרץ 2011 (IST)

לא חבל?[עריכת קוד מקור]

ממש עוד קצת ולא תהיה לך ספקית אינטרנט. באמת ההשחתות האלה שוות לך את אובדן הגישה לאינטרנט? לירן (שיחה,תרומות) 19:54, 12 באפריל 2011 (IDT)

מה זה נותן לכם שאתם רושמים את כל הבובות שלו? ‏YHYH ۩ שיחה 18:03, 30/08/2011