שיחה:מתנדבי היישוב לצי המלכותי הבריטי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בסיס פניקס[עריכת קוד מקור]

אינו בארה"ב (להזכירכם - פניקס - אריזונה - ארה"ב - בלב המדבר, ללא כל קשר לים...) בסיס הוד מלכותו פניקס, היה באלכסנדריה שבמצרים.

מקורות לערך שעאשה בהם שימוש:

  • ראיון אבינו למורשת חיל הים
  • מסמכים ותעודות מקוריות שברשותינו
  • צילומי מקור
  • חוברת מפגש יוצאי הצי הבריטי לחצי יובל 1968
  • חוברת מפגש ליוצאי הצי הבריטי ליובל 1993
  • חוברת ניב אחי"ם של איגוד חיילים משוחררים
  • שיחות עם חברי אבינו מתנדבים לצי שהיו קציני חיל הים בראשיתו
  • ספרו של שלמה בונה (מתנדב הצי הבריטי) על ההתנדבות לצי

בברכה 87.69.138.87 10:32, 5 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

זהו

סיימתי את הכתיבה ותודה לכם שמשפצרים את הערך. שלחתי חומר אורגינלי מקורי מעזבונו של אבינו המנוח לעודד

תודה לכולם

אבי ברילנט 87.69.138.87 20:08, 6 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

אני עובד גם מן הכתובת 212.199.104.198 13:57, 8 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

אבי ברילנט

משה קיל[עריכת קוד מקור]

משה קיל הוזכר בערך כ"מפורסמים". גוגל לא מכיר אותו, השתתפות בהקמת פארק היא לא מעשה מפורסם, ובעלות על מסעדה שכבר לא קיימת וודאי שלא מאפשרת איזכור. גאלוס - שיחה 10:03, 13 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

משה קיל הוזכר בערך כתרומה לפארקים והקמה ולא במפורסמים.

מטרת הערך שרשמתי להרחיב ידע ולהראות את תרומת האנשים הללו בכמה מישורים. את משה קיל אני הכרתי והוא היה פקוד של אבינו בצי. הקמת הפארק אינה מעשה מפורסם אלא מעשה חשוב שעד היום כולם נהנים ממנו וראוי כי ידעו מי היו המקימים ומה הייתה תרומתם. ואם לא ידעו על כך עד היום אזי יודעים כעת והרי זו מטרת הערך אשר רשמתי. הקריטריון אינו גוגל כלל אלא מתן רקע בכל מישורי התרומה. אין כאן שום הנצחה האתר מוכר מבקרים בו הרבה אך איש אינו יודע.

מטרת הערך לתת רקע ולהראות את תרומת האנשים הללו בכל התחומים. אין כאן שום הנצחה אלא סקירה.


כל טוב, אבי

הויקיפדיה היא לא אתר הנצחה. אם יש לו תרומה בהקמת פארק אפשר לכתוב את זה בערך על הפארק אבל בשום אופן לא בערך על המתנדבים. היו עשרות מתנדבים ואי אפשר לכתוב את עלילותיהם של כולם. לדעתי גם דן בן אמוץ זו פיקנטריה בלבד, כי לא נשאר, אבל מאחר והוא היה מפורסם אז אפשר להשאיר אותו במפורסמים. גאלוס - שיחה 10:30, 13 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

תשובתי הנה פשוטה וישירה:

"איליה וקוץ בה" הנך/ה סותר/ת את עצמך בתשובתך זו שכן אין שום ארגומנט ממשי בטעון המוצג. הממ... האם מפורסמים חשובים יותר וברי זכות? התשובה פשוטה הערך הנו סקירה בספקטרום רחב של תרומות ודן במתנדבים ותרומתם לחברה הישראלית בכל ההיבטים. לכן סיפורו של קיל ישאר בערך אם כי שיניתי את הניסוח וכן האנקדוטה על דן בן אמוץ וסא"ל סמי עופר. כאשר כותבים ערך יסודי הוא נותן מידע על הכל כולל אנקדוטות. חבל מאוד שבירוקרטיה הנה גורם שלעיתים מעקר תכנים רבים.

הערך מציג מידע שלעניות דעתי רבים מן הקוראים כלל לא מכירו.

בברכה

212.199.104.198 11:13, 18 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

ידעות הרצח[עריכת קוד מקור]

בתקופה של שנת 42 היו כבר ידעות מוקדמות על רצח הן מפליטים, הן מאנשים שהצליחו להגיע הן מאירועים מקדימים לבאות ולכן רצו לשרת ולנקום את דמם של בני משפחותיהם שנרצחו. מה שלא ידעו באותה תקופה זה שיטתיות הרצח במחנות השמד.

לכן העדויות שרשמתי בערך על סמך המקורות הן מדוייקות ועל סמך עדויות המתנדבים. אחת מן העדויות היא בקשת הגיוס המוצגת כאן.

בברכה

אבי

קרא את הערך תגובת היישוב היהודי בארץ ישראל לשואה המורה - שיחה 16:31, 20 בדצמבר 2008 (IST)תגובה
מכיר את ההסטוריה היטב. התגובה בארץ היא מבחינת הידע. קראי את מכתבו של אבי המבקש להתגייס שם הוא מסביר כי העניין חשוב מאוד עבורו אישית, (ספורי המתנדבים בהם נעזרתי לערך זה כולל עדות שמיעה סותרים חלק מן המסורת של לא ידעו בישוב בארץ). מדוע כי ככל האנשים כבר הוא ידע את אשר קורה וגורל משפחתו, ברם לא ידע ככל הישוב את השיטה עצמה שהפכה לתעשיית רצח. המוטיבצייה להלחם באה מן הידע שמדובר בצורר ורוצח, מימדי הזוועה של מחנות השמד לא היו ידועים וגם בכך יש ספקות, ראי עניין קסטנר וצנחני היישוב מאוחר יותר, מה גם שבשנה זו הגיעו חיילי צבא אנדרס ארצה ובינהם גם אחיו של אבינו והמידע זרם. קחי את הרשום בערך שהפנת אותי בערבון מוגבל.
לאנשי צבא אנדרס לא היה מושג על הנעשה באירופה כאשר הגיעו לארץ ישראל המורה - שיחה 17:33, 20 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

גם בעניין זה ראה תשובתי בדף השיחה בדף המשתמש שלך יש גם חוסר דיוק בנקודה זו. כעיקרון כדאי להנמנע מלהיות כה החלטי בעניין זה שכן ידיעות השמד זלגו והגיעו אף למודיעין האמריקאי אך זה לדיון אחר.

כל טוב אבי

הערה למשתמש המורה בשל אי דיוקים שלו הנה הסמך בהמשך לשיחה שרשמתי כאן לפני ב 2008 בו טענתי כי ידיעות השמד היו ידועות. הנה הסמך. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4365052,00.html


בברכה

אבי

אבי, אנא שים לבך[עריכת קוד מקור]

היי. כתבתי אליך בדף השיחה שלי ועברתי לכאן. אני מקווה שתקים את עצמך ככותב בהקדם ותכנס לשיטת הכתיבה המקובלת כאן. אני מבקש לומר לך שאתה תטעה אם תתווכח עם המלצות ויקיפדים שמטרתן דרך כלל לכנס אותך לשיטה האינציקלופדית. כתב לך כאן למעלה משתמש:גאלוס לגבי הפארק ברמת גן והוא צודק. אלא, שכותב חדש כמוני וכמוך עלולים לחשוב שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים ולמעשה אנחנו לא. הקשב לדרך ולשיטה, הבן את המשמעויות, וכתוב בכיף כמה ערכים שאתה רוצה, אבל - בשיטה הנדרשת. אני מיצידי אשמח לעזור לך ואף אמליץ בפניך להתכתב עם משתמש:מגיסטר שדרכו הסבלנית מבין הויקיפדים הרבים והטובים, הביאה אותי להעלות בעזרתו ובעזרת נוספים, למעלה משמונים ערכים. כי כאשר אתה כותב על מושג או שם שאינם מוכרים לציבור ואינך מציג אותם כערכים אינציקלופדים לאותו ציבור המעוניין במידע, זה לא עובד. אני מקווה שזה הובן לך ותוכל לצרף לכאן מידע ולהפוך תוך זמן קצר לכותב איכותי ולעזור גם לחדשים אחרים. בהצלחה רבה, לשרותך רפול - שיחה 15:36, 22 בדצמבר 2008 (IST)תגובה

תודות[עריכת קוד מקור]

ברצוני להודות לכל אותם ויקיפדים שעזרו בהבאת פרק זה של ההסטוריה בערך שרשמתי לרמה אינציקלופדית התורמת לכולם.

תודות מיוחדות

לעודד כנוי משתמש משתמש:Damzow בעזרה בצעדים ראשונים בערך

למשתמש משתמש: רפול בעריכה ובהסברים והנחייה בערך זה וקישור ועריכת ערך פועליו של אבינו אדמונד וילהלם ברילנט

למשתמש משתמש: Magister בסידור הערך וליטוש סופי

למשתמש משתמש: Deror avi בהסברים על רשיונות

למשתמש משתמש: דוד שי בקישור לערך אדמונד וילהלם ברילנט וסידורו

לכל שאר המשתמשים שתרמו

בברכה

אבי ברילנט


212.199.104.198 11:17, 25 בינואר 2009 (IST)תגובה

הקישור ליעקב צור הוסר. אין זה אותו אדם. יעקב צור שקושר בערך צעיר מדי והיה רק בן 7 בשנה המדוברת.

גרף שפיי[עריכת קוד מקור]

ידוע והערך הפנה לכך, מתוך המקור של חוברות מתנדבי הצי הבריטי מישראל מתאר בר-און כי אנשי צוות האונייה התפארו בטיבוע השפיי. דע עקא רוצה לאמור הטיבוע היה לוחמה פסיכולוגית של השייטת הבריטית. לא חייב להיות ירי כי נאמר בתחבולות תעשה לך מלחמה.

שוחזר למקור, כל טוב, Avibrillant - שיחה 17:00, 27 ביולי 2009 (IDT)תגובה

לא כל התפארות ראוייה לאזכור בערך אנציקלופדי. אניית הכיס אדמירל גרף שפיי נרדפה על ידי שךוש ספינות, שכל אחת מהן לבדה הייתה יכולה לגבור עליה. לבסוף הגרמנים הטביעו את האנייה. אין גאווה ימית או גאוות קרב גדולה במבצע כזה וממילא זה היה לפני בואם של הארצישראלים לאניה. אחד שחושב - שיחה 17:04, 27 ביולי 2009 (IDT)תגובה

אשר לגרף שפיי הנך טועה למרות שהוגדרה כאוניית מערכה קטנה, הדחי שלה היה מעל ל 10,000 טון ודחי בעומס מלא 16,200 וקוטר וטווח תותחיה עלה על כל אלו של הצי הבריטי. לכן בדרך כלל נאלצו אוניות הצי הבריטי להתקרב ובכך סיכנו את עצמן. רק כמידע דחי ה ה Ajex הוא 7270 טון ובעומס מלא 9740 טון כך שמדובר באונייה קטנה משמעותית כנגד הגרף שפיי. ואכן המרדף היה של כח גדול יותר כרדנדנסי לפגיעותן של אוניות הוד מלכותו.

מבחינת ארכיטקטורה ימית ותיכנון המדורים עלו אוניות המערכה הגרמניות על אוניות הצי הבריטי. נו שויין

כל טוף

Avibrillant - שיחה 13:54, 10 באוגוסט 2009 (IDT)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 17:58, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה

הצעת הוספה למומלצים[עריכת קוד מקור]

ערך זה מועמד להמלצה או להסרת המלצה. מומלץ להיעזר בקריטריונים כדי לבחון את הערך. הנכם מוזמנים להעיר ולהגיב בדיון זה ולבקר מועמדים נוספים.

דיון[עריכת קוד מקור]

שלום חברים,


הערך מתנדבי היישוב לצי המלכותי הבריטי הנו פרק חשוב בהסטוריה הימית הקרבית של היישוב העברי המתחדש בארצנו. רבים לא היו מודעים לפרק חשוב זה אפילו מאנשי חיל הים דהיום. כיום לאחר שהעניין הובא אף לתודעה החל מיזם רציני בעמותת חיל הים והוא הנצחת הלוחםהעברי בצי המלכותי הבריטי ובצי הסוחר המגוייס. במקביל ערך זה הוא נדבך חשוב במוזיאון הלוחם היהודי בלטרון אשר בעקבותו מונצחים שם כעת כ 800 מתנדבי יישוב לצי המלכותי והצי המסחרי. מעבר לתרומת המתנדבים הללו הנני מדבר על תרומתו האקדמית של הערך עצמו וההד אשר עשה הן בהנצחת הלוחם היהודי בלטרון והן בעמותת חיל הים תחת הסעיף חברים לדרך (כמובא בקישורים החיצוניים בגוף הערך). לאור האמור הנני חושב כי ערך זה ראוי כי ירשם כערך מומלץ. ביום שישי הקרוב 24 באוקטובר תהיה שיחה על המתנדבים בפינתו של מושיק טימור בתכנית שישי אישי מתוך מגמה ליצור הד ולעודד בני משפחה למסור דפי לוחם לקרוביהם ששירתו בצי.


בברכה Fttxguru - שיחה 18:30, 23 באוקטובר 2014 (IDT)תגובה

עיינתי כמה דקות. יש דברים לא הגיוניים שם. ראובן בראון השתתף בקרב נהר לה פלטה? יכול להיות, אבל ודאי לא במסגרת הערך הזה. הקרב נערך ב-13 בדצמבר 1939, הרבה לפני שמישהו בכלל חשב לגייס אותם. הוספתי גם דרישת הבהרה על אחת התמונות. בורה בורה - שיחה 17:06, 27 באוקטובר 2014 (IST)תגובה

לא רשום שבר און השתתף בקרב אלא האנייה עצמה. הגיוס היה ב1942 3 שנים אחר קרב זה. Fttxguru - שיחה 21:34, 28 באוקטובר 2014 (IST)תגובה


מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

התקיימה בערך מלחמת עריכה סביב קישורים חיצוניים לדפים העוסקים במתנדבים ספציפיים לצי המלכותי הבריטי. אני רואה שתי דרכים לפתרון מלחמת עריכה זו:

  • למצוא באינטרנט דף המרכז את המידע על כל מתנדבי היישוב לצי המלכותי הבריטי, וכולל קישורים לדפים הנ"ל.
  • לתת בהערות שוליים קישורים למתנדבים ספציפיים המוזכרים בגוף הערך. דוד שי - שיחה 06:13, 21 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
בהחלט. ויקיפדיה איננה אתר הנצחה. שושושושון - שיחה 09:15, 21 בנובמבר 2018 (IST)תגובה

שלום וברכה

ראשית אומר אני הוא זה שרשם ערך זה מראשיתו לזכר מתנדבי היישוב לצי הבריטי המלכותי תוך כדי שהנני מביא חומר מעיזבון אבי וקודקוד צהב מביא חומר מעיזבון חברו של אבי אדם ענב ווינטראוב. את חלקם של המתנדבים הכרתי אישית והם חבריו של אבי לשירות בצי המלכותי ובחיל הים. ערך חשוב מכובד מכבד ומוקיר.

באפריל נמחקו שרירותית קישורים לאנשים אלו בינהם שכני מילדותי וחבר לשירות סא"ל זאב בר זאב ז"ל מן המשלחת הראשונה לשרבורג איש עתיר זכויות. נמחק הקישור לאריה קוטיק ז"ל ממקימי חיל הים. נמחק קישור לראיון מוקלט עם צבי אבידרור שהיה בקורס הטייס של הצי וראיון זה שופך מידע רב, הגם שאבידרור סייע לי בערך בבדיקתו. נמחק קישור לאגייב וחברי היחידות המיוחדות שפעלו בדודקנז כולל ראיונות עמם.

אין מיידע מרוכז. ולכן היה כשהיה והיה בסדר גמור עד שהפריע למישהו.

כל אלו מראשיתו של ערך זה שהוקם וקיים זה כמעת 9 שנים כאשר האחרונים 4 שנים

הפעולה בוצעה באפריל שנה זו אולם קישורים אלו כבר שנים בערך זה וערכם רב. איני דוגם ערך זה יום יום והבחנתי בכך באקראי. לכן מחיקתם היא בלתי מוצדקת ואף קטנונית והטיעון שאין זה אתר זיכרון הוא בושה לאומרו.

ראשית איני מבקש אלא דורש כי קישורים אלו יחזרו לאלתר מן הטעמים שהסברתי.


בדף המשתמש של הויקיפד החרוץ שמחק קישורים אלו יש אף אזהרה למקרה דומה שעשה.

אין זה אתר זיכרון אלא אתר מידע והמידע כאן נמחק וההתנהלות כאן הנה בושה וחרפה.

Fttxguru - שיחה

הנצחה או קישורים לזכרם של אנשים אלה ואחרים אינם ממטרותיה של ויקיפדיה. לא חשוב למה כתבת את הערך או מה רצית להציג בו. אין בעלות על ערכים בוויקיפדיה. אני מעריך את עבודתך, אבל אינך יכול להשתלט על הערך. גילגמש שיחה 06:27, 22 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
אמירתך זו אומללה ביותר. אם הייתה קורא את הקישורים שכה טרחתם להסיר הייתה מגלה כי אין בהם הנצחה אלא ראיונות על מעלליהם במלחמה. על הגיוס על קורס הטייס. על השירות. על מלחמת השיחרור. על הפיקוד הבריטי על קפטיין פיצרלד שקידם לקצונה וטייס מנושאות מטוסים את אבי. שזו פרשיה תקדימית בצי המלכותי עם הארץ ישראלים.
את הערך הקמתי לפני 9 שנים. כעת למישהו זה מפריע. אני נדהם ובלשון המעטה ונדהם יותר מהתירוץ.
מי שהשתלט על הערך הוא אותו חרוץ שהסיר את הקישורים הללו באפריל ובכוחנות. אדם שהוזהר על ידי אחר בדף השיחה שלו לחדול מכך באירוע דומה אחר.
לכן הנני דורש את החזרתם ככותב שחיפש מידע שישפוך אור לכל מי שלא מכיר פרשיה זו. עצם האמירה על זיכרון הנה בושה וחרפה. בסמך שהוסר ראיונות עם אגייב שהיה בקומנדו הימי של המתנדבים ביוון. עם טנקוס מפקד חיל הים . עם זאב פריד. עם אבידרור על שירות בצי. עם סלו רינגר על אביו קצין הצי.
בברכה
Fttxguru - שיחה
אם בקישורים יש מידע שחשוב לקוראי הערך, אפשר לשלב אותם כהערות שוליים בערך.
את כל הדיון כדאי לנהל בצורה רגועה יותר, ללא התקפות אישיות. דוד שי - שיחה 07:07, 23 בנובמבר 2018 (IST)תגובה
דוד שי אין כל בעיה שיהיו הערות שוליים במקום קישורי חוץ.. ללמדך שמי שמסיר מסיר כדי להסיר. לא בקיא בפרטים בהיסטוריה ובפרשיית הגיוס שעד שכתבתי אודותיה איש לא הכירה.

הנני רגוע ביותר. יש כאן אמירה חזקה אם אינך יודע אל תהרוס. אם היה 9 שנים היה טוב. בכתיבת הערך נעזרתי באנשים טובים כמשתש משתמש:Damzow , משתמש: רפול ,משתמש: Magister, משתמש: Deror avi, משתמש: דוד שי והערך אף הותקף בהערות לא נכונות ע"י מתחזה עם מספר שמות משתמש גאלוס בובות קש. המידע שהסרת מלמד כאמור על תרבות האיש שפגע בערך זה.

בברכה ושבת שלום Fttxguru - שיחה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר במתנדבי היישוב לצי המלכותי הבריטי שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:12, 13 במרץ 2023 (IST)תגובה