שיחה:ג'ון לנון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת Ofekbs בנושא הצעת הוספה למומלצים
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 1 בספטמבר - סדרה 2
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 1 בספטמבר - סדרה 2

המוזיקה של לנון[עריכת קוד מקור]

אני באמת חושב שצריך להעיף את החלק הזה כי הוא בעצם מהווה הצגה של דיעות אישיות, וכל טענה אחרת היא מתממת. אתם מביאים משפטים כמו "היו שביקרו", "מבקרים חריפים יותר" ועוד מבלי לציין מראי מקום לגבי מי אלה המבקרים המסתוריים האלה, ולא מביאים דעות שונות; ואל תגידו לי שאין דעה המוגדת לזה שתפקידו היה רק "כמבקר המושלם עבור פול מקרטני". עבור המגזין ה"רולינג סטון" שאתם אוהבים לצטט שירו "אימג'ין" הוא השלישי בדירוג השירים של כל הזמנים. אני ממש לא מאמין שאני צריך להסביר את זה. אתם חושבים שמקרתני הוא המוכשר? סבבה. זה כמו לומר שביל גייטס יותר עשיר ממלכת בריטניה - זה ניואנס כשמדובר בכזו כמות כישרון. קטעים, בחיי. ואגב הוא גם היה שחקן - לילה של יום מפרך, הצילו ועוד איזו פרודיה על מלחמות שאיני זוכר את שמה ובטח מוזכרת בערך.

הטפה במוסיקולוגיה?[עריכת קוד מקור]

"שיריו היו פשוטים כי שירים צריכים להיות פשוטים. המבנה והעיבוד צריכים לשרת את דרישות התבנית המוסיקלית, לא להיפך".

זו בבירור הבעת דעה על נושא שברומו של עולם ששנוי במחלוקת. האם היצירות של באך היו פשוטות? והאם ביצירות אלו המבנה והעיבוד שירתו את התבנית המוסיקלית ולא להיפך? אולי כדאי להימנע משרטוט קו שמחלק את השירים בעולם לשניים: שירים "פשוטים" שהם כאלו כי כך הם צריכים להיות, ושירים "לא פשוטים" שחוטאים למטרת קיומם ולכן הם פסולים מראש. מכיוון שאורי (שכתב את השורה הזו) לא כאן יותר, אשמח אם מישהו שמסכים איתו יסנגר על השורה. גדי אלכסנדרוביץ' 06:35, 2 נובמבר 2005 (UTC)

זהו אכן ליקוי שזקוק לתיקון. גילגמש שיחה 07:05, 2 נובמבר 2005 (UTC)
תיקנתי. למרות שלעניות דעתי, מקרנטי אכן יותר מוכשר וגם כשהוא כתב שירים פשוטים (אפילו פשטניים, כמו Love (me do, הכישרון המיוחד שלו להבין מה מוזיקה עושה לאנשים הפך אותם ליצירות מופת בלי שהוא יצטרך להכריז שהוא "כותב שירים פשוטים כי ככה צריך". --Oshani 07:24, 2 נובמבר 2005 (UTC)
אני לא יודע מה בדיוק תיקנת. מה שבטוח שגם היום - כל הפרק שכתוב שם על "המוזיקה של לנון" צריך לרדת - חד וחלק. זה לא מופיע בשפות האחרות כולל לא בגרסה האנגלית - ולא במקרה. זה דבר שהוא לכל הפחות מאוד מאוד שנוי במחלוקת. אתה יודע מה? הוא לא שנוי ממש במחלוקת כי הקונצנזוס בנושא הוא בדיוק הפוך. לנון לא נחשב למי שכתב שירים פשוטים - הוא לא נחשב (בעיני הקונצנזוס) למקביל ללהקת אבבא, שלא לאמר סטוק אייקינג ווטרמן (והוא יוצא כאן עוד יותר "פשוט" מהם). שדות תות לנצח, או איש קנאי, או revolution או rain או עשרות שירים אחרים שהוא כתב לא נחשבים פשוטים בשום סטנדרט שאני מכיר. אם עדיין לא השתכנעת אז כדאי לזכור שאחרי הכל - הוא זה שנחשב לזה שהתחיל עם השירים הפסיכודליים בביטלס.
הסוגיה שמקרטני הוא מוזיקאי טיבעי ובעצם מוכשר ממנו גם היא צריכה לרדת כי היא גם שנויה במחלוקת. אפשר לפרט בערך ויכוח באורך עשרות שורות - מי היה יותר מוכשר - לנון או מקרטני - זה בטח לא יהיה הפעם הראשונה שיעשו את הויכוח הזה - זה ויכוח ישן ולא ממש מעניין, וכאמור, גם ממנו נמנעו במקומות אחרים. בכל מקרה - אין שום קונצנזוס שמקרטני היה מוכשר מלנון. guy 12:09, 2 נובמבר 2005 (UTC)
טוב, בוא נרגיע. כל מה שתיקנתי זה ששיניתי מ-"ג'ון לנון כתב שירים פשוטים כי שירים צריכים להיות פשוטים" ל-"ג'ון לנון כתב שירים פשוטים כי הוא האמין ששירים צריכים להיות פשוטים" או משהו כזה וציינתי שהוא התבטא בצורה הזו במספר פעמים כדי להראות שמדובר אכן בעובדה ולא בהערכה. אתה בטח מכיר את הסיפור עם "אבי רואד"...
חוץ מזה, שיהיה ברור, אני מאוד מאוד אוהב ומעריך את השירים של ג'ון לנון ובטח (חס וחלילה!) לא משווה אותו ל-"אבבא". אישית, אני חושב שמקרטני הרבה יותר מוכשר כמלחין מלנון, אבל לא אני כתבתי את זה בערך (אני כתבתי את הפיסקא על המוזיקה של מקרטני בערך עליו אבל גם שם לא השוותי אותו לאף אחד, אלא התייחסתי רק ליכולותיו כאומן מבצע וכמלחין שאני לא חושב שיש עליהן עוררין). מבחינתי זה לא שאלה של מי יותר טוב אלא של השוואה בין שתי גישות שונות לפופ. השוני בגישה בין לנון למקרטני חשוב מאוד להבנת היצירה של החיפושיות כי לפחות עד 1967 הם דווקא ידעו לשלב יפה מאוד את שתי הגישות השונות וזה היה חלק מהקסם של הלהקה. גם אי אפשר להבין את ההתפוררות של הביטלס בלי להתייחס לוויכוח בינהם. תסכים אתי שזה היה גורם חשוב, לפחות כמו יוקו אונו. --Oshani 09:50, 3 נובמבר 2005 (UTC)

הטפה מרוככת במוסיקולוגיה?[עריכת קוד מקור]

"לנון מעולם לא שכח כי שיר הוא בסך הכול שיר: יצירה מוסיקלית פשוטה וקצרה. קשה למצוא אצל לנון תו מיותר או מילה מיותרת. אין עיטורים לשם העיטור ואין תוספות לא נחוצות"

אני חושש שעדיין יש כאן קביעת עמדות נחרצות לגבי המוזיקה הפופולרית: "שיר הוא יצירה מוסיקלית פשוטה וקצרה" זו אקסיומה של כותב השורה הזו, לא איזו אמת נצחית שיש לאמץ (ולא חסרים כאלו שלא מסכימים איתה). להגיד "קשה למצוא אצל לנון תו מיותר או מילה מיותרת" זו אמירה די ריקה כשהיא באה אחרי הדיבור על ה"יצירה מוסיקלית פשוטה וקצרה". יש שירי רוק מתקדם של עשר דקות שאני מתקשה למצוא בהם תו מיותר או מילה מיותרת, אז? ידוע שיצירת אומנות (כמו הרבה דברים אחרים) הוא מושלמת לא כשהוסיפו כל מה שניתן להוסיף, אלא כשהסירו כל מה שניתן להסיר, אבל זה לא אומר כלום על הצורה של מה שנשאר, אלא רק על הכישרון של המסיר. בכלל, לא ברור איך אפשר לקבוע מה זה "עיטורים לשם העיטור". לאיזה עוד שמות יש עיטורים בשיר? האין זו טאוטולוגיה, להגיד שעיטור הוא שם לשם העיטור? כל העסק לא ברור לי. גדי אלכסנדרוביץ' 08:00, 27 פברואר 2006 (UTC)

אתה מוזמן להציע חלופה. האמירה שהמוסיקה של לנון פשוטה (ברובה, לא כולה) היא פשוט ציון עובדה. אני לא יודע מי אמר ש"יצירת אומנות (כמו הרבה דברים אחרים) הוא מושלמת לא כשהוסיפו כל מה שניתן להוסיף, אלא כשהסירו כל מה שניתן להסיר" המוצג כאמירה אקסיומטית, אף שזו לכל היותר טענה. למעשה, ברוב המקרים זו טענה שיש בה מידה של אמת רק בשלב העריכה של היצירה. רלף פון שוונץ 09:42, 27 פברואר 2006 (UTC)
אורי, האמירה שלי על ההסרה (מי אמר אותה באמת? אני חושב ששמעתי את זה מיוחס לאיינשטיין בנוגע לתיאוריות מדעיות) הייתה בדיחה. בכל מקרה, אני מציע שינוי שכזה של השורה המצוטטת:
"על פי גישתו של לנון, שיר הוא יצירה מוסיקלית פשוטה וקצרה. לנון נמנע מתוספות ועיטורים מיותרים והקפיד לשמור את שיריו פשוטים."
לדעתי התיקון הזה עדיין לוקה, שכן "תוספות ועיטורים מיותרים" נותר עדיין סובייקטיבי וחסר משמעות (האם יש מישהו שמכניס בכוונה לשיריו דברים שנראים לו מיותרים?), אבל זה או זה או להעיף את החלק השני של השורה (מה שאני לא בטוח שהוא כזה אסון). גדי אלכסנדרוביץ' 09:55, 27 פברואר 2006 (UTC)

למה כל השירים כתובים בעברית?[עריכת קוד מקור]

לדעתי שמות השירים ושמות האלבומים צריכים להיות באנגלית, ז"א - Imagine וכו'...

אם הייתי מכיר את ג'ון לנון ואת הדיסקוגרפיה שלו אז הייתי עושה זאת בעצמי אבל אני לא.

GODFATHER

טוב, תיקנתי בעצמי. GODFATHER 09:28, 21 מרץ 2006 (UTC)
שוחזר. הסיבה לכך שהשירים מופיעים, כאשר אפשר, בעברית ולא באנגלית היא שטקסט זרוע אנגלית הרבה פחות נוח לקריאה וכאשר אפשר יש להמנע מכך. רלף פון שוונץ 17:40, 21 מרץ 2006 (UTC)
אבל שמות השירים והאלבומים הם באנגלית ואני חושב שהתרגום לעברית של השם הוא בונוס והחובה צריכה להיות ההופעה של השם באנגלית ולא ההפך כמו שזה עכשיו. לא צריך לתרגם כל מילה לעברית, שמות חייבים להישאר באנגלית. GODFATHER 08:16, 22 מרץ 2006 (UTC)
הרעיון הוא לשרת את נוחות הקריאה של המבקרים באתר כמטרה ראשונית, כשמחבלים בה רק כאשר הדבר הכרחי. כאשר מופיע מלל בשפת לועז, הוא כופה על הקורא העברי להפך את כיוון הקריאה שלו, דבר המוסיף טורח משמעותי. לפי מחקר שערכתי בנושא, ככל שמספר ההיפוכים גדל, כך קטן הסיכוי שהקורא יקרא את הפסקה. מעבר לשני היפוכים בפסקה אחת, יש סיכוי קטן מאוד שקורא דובר עברית, גם אם הוא שולט באנגלית, יקרא את הפסקה. במלים אחרות, התרגום נעשה כדי שיהיה אפשר לקרוא את הערך ולא להפוך אותו לסלט ג'יברישי עבור הקוראים. רלף פון שוונץ 14:12, 22 מרץ 2006 (UTC)
המחקר הזה נשמע מעניין. יש מקום שבו ניתן לקבל יותר פרטים בנושא? גדי אלכסנדרוביץ' 16:21, 22 מרץ 2006 (UTC)

סובייקטיביות מובהקת.[עריכת קוד מקור]

"אף שהאלבום סבל מעיבוד בומבסטי ובנאלי ומהשתתפותה של יוקו אונו.". אני חושב שהמשפט הזה וכל המשפטים ממין אלו אינם ראויים להיכלל בוויקיפדיה. הם כלל לא אובייקטיביים. איתמר. 14:40, 26 במרץ 2007 (IST)תגובה

הערת שכתוב[עריכת קוד מקור]

הערך סובל משגיאות תחביר וניסוח ותרגמת קשה, המגיעה לשיא בתרגום "Whatever gets you through the nighr" ל "מה שתמיד תופס אותך בלילה". כמו כן הוא רצוף בהערכות שיפוטיות ללא כל סימוכין, ושאינן NPOV. ללנון מגיע יותר. אלמוג 06:57, 8 באפריל 2007 (IDT)תגובה


חלק מהניתוחים המוזיקליים נשמעים כאילו צריך להיות פרופסור למוזיקה. אני לא הבנתי חצי ממה שכתוב. אנציקלופדיה להמונים?

כמו כן, ניכר שהכותב המקורי לא סובל את יוקו, ולעומת זאת טובע בהערצה עיוורת ללנון. איפה קוטנר כשצריך אותו?! WikiAlcoholic 09:07, 21 ביולי 2007 (IDT)תגובה

אני מתחיל בעריכה שלך חלק מהערך(לפחות הפיסקה הראשונה), מקובל על כולם? Mister Fahrenheit 15:31, 8 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
אני רואה שאין התנגדות - טוב מאוד. Mister Fahrenheit 01:42, 9 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

שאלה לי אליכם - כאשר אני כותב את המשפט:"בנוסף ליצירותיו בתחום המוזיקה, היה סופר ומשורר.", זהו משפט תקני מבחינה לשונית? משום ש"משורר" עוסק בשירה ושירה היא חלק ממוזיקה, או שבכל זאת אלו שני דברים שונים? בנוסף, הייתי רוצה להיות בטוח אם אכן רוצחו של לנון היה מעריץ מטורף של הביטלס, אשר רצחו מפני שלטענתו "לנון היה אחראי לפירוק הביטלס"? Mister Fahrenheit 01:53, 9 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

תבנית דרוש-שכתוב[עריכת קוד מקור]

לדעתי אפשר להסיר. אמנם, הערך לא מושלם, אבל הסיבות הרשומות (תרגמת, ניסוח ושיפוטיות) כבר תוקנו ברובן. ‏Leia22:52, 16 בדצמבר 2007 (IST)תגובה

בהעדר התנגדות אני מסירה את התבנית. ‏Leia21:15, 19 בדצמבר 2007 (IST)תגובה

מידע שגוי![עריכת קוד מקור]

הערך סובל ממידע שגוי לחלוטין. הערך נכתב כנראה ממקור שגוי לחלוטין. התחלתי בתהליך שכתוב.

אשמח אם תוסיף את המקורות לתיקונים מהותיים. כמו כן, השתדל להשתמש בכפתור "תצוגה מקדימה" ולא לשמור אחרי כל תיקון קטנטן, זה מקשה במעקב אחר הערך וניטור עריכות ע"י המפעילים בויקיפדיה. בהצלחה :) ‏Leia19:26, 26 בדצמבר 2007 (IST)תגובה
אנא השתדל לא להשתמש בביטויים כמו "נדנודים", המרכאות לא נותנות לזה לגיטמציה. אני לא אתקן כלום כל עוד אתה עורך כדי שלא נתנגש. ‏Leia19:38, 26 בדצמבר 2007 (IST)תגובה

סמים, מדיטציה ופסיכותראפיה[עריכת קוד מקור]

אני חושבת שמן הראוי להזכיר בפסקה השנייה-"סמים, מדיטציה ופסיכותראפיה", את הגמילה של לנון מהסמים. לצד הזכרת השיר "Cold Turkey" בו הוא מתאר אותה, לשם סגירת המעגל.

חמש יריות אקדח או ארבע[עריכת קוד מקור]

בויקיפדיה באנגלית כתוב שג'ון לנון נורה על ידי ארבע יריות ובערך בעברית כתוב חמש.
בחיפוש באינטרנט כתוב פעם כך ופעם כך. ובמקום אחד מצאתי שכתוב שנורו 5 יריות אך אחת פספסה ולכן ג'ון לנון נהרג מארבע יריות אקדח.
אולי כדאי, כדי למנוע בלבול ממי שאוהב לבדוק גם את הערכים באנגלית, לשנות לארבע יריות כפי שכתוב בערך באנגלית.

שמות שירים ומותו[עריכת קוד מקור]

אני חושב שיש מקום להרחיב על הרצח. לא כתוב כמעט על הנסיבות, בקושי משפט. צריך פסקה שלמה לזה. ועדו משהו שהפריע לי, זה שרוב השירים והאלבומים כתובים בתירגום לעברית. זה נראה רע, ואני בטוח שיסכימו איתי ששמות צריכים להופיע בשפת המקור, אבל לא רציתי לעשות שינוי גדול כזה בלי להתייעץ בדף השיחה. מה אתם חושבים? להחזיר לאנגלית? Revolution 9 16:03, 13 במרץ 2010 (IST)

שיר לזכרו של ג'ון לנון[עריכת קוד מקור]

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/he/8/83/GevaJosef.jpg

הבהרה[עריכת קוד מקור]

ישבתי שעה ויותר על התיקונים שהוספתי לערך זה, תוך כדי שימוש בכמה ספרים על לנון. הצטערתי מאוד כמשתמש צר עין אחר מחק והרס את מה שעשיתי לטובת אגו אישית, בלי לתת נימוק על החרבת מה שעשיתי. הייתי מאוד שמח אם הוא היה נותן נימוק, ויותר הייתי שמח אם היה קצת פחות פזיז במעשיו. בכלל הייתי מאושר אם הוא היה מפעיל שיקול דעת.

תוספת מאוחרת יותר: תודה רבה לRevolution 9 על ההחזרה, אני מתכוון להוסיף עוד הרבה מידע לערך הזה ולנפח אותו במטרה שבסופו של דבר האישיות הנהדרת הזאת תהיה במומלצים, אני עומד לקחת את זה כפרויקט אבל אני צריך שלא תמחקו לי מידע בלי סיבה, אלא אם כן הוא שגוי - והוא לא שגוי.

הבהרה - כל ציטוט שאתה מביא תביא לו אסמכתא - ובלי דעות אישיות. כל אמירה שהיא בעלת אופי של דיעה "הגדול ביותר"/"הטוב ביותר" וכו' - תתאפשר אך ורק במסגרת ציטוט המלווה באמסמכתא. עד אז - כל התוספות שהוספת נמחקו. דרור - שיחה 12:00, 21 במרץ 2011 (IST)תגובה

הבהרה נוספת[עריכת קוד מקור]

אני בתהליכי עריכה אינטנסיביים על הערך. לצערי, נתקלתי באיש אחד בעל אגו שיוצא לו מגבולות הגוב שהשחית והרס את כל מה שיצרתי וערכתי, בלי לאפשר לי לעשות את מה שתכננתי והוא להוסיף מאוחר יותר את האסמכתאות. איש קטן עם אגו גדול הרס את עבודה גדולה ממנו בהרבה, והחליט שהוא מבין יותר מכולם. אתם בדרך המהירה להפוך לאריסטורקרטיה. כל מי שרוצה או ירצה להשתמש בכל מה שכתבתי, אשר מופיע בגרסאות הקודמות של הערך, ולהתרשם מהעושר הרב שהבאתי לערך, מהעריכה שהבאתי וכדומה. זה היה ערך דל ועלוב, הרחבתי אותו וזכיתי ליריקה בפנים.

אתם מיזם קטן שהיה אמור להיות מיזם גדול ומכובד. נשדדתם על ידי חבורה של בעלי אגו מנופח אשר השתלטו באלימות ממוחשבת על ויקיפדיה, והחליטו לא לאפשר לאף אחד חוץ מהם לערוך שום דבר. יומיים שלמים של חופש השקעתי בוויקיפדיה, אבל אני לא מתכוון להשקיע אפילו עוד דקה. לא נתנו לי זמן לעבוד ומחקו את השינויים שלי, לא נתנו לערך הזה הזדמנות להיות טוב.

ויקפדיה צריכה להרכין את ראשה בבושה למראה מה שהולך פה. היום זה אני, מחר זה כל אחד ממכם. וויקיפדיה איבדה הזדמנות לערך מומלץ במקום ערך דל עם טעויות עובדתיות שאני מנסה לתקן. חבל. חבל. חבל.

ועוד משהו - ערכתי את הערך מבחינה עיצובית ועריכתית, אך גם את זה החריב אותו אדון נכבד. למה? האם יש לו שיקולים? הבאתי תיארוכים לכותרות וכדומה בדומה לנהוג בערכים רציניים. אשמח להסברים.

נחסמת לעריכה עד שלא תפנים את כללי ההתנהגות בויקיפדיה ואת כללי העריכה כאן, לרבות דרישה להבאת מקורות ואסמכתאות לטענות תמוהות, ואיסור להביע דעות אישיות בערכים. דרור - שיחה 12:17, 21 במרץ 2011 (IST)תגובה

תבנית העבודה[עריכת קוד מקור]

אני בשלבי עריכה על הערך. אני מוסיף תבניות מקור כמה שאני רק יכול, וכל פרט מידע שאין לו תבנית מקור יהיה לו בימים הקרובים. אשמח אם יינתן לי מרווח זמן לעבודה על הערך ולסימון המקורות השונים.

אשמח לפידבקים פה בדף השיחה, אני בסך הכל חדש פה ואשמח לסיוע בצד הטכני. --ניקולאס פלאמל - שיחה 15:44, 10 באפריל 2011 (IDT)--ניקולאס פלאמל - שיחה 15:44, 10 באפריל 2011 (IDT)תגובה

שלום. חלק מהתכנים שהכנסת מתאימים לכתבה עיתונאית לא לאנציקלופדיה. יש הבדל מהותי בין השניים.--Assayas - שיחה 15:50, 10 באפריל 2011 (IDT)תגובה
אשמח אם תתן לי כאן דוגמאות, לצורך שיפור הכתיבה. --ניקולאס פלאמל - שיחה 15:55, 10 באפריל 2011 (IDT)תגובה
למשל:"אמי פשוט לא הייתה מסוגלת להתמודד עם החיים", אמר לנון מאוחר יותר, "היא הייתה הצעירה (מבין חמשת אחיותיה). בעלה ברח לים, המלחמה הייתה בעיצומה והיא פשוט לא הייתה מסוגלת לטפל בי, ולכן בסופו של דבר גרתי אצל אחותה הבכורה"- זו שורה מכתבה ולא מערך אנציקלופדי --Assayas - שיחה 15:57, 10 באפריל 2011 (IDT)תגובה
שיניתי. האם אתה יכול (או מישהו אחר שקורא את זה) לערוך בצורה יותר אסתטית את התמונות ולסדר מבחינת אמצעים חוץ טקסטואליים את החלק הביוגרפי? --ניקולאס פלאמל - שיחה 16:01, 10 באפריל 2011 (IDT)תגובה
אני פונה למישהו מהחממה כדי שיעזור לי לערוך את החלק "ביוגרפיה" עם תמונות--ניקולאס פלאמל - שיחה 16:25, 10 באפריל 2011 (IDT)תגובה

== מה דעתכם? ==י היי, סיימתי חלק ניכר מהעבודה על ערך זה. עדיין, כמובן, נותרה לי הרבה עבודה, אבל הייתי רוצה לשמוע ממכם חוות דעת על הערך כמו שהוא היום. קודם כל, שיניתי את צורת הארגון של הביוגרפיה והוספתי לה הרבה מאוד פרטי מידע חשובים ובכלל הרחבתי אותה. אחר כך החלטתי שכדי להימנע מפרקים כמעט-ריקים, כדאי לשלב את כל הפרקים הקטנים כמו הפרק על השימוש בסמים לפרק אחד בשם "דמותו". את "מעורבות פוליטית" הכנסתי לביוגרפיה.

תירגמתי מהוויקיפדיה האנגלית קטע על לנון כזמר והוספתי אותו תחת מסגרת של "המוזיקה של לנון", יחד עם הקטע הקיים על גישתו המוזיקלית של לנון. פתחתי פרק חדש על יחסיו האישיים של לנון עם הסובבים אותו,

תחום מרתק בחייו, ובניתי מספר תת-פרקים, בשילוב של תרגום מהוויקיפדיה האנגלית ועבודה עם הספרים שלי. נותר לי להוסיף עוד פרק על יחסיו עם בנו השני שון לנון, ופרק על יחסיו עם הביטלים השונים.

כמו כן, אני חושב שהערך יחסית משופע במקורות, גם אם יש עוד מקומות שבהם דרוש מקור, הרי זהו תוצר של תקופת העבודה. אשמח לשמוע את חוות דעתכם וטיפים לשיפור. --ניקולאס פלאמל - שיחה 19:13, 11 באפריל 2011 (IDT)תגובה

שאלה כללית[עריכת קוד מקור]

למה כשיש ערך על גיטריסט מפורסם מצויין בתחילת הערך שהוא הופיע במקום ככה וככה ברשימת "100 הגיטריסטים הגדולים" של הרולינג סטון וכשיש זמר אז לא מצויין באיזה מקום הוא הופיע ברשימת "100 הזמרים הגדולים" של הרולינג סטון? ואני מתכוונת לרשימה של הזמרים לא לרשימה של האומנים בגדולים, אני יודעת שזה מופיע בערך הזה--Haya831 - שיחה 13:44, 20 ביולי 2011 (IDT)תגובה

ביקורת[עריכת קוד מקור]

ישנן שגיאות גסות בערך. במיוחד מציקה לי השורה "לא ביקשתי ממך להתחתן..."- לא צוין שזה משפט שלנון אמר כשהציע לה לצאת איתו, בתגובה לכך שהיא אמרה שהיא מאורסת. ההקשר לא היה בתסכול על נישואים קיימים, וזה לחלוטין לא נכון.

בנוסף, בין אם סינתיה חזרה מוקדם מהצפוי מיוון או לא, ג'ון ידע שהיא חוזרת- כי התקשרה לומר לו זאת, המתין לה ועשה לה הצגה. היא לא "תפסה אותו על חם", אלא שהוא פשוט לא היה מסוגל להיפרד ממנה במילים, וייתכן שיוקו ביימה את המצב ה"אומנותי" בו תפסו אותם (ואולי הם בכלל היו מסוממים...). הם ישבו על הרצפה ברגליים משולבות כשהיא הגיעה, בחדר קטן, לבושים חבלים מהבריכה (אם אינני טועה). אחר כך הוא טען בפניה שזה "לא היה חשוב", אבל, לימים, זה כן היה. 89.139.48.46 12:14, 28 באוקטובר 2011 (IST)תגובה

מייסד הביטלס[עריכת קוד מקור]

ג'ון לנון הוא המייסד היחיד של הביטלס וזה כתוב בכל מקום (בויקיפדיה האנגלית וכל ביוגרפיות עליהם) אז למה אתם מתעקשים שיהיה כתוב שהוא רק אחד מהמייסדים? Yuvallevi - שיחה 23:44, 7 בנובמבר 2012 (IST)תגובה

הצעת הוספה למומלצים[עריכת קוד מקור]

ערך זה מועמד להמלצה או להסרת המלצה. מומלץ להיעזר בקריטריונים כדי לבחון את הערך. הנכם מוזמנים להעיר ולהגיב בדיון זה ולבקר מועמדים נוספים.

דיון[עריכת קוד מקור]

את היסודות לערך המצוין הזה הניח אורי רדלר (המוכר יותר בכינויו החדש היתשלהדוס); Morbee וניקולאס פלאמל, שפרשו מהוויקיפדיה העברית לפני שנים אחדות הרחיבו, ואילו דיידרים הביא את הערך למצבו הנוכחי. בעיני מדובר בערך יפה, שמסכם בצורה טובה את הקריירה ואת הביוגרפיה הפתלתלה של ג'ון לנון. אשמח אם הקהילה תאמץ אותו לרשימת המומלצים שלנו. גילגמש שיחה 09:24, 1 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה

גם אני חושב כך. ‏Archway שיחה 09:28, 1 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
קטונתי בידיעותי בתחום המוזיקה ואני יודע על ג'ון לנון לא יותר מכל אחד מכם. ביצעתי קצת הגהות ניסוח. ערך יפה ומושקע. Itaygur - שיחה 10:38, 22 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
אני לא אוהב את הציטוטים בפתיחה של הפרקים על נעוריו ועל יוקו אונו. אפשר לשלב אותם בגוף הטקסט. יואב נכטיילרשיחה 10:47, 22 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
כן, זה באמת נראה דרמטי מדי. אני מציע להוריד. מה אומר משתמש:דיידרים? גילגמש שיחה 21:44, 24 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
לדעתי, את הציטוט על נעוריו כדאי להוריד, באמת דרמטי מדי. את הציטוט על יוקו אונו עדיף לשלב בגוף הטקסט. עשיתי זאת, מה דעתכם? דיידרים - שיחהפרויקט טיילור סוויפט22:26, 24 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
יותר טוב. גילגמש שיחה 23:08, 24 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה
בעד בלי שום ספק. ערך שכתוב מצוין, שמצליח להציג בצורה טובה מאוד את הביוגרפיה של ג'ון. Ofekbs - שיחה 16:58, 28 בספטמבר 2015 (IDT)תגובה