שבט אינדיגו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שבט אינדיגו
Indigo Tribe
שבט אינדיגו, כפי שהוא מופיע בחוברת Blackest Night #0 מיולי 2009, אמנות מאת אית'ן ואן סקייבר.
שבט אינדיגו, כפי שהוא מופיע בחוברת Blackest Night #0 מיולי 2009, אמנות מאת אית'ן ואן סקייבר.
סוג קבוצת גיבורי-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Green Lantern Vol.4 #25
(דצמבר 2007)
יוצרים ג'ף ג'ונס
אית'ן ואן סקייבר
מידע
סטטוס פעיל
חברוּת בקבוצה אינדיגו-1
מונק
נטרומו
קריבן
סלוג הקוטל
חברוּּת לשעבר בקבוצה ג'ון סטוארט
קרונה
ריי פאלמר
ויליאם האנד
סינסטרו
קייל ריינר

שבט אינדיגואנגלית: Indigo Tribe) הוא ארגון בדיוני המופיע בחוברות הקומיקס גרין לנטרן ביקום DC קומיקס. הארגון הופיע לראשונה בחוברת Green Lantern Vol.4 #25 מדצמבר 2007 ונוצר על ידי הכותב ג'ף ג'ונס והמאייר אית'ן ואן סקייבר.

שבט אינדיגו הוא אחד מתוך שבעה חילות פקחים השואבים את כוחם מאור ספציפי מתוך הספקטרום הרגשי. השבט השתתף באירועי "הלילה האפל ביותר", אולם עקב אופיו המבודד השבט הוא גם החמקני ביותר מביניהם. כוחו של השבט מונע בידי רגש החמלה. לבושם הוא בסיסי ביותר, וחותם החיל צבוע על גופם. השבט מופיע לראשונה בהרחבה בחוברת Blackest Night: Tales of the Corps #1 מיולי 2009, והוא מתקיים כדי להפיץ רצון טוב ברחבי היקום[1]. השבט מונהג בידי חייזרית בשם אינדיגו-1, ושומרי היקום גאנטת וסאיד העירו לא פעם כי שבט אינדיגו וחיל הפקחים הכחולים (המפיץ תקווה ברחבי היקום) צריכים לכרות ביניהם ברית[2][3][4].

היסטוריה בדיונית של השבט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלילה האפל ביותר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הלילה האפל ביותר

בהופעת הבכורה שלהם, אינדיגו-1 ושבטה נראים כשהם חוצים אזור מדברי בסקטור 3544, וצופים כאשר פרצי אנרגיה ירוקים וצהובים נראים למרחוק. השבט עוקב אחרי העשן שהותיר העימות בין שני הכוחות, והם מגלים פקח ירוק חייזרי שוכב כשהוא פצוע אנושות. הפקח הירוק מגלה להם כי האחראי לעימות היה "אחד אשר אינו יודע מהם רחמים". למרות שנזקק לטיפול רפואי דחוף, הוא מייעץ להם להתרחק פן ימשכו את תשומת לבו של התוקף. אינדיגו-1 נראית מודאגת באמת ובתמים ממצבו ואומרת דבר מה בשפה חייזרית שאינה ידועה לקורא. הפקח הירוק מבקש מטבעת הכוח שלו לתרגם את דבריה, אך הטבעת טוענת שאין ביכולתה (למרות שברשותה מאגר כל השפות הידועות ביקום DC). אינדיגו-1 כורעת לצידו ומניחה יד על ליבו. טבעת הכוח שלה מגיבה לכך באומרה "כוח רצון". היא שואבת כוח ממנו ולאחר מכן יוצרת מבנה אנרגטי ירוק שחונק אותו עד מוות.

ברגע שהפקח הירוק מת, יריבו מחיל סינסטרו מגיח. הוא מבחין בהמתת החסד שאינדיגו-1 ביצעה באויבו ויורה לעברה פרץ אנרגיה צהוב, באומרו כי לא יכנע בקלות. אינדיגו-1 אינה מאוימת ממנו, וסופגת את פרץ האנרגיה לתוך מטה הכוח שלה ללא כל מאמץ. היא מכוונת את מטה הכוח אליו, טבעת הכוח שלה מציינת "פחד", והמטה יוצר מבנה אנרגטי מפלצתי אשר מבהיל את התוקף ומניס אותו[5].

אינדיגו-1 ומונק מגיעים לכדור הארץ כדי לעזור לפקחים הירוקים, לפלאש ולאטום להימלט מידיהם של פקחים שחורים. טבעות הכוח האינדיגו שלהם מוכיחות את עצמן כיעילות ביותר במתקפת המנע. כאשר אינדיגו-1 מתעלת את האנרגיה הירוקה של ג'ורדן דרך המטה שלה, היא משמידה לחלוטין את הפקחים השחורים ראלף וסו דיבני. אינדיגו-1 ומונק משגרים את הקבוצה להיכל הצדק ומתברר כי הם מסוגלים לדבר בשפתם אם ירצו. אינדיגו-1 מסבירה כי בהתחלה, יקום DC היה שרוי בעלטה עד אשר האור החל להתחזק ולעמעם אותו. כאשר העלטה נלחמת חזרה, היא מנפצת את האור לשבעה צבעי הספקטרום הרגשי. בנוסף, הפקחים השחורים יובסו באמת אם חילות הפקחים יעבדו יחדיו. אם שבעת החילות יצליחו לעבוד במשותף, הם ייצרו מחדש את אורה הלבן של הבריאה וישמידו כליל את חיל הפקחים השחורים ואת מקור כוחם. בעת שפקחים שחורים פורצים לתוך היכל הצדק, אנשי השבט וג'ורדן נמלטים[6]. הקבוצה מגיעה לזאמארון, שם היא מצילה את קרול פריס ואת סינסטרו מטבח של הפקחים השחורים. לאחר מכן, אינדיגו-1 מביאה את ג'ורדן, פריס וסינסטרו לכוכב הלכת קורוגר, כדי שסינסטרו יביס את מונגול וישיב את השליטה בחיל שלו[7]. באותו זמן, מונק משגר את עצמו לאואה ועוזר לפקחים הירוקים להילחם בחברי החיל המתים שהוחיו מחדש כפקחים שחורים[8]. אינדיגו-1 מגיעה לאוקארה יחד עם ג'ורדן, פריס, סינסטרו וסיינט ווקר כדי לגייס את אטרוסיטוס ולארפליז למאבקם. לאחר ששכנעו את השניים להצטרף, הם מגיעים לכוכב הלכת ריוט אך מגלים שסוללת הכוח השחורה הראשית הועברה לכדור הארץ[9]. בכדור הארץ, אינדיגו-1 מורה להם לשלב את כוחותיהם וליצור את אור הבריאה הלבן שישמיד את סוללת הכוח השחורה. אולם, המידע שלה אינו מספק, היות שאור הבריאה אינו משפיע על סוללת הכוח השחורה. נקרון מגיב בכך שהוא מגייס לחיל הפקחים השחורים שלו גם את אלה אשר רימו את המוות בעבר.

כאשר מוצגת ישות החיים בסוף עלילת "הלילה האפל ביותר", ג'ורדן מתאחד עימה ובעזרת כוחה מחיה מחדש את גיבורי העל אותם הפך נקרון לפקחים שחורים. הקבוצה מגויסת לחיל הפקחים הלבנים, ומשלבת בין כוחותיהם כדי להחזיר לחיים את היד השחורה. כעת כשהוא פועל ללא שלוחה לעולם החיים, נקרון נעלם וחוזר לעולם המתים. סיינט ווקר מעיר על כך שנעלמו עקבותיו של שבט אינדיגו. הם נראים לאחר מכן כאשר היד השחורה כבול בידיהם, עליו מוטבע סמל השבט והוא נושא מטה כוח[10].

היום הבהיר ביותר, מלחמת הפקחים הירוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – היום הבהיר ביותר, מלחמת הפקחים הירוקים

במהלך החיפוש אחר ישויות הרגש, אינדיגו-1 חוזרת לכדור הארץ כדי לאחד את פרוסליט, ישות הרגש האינדיגו, עם שיין תומפסון. תומפסון הוא פרמדיק המראה דאגה רבה לפצוע במצב אנוש כאשר שותפו טיפל באדם בעל פצעים פחות חמורים משום שהיה לו ביטוח בריאות. כשאינדיגו-1 והיד השחורה מתעמתים עם ג'ורדן, סינסטרו, לארפליז, סיינט ווקר ובארי אלן (שמונה כפקח כחול זמני), היד השחורה מסביר שטבעת הכוח האינדיגו "ריפאה" אותו ממחלתו של ויליאם האנד, מה שמוביל את האחרים להבין כי שבט אינדיגו אינו מסוגל לחוש כלל ברגשות ללא השימוש בטבעות הכוח שלו. בנוסף לכך, בהתחשב בתפקידו של היד השחורה בלילה האפל ביותר, ג'ורדן רומז שייתכן וחברי שבט אינדיגו ביצעו פשעים בעברם. למרות ששבט אינדיגו מציע לקחת את ישויות הרגש תחת מעצר הגנתי, ג'ורדן מסרב להצעה באומרו כי אינו יכול לסמוך עליהם בחיפוש אחר ישויות הרגש בהסתמך על המידע החדש שגילו עליהם. בדיוק באותו רגע, דמות מסתורית מופיעה כשהיא גוררת אחריה את פאראלקס, ישות הפחד הצהובה. הדמות טוענת בפניהם כי כל מי שחש ברגשות אינו מהימן[11].

בקשת הסיפור "מלחמת הפקחים הירוקים", אינדיגו-1 נלכדת בספר השחור יחד עם שאר מנהיגי החילות פרט לג'ורדן, שהצליח להימלט עם טבעות הכוח שלהם[12]. טבעת הכוח שלהם עוברת לג'ון סטוארט לאחר שטבעת הכוח הירוקה שלו זוהמה בידי קרונה ופאראלקס. כמו האחרים העונדים את שאר הטבעות (ריינר את טבעת הכוח הכחולה וגרדנר את האדומה), כך גם הוא אינו יכול לשלוט היטב בכוחה של טבעת הכוח האינדיגו. בזמן שסינסטרו מנסה להימלט מהספר השחור, שמאלץ אותם לחוות זיכרונות מעברם, הוא חוזה באינדיגו-1 כשהיא מוחזקת בתא כלא וטוענת בזעם שהיא תימלט מהדברים שאבין סור תכנן עבורה. אולם, סינסטרו אינו שואל אותה לפשר מעשיה אלא הוא מתרכז בבריחתו[13]. אינדיגו-1 משוחררת בהמשך יחד עם שאר השומרים החדשים בידי ריינר, וכמוהם אינה זוכרת באופן זמני שהיא חברת החיל לאחר שטבעת הכוח חוזרת אליה.

ה-52 החדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלומדו כי סינסטרו שב לתפקידו הישן כפקח ירוק, שבט אינדיגו לוכד אותו כדי להפכו לאחד מהם, למרות ניסיונו להזהיר את ג'ורדן מפני תוכניתם של שומרי היקום להשמיד את חיל הפקחים הירוקים ולהחליפו ב"צבא שלישי" מסתורי[14].

בינתיים, מונק הצטרף לשומרים החדשים כנציגו של השבט[15] וחוקר יחד איתם את פשר התופעה שבה ריינר הפך ל"מגנט טבעות". נוכחותו של מונק הייתה חיונית בקרב של השומרים החדשים נגד לארפליז, היות שיכולתו של מונק לשכפל את טבעת הכוח של לארפליז התבררה כיעילה[16].

סינסטרו מומר כחבר שבט אינדיגו, וג'ורדן מצליח להימלט מהשבי על ידי כך שהוא מהתל ביד השחורה לאגור בתוכו כוח רצון ובכך להפוך לסוללת כוח תחליפית. הוא מגלה פסל המוקדש לאבין סור בתאי הכלא של שבט אינדיגו, אך מתגלה בידי סינסטרו המומר והשבט[17]. הוא נמלט מהם ומאתר את מיקומה של סוללת הכוח האינדיגו. הוא מוצא את שומר הסוללה, נטרומו, שמגלה לו את ההיסטוריה של השבט. אחרי שאבין סור גילה את האור האינדיגו בכוכב נוק במהלך אחת המשימות שלו, הוא ונטרומו חישלו אותו לסוללת כוח. סור גייס את אירוק, אויבתו המסוכנת ביותר אשר רצחה את ביתו, והיא הופכת לפקחית האינדיגו הראשונה. כל יתר חברי השבט הנבחרים גם הם מהפסיכופתים המסוכנים ביותר בעולמם. אבין סור עשה כך משום שחזה את הסכנה שאותה מציבים שומרי היקום לאחר אירועי "הלילה האפל ביותר". הוא ביקש לעצור אותם על ידי החלפתם, משום שהאפשרות להביסם הייתה קלושה. אולם, כאשר ג'ורדן מגלה לנטרומו כי אבין סור מת, נטרומו משמיד את סוללת הכוח האינדיגו בהאמינו כי אין כל תקווה כעת לאחר מותו. כתוצאה מהשמדת סוללת הכוח, סינסטרו חוזר לקדמותו. חברי השבט רודפים אחר ג'ורדן וסינסטרו בנבכי יערות נוק, עד אשר הם נתקלים בנטרומו העושה את דרכו אליהם. ג'ורדן משכנע את נטרומו לנסות ולחשל מחדש את סוללת הכוח, אך זה האחרון טוען כי הדבר בלתי אפשרי היות שהחמלה התפזרה ברחבי היקום וייקח שבועות לחשל את הסוללה מתוך נהרותיו של כוכב נוק. אירוק מתחננת בפני נטרומו שימצא דרך להשיב להם את טבעות הכוח. רגשי העצבות והחמלה אותם היא מרגישה באותו רגע על מעשיה לאבין סור ולביתו הם הניצוץ לו נטרומו זקוק כדי לחשל מחדש את סוללת הכוח ולהפעיל את טבעות הכוח מחדש, כולל את סינסטרו. ג'ורדן מתחנן בפני חברי השבט שישחררו את סינסטרו, ואינדיגו-1 מסכימה לכך בתנאי שסינסטרו יוכל לכפר על עוונותיו ללא עזרת האור האינדיגו.

חברי השבט[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבט אינדיגו אינו מתיישב במקום אחד אלא נודד ממקום למקום. חברי החיל מתנזרים מכל הקשור לאינדיבידואליות, כולל שמות, ומעטים הם אלה אשר בוחרים להציג את עצמם[18].

  • אינדיגו-1 (מסקטור לא ידוע) - חייזרית בעלת צבע עור סגול המשמשת כמנהיגה הנבחרת של השבט. שלא כמו אחרים בשבטה, מלבושיה הם בצבעי האינדיגו. במהלך "הלילה האפל ביותר", היא מדריכה את האל ג'ורדן לאתר את חברי חילות הפקחים השונים כדי להילחם בחיל הפקחים השחורים[19]. היא טוענת כי פגשה בעבר באבין סור בתקופה בה אופייה היה אנוכי ומלא חשיבות עצמית[20]. סינסטרו פגש בגרסה מוקדמת שלה בספר השחור, לפני שהצטרפה לשבט אינדיגו, כאשר המתינה בתא כלא כדי שאבין סור יגזור את דינה[21]. שמה האמיתי מתגלה כאִירוֹק[22].
  • מונק (מסקטור לא ידוע) - חייזר דמוי אנוש שמתפקד כסגנו של המנהיג. הוא מלווה את אינדיגו-1 לכדור הארץ ולאחר מכן לזאמארון לפני שהוא משתגר לכוכב הלכת אואה במטרה לעזור לחיל הפקחים הירוקים[23]. מונק הוא גם נציגו של שבט אינדיגו בסדרת הכותרים החדשה Green Lantern: New Guardians, שהחלה בספטמבר 2011.
  • נטרומו - שומר האור האינדיגו, תושב כוכב הלכת נוק. יחד עם אבין סור הוא יצר את טבעת הכוח הראשונה של שבט אינדיגו. בשעה שאבין סור נדד בין מערכות הכוכבים, נטרומו נותר בעולמו כדי לחשל טבעות כוח נוספות, אותם יענדו הרוצחים והסדיסטים המסוכנים ביותר אותם ימצא אבין סור.
  • קריבן (מסקטור לא ידוע) - חייזר דמוי ציפור שנחשב לפסיכופת המסוכן ביותר בעולמו. נבחר להצטרף לשבט אינדיגו[24].
  • סלוג הקוטל (מסקטור לא ידוע) - הפסיכופת המסוכן ביותר ביקום. נבחר להצטרף לשבט אינדיגו.

חברים לשעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ריי פאלמר (מסקטור הארץ) - פרופסור ריי פאלמר, שידוע בזהות האטום, נבחר לשמש באופן זמני כסגן שבט האינדיגו במהלך אירועי "הלילה האפל ביותר"[25]. הוא משוחרר מהחיל מיד לאחר הקרב הסופי שערך[26].
  • שיין תומפסון (מסקטור הארץ) - פרמדיק אנושי אשר נלכד מתחת לאמבולנס במהלך תאונה, אך עדיין ניסה לעזור לפצועים. הוא נבחר לשמש כמארחה של ישות החמלה פרוסליט[27]. הוא שוחרר מהשבט בעקבות לכידתה של פרוסליט בידי שומר היקום העריק קרונה.
  • ג'ון סטוארט (מסקטור הארץ) - לאחר שקרונה שיגר התקפה על אואה והשיב את ישות הפחד הצהובה פאראלקס לתוך סוללת הכוח הירוקה הראשית, סטוארט נאלץ להסיר את טבעת הכוח הירוקה שלו כדי לא להזדהם בידי "הטומאה הצהובה"[28]. מאוחר יותר, האל ג'ורדן נתן לו את טבעת הכוח של אינדיגו-1 לאחר שמנהיגי החילות נלכדו בספר השחור פרט לג'ורדן, שנמלט עם טבעות הכוח שלהם[29]. אולם, מכיוון שהטבעת לא בחרה את המשתמש שלה, סטוארט לא יכול היה לשלוט בטבעת[30]. מאוחר יותר הוא הצליח לשלוט בה עד כדי כך שהתחבר לשאריות אנרגיית הפקחים השחורים שנאגרה מסביב לגלעין כוכב הלכת מוגו[31].
  • קרונה (מסקטור 0) - במהלך "מלחמת הפקחים הירוקים", קרונה השתלט באופן זמני על טבעת האינדיגו ושש טבעות הכוח האחרות, והשתמש בהן נגד חיל הפקחים הירוקים. אולם הטבעת חזרה לבעליה ברגע שג'ורדן הרג את קרונה.
  • ויליאם האנד (מסקטור הארץ, 2814) - האדם אשר אחראי באופן ישיר לאירועי "הלילה האפל ביותר", נלכד בידי שבט אינדיגו. נאמר כי טבעת הכוח האינדיגו "ריפאה" אותו ממחלתו[32]. האנד משוחרר כאשר נטרומו משמיד את סוללת הכוח האינדיגו[33].
  • סינסטרו (מסקטור 1417) - אולץ להתגייס לשבט אינדיגו, לאחר שהם מאמינים כי שירותו בשבט ישמש כעונש על מעשיו הנפשעים[34]. הוא משוחרר מהחיל כאשר נטרומו משמיד את סוללת הכוח האינדיגו.

שבועת השבט[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשם ששאר חילות הפקחים מדקלמים שבועה לצורך הטענת טבעות הכוח שלהם בעזרת סוללת כוח, אינדיגו-1 נראית כשהיא מטעינה את טבעת הכוח האינדיגו באמצעות מטה הכוח שלה והשבועה[35]. בהופעתו הראשונה של השבט, שפתו אינה ידועה לטבעת הכוח הירוקה המנסה לתרגם אותו, אם כי אינדיגו-1 מציינת שהם יכולים לדבר בשפה שמובנת לאחרים אם יחפצו בכך. הדבר היחיד שמזוהה בשבועתם הוא שמו של הפקח הירוק אבין סור, אותו הכירה אינדיגו-1 בתקופה מסוימת בעברה[36]. מהות היחסים ביניהם אינה ידועה, אם כי אינדיגו-1 מתארת אותו כ"מושיע" שלה. כפי שמתברר בהמשך, היה לאבין סור חלק בבנייתה של סוללת הכוח האינדיגו. בנוסף, הוא נתן ליריבתו לשעבר אירוק את טבעת הכוח האינדיגו הראשונה, והיא הפכה בעזרת כוח החמלה של אור האינדיגו לפקחית האינדיגו הראשונה. הסיבות לכך היו שאבין סור רצה להקים כוח מגננה כנגד תוכניתם של שומרי היקום לאחר אירועי הלילה האפל ביותר.

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבט אינדיגו משתמש באור האינדיגו של החמלה. המאפיין המובהק ביותר של השבט הוא השימוש במטות כוח במקום סוללות כוח כדי להטעין את הטבעות. בנוסף ליכולת לאגור את אנרגיית האור האינדיגו, חברי השבט מסוגלים גם להפיק את כוחם של שאר אורות הספקטרום הרגשי ובכך לקבל יכולות של החילות האחרים[37]. אינדיגו-1 נראית כשהיא מתעלת טבעת כוח שחורה (ופניה מקבלות מראה נרקב), אך אין זה ברור אם ביכולתו של השבט להשתמש בכוחם של הפקחים השחורים משום שהיא מתארת את הכוח כ"חור שחור מרגשות"[38]. בשעה שחברי חילות אחרים מקרינים תצוגת אור אל מול חותם החיל שבמדיהם כאשר הם משתמשים ביכולותיהם, חברי שבט אינדיגו מקרינים את חותם החיל שלהם בתצוגה שעל מטה הכוח[39]. כאשר הם מתמרנים אור אחר של הספקטרום הרגשי, חותם החיל שמתאים לאור זה מוקרן על הסימן המוטבע על מצחיהם.

כמו יתר טבעות הכוח, גם טבעות הכוח האינדיגו מסוגלות לבצע יכולות בסיסיות כתעופה והפקת שדה כוח. הן מספקות למשתמשיהן את היכולת לקלוט חמלה וכן לאלץ חמלה על אלה שאין בהם רגש זה. יש ביכולתו של האור האינדיגו לרפא יחידים דרך אמפתיה ולחשוף כאב בפני אלה המשתמשים בו כדי לפגוע באחרים. חברי שבט אינדיגו מסוגלים לשגר את עצמם ואת אחרים למרחקים עצומים. יכולת זו גוזלת מתפוקתה של הטבעת, וחברי השבט משתמשים בכך לעיתים רחוקות.

מתגלה מאוחר יותר כי כמו טבעת הכוח הכתומה, טבעת הכוח האינדיגו מתנהגת כטפילה המאלצת את המשתמש לחוש אך ורק חמלה ולחסום רגשות אחרים. בדרך זו הם מסוגלים לתעל רגשות אחרים מבלי שיושפעו על ידם. אולם, שלא כמו טבעת הכוח הכתומה, נדמה כי היא דורשת משתמש שחסר בו רגש החמלה כדי ליצור חיבור מצלח (טבעת הכוח הכתומה דורשת משתמש שקיים בו יצר החמדנות). כאשר טבעת הכוח מוסרת, זיכרונותיו של העונד אותה בזמן זה נמחקים כמו גם השינויים ההתנהגותיים משתנים עד אשר הוא עונד אותה מחדש[40].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Green Lantern Vol.4 #25, December 2007
  2. ^ The Eve of the Blackest Night: Geoff Johns on Everything, Vaneta Rogers, July 3rd 2009
  3. ^ Color Scheme: DC Artist Morales Talks 'Tales of the Corps', Vaneta Rogers, April 20th 2009
  4. ^ Green Lantern Vol.4 #39, April 2009
  5. ^ Blackest Night: Tales of the Corps #1, July 2009
  6. ^ Blackest Night #3, September 2009
  7. ^ Green Lantern Vol.4 #46, September 2009
  8. ^ Green Lantern Corps Vol.2 #41, October 2009
  9. ^ Green Lantern Vol.4 #48, November 2009
  10. ^ Blackest Night #8, May 2010
  11. ^ Green Lantern Vol.4 #59, November 2010
  12. ^ Green Lantern Vol.4 #63-64, March 2011
  13. ^ Green Lantern Vol.4 #66, May 2011
  14. ^ Green Lantern Vol.5 #7, March 2012
  15. ^ Green Lantern: New Guardians #2, October 2011
  16. ^ Green Lantern: New Guardians #11, July 2012
  17. ^ Green Lantern Vol.5 #8, April 2012
  18. ^ Blackest Night #3, September 2009
  19. ^ Blackest Night #3, September 2009
  20. ^ Green Lantern Vol.4 #46, September 2009
  21. ^ Green Lantern Vol.4 #66, May 2011
  22. ^ Green Lantern Vol.4 #67, July 2011
  23. ^ Green Lantern Corps Vol.2 #42, November 2009
  24. ^ Green Lantern Vol.5 #10, June 2012
  25. ^ Blackest Night #6, December 2009
  26. ^ Blackest Night #8, May 2010
  27. ^ Green Lantern Vol.4 #59, November 2010
  28. ^ Green Lantern Corps Vol.2 #58, March 2011
  29. ^ Green Lantern Vol.4 #65, April 2011
  30. ^ Green Lantern Corps Vol.2 #59, April 2011
  31. ^ Green Lantern Corps Vol.2 #60, May 2011
  32. ^ Green Lantern Vol.4 #60
  33. ^ Green Lantern Vol.5 #9, May 2012
  34. ^ Green Lantern Vol.5 #8, April 2012
  35. ^ Blackest Night #5, November 2009
  36. ^ Green Lantern Vol.4 #46, September 2099
  37. ^ Blackest Night: Tales of the Corps #1, July 2009
  38. ^ Green Lantern Vol.4 #48, November 2009
  39. ^ Lanterns of Indigo: Rags Morales on the Indigo Tribe, Vaneta Rogers, July 8th 2009
  40. ^ Green Lantern Vol.4 #67, July 2011