הטיטאנים: צרות בטוקיו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטיטאנים: צרות בטוקיו
Teen Titans: Trouble in Tokyo
עטיפת ה-DVD של הסרט
עטיפת ה-DVD של הסרט
מבוסס על "הטיטאנים" מאת גלן מוראקמי ואדם ביצ'ן
בימוי Michael Chang עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי גלן מוראקמי
לינדה סטינר
תסריט דייוויד סלק
מדבבים סקוט מנוויל
טרה סטרונג
הינדן וולץ'
גרג סייפס
קארי פייטון
קארי-היריוקי טאגווה
קיונה יאנג
רוברט איטו
ג'ניס קאוואי
יורי לוונטל
מוזיקה דייוויד ניומן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה Kadokawa Shoten
DC קומיקס
האחים וורנר הנפשה
חברה מפיצה Cartoon Network
Kids' WB
Warner Bros. Television Distribution
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 בספטמבר 2006
משך הקרנה 75 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט נעורים, סרט קומדיה, סרט פעולה, סרט הרפתקאות עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הטיטאנים: צרות בטוקיואנגלית: Teen Titans: Trouble in Tokyo) הוא סרט גיבורי-על טלוויזיוני מונפש אמריקאי משנת 2006 של צוות גיבורי העל הטיטאנים הצעירים של חברת DC קומיקס. הוא מתרחש בסביבה של סדרת האנימציה "הטיטאנים" ששודרה בערוץ Cartoon Network החל משנת 2003 עד 2006, כשהסרט משמש כסיום הסדרה. הוא הוקרן בבכורה ב-Cartoon Network, יום שישי, 15 בספטמבר 2006 והוצג בבכורה ב-Kids' WB למחרת. הכותב הראשי של הסדרה "הטיטאנים" דייוויד סלק כתב את הסרט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיר הולדתם של הטיטאנים הצעירים, ג'אמפ סיטי, מותקפת על ידי נינג'ה יפני בשם סיייקו-טק. הם לוכדים אותו ומגלים שסייקו-טק נשלח על ידי אדם בשם "ברושוגון" לפני שהוא נעלם באופן מסתורי לאחר שהפעיל את ממטרות האש של המגדל. לאחר מכן, הטיטאנים הולכים לטוקיו, יפן, כדי לחפש את אדונו. בהגיעם לשם, לאחר שהתגברו על מחסום השפה ונלחמו בזוחל ענק דמוי גורגו, הטיטאנים פוגשים את כוח ההגנה העל-טבעי של טוקיו - חיילי טוקיו - בראשות המפקד אוהרה דייזו. כשנשאל על ברושוגון, דייזו טוען שברושוגון הוא לא יותר מאגדה אורבנית. כשהם נותרים ללא נבלים לרדוף אחריהם, הטיטאנים מחליטים ליהנות מטוקיו.

רובין וסטארפייר מבטאים את רגשותיהם זה כלפי זה עד שרובין מתחיל להתמקד שוב בברושוגון ומצהיר שהם לא יכולים להיות יותר מגיבורים, מה שמרגיז את סטארפייר. כשהוא חוקר לבד, רובין מותקף על ידי סייקו-טק ובסופו של דבר דופק את הנינג'ה באדמה. כשסייקו-טק לא קם, רובין נתפס על ידי דייזו על שהרג אותו. במקום אחר, ניגשת אל סטארפייר ילדה קטנה ומנחמת אותה, מה שעוזר להתגבר על הדיכאון שלה וגורם לה להבין שלמרות ההתנגדויות הקודמות של רובין, הרגשות הרומנטיים שלהם זה כלפי זה הם באמת הדדיים.

בדיוק אז, ראש עיריית טוקיו מכריז על מעצרו של רובין ומורה שהטיטאנים האחרים חייבים להסגיר את עצמם או לעזוב את טוקיו. סטארפייר קוראת לטיטאנים האחרים, אבל כשהם מנסים להתאגד מחדש, ברושוגון שולח את המטפלים שלו להשמיד את הטיטאנים. בינתיים, כשרובין מועבר למתקן מאובטח יותר, פתק נייר הנושא את השם "ברושוגון" נכנס למכונית המשוריינת הנושאת אותו ומתפוצץ ומשחרר אותו. רובין מצטרף לזהות של שודד שינג'וקו כדי לאסוף מידע שברושוגון הוא למעשה אמיתי. בסופו של דבר הוא נמצא על ידי כוחות טוקיו, מה שמוביל למרדף מכוניות. רובין מוקף כאשר סטארפייר באה להציל אותו ולוקחת אותו למקדש (שם הם מנסים להתנשק שוב עד שהם נקטעים לפתע על ידי הגעתם של סייבורג, רייבן וביסט בוי). שם, רייבן מספרת מתוך ספר שמצאה כי ברושוגון היה אמן שחלם להחיות את ציוריו האהובים באמצעות קסם אפל. הלחש הפך בסופו של דבר נגד האמן הצעיר, והוא הפך לברושוגון, ישות של נייר ודיו המסוגלת להביא לחיים כל יצירה שהוא יכול לדמיין, עד שלפתע נעלם. רובין מבין שהוא לא הרג את סייקו-טק בגלל שהוא היה יצור עשוי דיו, והוא הוקם כדי לגרום לו להיראות כמו פושע.

הטיטאנים עוקבים אחר ברושוגון לבית חרושת להוצאה לאור של ספרי קומיקס, שם הם מגלים את ברושוגון המחובר במלכודת לבית דפוס ארור שמנצל את כוחותיו כדי ליצור את האויבים שעמם התמודדו הטיטאנים. הוא מגלה שהוא שלח את הסייקו-טק הראשון לטיטאנים כדי לזמן אותם לטוקיו, על מנת לעצור את האשם האמיתי ששיעבד אותו. האשם האמור מתגלה כדאיזו, שהשתמש בכוחו של ברושוגון כדי ליצור גם את הטרופרים שלו בטוקיו וגם את המפלצות שהם לכדו כדי להשיג מוניטין של גיבור.

דייזו נופל על הטיטאנים ומאלץ את ברושוגון ליצור צבא של מיניוני דיו מונפשים. מתחולל קרב המוני, שהגיע לשיאו ברובין מול דייזו. בלי אפשרויות מילוט שנותרו, דייזו קופץ למאגר הדיו של העיתונות, משתלט על הקסם של ברושוגון והופך את עצמו למסה עצומה של דיו ומכונות, עם ברושוגון במרכז. בעוד הטיטאנים האחרים נלחמים ביצורים שדייזו משליך עליהם, רובין משחרר את ברושוגון, מה שגורם לדאיזו לאבד שליטה על כוחו ולהתפרץ. ברושוגון מת בשלווה בזרועותיו של רובין, מפזר את כוחותיו ומביס את דייזו. עם סיום הקרב, רובין וסטארפייר סוף סוף מתוודים על רגשותיהם וחולקים את הנשיקה האמיתית הראשונה שלהם.

מאוחר יותר, כששמו של רובין נוקה ודייזו נשלח לכלא, מקבלים הטיטאנים מדליות כבוד על ידי ראש העיר ואזרחי טוקיו על מעשי הגבורה שלהם. רובין וסטארפייר מחזיקים ידיים ומאשרים שהם הפכו לזוג רשמי. ביסט בוי שואל את רובין אם הם צריכים ללכת הביתה, אבל רובין מאפשר לטיטאנים להישאר בטוקיו עוד קצת כדי ליהנות מחופשה שהרוויחה היטב. ביסט בוי אומר שהוא רוצה לנסוע למקסיקו לחופשה הבאה שלהם, מה שגורם לרייבן לסטור לו.

כשכתוביות הסיום מתגלגלות, הטיטאנים שרים גרסה מתורגמת מילולית של שיר הנושא היפני שלהם לחגיגה על תבוסתו של דייזו וטקס הענקת הפרסים שלהם.[1]

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות חיוביות בדרך כלל מהמבקרים.

פיליפ ווצ'ביץ' מאתר IGN אמר בסקירה שלו, "משהו חסר כאן. תוכנית הטלוויזיה הטיטאנים היא סדרה מהנה ותוססת שהיא הרבה יותר מבדרת ממה שהיא נראית. בעקבות ביטול התוכנית לאחרונה, נראה שהסרט "צרות בטוקיו" הוא האחרון שנקבל מהגיבורים חסרי הפחד שלנו. למרבה הצער, כשירת ברבור או אחרת, כאשר נסחטים "הטיטאנים: צרות בטוקיו" מתגלה למה שהוא באמת: סרט ממוצע באופן מחשיד ישירות ל-DVD שנראה טוב, אבל לא עושה שום דבר כדי להסתיר את העובדה שמתחתיו זה מזויף."[2]

רייף טלש מאתר "Cinema Blend" כתב, "הטיטאנים: צרות בטוקיו" הוא המשך הגון לסדרה שבוטלה שאמור לשמח את המעריצים לראות שוב את הדמויות האהובות עליהם, אם כי נראה שכמה מהדמויות מקבלות את השער בזמן המסך."[3]

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

תאריך יציאת ה-DVD היה 6 בפברואר 2007. המאפיינים המיוחדים הכלולים הם "הפרק האבוד", הכולל את הנבל Punk Rocket, ומשחק בשם Robin's Underworld Race Challenge . [4] Trouble in Tokyo שוחרר גם ב-Blu-ray דרך אוסף Warner Archive ב-3 בדצמבר 2019. [5]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט המשך עצמאי בשם "כוח הטיטאנים נגד הטיטאנים הצעירים" המשמש כקרוס-אובר בין "הטיטאנים" לסדרה היורשת שלה, "כוח הטיטאנים", הוקרן בבכורה בסן דייגו קומיקון 2019 ביולי, [6] ואחריה יצאה דיגיטלית ב-24 בספטמבר ושחרור פיזי ב-15 באוקטובר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Puffy Amiyumi: The Iconic and Multifaceted Duo". Yattatachi. 21 ביוני 2017. נבדק ב-14 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Vukcevic, Filip (2 בפברואר 2007). "Teen Titans: Trouble in Tokyo". IGN. נבדק ב-2016-03-14. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Teen Titans: Trouble in Tokyo DVD Review". www.cinemablend.com. נבדק ב-2016-03-14.
  4. ^ "The World's Finest - Teen Titans". אורכב מ-המקור ב-2019-08-21. נבדק ב-2022-07-22.
  5. ^ "Teen Titans: Trouble in Tokyo Blu-ray (Warner Archive Collection)".
  6. ^ Whitbrook, James, The Original Animated Teen Titans Will Return for Teen Titans Go! vs. Teen Titans, i09, נבדק ב-25 באוקטובר 2018 {{citation}}: (עזרה)