דומסדיי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דומסדיי
Doomsday
דומסדיי, כפי שהוא נראה על עטיפת החוברת Action Comics #901 מיולי 2011, אמנות מאת קנת' רוקפורט ודן ג'ורגנס
דומסדיי, כפי שהוא נראה על עטיפת החוברת Action Comics #901 מיולי 2011, אמנות מאת קנת' רוקפורט ודן ג'ורגנס
סוג נבל-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Superman: The Man of Steel #18
(דצמבר 1992)
יוצרים דן ג'ורגנס
גילום הדמות סם ויטוור, רובין אטקין דאונס עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
כינויים ישות החיים האולטימטיבית, ברייניאק, אנג'לוס
סטטוס פעיל
מקום לידה קריפטון עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע רוצח המונים
כוחות כוח-על, מהירות-על, חסינות, יכולת הסתגלות, הסוואה אבולוציונית
חבר לשעבר בקבוצה החברה הסודית של נבלי-העל
יחידת המתאבדים
אפוקוליפס
דמויות קשורות
משפחה ברטרון ("אב", יוצר, מת)
אויבים סופרמן, וונדר וומן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דומסדייאנגלית: Doomsday; בתרגום לעברית: יום הדין) הוא דמות בדיונית של נבל-על המופיעה בחוברות הקומיקס סופרמן ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Superman: The Man of Steel #18 מדצמבר 1992, ונוצרה על ידי האמן דן ג'ורגנס. ידוע כרוצחו של סופרמן בקשת הסיפור "מותו של סופרמן" משנת 1992.

דומסדיי הוא מפלצת קטלנית שנודעה בכינוי "האולטימטיבי" ואשר נולדה במעמקי כוכב הלכת קריפטון בימיו הפרה-היסטוריים, הרבה לפני שהקריפטונים דמויי האנוש השתלטו על הכוכב. היה זה עולם אלים ואכזר שבו רק החזקים שורדים. בניסוי אבולוציוני אכזרי שנועד ליצור את ישות החיים המושלמת, המדען החייזרי ברטרון שחרר עולל דמוי אנוש שנולד במבחנה במעבדה על פני קרקע הכוכב, שם נהרג עקב תנאי השטח הקשים מנשוא. שרידי התינוק נאספו ושומשו כדי לשבט כפיל חזק יותר. תהליך זה חזר על עצמו פעם אחר פעם למשך עידנים כדרך לזרז התפתחות טבעית. הכאב שבאותן מיתות חוזרות ונשנות מוטמעות בתוך הגנים שלו וגורמים ליצור לשנוא את כל החיים באשר הם, נוסף לרגשות הזעם והחורבן שיוצרו העניק לו.

בעוד היצור התפתח, הוא היה מסוגל כבר לשרוד את הטמפרטורות הגבוהות ואת האטמוספירה השורפת, אלא שהוא נפל קורבן לטורפים האכזריים שחיו על פני הכוכב. עם הזמן וללא כל עזרה טכנולוגית מצידו של ברטרון, הוא קיבל את היכולת לספוג אנרגיה סולארית ולשגשג בלי הצורך באוכל ובשתייה, וחזר לחיים כדי להסתגל מחדש ולהתגבר על כל מי שהרג אותו. האולטימטיבי צד אחר הטורפים המסוכנים שבקריפטון ודן אותם לכליה. בהמשך הוא הרג את ברטרון עצמו, שראה בו כאויב.

האולטימטיבי נמלט מהכוכב באמצעות חללית שנהגה להעביר לברטרון אספקה קבועה, ויצא למסע השמדה במספר עולמות. בין הדמויות בהן הוא נתקל נמנו דארקסייד, חיל הפקחים הירוקים ושומרי היקום, שניסו לעצור את התקדמותו. בסופו של דבר נכלא ונשלח לחלל בארון קבורה עשוי פלדה, שהתרסק בכדור הארץ. שם, האולטימטיבי הצליח להשתחרר והתעמת עם סופרמן, בעקבותיו נודע בתור האחד שהרג את סופרמן כפי שמתואר בקשת הסיפור "מותו של סופרמן".

דמותו של דומסדיי מדורגת במקום ה-46 ברשימת מאה נבלי-העל הגדולים של כל הזמנים, לפי אתר IGN.[1] את דמותו בסדרת הטלוויזיה "סמולוויל" גילם סם ויטוור[2]. את דמותו בסרט הלייב אקשן "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" גילם באמצעות לכידת תנועה השחקן רובין אטקין דאונס.[3] בסדרת הטלוויזיה "קריפטון" הוא מגולם על ידי השחקן הבריטי סטאז נאיר[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Top 100 Comic Book Villains: #46 - Doomsday
  2. ^ Sam Witwer, Smallville Wiki (באנגלית)
  3. ^ Batman V Superman Trailer #3: Doomsday Arrives
  4. ^ Andy Behbakht, Every Live-Action Doomsday Actor (& How Their Versions Differ), ScreenRant, ‏2021-08-14 (באנגלית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא קומיקס. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.