פורטל:מדע בישראל/תמונה נבחרת/גלריה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

1

מאיץ החלקיקים על שם קופלר במכון ויצמן למדע, רחובות, בתכנון אדריכל משה הראל.

2

3

משכנו הראשון של הטכניון בשכונת הדר הכרמל שבחיפה, בתכנונו של אלכסנדר ברוולד, בצילום משנת 1913. כיום שוכן בבניין זה המדעטק - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל

4

בניין נפתלי, משכנה של הפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל אביב.

5

6

מוצג בנושא מים במוזיאון המדע בירושלים. בנוסף למוזיאון זה, פועלים בישראל עוד שני מוזיאוני מדע: מדעטק - המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בחיפה וגן המדע במכון ויצמן למדע ברחובות.

7

מיקרוסקופ אלקטרוני סורק במעבדת המכון הגיאולוגי לישראל, מוסד מחקר ממלכתי בתחום מדעי האדמה, הפועל במסגרת מינהל מדעי האדמה במשרד התשתיות הלאומיות.

8

בניין הספרייה המרכזית של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בתכנון משרד האדריכלים נדלר-נדלר-ביקסון.

9

מגדל אשכול, המבנה המרכזי של אוניברסיטת חיפה על ראש הכרמל, ולצדו מעבדת המחקר של חברת IBM. מעבדת מחקר זו היא אחת מעשר מעבדות מחקר של IBM בעולם, והגדולה ביותר מחוץ לארצות הברית.

10

11

המחשב ויצק בפעולה בשנות ה-50 של המאה ה-20. ויצַ‏ק (Weizmann Automatic Calculator) הוא המחשב הראשון בישראל, ואחד המחשבים האלקטרוניים הראשונים בעולם. המחשב, שנבנה במכון ויצמן, החל לפעול בשנת 1955, ופעל עד שנת 1963.

12

13

המכון למחקרי ביטחון לאומי הוא מכון מחקר עצמאי הפועל בישראל. המכון הוא גוף חיצוני של אוניברסיטת תל אביב ועוסק בתחומים מגוונים הקשורים בעיקר לביטחון הלאומי של מדינת ישראל.

14

פארק מתם הוא מתחם תעשיות היי-טק הממוקם במבואות הדרומיים של חיפה, סמוך לגבולה עם טירת כרמל. בחזית התצלום, בנייני החברות אינטל ואלביט מערכות.

15

האבטיפוס B-2 של הלביא, מטוס קרב חד-מנועי, רב משימתי, מודרני וזול שפותח בפרויקט שאפתני של התעשייה האווירית לישראל. הפרויקט עבר את כל שלבי התכנון והגיע לחמישה אבות טיפוס, מהם שניים שטסו בשמי הארץ. בשלב זה החליטה ממשלת ישראל על הפסקת הפרויקט, ומטוס הלביא היה לפיל לבן.

16

טפטפת היא אביזר, המשחרר מים בזרמים קטנים ("טפטוף"). הטפטפת מהווה בסיס לשיטת השקיה חדשה, השיטה המודרנית של השקיה בטפטוף, שעיקרה הזרמת מים, בצינורות פלסטיים, ושחרורם בזרמים קטנים ליד הצמח. הטפטפת ושיטת ההשקיה המבוססת עליה הומצאו, יוצרו והופצו על ידי המהנדס הישראלי שמחה בלאס ובנו ישעיהו מסוף שנות ה-50 ועד אמצע שנות ה-60.

17

"הנובליסטים" - תמונות מקבלי פרס נובל בוגרים וחברים סגל של האוניברסיטה העברית התלויות בפורום בקמפוס הר הצופים

18

פורטל:מדע בישראל/תמונה נבחרת/18

19

פורטל:מדע בישראל/תמונה נבחרת/19

20

פורטל:מדע בישראל/תמונה נבחרת/20

21

פורטל:מדע בישראל/תמונה נבחרת/21

22

פורטל:מדע בישראל/תמונה נבחרת/22

23

פורטל:מדע בישראל/תמונה נבחרת/23

24

פורטל:מדע בישראל/תמונה נבחרת/24

25

פורטל:מדע בישראל/תמונה נבחרת/25

26

פורטל:מדע בישראל/תמונה נבחרת/26