פוינט פורוורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קווין דוראנט, אחד הפוינט פורוורדים הטובים בעולם כיום

פוינט-פורוורד היא עמדה בלתי-רשמית בכדורסל, המשלבת תכונות של פורוורד ושל רכז (רכז). הפוינט פורוורד מנהל למעשה את המשחק מעמדת הפורוורד, ולא מעמדת הרכז כנהוג.

לארי בירד נחשב לנציג החשוב ביותר של הפוינט-פורוורד ותרם לפרסום המושג. מג'יק ג'ונסון שילב ברמה דומה את הדברים הנדרשים מרכז ומפורוורד, אך הוא שיחק בעמדת הרכז, ולכן הוא אינו פוינט-פורוורד. פוינט פורוורדים קלאסיים אחרים הם ג'ון האבליצ'ק, סקוטי פיפן ופול פירס משחקני העבר, קווין דוראנט ולברון ג'יימס משחקני ההווה. השחקן האירופאי הבולט עם תכונות של תפקיד זה הוא דיאן בודירוגה. בין שחקני העבר באירופה שהיו בולטים כאלו היו למשל טוני קוקוץ' ואנדריי קירילנקו. בכדורסל הישראלי נהוג לראות את נדב הנפלד כאב טיפוס של תפקיד הפוינט פורוורד, ובהמשך את השחקנים גור שלף, וליאור אליהו. ובהווה דני אבדיה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד הראשונים לשחק בעמדה היה ג'ון ג'ונסון, ששיחק בשנות ה-70 בסיאטל סופרסוניקס לצד שני הגארדים, גאס ויליאמס ודניס ג'ונסון. במהלך שנות ה-80 ג'ונסון ופול פרסי שיחקו כפוינט פורוורד בקבוצת מילווקי באקס תחת המאמן דון נלסון. לארי בירד, סמול פורוורד בגובה 2.06 שהצטיין ביצירת סלים וריבאונדים בעמדה זו, שיחק גם לעיתים כפוינט פורוורד.

סקוטי פיפן ששיחק עם מייקל ג'ורדן בשיקגו בולס הוא דוגמה נוספת לפוינט פורוורד מודרני. הוא היה הסמול פורוורד של הקבוצה, אבל הוא שיחק כפוינט גארד בתיכון. ביום בו נבחר בדראפט, ניתן לצטט את פיפן במהלך הראיון שלו "אני רוצה לשחק כנראה בעמדת הסמול פורוורד אבל בעתיד אני ארצה לנסות את דרכי בעמדת הפוינט גארד".[1] חברו לקבוצת השיקגו בולס, דניס רודמן, ציין כי "פיפן הוא ככל הנראה הגרסה המודרנית של עמדת הפאוור/פוינט פורוורד".[2]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ NBA Draft 1987 - Scottie Pippen (Pick NO.5), נבדק ב-2023-12-11
  2. ^ Trikansh Kher, "Scottie Pippen Revolutionized the Point Forward Position": Dennis Rodman Once Heaped Praise on Bulls Teammate's Offensive Ability, The SportsRush, ‏2023-02-21 (באנגלית)

ערך זה הוא קצרמר בנושא כדורסל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.