נטע פלוטניק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נטע פלוטניק
לידה 20 ביולי 1983 (בת 40)
באר שבע, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים סטודיו למשחק ניסן נתיב עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג אודי רוטשילד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נטע פלוטניק (נולדה ב-20 ביולי 1983) היא שחקנית תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע. זוכת פרס הבמה לילדים ולנוער לשחקנית השנה על תפקידה הראשי בהצגה "מהדקים"[1].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלוטניק נולדה בבית החולים סורוקה בבאר שבע. בשנת 1985 היא עברה עם משפחתה להתגורר בנתניה ובשנת 1994 עברה להתגורר במושב אביחיל. בגיל 21 עברה להתגורר בתל אביב. אביה משה (מישק'ה) הוא איש קבע בדימוס. אימה, ד"ר טובה שטדלר, הייתה רופאה גינקולוגית. בשנת 2002, התגייסה לצבא ושירתה בתיאטרון צה"ל ובשנת 2005 החלה את לימודי המשחק בסטודיו למשחק ניסן נתיב[2] שבתל אביב, אותם סיימה בהצטיינות. פלוטניק היא השלישית מבין 4 אחים.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהופעתה הראשונה בסדרות טלוויזיה היה בשנת 2008, אז השתתפה במשך שתי עונות בסדרת הטלוויזיה "לאהוב את אנה" של הבמאי ציון רובין בערוץ 10[3]. בין השנים 2009–2010 שיחקה בעונה השנייה של הסדרה "דני הוליווד"[4] בתפקיד מיכאלה "מייקל" בן-יעקב, שהופקה על ידי טדי הפקות עבור Yes. בשנת 2011, שיחקה בסדרת הטלוויזיה "בית ספר למכשפים" בה גילמה את דמותה של מגי בעונה הראשונה, ששודרה בערוץ לוגי ואף השתתפה בסדרה "TELאביביות"[5] של הבמאית דנה בלנקשטיין בערוץ 10. בשנת 2019 גילמה את דמותה של תתי – אלמנת צה"ל טרייה, בסדרת הטלוויזיה "מונא"[6], פרי יצירתה של מירה עווד המשודרת בערוץ הציבורי כאן 11.בשנת 2022 גילמה את דמותה של מיקי טסה- אשר בעלה היה אחד הנוסעים על הטיסה שנעלמה בסדרת הטלוויזיה "בוגד" המושדרת בהוט. בשנת 2023 גלימה את דמותה של נעמי לוין, רופאה אקו-טרוריסטית החברה בסתר בארגון "מתנגדי מאדים", בסדרת הטלוויזיה "דרימארס" המשודרת בערוץ זום. בשנת 2024 גילמה את דמותה של הדסה שלזינגר סגנית מנהלת סמינר "בנות חיל" בסדרת הטלוויזיה בת השוטר עונה 3 המשודרת בערוץ TeenNick למנויי Yes.

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 שיחקה פלוטניק בסרטה של הבמאית מיכל בת-אדם "מאיה". בנוסף השתתפה בסרט החרדי "בלי תנאים" לצד הילה סעדה וליאל דניר.

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתיאטרון, החלה פלוטניק את דרכה ב–2008 עם תפקיד הלנה בהפקת תיאטרון תמונע למחזהו של ויליאם שייקספיר "חלום ליל קיץ"[7]. בשנת 2014, השתתפה בהצגת הילדים "מקובלים", אותה ביימה שלומית ארנון בתיאטרון הקיבוץ. באותה השנה, השתתפה בהצגת "דג מוסר" של תיאטרון הקאמרי[8] בתפקיד אורלי ובמחזה "מהדקים" של תיאטרון הקיבוץ ותיאטרון גושן, בתפקיד אמילי, שזיכה אותה שנה מאוחר יותר בפרס שחקנית השנה בתפקיד ראשי בהצגות ילדים ונוער.

מאז שנת 2015, פלוטניק משחקת בתיאטרון הקאמרי, בין השאר בהצגות "הפושעים החדשים"[9] בתפקיד מיקי בבימויה של עדנה מזי"א, "מלון רנדוו" בתפקיד ויקטואר, "כטוב בעיניכם"[10] בתפקיד פיבי, "פתאום דפיקה בדלת" של הבמאי צבי סהר, "מהומה רבה על לא דבר" בתפקיד הרו ובמחזה "אל נקמות"[11] בתפקיד רייזל, אותו עיבדו איתי טיראן ודני רוזנברג למחזהו של שלום אש. כמו כן שיחקה פלוטניק, החל מ-2019 ועד 2021, בהצגה "אניהו" בתיאטרון הקאמרי, בתפקיד רעות, תפקיד אותו חלקה עם אביגיל הררי ונעמה שטרית. משנת 2021 שיחקה בהצגה "תחושת בטן" בבימויו של גיא ארז ולצד אודיה קורן. בשנת 2022 משחקת בהצגה "בעיניים שלי" בתיאטרון הקאמרי. משנת 2024 משחקת בהצגה "רוחל'ה מתחתנת" של התיאטרון העברי בבימויו של נתן דטנר, בתפקיד רוחל'ה.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלוטניק מתגוררת בתל אביב-יפו עם בן זוגה השחקן אודי רוטשילד ולהם שלושה בנים משותפים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נטע פלוטניק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]